danielom Opublikowano 1 Maja 2013 Opublikowano 1 Maja 2013 wystarczy poszukac w katalogach LOBRO lub SKF, mozna bez problemu dostac przegub wewnetrzny do naszych aut, w serwisie tylko nie wystepuje jako oddzielna czescdo mojego 1.8t SKF kosztowal ok 130zł Jak zwykle kolega specjalista sie wypowiada. Otoz nie, katalog Lobro(GKN) przewiduje wewnetrzny tylko z polosią.
ziomek0101 Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Opublikowano 1 Maja 2013 Koledzy juz kupiłem przeguby tylko teraz wie ktoś jak sie sciaga z tej półoski??? trzeba specjalny sciagacz????
wesz82 Opublikowano 1 Maja 2013 Opublikowano 1 Maja 2013 Jak się nie mylę to jest tam zabezpieczenie,ściągasz je i tyle ale nie jestem pewny. Jaki przegub kupiłeś??? Lobro z cała pół ośka to koszt niestety 800zł. A twój stary miał luz tzn jak złapałeś za ośkę i obudowę,poruszałeś w prawo i lewo to czułeś luz??
pioteros Opublikowano 1 Maja 2013 Opublikowano 1 Maja 2013 wystarczy poszukac w katalogach LOBRO lub SKF, mozna bez problemu dostac przegub wewnetrzny do naszych aut, w serwisie tylko nie wystepuje jako oddzielna czescdo mojego 1.8t SKF kosztowal ok 130zł Jak zwykle kolega specjalista sie wypowiada. Otoz nie, katalog Lobro(GKN) przewiduje wewnetrzny tylko z polosią. sytuacja jest podobna na przyklad z wałem w quattro, wał wystepuje jako całość z przegubami, i niby nie można kupić samych przegubów do wału, więc po co przeguby wału mają wybity numer seryjny LOBRO ? okazuje sie ze oficjalnie nie wystepuja jako przeguby do A4 Quattro a są takie same jak przeguby wewnętrzne półosi starego Forda Scorpio, jak sie wystarczająco czegoś poszuka to w końcu się znajdzie to co chce, niech ktoś rozbierze ośke od 1.9TDI i zobaczy czy ma odseparowany numer seryjny na samym przegubie i po tym numerze trzeba szukac, bo tam przegub wewnetrzny jest "trójbieżny" czy jak to się nazywa dlatego jest specyficzny, u mnie w 1.8T nie ma żadnego problemu z doborem przegubu nawet LOBRO
danielom Opublikowano 1 Maja 2013 Opublikowano 1 Maja 2013 Jest numer nabity, ale nawet po wpisaniu do Etki, wystepuje jako z półosią.
ziomek0101 Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Opublikowano 1 Maja 2013 Jak się nie mylę to jest tam zabezpieczenie,ściągasz je i tyle ale nie jestem pewny.Jaki przegub kupiłeś??? Lobro z cała pół ośka to koszt niestety 800zł. A twój stary miał luz tzn jak złapałeś za ośkę i obudowę,poruszałeś w prawo i lewo to czułeś luz?? Kupiłem od kolegi z forum za okazyjna cene Lobro dwa przeguby:) No wlasnie jak ostatnio probowalem ruszac to delikatnie na boki byl luz a gora dół raczej nie...;/ wiec sam nie wiem czy to wina przegubow czy nie.. ale teraz wracalem samochodem i ewidentnie slychac to z okolic skrzyni biegow,wiec albo przeguby albo cos w skrzyni sie sypie;/
ziomek0101 Opublikowano 2 Maja 2013 Autor Opublikowano 2 Maja 2013 Sprawa wyglada tak że wjechałem teraz na kanał i sprawdziłem te półoski i prawa ma luz tylko miałem przykrecona płyte i nie wiem czy ten luz był na przegubie wewnetrznym czy gdzies w skrzyni biegów co sie przykreca przegub;/ a z lewej strony prakrycznie nie bylo luzu.. Koledzy jesli by sie okazało że to nie przegub ma luz tylko gdzies w skrzyni to co tam mogło sie zużyc????
