Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hałas spod pokrywy po rozgrzaniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ten silnik to porazka a nie cód techniki wiec nie ma co przesadzac :)

Może nie aż taka porażka tylko przesadzili z "udogodnieniami" technicznymi, chociażby ten wariator, którego cena robi lepszą robotę niż anestezjolog :)

Opublikowano

Również podzielam Wasze zdanie tzn. w tym silniku jest w huy rzeczy bez których tak naprawdę można byłoby się spokojnie obejść. Wariator z zaworem oleju, kierownica powietrza, zmienna długość kanałów w kolektorze ssącym itd. i żeby to się chociaż przekładało na moc lub inne parametry które wyróżniałyby ten silnik na tle innych o takiej pojemności. Napchane tego dziadostwa tyle chyba tylko po to żeby w momencie premiery B6 się tym pochwalić :wink:

Opublikowano

To jest łańcuszek i ślizg/napinacz który znajduje się koło pompy oleju i rzeczywiście kosztuje tak jak piszesz, miedzy 280-350zł komplet

image.jpg

---------- Post dopisany at 15:24 ---------- Poprzedni post napisany at 15:20 ----------

Natomiast te części o których ja pisałem znajdują się u "góry" silnika w tylnej jego części; łańcuch jest nawinięty na wałki rozrządu

image.jpg

Opublikowano

Pytam, bo u mnie pojawia się terkotanie, ale tylko przy skrajnie niskich obrotach, jak włączam się przy dwójce do ruchu, czy zwalniam przed progiem spowalniającym, ew. jak chce wywołać ten dźwięk, to ręczny i ruszanie przy maks. niskich obrotach z dwójki, wtedy słychać bardzo dobrze. Myślicie, że sam łańcuszek wystarczy i napinacz, ale który w takim razie napinacz? :/

Opublikowano

posluchaj czy dzwiek dochodzi z dolu czy gory silnika. Albo sciagnij pokrywe zaworow i zobacz czy lancuch nie obciera o nia.

Opublikowano

Racja, ale czy jak obciera, to sam nowy łańcuszek wystarczy? Wątpliwe, wtedy kwestia napinacza, a tu z kolei pytanie, którego, bo faktycznie widzę ten od góry i w ETCE też go widzę. Tego dolnego, który jest tani nie widzę. Nie mam teraz dostępu do kluczy i warsztatu, a jak podniosę pokrywę to dałbym nową uszczelkę. Maciek W. pokazał, że ten wspomniany przeze mnie napinacz jest jakby na dole, wtedy z którego miejsca go wymienić? :)

Dźwięk z górnej części silnika.

Opublikowano

Jak z górnej części silnika słychać to pewnie będzie niestety ten droższy zestaw :kwasny:

Jak chodzi o "dolny" łańcuch i ślizg to niestety ale trzeba by pewnie odkręcić miskę olejową. Jak pewnie zauważyłeś na pierwszym moim zdjęciu, silnik jest obrócony miską do góry i chyba raczej nie będzie innego dojścia do wymiany łańcucha a szczególnie tego napinacza który w zasadzie przykręcony jest do pompy oleju; znajduje się pomiędzy tymi dwoma wałkami.

Opublikowano

Ja nawet mysle ze jesli doszlo by do wymiany dolnego napinacza to pewnie trzeba bedzie wyciagnac silnik. Nagraj filmik z tym halasem i wstaw go tutaj przyda sie innym a my ocenimy :)

Opublikowano

Postaram się to wrzucić, ale muszę kogoś poprosić żeby nagrywał, jak ja będę operował autem, żeby wymusić ten dźwięk. Na dniach postaram się to wrzucić. Aha Panowie, czyli są dwa łańcuszki? Jeden do pompy oleju, drugi od wałków rozrządu? Wybaczcie mi, jeżeli to głupie, wciąż się wdrażam... ;)

---------- Post dopisany at 18:26 ---------- Poprzedni post napisany at 18:20 ----------

Dodam, że u ojca w A6 ale też ALTeku nigdy tego nie słyszał, ale jak zaczął tak jak ja z dwójki ruszać z zaciągniętym ręcznym to też było słychać ten dźwięk, był mniej słyszalny, ale był. U mnie jednak tak jak pisałem wcześniej, słychać nawet jak przejeżdżam wolno na dwójce próg czy włączam się powoli do ruchu, a to już potrafi irytować...

Opublikowano

Panowie, a ten głuchy dźwięk tarcia metalu po zgaszeniu?

