Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Działanie, montaż i wymiana Vaccum pompy (tandemowa) w Audi A4 B6 1.9TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

038145215 uszczelka metalowa. W ASO dałem 35zł. Pompę zakładałem z końcówką Q więc pewności, że N wejdzie nie mam. Ale na 99% tak.

Opublikowano

Prosił bym o potwierdzenie czy pompa bosch z końcówką N podpasuje do silnika AWX.

I czy podczas wymiany pompy wymienia się tylko tą metalową uszczelkę co przylega do głowicy czy też inne uszczelki ?

---------- Post dopisany at 14:56 ---------- Poprzedni post napisany at 14:53 ----------

prosił bym jeszcze o podanie numeru tego wężyka który się znajduje pod pompą co ponoć tak puchnie od ropy to przy okazji bym wymienił ten wąż:wink:

Opublikowano

Witam

Ostatnio trochę grzebałem przy swoim autku i zauważylem pewien wężyk zalany klejem lub jakąś gumom ? W jakim celu to było robione i czy to jest ten słynna luzująca się końcowka od podciśnienia vacum? i czy to jest wogole vacum ?

IMG_20131215_115751.jpg

IMG_20131215_115803.jpg

Dodam jeszcze że czsami przy przyspieszaniu na zimnym silniku slyszę jak gdyby klekot podobny do pracy silnika ale troszke glosniejszy i taki bardziej metaliczny (heh może juz mi się wydaje ale wole dmuchac na zimne)naczytałem sie na forum i tak myślę czy to nie to, i do tego ten oklejony wąż, poza tym żadnych objawów nic nie cieknie hamulce ok auto normalnie przyspiesza jedynie co to troche mnie zastanawiało to żę w grubych wężach dolotowych było troche oleju ale to chyba normalne w b5 też tak miałem. Można jakoś sprawdzic stan tej pompy?

Opublikowano

Widzę że masz tą samą pompę co ja czyli tego nieszczęsnego Luca:kwasny: mnie czeka wymiana na pompę bosch.

U mnie pompa vacum wygląda o wiele gorzej jest cała zalana olejem z ropą i się nadaję do wymiany.

A u ciebie widzę pompę albo po regeneracji albo ktoś wstawił nową tylko ta guma przy króćcu węża jakaś rzeźba.

Opublikowano

Koledzy na poniższej aukcji jest pompa do naszych klekotow. Rozumiem że z literą Q jest jako najnowsza wersja? Czarna uszczelka na drugim zdjęciu to właśnie ta metalowa/aluminiowa?

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=3735198686

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

A ja szukam na necie używanych pomp vacum i nie wiem którą wybrać z jaką literką na końcu do silnika AWX ?

Oryginalnie w audi A4 były montowane pompy vacum z końcówką Q

Czy mogę do silnika AWX zamontować pompę vacum z końcówką M,C,N bo z Q są rzadko spotykane.

Moje pytanie czy wszystkie pompy z różnymi literkami na końcu wytwarzają te same ciśnienie czy inne od literki Q ?

I co oznacza ten symbol pod numerem seryjnym np.V140, V200 ?

Opublikowano

u mnie to stulanie pojawia sie tylko czasami, nic sie nie leje przyspiesza normalnie , hamulce brzytwa niepokoji mnie tylko ten klej. wiec chyba narazie nie musze sie ta sprawa chyba przejmowac no nie ?

Opublikowano
Koledzy na poniższej aukcji jest pompa do naszych klekotow. Rozumiem że z literą Q jest jako najnowsza wersja? Czarna uszczelka na drugim zdjęciu to właśnie ta metalowa/aluminiowa?

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=3735198686

wysłane z Commodore 64

Tak, to ta uszczelka. Nie tak dawno był podobny temat i z tego co pamiętam to pompy są zamienne :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Lisek ten klej to standard w tych pompach, był luźny króciec to przedni właciciel pewnie go sklepał i obkleił klejem wszyscy którzy cokolwiek wiedzą o tym motorze tak robia :decayed: Klekot przy przyspieszaniu (jesli to klekot) to zapewne szklanki, ale jesli słychać to tyllko przy ostrym przyspieszaniu to sie nie martw bo prawie kazdy AWX/AVF tak ma. Jesli nic sie nie dzieje to nie drąż tematu bo wsadzisz tylko niepotrzebnie kupe kasy

Opublikowano
Koledzy na poniższej aukcji jest pompa do naszych klekotow. Rozumiem że z literą Q jest jako najnowsza wersja? Czarna uszczelka na drugim zdjęciu to właśnie ta metalowa/aluminiowa?