wesz82 Opublikowano 2 Maja 2013 Opublikowano 2 Maja 2013 Mechanizm różnicowy.zdejmij oski i poruszaj za te wypustki z skrzyni do przegubów wew i jak będzie luz to mechanizm. Co by sprawdzić wew musisz zdjąć pół ośki lub odkręcić śruby mocujące wew przegub i ręką złapać za oś i obudowę przegubu,ruszać prawo lewo góra dół,jak jest luz większy niż 2mm to do wymiany tak powiedział mech. Drugi zas powiedział że z wew nie trafisz na diagnoze bo nie zawsze układa się w takim miejscu....
ziomek0101 Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Opublikowano 3 Maja 2013 A bardzo skomplikowana jest sprawa żeby wymienić ten mechanizm róznicowy??? Drogi wogole jest??
wesz82 Opublikowano 3 Maja 2013 Opublikowano 3 Maja 2013 Słuchaj nie wiadomo co to jest,sprawdź przeguby wew,jak masz nowe to zamontuj je,ewent używki.potem będziesz gdybał. Jak bedzie Ci to mechanik robił to niech sprawdzi luzy w skrzyni.Z tego co wiem to skrzyni bynajmniej tej nie ma sensu naprawiać i lepiej kupić drugą,ale najpierw sprawdź przeguby....Jak nie znasz się na tym wyjmij całe pół ośki i zawieź do mechanika niech popatrzy...
ziomek0101 Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Opublikowano 3 Maja 2013 Ok.. Wlasnie czekam na te przeguby i nie chciałem płyty odkrecać na darmo.Jak juz ich bede miał to poodkrecam całe półoski i wszystko bedzie jasne.Chciałem sie tylko orientacyjnie dowiedziec czy jesli jak by sie okazało że to nie przegub tylko cos w skrzyni to czy opłaca sie to naprawiać... Ja też mam taka nadzieje że to tylko przegub,bo wyciekow nie mam żadnych od skrzyni i nie ma duzego przebiegu...
wampir Opublikowano 3 Maja 2013 Opublikowano 3 Maja 2013 Mam pytanie do praktyków. Czy łatwiej i szybciej jest wymienić całą półoś tylną wraz z przegubem wewnętrznym i zewnętrznym czy też lepiej mając taką kompletną półoś przełożyć tylko przegub wewnętrzny? Pytam bo bo wiem, że ze zdejmowaniem przegubu wewnętrznego są chyba problemy ze zdjęciem segera. Nie wiem jak wygląda sprawa z wymontowaniem całkowitym tylnej półosi. Czy tylne przeguby zewnętrzne też się zużywają skoro ta oś nie jest skrętna? Generalnie co jest łatwiejsze i co bardziej radzicie? Cała półoś czy przełożenie przegubów wewnętrznych?
wesz82 Opublikowano 3 Maja 2013 Opublikowano 3 Maja 2013 Słuchaj nie wiem jak jest w Q na tyle, ale w ośce najlepiej wyrezac półośki i zrobić to na stole.
ziomek0101 Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Opublikowano 3 Maja 2013 Czyli żeby sciagnać wewnetrzne przeguby z ośki trzeba najpierw wybic ta blache osłonna co jest od skrzyni biegów a pod nia jest ten pierscien seger? Jak sie go sciagnie to juz bez niczego mozna jakims sciagaczem sciagac ten przegub? jakies wskazówki? Bo pierwszy raz będe wymieniał przegób wewnetrzny, zewnetrzny juz robiłem to wiem co i jak...
pioteros Opublikowano 3 Maja 2013 Opublikowano 3 Maja 2013 Ja wymieniłem i na wale przegub i na półosi przód też wewnętrzny, wystarczyło wyjąć segera co jest b proste że szczypcami i przeguby zchodzily ręką, w q z tylu jest tak samo z wewnętrznymi, diesle z przodu mają inne przeguby wewnętrzne i nie wiem jak one schodzą czy w ogóle schodzą
danielom Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 I jak kolego, udalo Ci sie zdjac ten przegub wewn?
pioteros Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 u mnie tak, bez problemu, mały seger i przegub zszedł ręką, ale w tdi masz inne przeguby
wampir Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 Czy przednie przeguby (wewnętrzne) roznia się od tylnych?
pioteros Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 podejrzewam ze na pewno, tylne maja mniejsza srednice wewnetrzna na bank, bo i poloski sa ciensze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się