Griffe Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Postanowilem zaczac, moze sie ten rozdzial rozrusza. Kilka szotow naszego rodzinnego kombi. Tak, lakier ogolnie jest w niezlym stanie. Nie sa to jakies super zdjecia sesyjne prosto nawoskowanego auta, tylko przerwa w trasie 200km po wschodniej Polsce, lekko skurzone:
MaciejK Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Wszystko fajnie tylko dobrze by było umieszczać zdjęcia "przed" i "po". Do tego też żeby był spis kosmetyków jakimi to robiłeś.
Griffe Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Nie wiedzialem dokladnie czego oczekujecie - temat moje auto. Ok w takim razie wkleje cos, co rzadko mozna ogladac:wink:
Griffe Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Detailingiem zajmuje sie hobbystycznie od wielu lat. Kiedy zaczalem nie bylo na to mody, ogolnie internet nie byl dostepny i for na ten temat nie znalem. Przez lata w moje hobby wdarla sie rutyna, ktora zaczela meczyc, nuzyc i odbierac entuzjazm temu, czym zajmowalem sie z taka pasja. Wszystkie auta poza tymi super najs maja tzw more, lub skorke pomaranczy - jak kto woli. Wlasnie ta nierownosc powloki powoduje znacznie pogorszenie odbic i szajnu, nawet jezeli lakier jest w 100% wolny od rys. Co z tym zrobic? Zabieg zwie sie wet sanding i polega na idealnym wyrownaniu powloki, przy okazji jakby automatycznie robi sie korekte lakieru. Wbrew pozorom, nie zbiera sie duzo wiecej lakieru jak przy "zwyklej korekcie" poniewaz scina sie pagorki. dochodzac do zaglebien w laierze - zeby nie byc goloslownym korekta przyjmijmy 3-5mikronow, wet sanding 5-8mikronow, sa to oczywiscie ogolne i pogladowe wartosci, ktore moga roznic na innych samochodach. Temat "mokrego piasku" nie jest mi obcy, bo zrobilem juz kilka aut w ten sposob i dokladnie wszystko mierzylem. RS6 ma fabryczny lakier, niestety dotkniety fabryczna mora, postanowilem sie jej pozbyc, nie moze byc tak, ze "szefc bez butow chodzi" Zrobilem na potrzeby prezentacji kawalek drzwi pasazera, na zajawke dwie fotki, przed i po sadze, ze siwetnie oddaja efekt. Jak beda chetni zamieszcze obszerna relacje prawie krok po kroku od A do Z, ale NIE ROBCIE TEGO W DOMU!!!:grin: przed: po:
miki Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 ja tam widzę 2 zdjęcia półki, tyle że pierwsze robione znad kaloryfera efekt zacny, gratki
Griffe Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Dobra Panie i Panowie kilka fotek z tego procesu, zebyscie wiedzieli, ze to nie czary ani czarna magia tylko "normalna sowieckaja rabota" Do zabawy mamy papier wodny o 3 gradacjach, oraz pasty polerskie i cos do inspekcji. More tniemy delikatnie i uwaznie papierem 1000 na klocku aby zrobic to rowno, ten etap jest szczegolnie wazny, aby nie narobic drobinami obcych cial glebokich rys ciezkich lub wrecz niemozliwych do spolerowania. Nastepnie wygladzamy to papierem 1500 i w sumie od tego momentu mozna przechodzic na pasty i polerowac, ale zajmie to sporo czasu, wiec bierzemy ostani papier 2500 i wygladzamy powierzchnie, aby nie korzystac z papierow 3000 czy nawet 4000 matujemy dalej 2500 ale bardzo delikatnie i z duza iloscia wody z szamponem, ktora daje duzy poslizg i zmniejsza tarcie. Czas na mycie, dla pewnosci myjemy po kazdej gradacji. Przechodzimy na pasty, standardowo 3 etapy 3M, zielony korek, inspekcja dla sprawdzenia czy rysy poschodzily, jesli tak to zolty korek, inspekcja i jak jest ok ostatni etap czyli niebieski korek. Na koniec mycie, zbieranie pasty za pomoca plynu inspekcyjnego do usuwania past - to bardzo wazne, bo pasta maskuje rysy i moze ich byc sporo ale nie beda widoczne. Potem odtluszczanie IPA i jak jest dobrze, mozna dawac lsp. Fotki pokazuja czysty jalowy lakier po IPA, bez podkrecania zadnymi cfantykami. Lakier na koniec zostal zabezpieczony moim ulubionym zestawem Zymola czyli HDC + Glasur for Porsche. swietnie widac z czym bedziemy walczyc - mora jak widac drobne swirlse sa, ale tragedii nie ma uzywam zwyklych papierow wodnych - ogolno dostepnych wkraczmy z 1000 na mokro spokojnie, bedzie pan zadowolony po cieciu papierem 1000 dokladnie widac scinana more na brzegach zmatowione papierem 2500 i umyte drzwi przesychaja i czeka je polerowanie na zmatowiona powierzchnie kladziemy "zielony korek" i do dziela wyglada to dobrze, zielony korek spolerowal zmatowienia po papierze 2500 zostaly tylko mikro rysy po pascie tnacej zolty korek wkracza do akcji czas na niebieski korek po skonczonym polerowaniu dokladnie myjemy, ale ostroznie, zeby nie zadrapac:wink: auto umyte, widac, ze cos jednak siedzi bo kropelkuje plyn inspekcyjny CarPro do usuwania resztek pasty odtluszczanie za pomoca IPA 1:1 z woda destylowana pomagala nam Bystra. choc nie chciala byc sponsorem relacji jest dobrze teraz to wyglada:banan: blotnik - jeszcze naznaczony pietnem mory odbicie w drzwiach, po wet sandingu to samo tylko w blotniku, mora robi swoje na koniec takie tam odbicia - jalowy lakier, bez politury czy wosku Jak zwykle dzieki za uwage i poswiecony czas na przegladanie relacji.
Griffe Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Wpadaj na kilka dni i sie zrobi Bierz druga polowke poznacie uroki lubelszczyzny w tym czasie:wink:
Buba Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 O żesz ty w morde! Ten RS jest piękny:slina:
Griffe Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Poki co nigdzie go nie widac, kawalek drzwi czy kola. W calosci wyglada tak - setup zimowy
Griffe Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Pewnie dlatego, ze to RS6+ dodatkowo limited edition Black cognac edition 222/999
Buba Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 To że go tutaj nie widać to nie znaczy że nie wiadomo jak wygląda:decayed:. To Twój?
Buba Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 W zeszłym roku mijałem cię na trasie do lublina. Pamiętasz?
Fr0styyy. Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Ładnie wyprowadzone Ile czasu zajęłoby zrobienie całego samochodu?
Michał Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Mistrzostwo w każdym calu, widziałem kilka fot na KA, ale nie wiedziałem że papier był grany:kox: Brawa za odwagę, zwłaszcza że to taki rodzynek, za resztę stajni również się należą ---------- Post dopisany at 23:36 ---------- Poprzedni post napisany at 23:31 ---------- Przy okazji, jaka jest bezpieczna grubość dla ori lakieru audi przy sandingu?
pawel1380 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 :slina: Też tak chcę ... Daj więcej zdjęć tego RS-a proszę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się