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=3735198686

wysłane z Commodore 64

Tak, to ta uszczelka. Nie tak dawno był podobny temat i z tego co pamiętam to pompy są zamienne :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Biszczan możesz sprawdzić jaki ma numer wąż odpowietrzający co idzie pod pompą. Jest spuchniety i warto go wymienić przy okazji

wysłane z Commodore 64

Opublikowano
Koledzy na poniższej aukcji jest pompa do naszych klekotow. Rozumiem że z literą Q jest jako najnowsza wersja? Czarna uszczelka na drugim zdjęciu to właśnie ta metalowa/aluminiowa?

Pompa vacum 1,9 TDI Audi/VW - 038145209Q (3735198686) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

wysłane z Commodore 64

Tak, to ta uszczelka. Nie tak dawno był podobny temat i z tego co pamiętam to pompy są zamienne :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Biszczan możesz sprawdzić jaki ma numer wąż odpowietrzający co idzie pod pompą. Jest spuchniety i warto go wymienić przy okazji

wysłane z Commodore 64

Też bym prosił o numer węża co idzie pod pompą to przy okazji wymienię.

Opublikowano

038121473 - znalazłem :-)

wysłane z Commodore 64

Opublikowano
038121473 - znalazłem :-)

wysłane z Commodore 64

Wielkie dzięki kolego :hi:

Opublikowano
Lisek ten klej to standard w tych pompach, był luźny króciec to przedni właciciel pewnie go sklepał i obkleił klejem wszyscy którzy cokolwiek wiedzą o tym motorze tak robia :decayed: Klekot przy przyspieszaniu (jesli to klekot) to zapewne szklanki, ale jesli słychać to tyllko przy ostrym przyspieszaniu to sie nie martw bo prawie kazdy AWX/AVF tak ma. Jesli nic sie nie dzieje to nie drąż tematu bo wsadzisz tylko niepotrzebnie kupe kasy

Ja jestem świrem na punkcie nie poządanych dźwięków wydobywajacych się z auta;d po prostu nie moge jeździć jak cos buczy klekocze czy drży;d Najważniejsze ze nic stamtąd nie leci, dzisiaj nawet sprawdziłem czy jest jakiekolwiek podciśnienie w wężyku ktory idzie do turbiny ale ciągnie ladnie więc chyba spoko;d Ściągłem obudowe dolna silnika ale pompa jest sucha 0 sladów wycieku, więc daje sobie spokoj raczej jest wszystko ok jak będzie się coś konkretnego działo to się będę martwił;d

Opublikowano
troche odgrzeje, bo dobija mnie juz te poranne odpalanie. Czy ta pompa podejdzie do mojego awx i czy według was jest polecana? czy do niej jest uszczelka metalowa czy gumowa, bo teraz mam gumowa wiec nie wiem czy jest róznica?

AUDI B6 VAKU WAKUM POMPA PODCIŚNIENIA 038145209M (3945502608) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Im wyższa litera alfabetu na końcu tym lepiej. Nowe mają P albo Q. Ja założyłem używaną N. Poniżej to co zmieniłem:

Pompa tandemowa 038145209N

Uszczelka metalowa 038145215

Wąż odpowietrzający 038121473

wąż jest poniżej pompy i jeżeli cieknie ropa to puchnie. Koszt niewielki a warto zmienić od razu żeby później nie stać na drodze jak pęknie.

Opublikowano
pompa wymieniona i nic sie nie zmieniło-dalej odpala nierówno, wiec jeśli ktoś potrzebuje to mam na zbyciu dobra pompe luk-a.

Przeciez nikt nie mowil ze to wina tylko pompy...

Opublikowano

przecież nie mam do nikogo pretensji, poprostu informuje, że mam na zbyciu jeśli ktoś by chciał. między nowa a stara nie ma żadnej różnicy w działaniu podcisnienia czy odpalaniu czyli obstawiam, ze jest w takim samym stanie.

---------- Post dopisany at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany at 21:33 ----------

teraz jeszcze jedno podejscie - uszczelki PD

Opublikowano
przecież nie mam do nikogo pretensji, poprostu informuje, że mam na zbyciu jeśli ktoś by chciał. między nowa a stara nie ma żadnej różnicy w działaniu podcisnienia czy odpalaniu czyli obstawiam, ze jest w takim samym stanie.

---------- Post dopisany at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany at 21:33 ----------

teraz jeszcze jedno podejscie - uszczelki PD

Tu jest dobry trop ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...