scq Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 Witam, proszę o ocenę zamieszczonych logów, robione dziś na świeżo. Dodam, że wymienione zostały przewody podciśnienia, zlikwidowane nieszczelności, sprawdzony N75. Dopuszczam nieszczelność gruchy, po wbiciu ciśnienia strzykawką sztanga się odchyliła i powróciła, chociaż mógł to być defekt nieszczelności na wężu przy krućcu gruchy (fi 4mm), opaska mogła nie do końca ścisnąć wąż. Zauważyłem szarpanie i przerwy w mocy na poziomie powyżej 4 tys./obr. Dodam, że auto do 100km/h potrzebuje jakiś 9 sekund. Coś wnioskujecie z poniższych logów? Dodam, że robione były w aucie z obciążeniem 3 osób (jeżeli to jest ważna informacja) Są to pierwsze, więc jeżeli coś jest nie tak mówcie śmiało, poprawię: Grupy: 002,002 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 025 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 007,007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
german81 Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 cisnienie paliwea do sprawdzenia bo czasy wtrysku sa za długie i sonda pokazuje bzdury .
scq Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Opublikowano 25 Marca 2013 cisnienie paliwea do sprawdzenia bo czasy wtrysku sa za długie i sonda pokazuje bzdury . Dodam, że auto jeździ na LPG, ale logi robione były na PB. To zmienia postać rzeczy? Filtr paliwa kupiony (KNECHT), czeka na wymianę. Dodam, że przy pierwszym pomiarze na kanale 007 wir w baku się zrobił i musiałem wjechać na stację. Być może stąd wniosek o niskim ciśnieniu?
pioteros Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 co do 8 kanalu sie nie wypowiem, ale reszta są ok wrecz ksiazkowe logi mozna smialo robic w jednym momencie z 3 kanalow na raz, wtedy jest porzadek pozdro
german81 Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 piotrek czasy wtrysku na poziomie 21 ms sa normalne i ksiazkowe ?
scq Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Opublikowano 25 Marca 2013 Dodam, że przy pierwszym pomiarze na kanale 007 wir w baku się zrobił i musiałem wjechać na stację. Być może stąd wniosek o niskim ciśnieniu? ---------- Post dopisany at 22:35 ---------- Poprzedni post napisany at 22:32 ---------- ew. filtr paliwa? podejrzewam, że nigdy nie był wymieniany. Tak jak wspomniałem większość czasu jeździ na LPG.
german81 Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 wymien filtr paliwa ale podejrzewam ze problemem jest pompa paliwa . zmierz cisnienie paliwa pod obciazeniem wtedy sie wszystko wyjasni .
scq Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Opublikowano 25 Marca 2013 Dzięki Damian za sugestie! Filtr oczywiście poleci. Co do pompy może to być dobra droga, wiem, że pływak na 100% jest trzepnięty (oby tylko elektryka, wtyczka). Test zegarów VAG`iem wyeliminował usterkę wskazań samego licznika.
krzysiekml Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 przepływka czasem nie za mało pokazuje ? jak na AJL-a
pioteros Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 piotrek czasy wtrysku na poziomie 21 ms sa normalne i ksiazkowe ? chodzilo mi bardziej o pozastale logi nie wiem jakie powinny byc czasy wtryskow dokladnie ale nie zapominajmy ze taz auto ma lpg, nie wiem czy to ma wplyw a dwa, seria AJL to jest prawie kres mozliwosci tych malutkich wtryskow jakie sa w serii, to sa w koncu te same wtryski co w AEB a ich wydajnosc jest bardzo niewielka, ale fakt faktem, filtr paliwa przyda sie wymienic, bo jesli nie byl wymieniany, to na pewno jeszcze siedzi ori sprzed 15 lat chyba ze w oskach pilnowali tego bardziej niz w q powiem jeszcze tylko tyle, ze po przesiadce na kompa z AJL czasy tez mi sie wydluzyly wraz z wiekszymi odczytami przeplywki i to wlasnie do 21ms
pioteros Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Nie wiem tak wyczytałem, zresztą ja też mam tyle i mi nic nie szarpie
scq Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Opublikowano 26 Marca 2013 Przy robieniu logów szła jak pszczółka. Sprawdzę tylko ciśnienie paliwa, zmienię filtr i nie mam co narzekać
Łukasz13 Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 No czasy troszkę za długie, czas ponad 20 ms do 6 tyś jeszcze ujdzie ale powyżej 6 tyś to już wtrysk zapętlony i nie ma mozliwości zwiększenia dawki paliwa, nie wiadomo jakie korekty były na lpg i to też może wpłynąc na czasy, dobrze by było zrobić kasowania błedów przed logiem wtedy kasuja sie korekty i wtedy zrobic loga.
pioteros Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 taki urok tego silnika, wystarczy poczytać na forum lpg o instalacji do AEBa 150KM i do AJL 180KM, wtryski w obydwu są te same (benzynowe) tylko ze w jednym nie ma problemu z zapętlającymi się wtryskami a w drugim są częściej, w nowszych 1.8t po 99 roku nie ma tego problemu bo tam są sporo wieksze wtryski
german81 Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 w silnikach po 99 faktycznie sa wieksze wtryski tylko pracuja na nizszym cisnieniu paliwa i w sumie ich wydajnosc jest taka sama . aeb i ajl maja regulatory 4 barowe a po 99 sa regulatory 3 bary .
pioteros Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 wtryski AEB 0280150447 210ccm przy 3bar ok 240ccm przy 4bar a wtryski choćby z APU/ANB 0280155825 235ccm przy 3bar i w sumie nie wiem ile przy 4bar, a te silniki nie mają 180KM tylko 150 więc wtryski nie są tak wyżyłowane więc jeśli by je przestroić powiedzmy na te 180-190KM to być może już by się zapętlały przy 3bar nie mam profesjonalnej wiedzy jeśli chodzi o wydajność wtrysków ale logicznie ujmując mogę mieć rację
german81 Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 wszystkie 150 i 180 maja te same wtryski . sprawna 150 ma czasy wtysków w ok 15-16 ms natomias 180 maja czasy wtrysku poiny miescic sie miedzy 17-19 ms .. wtryski z aeb i ajl maja 210 przy 3 barach natomiast przy 4 barach wydajnosc wzrasta do 280 i taka samom wydajnosc maja wtryski w silnikach po 99 ustawionych wzdłurznie .natomiast wtryski w silnikach porzecznie ustawionych agu ma wtryski 280 przy 3 barach a silniki aqa aum auq maja wtryski 320 przy 3 barach a silniki apx bam itd maja 380 przy 3 barach . wtryski z wzdłurznie ustawionych silników wystarcza do ok . 200 km .
pioteros Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Mylisz się tutaj, późniejsze silniki poliftowe i te w B6 (czyli wszystkie wzdluzne) mają inne większe wtryski niż AEB/AJL, a te z kolei nie mają aż takiej wydajnosci przy 4bar bo to się liczy inaczej niż na proporcje tak jak obliczyles A co do silników poprzecznych, zgadza się, nawet AGU nie wiedzieć czemu pomimo ze konstrukcyjnie jest tym samym silnikiem co AEB miał nieco wydajniejsze wtryski,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się