Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 1Z] Jakie zaciski, tarcze, klocki do mojej A4 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wiem z własnego doświadczenia ze zmiana klocków bez zmiany tarcz, ewentualnego tłoczenia lub szlifowania jest bezsensowna, po zmianie samych klocków moje tarcze byle przez nie szlifowane a smród był okropny xD dziw ze mi sie kołpaki nie zapalił :kox:

Opublikowano

Odswieze troche temat.. dzis przyjrzalem sie moim tarczom i z moich obmiarow wyszlo, ze grubosc z przodu to 12mm. 15k km temu zalozylem nowe klocki ATE. Zaciski Lukas a tarcza wedlug ETKI to 280mm x 13 mm.

Co musial bym zrobic aby zalozyc tarcze wentylowane np od AFN'a? Jakie to by byly mniej wiecej koszty i czy warto sie w to bawic? :gwizdanie:

Opublikowano

Co musial bym zrobic aby zalozyc tarcze wentylowane np od AFN'a? Jakie to by byly mniej wiecej koszty i czy warto sie w to bawic?

Było już wszysko na ten temat musisz kupić:

2 x tarcze 288x25mm

zacisk hamulcowy lewy 8E0 615 123A

zacisk hamulcowy prawy 8E0 615 124A

2 x jarzmo zacisku hamulcowego 3B0 615 125

Klocki hamulcowe i przewody gumowe.

Koszty będą różne w zależności jakiej firmy kupisz klocki i tarcze. Zaciski w bardzo dobrym stanie z przewodami gumowymi moge ci bardzo tanio sprzedać ale bez jarzm. Myśle ze za całość zmieścisz się w 500zł z nowymi klockami i tarczami.

Opublikowano

Co musial bym zrobic aby zalozyc tarcze wentylowane np od AFN'a? Jakie to by byly mniej wiecej koszty i czy warto sie w to bawic? :gwizdanie

Wszystko masz napisane stronę wcześniej.

Opublikowano

Rozmawialem z kims kto ma kolege, ktory zalozyl do 1z wentylowane tarcze na przod i roznica byla "jedynie" w hamowaniu z duzych predkosci do zera. Podczas typowej jazdy po miescie i przy niskich predkosciach roznicy nie bylo wedlug niego zadnej. Stad moje pytanie czy warto. Bo jesli tak to przy nastepnej wymianie klockow zaopatrze sie w nowe tarcze, zaciski i klocki.. :gwizdanie:

Opublikowano

ja również zmieniałem w 1Z cały układ na AFN i uwierz mi że różnica jest ogromna.

Opublikowano

Stad moje pytanie czy warto

To zależy od stylu jazdy... :naughty:

Jak musisz zmienić tarcze i klocki to dokupienie zacisków i jarzm nie stanowi już wielkiego wydatku. Poszukaj na allegro lub okolicznych szrotach - pełno Passków, A4, A6...

Opublikowano

witam Panowie, a możecie cos laikowi doradzic? to o czym mówicie to czarna magia dla mnie a przedwczoraj komputer wyswietlił mi symbol zmiany klocków, nie znam sie na tym a niechcę rzeby ktoś w konia mnie zrobił..... :), wiecie może ile można jeszcze przelatac od momentu wyswietlenia komunikatu o zmianie klocków?

Opublikowano

witam Panowie, a możecie cos laikowi doradzic? to o czym mówicie to czarna magia dla mnie a przedwczoraj komputer wyswietlił mi symbol zmiany klocków, nie znam sie na tym a niechcę rzeby ktoś w konia mnie zrobił..... :), wiecie może ile można jeszcze przelatac od momentu wyswietlenia komunikatu o zmianie klocków?

Popraw opis..

Opublikowano

Popraw opis..

A czy to uniemożliwia odpowiedź na pytanie? :mysli:

Nie mam czujników więc nie wiem kiedy alarmują, ale podejrzewam że wyprzedzenie jest dosyć duże - podjedź gdzieś na podnośnik i ktoś obeznany Ci zobaczy - myślę że 1-2tys km wytrzymają.

A najlepiej wymień, szczególnie jeśli słychać huczenie przy hamowaniu.

Opublikowano

Panowie co sądzicie o zestawie tarcze ATE gładkie i oryginalne klocki??

Opublikowano

Bardzo dobry zestaw do normalnej, codziennej jazdy. Klocki ATE sprawdzają się dużo lepiej niż TRW/Lucas, ale mocniej pylą. Ale to nie problem, jeśli ktoś chociaż raz na 500km myje auto :tongue4:

Opublikowano

teraz mam rebus jakie wybrac...

Jeśli nie jeździsz w tempie wyścigowym, to każde standardowe dadzą radę.

o co chodzi z moim opisem?

Nie mam pojęcia - może autor tej uwagi wyjaśni?

Opublikowano

wielkie dzięki, klocki ogladał fachowiec, troszke jeszcze mog e posmigac,

spokojnie, czujniki są z dużym wyprzedzeniem, u mnie było jeszcze ponad pół centymetra klocka jak zapaliła się kontrolka (ale to pewnie też zależy od producenta, na jakiej głebokości umieści w klocku styk czujnika, więc dobrze że sprawdziłeś organoleptycznie)

Opublikowano

penej rzeczy nie rozumię, zapaliła mi się wymiana klocków , pojechałem jak radziliscie na wizualne sprawdzenie ( tam sie dowiedziałem ,że sam niewiele moge zrobic, podobno przód ma czujniki a z tyłu trzeba po wymianie skalibrowac komputer bo to on oblicza zurzycie okładzin i bez odpowiedniego ustawienia d*pa, bedzie swiecic cały czas....) klocki zuzywam cały czas, a są momenty ze kontrolka gaśnie i przez chwilę ( różnie te chwile wyglądają) nie ryczy o wymianę?????

o co chodzi???

Opublikowano

pierwsze w życiu słyszę baśń, że komputer kalibruje klocki (tylne) bez czujników. Byłeś w ASO? (jeśli tak to jakim) czy u tzw. PANÓW mechaników wszystkowiedzących (tyle że nie do końca), zapewne kolejną radą będzie przejście z full syntetyka na pół albo minerał (bo się panie motor rozszczelnia...)

Sam niewiele moze pan zrobić :polew: , piękne hasło jak się chcę klienta wyrzeźbić (w temacie zmiany klocków)

Opublikowano

wielkie dzięki! Prawde mówiąc nie wiem czy ten mój serwis to ASO, aż się zapytam, napewno nie jest to pan Henio w garażu, mój przyjaciel od lat serwisuje u nich dwa auta i podsunoł mi ten zakład, w nazwie mają autoryzowany serwis aut VW, a sprzęty jakie naprawiaja robia wrażenie... ale dziekuje za radę

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam, chcę wymienić tarcze oraz klocki w swojej a4 posiadam zacisk TEVES FN-3 (tarcze niewentylowane) czy do tego zacisku pasowały by tarcze wentylowane?

Opublikowano

Teves FN-3 powinien mieć wentylowane 288mm.

Jak masz zaprzyjaźniony sklep to nie powinno być problemu z kupnem "na próbę" - w razie nie podejdą to właściwie w każdym sklepie powinni przyjąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...