Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne ćwierkanie przy kręceniu kierownicą POMOCY !!


wojt_O

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie witam wszystkich !

Mam następujący problem:

W A4 1.9 TDI 1Z występuje dziwny pisk, ćwierkanie z silnika na jałowych obrotach szczególnie przy kręceniu kierownicą. Dodam, że 2 tyg temu wymieniłem rozrząd i pompę wody (SKF), pasek micro (SKF), napinacz paska (Rouville) i pasek klimy. Wczoraj robiłem łożyska w alternatorze i wymieniłem pompę wspomagania bo niestety dotychczasowa klękła, ciężko chodziła i wyła, co prawda, ta którą włożyłem jest używana ale sprawdzona przez gościa, który robi układy kierownicze (Kraczkowa k. Rzeszowa) i ponoć jest ok. Tak więc w zasadzie cały przód silnika powinien być ok a jednak napinacz niby nowy a jednak świruje, pasek lata, trzęsie się no i cały silnik ĆWIERKA !! ... Mechanik, który dokonywał wymiany wszystkich gratów zasugerował jeszcze zmiane koła pasowego pompy wspomagania bo to które jest od nowości było cały czas przekładane (w tym roku wymieniłem już 3 pompy wsp !!!) a mechanior mówił że ma troszke pokiereszowane brzegi i może to kaleczyć pasek, no chyba że jakieś koło na przodzie silnika jest jajowate .. ewentualnie biore pod uwagę najgorszą opcje, czyli koło pasowe wału korbowego i teraz pytanie czy jest to koło z tłumikiem drgań czy nie ? bo jak tak to jest opcja, że gumka sparciała z racji prawie pełnoletności i piszczy :/ .. Pomóżcie koledzy, pasjonaci i wielbiciele A4 bo grzecznie mówiąć szlak człowieka trafia jak wkłada 1500 pln, robi auto na przysłowiowe "zero" a tu taki cyrk !! :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a napinacz paska alternatora wymieniłes?on czesto lubi jak to nazwałes ćwierkać.....masz takie same objawy jak kumpel w 1Z tak to wyglada NAPINACZ alternatora AUDI PASSAT 1.9TDI + PASEK PK (3186734386) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, pisałem że napinacz jest wymieniony (rouville) W przyszlym tygodniu wymienię też napinacz paska klimy, koło pasowe pompy wspomagania i przy okazji śmigło wiskozy bo jest uszczerbane i mam wrażenie, że jest troche zwichrowane, dodam że sama wiskoza i jej koło wydaje się być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jechałem w trasę zrobiłem jakieś 200 km po czym wysiadam z auta i cisza !! Wszystko chodziło cichutko, bez zarzutu czyli wychodzi na to ze ma to związek albo z temperatura albo z "rozruszaniem" silnika. Na następny dzień rano cwierkanie wróciło :( ma ktoś jakiś sensowny pomysł ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sptyskaj paski plakiem jak przestanie będziesz wiedział czy to czasem pasek się nie ślizga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwila na szybko udało mi sie zarejestrować ten dźwięk, z góry sorki za powywracany obraz, fonia jest ok i słychać swiergotanie. Poniżej link:

---------- Post dopisany at 14:03 ---------- Poprzedni post napisany at 14:00 ----------

Pryskalem już wd40 .. Nic nie pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie jescze nad założeniem sprzęgła na alternator ale w sumie w 1Z fabryka tego nie montowala. W etce tez nic o tym nie ma, chyba dopiero w 110 km było sprzeglo ale w sumie założenie takiego na pewno nie zaszkodzi ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie jescze nad założeniem sprzęgła na alternator ale w sumie w 1Z fabryka tego nie montowala. W etce tez nic o tym nie ma, chyba dopiero w 110 km było sprzeglo ale w sumie założenie takiego na pewno nie zaszkodzi ..

Przez pierwsze dwa lata nie było sprzęgiełka, później wszystkie miały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli coś było na rzeczy skoro po dwóch latach fabryka wkładała sprzęgła...na czasie założe sprzeglo i zobaczymy czy napinacz przestanie brykac i świerszcz zamilknie na wieki wieków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie to bedzie alternator,dla pewnosci zrzuc pasek z alternatora i wszystkich podzespolow i odpal auto na chwile i wszystko bedziesz wiedzial.

---------- Post dopisany at 21:03 ---------- Poprzedni post napisany at 21:01 ----------

Wewntualnie napinacz paska wieloklinowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem pomaga tez wymiana kółka na alternatorze. Jak rowki sie w nim wytra, to wtedy pasek nie wspolpracuje poprawnie i stad te dzwieki. Wymiana na nowe jest tą "tańsza" opcja, chociaz lepiej wlozyc sprzeglo jednokierunkowe i miec swiety spokoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...