Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wilgotny EGR


piotr_1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,też ostatnio pojawił mi się olej w EGR ale jak zdjołem rurę z dolotu była czysta tylko olej zlatywał z góry od EGR po klapie. Wszystko bylo jeszcze w miarę czyste, był tylko nie wielki nalot (przebieg 145k). Zastanawiam się czy olej nie dostaje się przez rurke do EGR którą wlatują spaliny i czy nie nawalił tam jakiś separator lub cos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,też ostatnio pojawił mi się olej w EGR ale jak zdjołem rurę z dolotu była czysta tylko olej zlatywał z góry od EGR po klapie. Wszystko bylo jeszcze w miarę czyste, był tylko nie wielki nalot (przebieg 145k). Zastanawiam się czy olej nie dostaje się przez rurke do EGR którą wlatują spaliny i czy nie nawalił tam jakiś separator lub cos innego.

splywa bo juz jest zgaszony.jakbys mogl widziec co sie dzieje w srodku podczas pracy.to kierunek plyniecia oleju jest odwrotny .czyli wali z turba do kolektora ssacego. opcji jest kilka.wymiana odmy,wymiana turbiny:)

polozylem biala szmatke pod egr. przez 5 tys km skroplily sie 3 krople. nie ma sie czym martwic.kazdy disel ma olej w dolocie.

sprawa moze zrobic sie pilna jak zacznie zjadac duza ilosc oleju.

Edytowane przez quadral20004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,też ostatnio pojawił mi się olej w EGR ale jak zdjołem rurę z dolotu była czysta tylko olej zlatywał z góry od EGR po klapie. Wszystko bylo jeszcze w miarę czyste, był tylko nie wielki nalot (przebieg 145k). Zastanawiam się czy olej nie dostaje się przez rurke do EGR którą wlatują spaliny i czy nie nawalił tam jakiś separator lub cos innego.

splywa bo juz jest zgaszony.jakbys mogl widziec co sie dzieje w srodku podczas pracy.to kierunek plyniecia oleju jest odwrotny .czyli wali z turba do kolektora ssacego. opcji jest kilka.wymiana odmy,wymiana turbiny:)

polozylem biala szmatke pod egr. przez 5 tys km skroplily sie 3 krople. nie ma sie czym martwic.kazdy disel ma olej w dolocie.

sprawa moze zrobic sie pilna jak zacznie zjadac duza ilosc oleju.

no właśnie a przez ostatnie 15k dolałem 400ml,w dolocie lekki nalot wiec narazie paniki nie ma tylko myslałem że zgasze to w zarodku. Ostatnio byłem w serwisie na wymianie oleju i zapytałem o ten temat i bardzo miły pan zaproponował mi nowego EGR (bo to on napewno cieknie) za 1300 z wymianą :facepalm: ale na razie podziękowałem. Może na początek wymienie tą odme i zobacze co sie bedzie działo bo turbo raczej wykluczam ale nigdy nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam

Ja jeżdżę na Repsolu Long Life trzecią wymianę i jestem więcej niż zadowolony. Na 30tyś wystarczy do końca. Natomiast kiedy był Castrol silnik więcej go spalał i był głośniejszy.

Co do EGRu, to też miałem w nim olej pod pokrywą. Przez dziurkę w obudowie bardzo delikatnie poci się obudowa tego zaworu. Przy 160tyś wyczyściłem go ale przy 190 tyś musiałem ponownie, ponieważ zawieszał się. Jest to spowodowane zużyciem się prowadzenia ośki zaworu w korpusie. Ten luz powoduje zacinanie się przy maksymalnym otwieraniu. Czyżby producent nie dał brązowej tulei zgodnie ze sztuką mechaniki ? Teraz szukam jakieś dobrej używki i jest problemik bo wiele ofert jest z końcówką numeru na E lub K . Ja potrzebuję z końcówką D. Nie mam zielonego pojęcia czy jest jakaś różnica między D i E lub K. Mój EGR to 03l 131 501 D. Może ktoś z kolegów wie coś na ten temat ?

