marcin23 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Podpinam się pod temat. Też raczej mam padnięty egr i leje z niego olej. Po za tym tłoczek od klapy gaszącej też nie działa bo ma uszkodzoną membranę. Myślę o zakupie nowego dokładnie tego Link. Co myślicie?? Pisze że pasuje do avf ale ogólnie o wahler. No i co z olejem który z niego cieknie. Skoro jest z odmy to nadal będzie ciekł??
elmer80 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 No i co z olejem który z niego cieknie. Skoro jest z odmy to nadal będzie ciekł?? Nowy będzie szczelny. Do czasu... Prędzej czy później zacznie puszczać tak jak i fabryczny. W środku nadal będzie się gromadził syf z oleju i spalin. wysłane z Commodore 64
adrian998998 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Wyłaczyć zaspawać i spokój jest. Jak nie odpowiada wam olej z odmy to OIL CATCH TANK i po problemie. Kupicie nowy to max 50tyś i znowu bedzie sie pocił. Na co dzień z tym mam do czynienia.
elmer80 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 A tu gotowy zestawik http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=3173667305 wysłane z Commodore 64
adrian998998 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Tak gotowy zestawik a motorem bedzie rzucac przy gaszeniu i bład bedzie waliło z egr w tych nowszych rocznikowo sterownikach od 2003r w górę.
elmer80 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Ech... Skrót myślowy do Twojej wypowiedzi to był. Wiadomo że trzeba w sofcie wyłączyć od 2003 wzwyż. Sam u siebie sprawdzalem jaka jest różnica w telepaniu. No ale niektórzy wywalaja fizycznie egr i mają gdzieś telepanie... Pewnie do czasu aż poduchy padną zupełnie... Z drugiej strony zastanawiałem się czy można założyć samą klapę gaszaca z jakiegoś modelu? wysłane z Commodore 64
Sztomel Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 jarek23, EGR u Ciebie nie pracuje : albo jest niesprawny albo celowo zaślepiony, nie wiem przez kogo, ale takie jego zachowanie będzie generowało błąd w sterowniku silnika - taka przypadłość akurat w AVF. Widziałem też pracę klapy gaszącej i powiem tak : przypuszczam nieszczelność w układzie podciśnienia albo N239 (raz działa i to zbyt krótko) albo nie działa (widać to na Twoich dwóch filmikach - w pierwszym ni chu chu a w drugim zareagował ale zbyt krótko - sprawnie sterowana klapa gasząca ma być zassana i trzmać w pozycji zamknietej przez 3 sekundy i tak u Ciebie nie było więc albo pada N239 albo podciśnienie na ten właśnie N239. Mierzenie jego rezystancji albo to potwierdzi albo i nie bo raz działa na pół gwizdka a raz wcale więc nie będzie to miarodajne. Masz kogoś zaufanego z Vagiem bo łatwo ktoś Cię może wpędzić w maliny bez Twojej wiedzy w tym temacie. Potrzebny jest ktoś kto ogarnie u Ciebie podciśnienie i sprawność działania N18, N239 oraz Twoją łatwowierność. Prawda jest taka, że potrzebujesz pomocy ogarniętego w bojach forumowicza z Vagiem by to zbadał i właściwie ocenił bez prób oszukania Cię a łatwo jest wykorzystać fakt, że gdzieś na drodzde do N18 lub N239 będziesz miał nieszczelność na wężykach podciśniienia i ktoś Cię skasuje za coś co w przyrodzie albo będzie występować i jest łatwo daignozowalne albo oszuka i każe wymienić elektrozawory N18 i N239 - a jeszcze gorzej jak ktoś kto nie ogarnia tematu każe Ci te elektrozawory wymienić niepotrzebnie bo najzwyczajniej się na tym nie będzie znał i będzie błądził w swojej diagnozie. To niesamowity przypadek by padły razem N18 i N239 więc najpierw należy sprawdzić czy i jakie do nich dochodzi podciśnienie.
