Skocz do zawartości
IGNOROWANY

luz turbiny + znikający olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

w sierpniu 2012 kupiłem Audi. Przejechałem 11tys.

W lutym 2013 wymieniłem rozrząd oraz podmieniłem zawór N75 przez co turbo zaczęło wstawać normalnie.

Po tej wymianie zauważyłem że znikł olej któregoś dnia z rana po 3tys km (2 miesiące 15 luty - 15 kwiecień) słyszę przy rozruchu cykanie - myślę problem. Brak oleju!

Dolałem ok 0,5l cykanie ustało jest OK - stan oleju za połową. Przedtem 11tys i 0,3l olej MOTUL

W tej chwili kontroluję olej.

Turbina - pomyślałem że jak zaczęła chulać ok po wymianie N75 to się "rozkręciła" - sprawdziłem luz na wirniku jest dość dobrze wyczuwalny góra dół osiowego nie wyczuwam.

Czy powodem znikającego oleju może być luz na turbinie? Jak wysoko mógłby zostać zassany olej? Miałbym mokro czy by pływało za intercoolerem (nie mam)?

lub

znikający olej może być powodowany krótkimi odcinkami 6km do pracy mojej żony która jeździ od miesiąca Audi taki odcinek gdzie silnik w ogóle się nie rozgrzeje.

Ile ta turbina pociągnie?

Opublikowano

odepnij dolny wąż od IC i zobacz ile jest tam oleju

jak 20-30ml to nie ma strachu

jezeli dwa razy więcej to turbo puszcza

Opublikowano

pytanie czemu nagle na 3000km wlazło 0,5l a na poprzednie 11000km 0,3l

Opublikowano

widocznie cos sie rozszczelniło

nic nie cieknie z silnika ?

Opublikowano

według zaleceń po kupnie wymieniłem na motul xcess.

Samochód nie dymi

Opublikowano

Jeżeli masz standardową odmę to przez nią może też olej się dostawać do dolotu. Sprawdź czy nie masz wycieków na silniku.

Opublikowano
Jeżeli masz standardową odmę to przez nią może też olej się dostawać do dolotu. Sprawdź czy nie masz wycieków na silniku.

jak poznać standardową odmę

Opublikowano

po wyglądzie, poszukaj zdjęć, a standardowa odma to taka jak producent wypuścił :decayed:

Opublikowano

w AVG jest już "oil catch tank" więc odmą raczej nie weźmie tyle oleju.

Może być turbo, albo na zaworach puszcza olej...

Opublikowano

czy oba sprawdzenia oleju zrobiłeś 12h od zgaszenia rozgrzanego auta i na idealnie równej drodze? wystarczy że olej nie ścieknie całkiem do miski, że auto nie stoi równo i już na bagnecie będzie co innego, ja bym się tym nie przejmował do puki nie dolejesz na 10tys km więcej jak 1L, na jakim wcześniej silnik jeździł oleju bo jak słyszę słowo motul to mnie ciarki przechodzą...

Opublikowano

na zimnym silniku miałem cykanie dolałem 0,5l ucichło i na miarce lekko za połową.

Co z MOTULEM nie tak - kupny u DZIKA

Będę teraz wymieniał to lać inny ten już nie dobry

Opublikowano

te silniki nie mają prawa nic cykać pomimo oleju poniżej dolnej kreski na bagnecie, lej dalej motul to cykanie to będzie nic w porównaniu z sieczkarnią jaką może stać się silnik o ile będziesz ostro jeździł, do dziadkowej jazdy motul wystarczy, do agresywnej jazdy się nie nadaje, no i wymiana max po 8tys bo powyżej on traci właściwości, po zmianie w zdrowym silniku na motul i upalaniu po 36tys km i 4 zmianach oleju ze zdrowego silnika zrobiła się sieczkarnia

Opublikowano

ciahciah, już widzę te komentarze obrońców Motula... a jak w perpsektywie czasu oceniasz Lm DS 5w40 ?? lepiej silnik pracuje ? zmniejszyło/zwiększyło się spalanie oleju ?