Przepustnica - kiedyś miała tendencje do zacinania się. Spowodowane to było naciskiem klapki na kanał od strony zębatek. Sprężyna powrotna tak ciągła klapkę do siebie, że kanał został wyrobiony w miejscu styku tej klapki co powodowało, że klapka wpadała w dołek i utrudniała obrót mechanizmowi co zostało zaraz wykrywane przez czujnik w pokrywie jako nienormalne przeciążenie i wyświetlenie lampki świec żarowych. Zacinanie się EGRu powoduje zaświecenie check engine. Fajny duet.

Mam już myśli o usunięciu sterowania tym EGRem aby pozbyć się tego problemu. Na PDF nie narzekam z tym, że od czasu do czasu zżera więcej paliwa do wypalenia. Może kiedyś go wykastruję ale za to nici z jazdy za Odrę.

Dzięki LUKAS309 za info o Motulu. Tyle dobrych opinii o nim słyszałem a tu taki obciach.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kiedyś go wykastruję ale za to nici z jazdy za Odrę.

No i w Polsce od przyszłego roku

Zmiany w przepisach ?

Nawiasem mówiąc / pisząc :

Czym czyścicie wszystkie te elementy z "nalotów" ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam

Ja jeżdżę na Repsolu Long Life trzecią wymianę i jestem więcej niż zadowolony. Na 30tyś wystarczy do końca. Natomiast kiedy był Castrol silnik więcej go spalał i był głośniejszy.

Co do EGRu, to też miałem w nim olej pod pokrywą. Przez dziurkę w obudowie bardzo delikatnie poci się obudowa tego zaworu. Przy 160tyś wyczyściłem go ale przy 190 tyś musiałem ponownie, ponieważ zawieszał się. Jest to spowodowane zużyciem się prowadzenia ośki zaworu w korpusie. Ten luz powoduje zacinanie się przy maksymalnym otwieraniu. Czyżby producent nie dał brązowej tulei zgodnie ze sztuką mechaniki ? Teraz szukam jakieś dobrej używki i jest problemik bo wiele ofert jest z końcówką numeru na E lub K . Ja potrzebuję z końcówką D. Nie mam zielonego pojęcia czy jest jakaś różnica między D i E lub K. Mój EGR to 03l 131 501 D. Może ktoś z kolegów wie coś na ten temat ?

Przepustnica - kiedyś miała tendencje do zacinania się. Spowodowane to było naciskiem klapki na kanał od strony zębatek. Sprężyna powrotna tak ciągła klapkę do siebie, że kanał został wyrobiony w miejscu styku tej klapki co powodowało, że klapka wpadała w dołek i utrudniała obrót mechanizmowi co zostało zaraz wykrywane przez czujnik w pokrywie jako nienormalne przeciążenie i wyświetlenie lampki świec żarowych. Zacinanie się EGRu powoduje zaświecenie check engine. Fajny duet.

Mam już myśli o usunięciu sterowania tym EGRem aby pozbyć się tego problemu. Na PDF nie narzekam z tym, że od czasu do czasu zżera więcej paliwa do wypalenia. Może kiedyś go wykastruję ale za to nici z jazdy za Odrę.

Dzięki LUKAS309 za info o Motulu. Tyle dobrych opinii o nim słyszałem a tu taki obciach.

Pozdrawiam.

Witam ponownie !

Zadzwoniłem do ASO VW / AUDI w NOMA2 Katowice.

W rozmowie ze sprzedawcą po podaniu nr VIN okazało się, że dla mojego auta jest dostępny EGR z końcówką K w numerze serii.

Nawet gdybym zamówił typu D, tak jak w oryginale, to i tak dostałbym typu K.

Więc literki te jakby ewaluowały wraz z rocznikiem produkcji.

W takim razie czy D, czy E, czy K, P to to samo. BYc może są jakieś ulepszenia mechaniczne. Elektronika bez zmian.

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mój przypadek.

