pol22rr Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Panie i Panowie, jakiś czas temu zmieniłem silnik. Po zmianie przy wysokich obrotach zapalała się kontrolka oleju i zaczynała grać klawiatura. Więc wymieniłem pompę oleju. Kontrolka już się nie świeci. Dodatkowo przy schodzeniu z obrotów powyżej 2,5 tys. słychać takiej jakby grzechotanie jak dźwięk przerzutek w rowerze gdy się jedzie na luzie. Wkręcam silnik na 4 tys obrotów puszczam gaz, schodzi i w zakresie od 3 tys do 2 tys słychać grzechotanie i po chwili jak już spadnie to cisza. Odgłos jest słyszalny w tylnej części silnika. Pytanie brzmi, Czy padł napinacz łańcucha rozrządu? Tyle że podczas stałych obrotów nic nie słychać. Jak utrzymuję silnik np na 2,7tys obrotów to nic nie słychać dopiero puszczam gaz i grzechotanie. Kolejna kwestia to "cykanie" w okolicach obudowy filtra powietrza. Na obudowie znajduje się jakby pompka paliwa czy coś w tym stylu(dochodzi do niej przewód paliwowy). Dość głośno cyka zaraz po zejściu z obrotów silnika. Proszę o pomoc co może być przyczyną grzechotania.
stomi Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Pewnie pompa daje za małe ciśnienie i tym samym napinacz łańcuszka nie ma swojej mocy. Patrzyłeś jak wygląda smok olejowy może jest przytkany? Tak mi się wydaje.
bialy986 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 A ja bym obstawiał ciegno klapki WG.Miałem podobne objawy.Nagraj dźwięk,to posłuchamy.Poszukaj mojego wątku-"terkotanie przy zejściu z obrotów" wysłane za pomocą tapki
pol22rr Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2013 A ja bym obstawiał ciegno klapki WG.Miałem podobne objawy.Nagraj dźwięk,to posłuchamy.Poszukaj mojego wątku-"terkotanie przy zejściu z obrotów" wysłane za pomocą tapki Posłuchałem odgłosów z Twojego posta i to w 100% moje objawy. Identyczny dźwięk. Proszę abyś w kilku krokach opisał co powinienem zrobić żeby naprawić ten problem. Czy muszę wyciagać Turbo? Proszę o krótki manual. Pompa oleju to to nie jest ponieważ tydzień temu ją wymieniłem na nową Meyle, a smog oczywiście w starej był strasznie zawalony. Przed zmianą pompy wypłukałem silnik engine flush(valvoline), nowe filtry i olej. Teraz kontrolka się już nie świeci więc uważam że przyczyną była właśnie pompa a i klawiatura się nie odzywa.
stomi Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 No możliwe że to klapka. Musisz wyciągnąć turbo, innej opcji nie ma. Zobacz to W warsztacie masz opis.
pol22rr Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2013 druga kwestia "Kolejna kwestia to "cykanie" w okolicach obudowy filtra powietrza. Na obudowie znajduje się jakby pompka paliwa czy coś w tym stylu(dochodzi do niej przewód paliwowy). Dość głośno cyka zaraz po zejściu z obrotów silnika.", jeżeli chodzi o te cięgno klapki WG, czy nie spróbować najpierw jakoś dokręcić tego z zewnątrz?? Kolego "bialy986", jak Ty załatwiłeś ten problem??
bialy986 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Kolego,czytałeś cały mój wątek?Tam uzytkownik Kylomc i Pioteros opisali jak to można zrobić mając trochę narzędzi.Ja oddałem do mechanika,bo robiłem jeszcze inne rzeczy.Dojście od góry,tylko kolektor wydechowy trzeba wyjąć. Jeśli chodzi o "cykanie" w okilicy obudowy filtra powietrza to pewnie tzw. filtr węgla aktywnego i ma cykać.Gorzej jak przestanie:wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się