Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o pomoc: ZA DUŻY MAF: SPECIFED 470 . ACTUAL 470.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :) Mam do was wielka prośbę. Wszystkie parametry w Vag-Comie mi się zgadzają poza tymi jednymi. Wiem że to oznacza Mass Air Flow i są to prawdopodobnie wskazania przepływomierza. Przepinałem od kolegi i takie same mam dalej wskazania. Co jest nie tak że przekracza mi normę. Specifed mam 470 i Actual tak samo gdzie przekracza o wiele więcej normę. Przy dotknięciu pedału gazu mam jedno szarpnięcie i przy odpuszczeniu jedno. Może to być tego przyczyną ? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie o co z tym chodzi. POZDRAWIAM Kamil

Opublikowano

Zrób logi bo liczby bardziej przemawiają niż opis. z twojego opisu to mogą być jakieś problemy z EGR, chyba że zaślepiłeś go.

Opublikowano

wlasnie tak czytalem ze za duzy MAF moze swiadczyc o zaslepionym egr. ja tego nie robilem ale moze poprzedni wlasciciel. jutro to sprawdze. jak nie dojde co to moze byc zrobie logi :) dzieki serdeczne za pomoc

Opublikowano

EGR nie dziala...

po lekkim dodaniu gazu MAF actual spada do ~200 ?

Opublikowano

kolega piszę że komputer żąda 470 na wolnych i tyle podaje więc mi to wygląda na programowe usunięcie. Zrób loga statycznego 003 i dotknij pedał gazu po włączeniu logowania.

Opublikowano

Koledzy logujący grupę 003 - pamietajcie, że od odpalenia silnika lub ostatniego wciśnięcia pedału gazu musi upłynąć około 2 minut zanim aktywny zawór EGR się zamknie. Czyli depiemy na pedał gazu i po około 1,5 minuty włączamy log 003 i logujemy przez co najmniej 50 sekund. Wtedy pokaże nam wartości na zamkniętym jak i na owartym EGR nawet w silnikach gdzie ECU nie obsługuje wartości Basic Settings i to jest kompletny wtedy log grupy 003 (nawet w starych ECU) bo zawsze w 003 statycznie MB widzę współczynnik 4,8% a tak nie powinno być Albo tak jak kolega opisuje :

silnik pracuje na wolnych obrotach i wskazanie w 003 wynosi 4,8% to wtedy musimy wdepnąć pedał gazu i patrzymy czy w grupie 003 wartość wypełnienia impulsu sterującego N18 zamiast 4,8% zmienia się na jakieś 48 lub więcej % i na ile zmienia się wartość z ponad 400 na ponad 200 mbar.

Opublikowano

Panowie :) Poszedłem zrobić te logi, lecz przed tym jeszcze zrobiłem jeszcze jedną rzecz. Wszedłem w vag-comie na Engine póżniej w loginie wpisałem swój kod do silnika 1Z czyli 12233 i później wszedłem w Adaptację. Ustawiłem kanał 003 i tam z wartości 131 dałem wartość 116. Po tej zmianie MAF mieści się w normie. Mam teraz około 280 czyli powinno być okej. Możecie mi powiedzieć co ja zmieniłem w tym kanale 003 ? i czy to dobry pomysł? Wiem że pozostałe dwa to mogę zmienić dawkę paliwa i obroty silnika a właśnie to 003 to nie wiem za co odpowiada. Czy to właśnie jest od zmiany MAF-u czy od czegoś innego co wymusiło mi tę zmianę. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pomoc. POZDRAWIAM SERDECZNIE. Kamil

---------- Post dopisany 21-05-2013 at 13:30 ---------- Poprzedni post napisany 29-04-2013 at 14:00 ----------

Wie ktoś może co ja zmieniłem ? Z góry dzięki :)

Opublikowano

wspólczynnik wypełnienia EGR ...

Opublikowano

w jakich granicach można je zmieniać ? bo czytalem ze mozna wpisac nawet wartosc 33768 a u mnie dziala tylko do 131

Opublikowano
w jakich granicach można je zmieniać ? bo czytalem ze mozna wpisac nawet wartosc 33768 a u mnie dziala tylko do 131

bo ty masz wartosic 8-bitowe

Opublikowano

Pytanie:

1.jeśli wszedł w Adaptacje. Ustawił kanał 003 i tam z wartości 131 dał wartość 116. to spalin do mieszanki idzie więcej?

2. i zmienia się wartość 2 i 3 kolumny w logu trzecim w dół ?

3. i pytanie czy tylko w statycznym czy rozumię że w dynamicznym kolumnę 3 też obetnie?

Pytam bo coś u mnie z tym tez mi się nie podoba.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...