Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaż schowka pasażera


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pacjent już po zabiegu :decayed:

Z uwagi na przypadkowość w działaniu nawiewu postanowiłem skorzystać z cennych wskazówek i samemu obejrzeć co niedomaga mojemu autu. Narzędzia konieczne to:

- wyjmaki do napędu CD

- nasadka 6 - kątna rozmiaru 8

- przedłużka do nasadki kilkucentymetowa

- przedłużka do nasadki conajmniej kilkunastocentymetrowa

- mała pokrętka z grzechotką

Wyjmaki sporządziłem samemu z pasków blachy o szerokości umożliwiającej włożenie włożenie w szczeliny napędu po obrobieniu na kształt pokazany na zdjęciu, otworów pokazanych na oryginale nie robiłem i są one chyba zbędne bo obyło się bez nich, ważne za to jest podcięcie gdzie krzywizna przechodzi w prostą gdyż ono pozwala po odblokowaniu zatrzasków na wyciągnięcie napędu.

Po odłączeniu i wyjęciu napędu pozostaje odkręcić dziewięć (?) śrub ósemek i schowek wychodzi. Dwie śruby w głębi schowka u góry wkręcone pod skosem wymagają większej przedłużki do pokrętki.

Co widzimy dalej ? Na dole osłona z arkusza pianki podtrzymywana dwiema plastykowymi wkrętami, które odkręcamy.

Silnik dmuchawy opatulony pokrowcem z pianki który zsuwamy na dół. Na pierwszym planie przed silnikiem opornica (tzw jeż) przymocowana do obudowy dmuchawy od dołu dwiema wkrętami. Pomimo ich 6-kątnych łbów nie szukać nasadek bo rozmiar jest jakiś nietypowy, tylko zastsować imbus typu gwiazdka (rozmiar nie ustalony). Po odkręceniu opornicy i odłączeniu przewodów czas na wyjęcie silnika. Należy przekręcić go w lewo o kąt około 15 stopni i wysunąć na dół. Mamy już wgląd na silnik, który jest teoretycznie nierozbieralny i można go przeczyścić ewentualnie zweryfikować.

Składanie w odwrotnej kolejności. Trochę trudności nastręczało włożenie napędu CD na swoje miejsce, bo z tyłu wadziły kable. Pomogłem sobie stalową miarką 30 cm, którą ułożyłem z tyłu kable za napędem tak aby wszytko z tyłu się zmieściło.

A czy silnik dmuchawy naprawiłem ? To się okaże, bo miał tę przypadłość że raz chodził a raz nie w włączał się po najechaniu samochodem na jakąś nierówność. Na razie chodzi :)

Edytowane przez Jędrulawawa
Opublikowano

Pytanko do tych co robili schowek klimatyzowany / chyba dedykowane do wrclaguna /- czy rurka do chłodzenia z B7 będzie pasowała do B8. W B6 i B7 w obudowie nagrzewnicy był otwór zaślepiony gumowym korkiem . Po jego wyjęciu można było zamontować rurkę którą łączyło się z lodówką w schowku lub z samym schowkiem . Miałem taki schowek gdzie juz było nadcięcie w tylnej ściance na podłączenie chłodzenia. . Mam taką rurkę i ciekaw jestem czy da się ją zastosować . Zrobienie otworu okrągłego w obudowie schowka to pikuś - nie wiem czy jest odpowiedni do tej rurki otwór w obudowie nagrzewnicy.

Opublikowano

Zdejmij schowek i sprawdz to się dowiesz czy pasuje, dużo roboty nie ma.

W B8 w nagrzewnicy nie ma gumowego korka jest zalane plastikiem i trzeba rozwiercić.

Opublikowano

Demontował ktoś klamkę/uchwyt drzwiczek od schowka? Mam go bez zamka i zastanawiam się czy nie założyć z zamkiem.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

jakie wyjmaki pasuja bo sa rozne i niewiem ktore kupić

Opublikowano

dzięki już zamówiłem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...