siwy2326 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Ech... Skrót myślowy do Twojej wypowiedzi to był. Wiadomo że trzeba w sofcie wyłączyć od 2003 wzwyż. Sam u siebie sprawdzalem jaka jest różnica w telepaniu. No ale niektórzy wywalaja fizycznie egr i mają gdzieś telepanie... Pewnie do czasu aż poduchy padną zupełnie...Z drugiej strony zastanawiałem się czy można założyć samą klapę gaszaca z jakiegoś modelu? wysłane z Commodore 64 Ja u siebie mam wspawana klape od 2.5 tdi.
elmer80 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Ech... Skrót myślowy do Twojej wypowiedzi to był. Wiadomo że trzeba w sofcie wyłączyć od 2003 wzwyż. Sam u siebie sprawdzalem jaka jest różnica w telepaniu. No ale niektórzy wywalaja fizycznie egr i mają gdzieś telepanie... Pewnie do czasu aż poduchy padną zupełnie...Z drugiej strony zastanawiałem się czy można założyć samą klapę gaszaca z jakiegoś modelu? wysłane z Commodore 64 Ja u siebie mam wspawana klape od 2.5 tdi. Wrzucilbys foto jak to zmodziles. Taka klapa na aledrogo 3-4 dychy ;-) wysłane z Commodore 64
julo23 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Ja wstawiłem nowy zawór EGR. Tu oczywiście stary na zdjęciu. I dałem zaślepkę w na tym łączeniu Gdzie jeszcze zaślepić - bo nie moge znaleść tego drugiego miejsca co ktoś opisywał. EGR wyłączony programowo. Sztomel doradź mi.
siwy2326 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Ech... Skrót myślowy do Twojej wypowiedzi to był. Wiadomo że trzeba w sofcie wyłączyć od 2003 wzwyż. Sam u siebie sprawdzalem jaka jest różnica w telepaniu. No ale niektórzy wywalaja fizycznie egr i mają gdzieś telepanie... Pewnie do czasu aż poduchy padną zupełnie...Z drugiej strony zastanawiałem się czy można założyć samą klapę gaszaca z jakiegoś modelu? wysłane z Commodore 64 Ja u siebie mam wspawana klape od 2.5 tdi. Wrzucilbys foto jak to zmodziles. Taka klapa na aledrogo 3-4 dychy ;-) wysłane z Commodore 64 Ja tego nie robiłem,robił mi to kolega z forum jak montowal FMIC. Szlifowanie i polerke sam robiłem
elmer80 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Julo23 możesz mi wytłumaczyć po co kupiłeś nowy egr skoro zaslepiles rurę doprowadzajaca do niego spaliny? Przecież teraz nie będzie spełniał swojego zadania :banghead: wysłane z Commodore 64
julo23 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Stary miałem żaślepiony tez w tym miejscu a mimo to rozszczelnił się gdzieś na tej klapie gaszącej. Gdzie jeszcze trzeba zaślepić żeby było czysto ? Pozatym i tak mam wyłączony EGR w sofcie, także na jego działaniu wogóle mi nie zależy. Nie chce mieć tylko syfu.
elmer80 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Skoro zaslepiony i wyłączony w sofcie to kawał rury by starczyl albo klapa gaszaca od innego modelu wysłane z Commodore 64
marcin23 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Panowie EGR WAHLERA ok jako zamiennik>>??
Sztomel Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 http://images33.fotosik.pl/643/d51e1102ee2e9530gen.jpgJa wstawiłem nowy zawór EGR. Tu oczywiście stary na zdjęciu. I dałem zaślepkę w na tym łączeniu http://images49.fotosik.pl/1879/ee51a81f8b205554gen.jpg Gdzie jeszcze zaślepić - bo nie moge znaleść tego drugiego miejsca co ktoś opisywał. EGR wyłączony programowo. Sztomel doradź mi. Niestety na załączonych zdjęcia ani nie widzę EGR'a tylko sam kolektor ssący i na jakim łączeniu dałeś zaślepkę bo z fotek nic nie wynika ?
januszm41 Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Jest OK bo ponoć takie szły na 1 montaż. na pierwszy montaz szly egr pierburga janusz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się