Opublikowano
te silniki nie mają prawa nic cykać pomimo oleju poniżej dolnej kreski na bagnecie, lej dalej motul to cykanie to będzie nic w porównaniu z sieczkarnią jaką może stać się silnik o ile będziesz ostro jeździł, do dziadkowej jazdy motul wystarczy, do agresywnej jazdy się nie nadaje, no i wymiana max po 8tys bo powyżej on traci właściwości, po zmianie w zdrowym silniku na motul i upalaniu po 36tys km i 4 zmianach oleju ze zdrowego silnika zrobiła się sieczkarnia

Więc jaki olej

Opublikowano

do upalanie nie motul:) do tego silnika mobil pół syntetyk w zupełności wystarczy, według mnie jest lepszy niż ten co masz obecnie, co prawda mogę się mylić ale 3 lata na mobilu upalałem swój silnik i złego słowa nie powiem o mobilu, potem był motul i kolosalne pogorszenie pracy silnika i spalanie poszło w górę, ja codzienne gniotę nie miłosiernie i do takich jazd lepszy jest mobil pół syntetyk niż motul full.., lepiej chroni silnik w ekstremalnych warunkach, po motulu był LM full wyłącznie do tdi, na inny już zmian nie będzie:) na pewno są inne leprze oleje, ja miałem do czynienia z tymi trzema, motul jedynie po zalaniu ładnie pracuje ale z tys na tys km drastycznie to się pogarsza, nagraj sobie odgłos rozgrzanego silnika nie po wymianie a przed wymianą starego oleju, i wtedy porównuj z innym olejem przy kolejnej wymianie odgłos starego oleju

Opublikowano

Panowie i coś sie sypło.

Wczoraj jedziemy do znajomych i turbo pracuje ale widzę że wchodzi od 2tys. Po wizycie u znajomych wsiadam auto muł.

Właśnie jestem po wstępnych oględzinach.

Łopatki turbiny które są sterowane gruchą nie pracują. Sama turbina pracuje kręci się na wolnych obrotach (ściągłem węża i dotknąłem wirnika)

Podpiąłem kompa 0 błędów.

wchodze na grupę 11 meas. i turbo non stop w pozycji jak na jałowym dodając gazu.

Sztucznie podniosłem gruchę by turbina napędziła powietrze w dolocie i po dodawaniu gazu 1200mbar tylko.

Turbo mimo że ma luzik kręci się pięknie. Sprawdziłem EGR działa. Więc wina leży po stronie N75, dodatkowo łopatek turbiny, czy błędnie działającego przepływomierza? Dziwne jest to że wczoraj działało do wyłączenia silnika i 3godz później już nie.

WIEM zrób LOGI!

Jakie logi wystarczy zrobić i wrzucić na forum. Konieczność wszystkiego jak w poradach?

Jeżeli mam założyć nowy temat napiszcie.

---------- Post dopisany 28-04-2013 at 08:46 ---------- Poprzedni post napisany 27-04-2013 at 08:46 ----------

W basic setings w grupie gdzie gruszka jest ruszana góra/dół on/off gruszka nie wykonuje ruchów. Skoro EGR działa a podciśnienie wejściowe na elektrozaworach N75 i N18 jest to samo, więc uszkodzony jest N75 lub sterowanie tym czujnikiem. Czy dobrze wnioskuję?

Czy napięcie na N75 to 12V lub 0V czy też jest regulowane w zależności od podciśnienia potrzebnego do podciągnięcia gruszki?

Opublikowano

ruszałeś przewody podciśnienia? jeśli tak to musisz sprawdzić zaworek zwrotny biało-czarny między filtrem powietrza a turbiną, lub jeśli go nie ruszałeś kup dużą strzykawkę w aptece i sprawdź czy gruszka jest szczelna i czy sztanga się rusza, albo z grodzi bezpośrednio podciśnienie daj do turbo. N75 jest sterowany impulsami więc ciężko tam zmierzyć napięcie.

Opublikowano

N75. Wyczyściłem choć zawalony nie był

Turbina ruszyła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...