paradaisee Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 wiem z własnego doświadczenia ze zmiana klocków bez zmiany tarcz, ewentualnego tłoczenia lub szlifowania jest bezsensowna, po zmianie samych klocków moje tarcze byle przez nie szlifowane a smród był okropny xD dziw ze mi sie kołpaki nie zapalił
Krzysztof Opublikowano 28 Lipca 2009 Opublikowano 28 Lipca 2009 Odswieze troche temat.. dzis przyjrzalem sie moim tarczom i z moich obmiarow wyszlo, ze grubosc z przodu to 12mm. 15k km temu zalozylem nowe klocki ATE. Zaciski Lukas a tarcza wedlug ETKI to 280mm x 13 mm. Co musial bym zrobic aby zalozyc tarcze wentylowane np od AFN'a? Jakie to by byly mniej wiecej koszty i czy warto sie w to bawic? :gwizdanie:
Jarol Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 Co musial bym zrobic aby zalozyc tarcze wentylowane np od AFN'a? Jakie to by byly mniej wiecej koszty i czy warto sie w to bawic? Było już wszysko na ten temat musisz kupić: 2 x tarcze 288x25mm zacisk hamulcowy lewy 8E0 615 123A zacisk hamulcowy prawy 8E0 615 124A 2 x jarzmo zacisku hamulcowego 3B0 615 125 Klocki hamulcowe i przewody gumowe. Koszty będą różne w zależności jakiej firmy kupisz klocki i tarcze. Zaciski w bardzo dobrym stanie z przewodami gumowymi moge ci bardzo tanio sprzedać ale bez jarzm. Myśle ze za całość zmieścisz się w 500zł z nowymi klockami i tarczami.
spetsnaz Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 Co musial bym zrobic aby zalozyc tarcze wentylowane np od AFN'a? Jakie to by byly mniej wiecej koszty i czy warto sie w to bawic? :gwizdanie Wszystko masz napisane stronę wcześniej.
Krzysztof Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 Rozmawialem z kims kto ma kolege, ktory zalozyl do 1z wentylowane tarcze na przod i roznica byla "jedynie" w hamowaniu z duzych predkosci do zera. Podczas typowej jazdy po miescie i przy niskich predkosciach roznicy nie bylo wedlug niego zadnej. Stad moje pytanie czy warto. Bo jesli tak to przy nastepnej wymianie klockow zaopatrze sie w nowe tarcze, zaciski i klocki.. :gwizdanie:
spetsnaz Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 ja również zmieniałem w 1Z cały układ na AFN i uwierz mi że różnica jest ogromna.
adams78 Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 Stad moje pytanie czy warto To zależy od stylu jazdy... Jak musisz zmienić tarcze i klocki to dokupienie zacisków i jarzm nie stanowi już wielkiego wydatku. Poszukaj na allegro lub okolicznych szrotach - pełno Passków, A4, A6...
Robert Golebiowski Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 witam Panowie, a możecie cos laikowi doradzic? to o czym mówicie to czarna magia dla mnie a przedwczoraj komputer wyswietlił mi symbol zmiany klocków, nie znam sie na tym a niechcę rzeby ktoś w konia mnie zrobił..... , wiecie może ile można jeszcze przelatac od momentu wyswietlenia komunikatu o zmianie klocków?
spetsnaz Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 witam Panowie, a możecie cos laikowi doradzic? to o czym mówicie to czarna magia dla mnie a przedwczoraj komputer wyswietlił mi symbol zmiany klocków, nie znam sie na tym a niechcę rzeby ktoś w konia mnie zrobił..... , wiecie może ile można jeszcze przelatac od momentu wyswietlenia komunikatu o zmianie klocków? Popraw opis..
adams78 Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Popraw opis.. A czy to uniemożliwia odpowiedź na pytanie? Nie mam czujników więc nie wiem kiedy alarmują, ale podejrzewam że wyprzedzenie jest dosyć duże - podjedź gdzieś na podnośnik i ktoś obeznany Ci zobaczy - myślę że 1-2tys km wytrzymają. A najlepiej wymień, szczególnie jeśli słychać huczenie przy hamowaniu.
Wojto Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 Panowie co sądzicie o zestawie tarcze ATE gładkie i oryginalne klocki??
adams78 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Bardzo dobry zestaw do normalnej, codziennej jazdy. Klocki ATE sprawdzają się dużo lepiej niż TRW/Lucas, ale mocniej pylą. Ale to nie problem, jeśli ktoś chociaż raz na 500km myje auto
Robert Golebiowski Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 wielkie dzięki, klocki ogladał fachowiec, troszke jeszcze mog e posmigac, tym bardziej ,że nic (złego ) nie słychac.... teraz mam rebus jakie wybrac... pozdrawiam.... o co chodzi z moim opisem?
adams78 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 teraz mam rebus jakie wybrac... Jeśli nie jeździsz w tempie wyścigowym, to każde standardowe dadzą radę. o co chodzi z moim opisem? Nie mam pojęcia - może autor tej uwagi wyjaśni?
rtocki Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 wielkie dzięki, klocki ogladał fachowiec, troszke jeszcze mog e posmigac, spokojnie, czujniki są z dużym wyprzedzeniem, u mnie było jeszcze ponad pół centymetra klocka jak zapaliła się kontrolka (ale to pewnie też zależy od producenta, na jakiej głebokości umieści w klocku styk czujnika, więc dobrze że sprawdziłeś organoleptycznie)
Robert Golebiowski Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 penej rzeczy nie rozumię, zapaliła mi się wymiana klocków , pojechałem jak radziliscie na wizualne sprawdzenie ( tam sie dowiedziałem ,że sam niewiele moge zrobic, podobno przód ma czujniki a z tyłu trzeba po wymianie skalibrowac komputer bo to on oblicza zurzycie okładzin i bez odpowiedniego ustawienia d*pa, bedzie swiecic cały czas....) klocki zuzywam cały czas, a są momenty ze kontrolka gaśnie i przez chwilę ( różnie te chwile wyglądają) nie ryczy o wymianę????? o co chodzi???
rtocki Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 pierwsze w życiu słyszę baśń, że komputer kalibruje klocki (tylne) bez czujników. Byłeś w ASO? (jeśli tak to jakim) czy u tzw. PANÓW mechaników wszystkowiedzących (tyle że nie do końca), zapewne kolejną radą będzie przejście z full syntetyka na pół albo minerał (bo się panie motor rozszczelnia...) Sam niewiele moze pan zrobić , piękne hasło jak się chcę klienta wyrzeźbić (w temacie zmiany klocków)
Robert Golebiowski Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 wielkie dzięki! Prawde mówiąc nie wiem czy ten mój serwis to ASO, aż się zapytam, napewno nie jest to pan Henio w garażu, mój przyjaciel od lat serwisuje u nich dwa auta i podsunoł mi ten zakład, w nazwie mają autoryzowany serwis aut VW, a sprzęty jakie naprawiaja robia wrażenie... ale dziekuje za radę Pozdrawiam
JARSON1989 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Witam, chcę wymienić tarcze oraz klocki w swojej a4 posiadam zacisk TEVES FN-3 (tarcze niewentylowane) czy do tego zacisku pasowały by tarcze wentylowane?
adams78 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Teves FN-3 powinien mieć wentylowane 288mm. Jak masz zaprzyjaźniony sklep to nie powinno być problemu z kupnem "na próbę" - w razie nie podejdą to właściwie w każdym sklepie powinni przyjąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się