Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wilgotny EGR


piotr_1982

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy podepne się pod temat, ostatnio miałem 2 darzenia kiedy zaczęła mi migać kontrolka świec zarowych i silnik był słaby, zatrzymałem się uruchomiłem silnik i jest ok ale coś pewnie jest nie tak, i przy okazji kodowania fisa sprawdziłem błędy i tu mam

Address 01: Engine (J623-CAGA) Labels: 03L-906-022-CAG.clb

Part No SW: 03L 906 022 MJ HW: 03L 906 022 B

Component: R4 2,0L EDC H01 4378

Revision: 11H01---

Coding: 0104002C18072018

Shop #: WSC 99999 1023 2097151

ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022MJ A01006

ROD: EV_ECM20TDI03L906022B.rod

VCID: 79F90B6FF82C89D6D3D-802C

1 Fault Found:

4892 - EGR Valve (N18)

P0403 00 [096] - Malfunction

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 175906 km

Date: 2014.02.07

Time: 15:58:27

Readiness: 0 0 0 0 0 m takie coś:

prosze o pomoc w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Czy ktoś z czyszczacych wczesniej może napisać jak z tymi uszczelkami ? trzeba przy każdym czyszczeniu wymianiać czy można zostawić te stare ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Czy ktoś z czyszczacych wczesniej może napisać jak z tymi uszczelkami ? trzeba przy każdym czyszczeniu wymianiać czy można zostawić te stare ?

Dobrze by było jakby ktoś podał wykaz uszczelek do wymiany z numerami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

03G131547C, 03L131547B i 069131547D

image.jpg

Ja jeszcze nie rozkecałem, ale się przymierzam bo raz wyskoczyły błedy:

5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit: Signal High

5295 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit: Signal Low

Po zresetowniu narazie cisza. Pewnie trzeba będzie zerknać do środka mechanizmu klapy.

Tu przykład jak to może wyglądać FAQLoad - Tiguan 2.0 TDI Throttle Value Repair

Wszystkie uszczelki kosztują trochę ponad 80zł u Gajosa + przes.

Czy rzeczywiście trzeba wymieniac za każdym razem ? Są jeszcze uszczelki po podkrywkami od elektroniki jeżeli ktoś rozbiera ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to na tym zdjeciu jest ładnie za..bany. Ja za pirwszym razem wymienilem tylko oring na połączeniu kolektor egr , i było to calkiem nie potrzebne. Teraz to rozbieram wszystko sciagam czarny dekiel od mechanizmu klap ielektroniki, wszystko traktuje szprejem który szybko sie utlenia i płuka olej, każdej marki dobry. Potem skladam i smaruje czarny dekiel specialnym silikonem do uszczelniania głowic , składam i zostawiam do rana . Tak robie od przeszło 60tys i czyszcze co 20koła, dodam ze u mnie nigdy elektronika i naped nie był tak usyfiony od oleju. Miałem go nawet już wymienic ,ale za chwile z nowym było by to samo, tym bardziej ze dociagne do 185tys i sprzedaje , a i tak jak na 185tyś od nowosci u mnie to jestem mega zadowolony z b8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś otworzyłem swój i niestety był podobnie zalany jak na wczesniejszym screenie. Dotychczas tylko raz wywalił błęda którego skasowałem i był spokój, jednak profilaktycznie wolałem zajrzeć.

Mam wersję 03L 128 063 C V 100, A2C53329083. Wyczyściłem sprayem do czyszczenia gaźników, jednak silniczek też był w oleju :/

Niestety przy wyciąganiu silniczka wyślizgnął mi się z rąk (był w oleju) i teraz nie wiem jak był odwrócony w środku - nie wiem który to plus a który minus :/

Sterowanie silniczkiem jest na pinach 4 i 5 (przemierzyłem). Czy ma ktoś moze schemat elektryczny albo czy ktoś mógłby u siebie sprawdzić jaka kombinacja + - na pinach 4 i 5 zamyka przepustnicę ?

Poniżej udało mi się znaleźć podobny datasheet.

http://interparts.pl/portal/zdjecia/Service%20Info%20A2C59514306_vdo.pdf

Czy w VCDSie sa jakieś testy którymi możńa byłoby wywołac taki stan żeby zmieżyć zasilanie na pinach 4 i 5 ?

Z góry dzięki za pomoc.

Jutro wrzuce fotki jak to wyglądało.

Swoją drogą ciekawe dlaczego ten olej się tam dostaje :/

---------- Post dopisany at 08:51 ---------- Poprzedni post napisany at 00:11 ----------

Problem chyba się rozwiązał (na silniczku jest maly slad który sugeruje jak był włożony) ale jeszcze tego nie sprawdziłem.

Swoją drogą co uszkadza ten olej ? Tzn dlaczego piszecie że jak olej się dostanie to do wymiany ? Czy nie można wszystkiego dokładnie wyczyścić ?