Akcja 0:20 :)

Opublikowano

jedyne co ja tu slusze po zgaszeniu silnika to dzwiek powietrza (wyrownanie cisnienia w kolektorze ssacym) .

---------- Post dopisany at 07:40 ---------- Poprzedni post napisany at 07:38 ----------

Kolego emsiek , tak jak piszesz sa dwa lancuchy jeden do pompy oleju , drugi laczy walek ssacy z wydechowym poprzez wariator.

Opublikowano
jedyne co ja tu slusze po zgaszeniu silnika to dzwiek powietrza (wyrownanie cisnienia w kolektorze ssacym) .

---------- Post dopisany at 07:40 ---------- Poprzedni post napisany at 07:38 ----------

Kolego emsiek , tak jak piszesz sa dwa lancuchy jeden do pompy oleju , drugi laczy walek ssacy z wydechowym poprzez wariator.

Z tymi łańcuchami to jest tak jak pisze Michał. Przypuszczam że skoro u Ciebie słychać u "góry" to będzie niestety to ten od zmiennych faz rozrządu. Ten łańcuch od pompy oleju chyba nie zużywa się tak szybko, bo u mnie jest na blacie ponad 200tys km i ani ten łańcuch nie był luźny ani ślizg nie wykazywał oznak zużycia.

Opublikowano

Dzięki chłopaki, a miałem nadzieję na tanią naprawę ;) Robociznę robię najczęściej pod okiem i z pomocą u ojca na stacji diagnostycznej więc u mnie jedynym kosztem są części, tyle że rzadko tam bywam bo już łańcuszek by leżał na stole. Powiedzcie czy jakkolwiek wizualnie można ocenić ten napinacz? Bo zastanawiam się czy konieczna jest wymiana napinacza, może sam łańcuszek się wyrobił? Wiadomo to takie pobożne życzenia, ale... ;)

Opublikowano

Jak sciagniesz pokrywe zaworow to zobaczysz i lancuch i napinacz, napinacz mozesz ocenic po tym jak wyglada jego slizg , niewyratty niepopekany, luzny lancuch uderza o slizg napinacza i powoduje jego uszkodzenie. Ty to tyrkotanie masz tylko w momecie gdy ruszasz ?? i silnik jest mocno obciazony?? czy np. podczas wyprzedzania na wyzszych biegach tez wystepuje ??

Opublikowano

Dokładnie Michał jak piszesz: "Ty to tyrkotanie masz tylko w momecie gdy ruszasz ?? i silnik jest mocno obciazony??" A zaraz pójdę i nagram bo to wróżenie z fusów, darmo Wam czas zajmuję ;)

---------- Post dopisany at 15:44 ---------- Poprzedni post napisany at 14:17 ----------

Jakość jest bardzo słaba, nie miałem komu dać, żeby nagrywał gdzieś tam go kładłem zawsze, przez to jest duży szum, ale może coś usłyszycie. Zaciągnięty ręczny, żeby go zmusić do pracy.

---------- Post dopisany at 15:45 ---------- Poprzedni post napisany at 15:44 ----------

Wiem dźwięk jest dość plastikowy, ale to niestety było zależne od miejsca gdzie położyłem telefon.

---------- Post dopisany at 15:51 ---------- Poprzedni post napisany at 15:45 ----------

To z drugiego miejsca

Opublikowano

Powiem szczerze ze sam nie jestem pewien. Wariator to to nie jest . Mysle ze musisz sciagnac pokrywe zaworow i to obejrzec bo dziwna sprawa, ja napewno bym tak nie jezdzil.

Opublikowano

Hm... :kox: Rzeczywiście jak na mój gust to tak jak pisze Michał benyA4- wariator to nie jest. Pytanie co tak chrobocze? Odgłos dość niepokojący, myślę że lepiej tego nie lekceważyć i jak ściągniesz pokrywę zaworów a okaże się że to nie łańcuch od zmiennych faz rozrządu to podjedź do jakiegoś mechaniora niech to osłucha

Opublikowano

Bardzo mało jeżdżę, a z kasą krucho więc chwilowo tak będzie musiało pozostać. Przy normalnej jeździe prawie, że to nie występuje bo się pojawia pod obciążeniem poniżej 1 tys. obrotów. W każdym razie przy pierwszej możliwej okazji postaram się to rozebrać pod okiem mechanika i obadać o co tu chodzi bo spokoju mi to nie da.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...