Czyściłem zarówno egr jak i przepustnicę wielokrotnie i muszę przyznać, że czyszczenie owszem jest jak najbardziej zalecane. Przestrzegam natomiast przed używaniem zbyt dużej ilości środków czyszczących a już broń Boże kąpania tych rzeczy w środkach czyszczących. Ośka przepustnicy jest napędzana przez silniczek elektryczny - żadna nowość. tyle tylko że ta ośka przechodzi z obudowy - "puszki" przepustnicy do obudowy silniczka, w której znajduje się także elektronika. Pomiędzy "puszka" przepustnicy a puszką elektryczną jest uszczelnienie ośki, które ma prawo nie być szczelne w 100% bo pracuje na elemencie ruchomym. Nie powinno się nic złego dziać do czasu aż ktoś nie postanowi tego "dokładnie wyczyścić". Jeśli ktoś zaleje przepustnicę zbyt agresywną chemią to spowoduje to, że usunie również nagar, który mimo wszystko zawsze trochę uszczelnia ośkę to po pewnym czasie znów zobaczy błąd przepustnicy. Okazuje się, że śladowe ilości oleju, które przy 2.0 tdi są normą w tym miejscu są przedmuchiwane przez uszczelnienie ośki wprost.... na elektronikę sterującą. można to łatwo poznać po tym jak wypnie się wtyczkę elektryczną od przepustnicy i będzie ona zalana olejem. Olej na płytce powoduje zwarcia i wywala błędy. W takim wypadku przepustnica do zmiany na nową. Pamiętajcie, że nie można z tym zbyt długo zwlekać, bo jak silnik ma błędy przepustnicy lub egr to... DPF nie oczyszcza się!! więc zwlekanie z wymianą przepustnicy może doprowadzić do zabicia DPF i będzie DROGO!

Edytowane przez adameksc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co zrobić jeśli po czyszczeniu nie wyświetlają mi się już błędy na konsoli (czyli lampka silnika nie świeci) i niby wyglada wszystko ok ale jak podepne kabel i sprawdzam to błędy mam. Wcześniej przed czyszczeniem były i błędy i tez świeciła się kontrolka silnika.

Wszystko niby działa ok, nie widać żadnych złych objawów, nawet wydaje mi sie ze po tym czyszczeniu auto jest żwawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co zrobić jeśli po czyszczeniu nie wyświetlają mi się już błędy na konsoli (czyli lampka silnika nie świeci) i niby wyglada wszystko ok ale jak podepne kabel i sprawdzam to błędy mam. Wcześniej przed czyszczeniem były i błędy i tez świeciła się kontrolka silnika.

Wszystko niby działa ok, nie widać żadnych złych objawów, nawet wydaje mi sie ze po tym czyszczeniu auto jest żwawsze.

u mnie było tak właśnie. po ok 2 miesiącach po czyszczeniu przepustnicy zauważałem, że raz na jakiś czas "błysnęła" kontrolka świec, błędów nie sprawdzałem. później wyskoczył zarówno check silnika jak również błyskała cały czas kontrolka świec. wszystko to działo się po czyszczeniu przepustnicy więc zabrałem się za sprawdzenie co jest nie tak, odpiąłem wtykę od przepustnicy a tam ...olej

Edytowane przez adameksc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podepne sie do tematu bo sporo z was pisze, że przy róznych przebiegach czyściło EGR. Moje pytanie: czy pod plastykowa czarna obudową znajdują się podobne koła zębate jak to było w EGR w B7? czy też sie wyrabiają, jak to u was jest z tym?

pozdrwaiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem ze tak.ale nie slyszalem tu na forum zeby komus mechanizm sie posypal.z reguly olej wykancza elektronike w mechanizmie:)

Edytowane przez quadral20004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, mechanizm mimo że plastikowy raczej nie nawala, olej zwiera elektronikę i po zabawie. myślę ze wszelkie naprawy raczej nie przyniosą oczekiwanego skutku, wymiana na nowy załatwia sprawę. Przy okazji warto sprawdzić czy turbina nie przepuszcza zbyt dużo oleju bo jeśli tak to lepiej nie zwlekać z jej regeneracją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, mechanizm mimo że plastikowy raczej nie nawala, olej zwiera elektronikę i po zabawie. myślę ze wszelkie naprawy raczej nie przyniosą oczekiwanego skutku, wymiana na nowy załatwia sprawę. Przy okazji warto sprawdzić czy turbina nie przepuszcza zbyt dużo oleju bo jeśli tak to lepiej nie zwlekać z jej regeneracją

odma a turbina.nie wiadomo ktore zacznie przepuszczac.zaczalbym od odmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...