Silniczka raczej nie uszkodzi i chyba można go przepłukać i wysuszyć. W plastikowej obudowie jest czujnik położenia i w powyższym datasheecie pisze żeby uważać z ładunkami elektrostatycznymi.

Czy to o to własnie chodzi ? Dostaje się olej i uszkadza czujnik położenia poprzez zwarcie z +12V ?

---------- Post dopisany at 08:55 ---------- Poprzedni post napisany at 08:51 ----------

Acha no i pytanie czy rzeczywiście konieczna jest jakaś adaptacja ?

Przy wyłączonym samochodzie przepustnica zawsze jest w pozycji otwartej bo zmuszą ją do tego sprężyna.

---------- Post dopisany at 10:29 ---------- Poprzedni post napisany at 08:55 ----------

Jak poskładałem to przepustnica zamyka się jeżeli przyłożę "-" do pinu 5, a "+" do pinu 4 (). Czy może ktoś potwierdzić że u Was jest podobnie ? Np na starej wymienionej juz przepustnicy (5 pinowej).

Będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale to w sumie mi chyba nie pomoże.

Kabelkologia się nie zmieniła tylko nie wiem jak odwrócić silniczek :/

Ważniejsze byłoby gdybym wiedział że jeżeli na 5 pin czyli czerwono-czarny poda + to np przepustnica się zamyka (4 pin we wtyczce to zielono biały)

Czy takie informacje da się wyciągnąć ? czy tylko organoleptyczne sprawdzenie u kogoś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale zalezy jak go odwrócisz to będzie działał w lewo albo prawo czyli zamykał albo otwierał i tu jest problem :)

Zaraz dodam zdjęcia to się rozjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

johnny2002 jak tobie tak się leje olej do środkai syfi elektronike i napęd to może lepiej pomyślec o nowym egr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek przytrzymuje taka blaszka, ale nie jest ona do niego przykręcona tylko nałożona. Jeżeli ją zdejmiemy to możemy pod spodem silniczek odwrócić czyli zamienić mu biegunowość.

Jeżeli ją zamienimy to silniczek będzie się obracał w drugą stronę.

Czyli komp da mu syg zeby zamknął klapę a on będzie kręcił w drugą stronę i będzie próbował ją otworzyć. :) To jest problem. Jeżeli ktoś próbuje wykręcić ten silniczek powinien zwracać uwagę na to jak był włozony.

Mi niestety wyślizgnął się i odłączyła się od niego blaszka. Mam zdjęcie przed zdemontowaniem ale nie ma żadnych charakterystycznych cech które pokazałyby jak był odwrócony.

image.jpg

Sam silniczek wygląda tak: (JOHNSON A2C53244565 3J1644)

image.jpg

Nie wiem czy to wgłębienie to oznaczenie plusa ?

---------- Post dopisany at 13:39 ---------- Poprzedni post napisany at 13:14 ----------

@wojcian - hmm a co ma do tego EGR ? To chyba turbo może olej puszcza i dlatego go tam tyle jest tak ?

Nie wiem, nie znam się, ale EGR też rozebrałem i w środku jest jak nowy. Uszczelka (ta pod plastikiem) jest w znacznie lepszym stanie niż w tym od klapy gaszącej - jest elastyczna. Ta od klapy chyba ze zględu na kontakt z olejem była dużo sztywniejsza. Czy taką uzszczelkę da sie gdzieś kupić ?

UPDATE: wojcian, ok, sorki już wiem o co Ci chodziło. Namieszałem trochę. Olej miałem w klapie gaszącej, a w EGR prawie sucho. Sorki bo namieszałem trochę w wątku o EGR. Utworzyć nowy o klapie ? w sumie przy czyszczeniu lepiej zrobić jedno i drugie.

EGR przed:

egr.jpg

egrp.jpg

EGR po:

egrpo.jpg

Klapa przed:

kp1.jpg

kp2.jpg

kprzed.jpg

Klapa po:

kpo1.jpg

kpo2.jpg

kpo.jpg

Nalatane 160k, nie wiem czy wcześniej bylo czyszczone. Chyba nie. Czyściłem zmywaczem do gaźników w sprayu K2 PRO. Fajnie schodziło i nie trzebabyło się jakoś przykładać, ale zeszła cała puszka.

Elektronike suszyłem od razu suszarką.

Zobaczymy czy będzie działać - jak dowiem się co z tym silniczniem :)

---------- Post dopisany at 22:05 ---------- Poprzedni post napisany at 13:39 ----------

Zrobiłem output tests i klapa dzialala porpawnie - otwierała się i zamykala. Na pomiarach czujnik poprawnie pokazywał położenie klapy - brak jakichkolwiek błędów.

Nie odpalilem jednak jeszcze silnika.

Nie mam pewnosci że przy gaszeniu samochodu się zamknie, a nie będzie probowała się otworzyć.

Dodatkowo przykręcając ostatnią śrubę (mocowanie bagnetu do przepustnicy) śruba wpadła mi gdzieś w czeluści komory silnika .....

Zdjąłem osłony od spodu a po śrubie ani sladu :/ jakiś pechowy dzień.

