Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka świec żarowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To wymaga czy nie wymaga? Robił mi to znajomek i nie wiemy, założyliśmy pompę od innej audiczki wszystko niby jest ok ale wywala błąd dlatego pytam ! Czujnik ciśnienia spróbuje podmienić zobaczę jaki będzie efekt.

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)

to najpierw podmien czujnik i sprobuj skasowac blad ktory mowi o za wysokim cisnieniu, a potem sprawdzaj pompe bo jak uzywka to moze cos z nia nie jest tak..... swoja droga uwazam ze pompa nie wymaga zadnej adaptacji w takich autach ......

Edytowane przez lukas309
Opublikowano

Jestem dziś po diagnostyce w autoryzowanym Bosch. Przypominam, wybrałem się tam po stwierdzeniu w siateczce na zaworze/czujniku pompy wysokiego ciśnienia opiłków (zanieczyszczeń). Po sprawdzeniu filtra paliwa, okazało się, że są tam niewielkie ilości opiłków zarówno aluminiowych jak i stalowych :( więc komplet do wymiany.

Wg moich informacji na tym filtrze zrobione jest ok 40kkm, ale tak na prawdę do końca nie wiadomo kiedy był wymieniany (auto mam od kilku m-cy). Zalecenie Bosch: wymienić filtr i wrócić na kontrolę za miesiąc (3-4tyś). Wtedy sprawdzić go pod kątem opiłków i podjąć decyzję co dalej.

Sam temat opiłkowania w 2.0TDi CR jest mechanikom bardzo dobrze znany..

Opublikowano

To wymaga czy nie wymaga? Robił mi to znajomek i nie wiemy, założyliśmy pompę od innej audiczki wszystko niby jest ok ale wywala błąd dlatego pytam ! Czujnik ciśnienia spróbuje podmienić zobaczę jaki będzie efekt.

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Czujnik ok następny w kolejności zawór regulacji ciśnienia może pomoże :)

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Opublikowano

U znajomego sprawa z kontrolką rozwiązana. Zapchany był DPF. Do wypalenia konieczne było jego wymontowanie.

Opublikowano

To wymaga czy nie wymaga? Robił mi to znajomek i nie wiemy, założyliśmy pompę od innej audiczki wszystko niby jest ok ale wywala błąd dlatego pytam ! Czujnik ciśnienia spróbuje podmienić zobaczę jaki będzie efekt.

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Czujnik ok następny w kolejności zawór regulacji ciśnienia może pomoże :)

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Moc powróciła okazało się że zawór regulacji ciśnienia na pompie był walnięty przełożyłem ze starej pompy i wszystko hula.

Opublikowano

To co mozna zrobic zeby zapobiec takiemu zjawisku? Dodawac cos do paliwa? Bo lepiej zapobiegac niz leczyc. A jak wiadomo z postów powyzej koszty naprawy pompy i wtrysków jest bardzo duzy i moze da sie temu jakos zapobiec.

pozdrawiam

Opublikowano

Witam sprezynka sie swiecila po diagnozie blad 5213 za wysokie cisnienie w szynie

instalacje sprawdzilem nic nie znalazlem

POstanowiłem wyciagnac zawor sterujacy cisnieniem paliwa na listwie wtryskowej od strony grodzi ( na nim bylo troszke opilkow oraz troche w listwie) ,oraz zawor sterujacy iloscia paliwa na pompie wysokiego cisnienia ( czysciutki bez opilkow).

Po umyciu w myjce ultradzwiekowej zaworow i zlozeniu auto chodzi strasznie nierowno szarpie zuca motorem a chodzilo idealnie przed myciem wymienilem zawory na inne uzywki bez reakcji

zero bledow po diagnozie co sie stalo ???

kiedy popusci sie paliwo delikatnie na listwie przy zapalony silniku nierowna praca sie poprawia, tak jakby bylo za duze cisnienie w ukladzie ale zawory byly podmieniane na inne .

spawdzenie blokow wykazuje ze cisnienie zadane ok 260000kpa a zeczywiste skacze od 17 tys do 41 tys hpa

Opublikowano

Sprawdź jeszcze ten czujnik na listwie od strony maski czy przypadkiem tam gdzieś się przez przypadek coś nie przytkało.

