Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z nierówną pracą i kopceniem na szaro gdy zimny


grami121

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!! 3 tygodnie temu sprowadziłem z Niemczech A4 z 2007 r. 2.0 tdi z silnikiem BRD przebieg 174 kkm. Od samego początku mojej eksploatacji mam problem z nierówną pracą silnika i kopceniem na szaro na biegu jałowym gdy silnik jest nierozgrzany tz. przy temp. od 55 do 75 stopni. Jak jest całkowicie zimny lub w pełni rozgrzany pracuje równo i nie dymi. Auto jest po akcji serwisowej i ma wymieniony komplet pompowtrysków przy przebiegu 172 kkm. Jedyny błąd jaki VCDS odczytał to czujnik temp. spalin G235- zwarcie do plusa. Czujnik zmieniłem na nowy, błędu już nie ma, a auto dalej ma ten problem. Po odpięciu wtyczki od EGR-a silnik pracował równo i nie dymił, więc wymieniłem. Niestety nie naprawiło to mojej awarii. Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.

---------- Post dopisany 12-04-2013 at 17:38 ---------- Poprzedni post napisany 26-03-2013 at 11:56 ----------

Problem rozwiązany. Wystarczyło idealnie zsynchronizować rozrząd i ustawić kąt na 0, bo był ustawiony na +2,9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem a mianowicie synchronizacja wałków rozrządu wynosi +3,60, tylko że jeszcze pokazuje mi odchyłki 4 wtryskiwacza. Czy jedno z drugim ma związek? Pisałem o tym w wątku u siebie. Dodam że rozrząd wymieniali mi w serwisie i twierdzą że zrobili ok, a że jest odchyłka na synchronizacji to wina pompowtrysku. Mówią że jak jest coś z nim nie tak to synchronizacja wałków musi się dostosować do niego. Dodam że nie mam żadnych błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem a mianowicie synchronizacja wałków rozrządu wynosi +3,60, tylko że jeszcze pokazuje mi odchyłki 4 wtryskiwacza. Czy jedno z drugim ma związek? Pisałem o tym w wątku u siebie. Dodam że rozrząd wymieniali mi w serwisie i twierdzą że zrobili ok, a że jest odchyłka na synchronizacji to wina pompowtrysku. Mówią że jak jest coś z nim nie tak to synchronizacja wałków musi się dostosować do niego. Dodam że nie mam żadnych błędów

Ustaw rozrząd jak należy, bo 3,6 to spora odchyłka. Najważniejsze to dobrze ustawić wałek zaworów wydechowych, bo on napędza pompowtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mój problem to od jakiegoś czasu zauważyłem, że na biegu jałowym silnik drga, trzęsie i jest to odczuwalne w kabinie. Dzieje się to tak na zimnym silniku, gdy się rozgrzeje wszystko jest ok. Co to może być?

Spróbuj wcisnąć pedał sprzęgła na zimnym silniku, Wtedy zobaczysz czy dalej są drgania czy przestają. jeżeli przestają to coś ze sprzęgłem może być nie tak.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem a mianowicie synchronizacja wałków rozrządu wynosi +3,60, tylko że jeszcze pokazuje mi odchyłki 4 wtryskiwacza. Czy jedno z drugim ma związek? Pisałem o tym w wątku u siebie. Dodam że rozrząd wymieniali mi w serwisie i twierdzą że zrobili ok, a że jest odchyłka na synchronizacji to wina pompowtrysku. Mówią że jak jest coś z nim nie tak to synchronizacja wałków musi się dostosować do niego. Dodam że nie mam żadnych błędów

Ustaw rozrząd jak należy, bo 3,6 to spora odchyłka. Najważniejsze to dobrze ustawić wałek zaworów wydechowych, bo on napędza pompowtryski.

przy takiej odchylce synchronizacji zainteresowalbym sie stanem rozrzadu, albo ktos odwalil popeline przy wymianie, albo pada pasek lub napinacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd był wymieniany jakieś 12 tysięcy temu i wszystkie części były nowe. Robiłem to w ASo

wiec jezeli ASO wymienilo rozrzad prawidlowo, wartosc kata synchronizacji swiadczy o sypiacym sie pasku lub napinaczu... ew. uszkodzeniu czujnika Halla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów mi nie pokazuje wogóle. Może być że napinacz. Od pewnego czasu słyszę takie dziwne dzwię z okolic przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik Halla moze byc uszkodzony w sposob ktory przeklamuje wyniki, a ECU zapisze blad wylacznie w przypadku przerwy lub zwarcia lub odjechania kata powyzej skrajnej wartosci tolerancji, nie pamietam jakiej, wartosc regulacyjna to - 3 do +3. ale w warunkach prawidlowych kat synchronizacji sie nei powinien zbyt duzo zmieniac w stosunku do wartosci ustawionej w czasie prac przy rozrzadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam co piszecie koledzy i doszedłem do wniosku że mam ten sam problem... już wiem co z tym fantem zrobić :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kąt ustawiłem na 0.0 to było jeszcze gorzej, bo są to wartości między wałem korbowym a wałkiem zaworów ssących. Dopiero po tej operacji jak zablokowałem trzonem wiertła 6mm wałek zaworów ssących i ustawiłem wałek zaworów wydechowych tak by drugie wiertło weszło w fabryczne otwory to problem zniknął. U mnie przestawienie wałka wydechowego było naprawdę minimalne.

PS. Wałek wydechowy nie ma żadnego czujnika położenia dlatego tylko tak można go ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tylko wałek zaworów wydechowych był ustawiamy. Po tym zabiegu dużo pomoglo

---------- Post dopisany at 18:03 ---------- Poprzedni post napisany at 18:01 ----------

Być może u mnie tylko wałek zaworów wydechowych był pojebany i to wystarczyło. Tak może w serwisie fachowcy ustawili:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podejrzewam, że magicy z serwisu po wymianie wtrysków nie sprawdzali ustawienia kąta, bo wydawało się im że nie powinno się nic zmienić, a jednak jak ruszyli dźwigienki pompowtrysków to się minimalnie poprzestawiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiasz kąt synchronizacji wałków na stronie ssącej. W komputerze sprawdzasz. Powinno być -3 do +3. Zauważyłem że gdy ustawiam na więcej niż +1,5 zaczynają się kłopoty z poszarpywaniem silnika.

Po ustawieniu prawidłowym patrzysz na zęby koła pasowego po stronie ssącej.

Koło pasowe strony wydechowej MUSISZ ustawić dokładnie na zęby tak samo.

Nie ma cudów musi działać.

A propo ASO.

Zdarzało mi się mieć auto po robocie w ich serwisie po wymianie rozrządu że tak założyli pasek że regulacje na kołach były w wartościach końcowych i nie było możliwości regulacji dokładnej. Wtedy nie pozostaje nic tylko przełożenie rozrządu o 1 zęba. Wtedy regulacje dokładne wracają do wartości środkowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...