Macie jakiś pomyśl jak ją można zlokalizować ?

Czy jeżeli nie ma jej w pobliżu chłodnicy alternatora i pasków to można sprobować uruchomić silnik żeby ją jakoś wytrzepać ? lub zlokalizowac po odgłosach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem to samo u siebie ostatnio. Moje A4 ma 208 tys. i czyszczenie robione było pierwszy raz. Jednak widzę istotna różnicę w zanieczyszczeni twojego i mojego EGR. U ciebie jest mokro od oleju, a u mnie była gruba warstwa nagaru ale sucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektronike klapy zalewa chyba dlatego że gdzieś pod tym plastikiem jest nieszczelność i powietrze pod ciśnieniem ulatuje obok ośki obracającej klapą i dlatego olej dostaje się do wewnątrz obudowy.

U mnie trochę oleju było we wtyczce, a wtyki są na stałe zalane w plastiku. Jedyna droga którą tam mógł się dostać olej to chyba przez przedmuch obok tych styków.

Chyba że macie inny pomysł na to.

Przy okazji pytanie skąd tam tyle oleju w dolocie ?

Czy z turbiny ? Dostał by się tak wysoko przez intercooler ? Czy moze gdzieś z odmy ? Raczej nie doostaje się przez EGR bo by się chyba wypalił wcześniej ? Chyba ze przez EGR bo jak działa EGR to temp jest jeszcze mała ?

Gdzie wogóle jest odma, bo jeszcze nie szukałem :)

Pytanie nt biegunowości nadal aktualne. Jeżeli ktoś moze sprawdzić u siebie to czekam.

U mnie "przepustnica zamyka się jeżeli przyłożę "-" do pinu 5, a "+" do pinu 4"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś rozebralem dolot, u mnie EGR wygladal tak:

c797a05ed8a1098amed.jpg

wtedy jeszcze jako taki newbee w tym temacie - wybombilo mi oczy :shock3:

Analizujac po kolei dolot, u mnie olej pojawia sie przed turbina, w miejscu przyłącza odmy (odpowiadając koledze Johny: odma wchodzi do dolotu między filtrem powietrza a turbosprężarką). Prosty wniosek. Popytalem mechanikow w jednym z krakowskich ASO i stwierdzili ze ten silnik ma takie przedmuchy. Nic z tym za bardzo nie mozna zrobic, jedynie w miare regularnie czyscic :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odpaliłem auto i wszystko działa. Błędów narazie brak, VCDS ładnie pokazuje położenie przepustnicy. Wcześniej potwierdziłem z kolegą, że przepustnica powinna się zamykać po podaniu + na pin 4, a - a pin 5. To tak na przyszłość gdyby ktoś szukał.

Nadal jednak nie znalazłem śrubki która wpadła mi po prawej stronie do komory silnika (śrubka którą przykręcony jest bagnet do przepustnicy). Zdjąłem wszystkie osłony,wszystko przejrzałem i nic :/ Czy macie jakieś sprawdzone sposoby na takie poszukiwania?

Może mycie silnika? Nie mam już pomysłów.

Niby można przekręcić inną, ale strasznie denerwuje mnie to że ona gdzieś tam jest ...

---------- Post dopisany 10-04-2014 at 23:42 ---------- Poprzedni post napisany 09-04-2014 at 23:14 ----------

Poszukiwana śruba to N10338903, M6x16, 24x14x14 - śruba sześciokątna kołnierzowa

Kurcze, wcale taka mała nie jest żeby mogła zaginąć bez śladu :/

Czy macie pomysł gdzie mogła wpaść po prawej stronie silnika ? W łapie jest jakaś taka dziura ale nie moge się tam dostać.

Czy jest jakieś ryzyko że gdzieś po prawej stronie się dostanie i nabroi ?

Czy po prostu kupić nową i się nie przejmować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektronike klapy zalewa chyba dlatego że gdzieś pod tym plastikiem jest nieszczelność i powietrze pod ciśnieniem ulatuje obok ośki obracającej klapą i dlatego olej dostaje się do wewnątrz obudowy.
Bardzo dobra dedukcja :) Olej leci po ośce.
Przy okazji pytanie skąd tam tyle oleju w dolocie ?

Czy z turbiny ?

Gdyby to było z turbo to juz dawno by to turbo wyleciało przez wydech razem z połową silnika :grin:

Olej pochodzi z odpowietrzenia skrzyni korbowej czyli z odmy.

btw

Najlepszy specyfik do czyszczenia EGRa i przepustnicy jaki stosowałem to pianka do kominków Starwax kupiona w markecie budowlanym :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory EGR, usuwanie, czyszczenie, regeneracja | usuwanie dpf, usuwanie fap, usunięcie dpf, jak usunąć dpf, gdzie usunąć dpf a nie lepiej skorzystać z tego urządzenia, chce się wybrać tam w czerwcu z tego co wiem koszt 400 zl i caly dolot czysty :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...