Opublikowano

Przepraszam że odgrzewam stary temat, ale po co zakładać nowy, skoro tu już się rozmowa kręci.

Dzisiaj zapaliła mi się taka kontrolka, komputer pokazał jakiś błąd z różnicą ciśnień, podobno wystarczy wymienić zawór i będzie grało. Jaki jest koszt takiego zaworu? Ktoś się orientuje?

Opublikowano (edytowane)

230 zł org. Wymienisz dopal dpf kompem i wsio

Jak jesteś z waw to podjedź sprawdzimy ci

Edytowane przez rodzyn889
Opublikowano

i skalibruj go

Opublikowano

Jestem z Rzeszowa ;) w środę jestem umówiony na robotę.

Ale dziwne jest to że wczoraj wieczorem zniknęła. Zobaczę dzisiaj czy się pojawi.

Opublikowano

przy bledzie czujnika roznicy cisnien tak sie dzieje ze zapala sie i gasnie wymien go jak najszybciej bo zajedziesz dpf, mialem tak samo, nie sugeruj sie tym ze zgasła

Opublikowano

Tak czy siak jestem zapisany na środę to już to zrobię, to nie jakiś znowu Bóg wie jaki wydatek żeby ryzykować ;)

Gdzie to robisz w Rzeszowie jeśli można wiedzieć?

Opublikowano

przy bledzie czujnika roznicy cisnien tak sie dzieje ze zapala sie i gasnie wymien go jak najszybciej bo zajedziesz dpf, mialem tak samo, nie sugeruj sie tym ze zgasła

Kolego nie pisz bzdur.

Wszystko zależy jaki mamy błąd .

Jeżeli jest to błąd elektryczny to faktycznie czujnik do wymiany.

Jeżeli jest to błąd od cisnienia poza granicznymi to nalezy spróbowac dopalic dpf , jeżeli stan zapełnienia dpfu będzie za wysoki to nic tu nie da zmiana czujnika i jego adaptaje i zerowania bo nowy czujnik szybko odda parametry starego.

Zapominacie o jednej podstawowej rzeczy...

DPF nie jest dożywotni i ma prawo w okoicach 180-200kkm się skończyć.

Pozdr

Opublikowano

przy bledzie czujnika roznicy cisnien tak sie dzieje ze zapala sie i gasnie wymien go jak najszybciej bo zajedziesz dpf, mialem tak samo, nie sugeruj sie tym ze zgasła

Kolego nie pisz bzdur.

Wszystko zależy jaki mamy błąd .

Jeżeli jest to błąd elektryczny to faktycznie czujnik do wymiany.

Jeżeli jest to błąd od cisnienia poza granicznymi to nalezy spróbowac dopalic dpf , jeżeli stan zapełnienia dpfu będzie za wysoki to nic tu nie da zmiana czujnika i jego adaptaje i zerowania bo nowy czujnik szybko odda parametry starego.

Zapominacie o jednej podstawowej rzeczy...

DPF nie jest dożywotni i ma prawo w okoicach 180-200kkm się skończyć.

Pozdr

A kolega od razu czarne scenariusze pisze,u mnie byla ta sama historia,zapalała się kontrolka,wymienilem czujnik,dopaliłem dpf i jest ok,i nikt tu bzdur nie pisze prawdą jest że jeżeli silnik ma jakiś błąd czyli usterkę to nie uruchamia procedury wypalania dpf.
Opublikowano (edytowane)

przy bledzie czujnika roznicy cisnien tak sie dzieje ze zapala sie i gasnie wymien go jak najszybciej bo zajedziesz dpf, mialem tak samo, nie sugeruj sie tym ze zgasła

Kolego nie pisz bzdur.

Wszystko zależy jaki mamy błąd .

Jeżeli jest to błąd elektryczny to faktycznie czujnik do wymiany.

Jeżeli jest to błąd od cisnienia poza granicznymi to nalezy spróbowac dopalic dpf , jeżeli stan zapełnienia dpfu będzie za wysoki to nic tu nie da zmiana czujnika i jego adaptaje i zerowania bo nowy czujnik szybko odda parametry starego.

Zapominacie o jednej podstawowej rzeczy...

DPF nie jest dożywotni i ma prawo w okoicach 180-200kkm się skończyć.

Pozdr

bzdury to ty piszesz no najlepiej czekac az w sterowniku bedzie sie non stop pojawial blad i znikal bedzie CHECK ENGINE az zapcha sie filtr, wszystko co wiaze sie z odczytem bledu poprzez sterownik silnika sie nie lekcewazy bo potem zostaje gadanie jaki dpf to szajs a zajechalo sie go przez takie gadanie jak ty ....... wiesz co najczesciej pada z czujnikow w A4 B8 (nie wiesz bo nie jezdzisz A4)????? czujnik roznicy cisnien i najpierw sie jego sprawdza ja nikomu nic nie kazuje robic bez podlaczenia kompa tylko podpowiadam a to ze jezeli dpf jest zapchany na amen to wiem ze nic nie da jego wymiana

ciekawe stwierdzenie ,,jezeli okaze sie ze filtr jest zapchany trzeba go sprobowac dopalic ???? czym ??? myslisz ze kazdy ma wiedze na temat serwisowego wypalania filtra ??? co jadac powiesz wypal sie i juz ??? pierwsze robi sie diagnostyke a potem reszte dlatego sugerowalem czujnik roznicy cisnien bo mialem identyczny przypadek

tak na marginesie odnosnie wypalania filtra jak bedzie zapelniony to nic nie da czyli ile musi byc zapelniony nawet tego nie wiesz a piszesz, w jakim przedziale zapelnienia filtra mozna przeprowadzic wypalanie serwisowe ?? pewnie tez nie wiesz ogarnij sie i nie madrkuj a jak chcesz to na VW sie przenies bo moze tam maja inne filtry ...... i w roli sprostowania jezeli filtr przejdzie pomyslne wypalanie serwisowe (bo bedzie zapchany ponad wartosc graniczna zapisana w sterowniku silnika ) a trzeba to zrobic przy wymianie czujnika roznicy cisnien to dlaczego niby wymiana jego nic nie da ?? jak nie skalibrujesz czujnika po wymianie to rzecz jasna ze nie bedzie dzialal prawidlowo i trzeba koniecznie wypalic serwisowo filtr do najmniejszej wartosci bez wzgeldu jak jest zapchany

pozdrawiam

Edytowane przez lukas309
Opublikowano

Dopalaj dopalaj aż turbinka prysznie olejem.

Ps .. kolego nie bulwersuj się tak bo coś wiesz, ale chyba za dużo tych przypadków nie przerobiles. ..

Jeżeli czujnik jest uszkodzony to należy go wymienić na sprawny. Wyresetowac vcds jego wskazania i jeżeli poziom zapełnienia nie przekroczył granicznej to ecu samo wymusi procedurę , jeżeli przekroczył to wymusza my vcds procedurę obserwując auto i wskazania temperatur na filtrze.

Mialem wiele przypadków usilnego wypalania przez ludzi dpf co nie zawsze kończyło się dobrze.

Tak na marginesie. .. nie rób ze mnie mądrali, który pisze dyrdymaly i bzdury bo to tak nie za ładnie i nie wyganiaj mnie na forum vw itd. bo to tylko świadczy o tym, że słoma Ci z butów wystaje i nic więcej. ..

Napisałem w dobrej wierze a nie żeby komuś ublizyc. Forum to kopalnia różnych przypadków i myślę , że warto czasem coś wnieść do tematu chociażby po to, że może komuś takie info kiedys pomoże.

Chyba, że masz problem ze spokojną reakcją na posty to w takim razie już inna bajka.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...