Michallo33 Opublikowano 13 Lipca 2008 Opublikowano 13 Lipca 2008 Witam, Już od pewnego czasu poważne zastanawiam sie nad zwiększeniem mocy w mojej A4 1.9TDI (AJM) 2000r i co sądzicie o takim zestawie: -pompowtryskiwacze od 1.9TDI 150KM (Leon ARL) - turbinka albo też od 150KM (leona) albo GT22 -większy IC i tu mam pytanko czy podpasuje od ARL? -oczywiście strojenie programu u Rogala Co o tym myślicie? I jaki efekt można uzyskać po tych zmianach?
A3 Opublikowano 13 Lipca 2008 Opublikowano 13 Lipca 2008 Jeszcze czegoś takiego nie widziałem ale przy turbo GT22 to chyba trzeba też kolektor wydechowy zmienić pod tą turbawke a IC to najlepiej zamówić w EL-TECU sporo osób tak zrobiło i jest ok. Najlepiej będzie jak się wypowie Pan Witek
Michallo33 Opublikowano 13 Lipca 2008 Autor Opublikowano 13 Lipca 2008 oj.. zapomniałem o tym kolektorze wydechowym ale właśnie zastanawiam sie jeszcze nad tym turbo czy ta GT22 ty seryjne od ARL i sadze ze moc rzędu ok 190KM by mi wystarczyła.
A3 Opublikowano 13 Lipca 2008 Opublikowano 13 Lipca 2008 Z tego co ja słyszałem to nie jest tak łatwo zrobić 190-200 konnego klekotka jak chcesz mieć takie moce to musisz też zmienić pompe paliwa, pokombinować coś ze sprzęgłem bo seryjne raczej nie da rady. Myślisz o sporej mocy z tego co widze
Michallo33 Opublikowano 13 Lipca 2008 Autor Opublikowano 13 Lipca 2008 z pompą paliwa? i wcale moc nie jet jakas kolosalna bo z seryjnej 130 samym programem mozna nieraz i pod 180KM podciągnać wiec mysle ze nie wymagam wiele.
Gość Trzeniu Opublikowano 13 Lipca 2008 Opublikowano 13 Lipca 2008 jak będziesz miał solidną serię z tzw. bonusem to dojdziesz do tych ok.180km i 400nm
pre_pl Opublikowano 13 Lipca 2008 Opublikowano 13 Lipca 2008 ARL to poprzeczny silnik, więc nie jest tak "hop siup" z tą turbiną
krzyniek Opublikowano 13 Lipca 2008 Opublikowano 13 Lipca 2008 Z tego co ja słyszałem to nie jest tak łatwo zrobić 190-200 konnego klekotka jak chcesz mieć takie moce to musisz też zmienić pompe paliwa, pokombinować coś ze sprzęgłem bo seryjne raczej nie da rady. Myślisz o sporej mocy z tego co widze pompę paliwa ??? w AJM_ie (PD-ki) to życzę powodzenia :gwizdanie:ajm ma słaby dół więc 190KM to dla niego trochę przydużo pogadaj z kolegą Tukan_em na chwilę obecną ma w swoim ajm_ie zrobione 166,7PS/316,7Nm
Jarol Opublikowano 13 Lipca 2008 Opublikowano 13 Lipca 2008 Turbo i IC z ARL nie podejdzie do A4, GT22 też nie ma sensu pakować do tego silnika. Najlepsze rozwiązanie to: - turbo z BRD lub hybryda AWX z wirnikami ARL - pompowtryskiwacze z 130KM mogą być AR lub AL - duży IC z przodu - rozluźnić troche wydech Po takich zmianach osiągniesz 190-200Km i płaski momen obrotowy 340-350NM Więcej w tym silniku nie ma sensu robić. Aha i nie musisz żadnej pompy wymieniąć, sprzęgło jak jest w dobry stanie to też da rade jak zrobisz odpowiedniomoment obrotowy.
Michallo33 Opublikowano 13 Lipca 2008 Autor Opublikowano 13 Lipca 2008 Turbo i IC z ARL nie podejdzie do A4, GT22 też nie ma sensu pakować do tego silnika. Najlepsze rozwiązanie to: - turbo z BRD lub hybryda AWX z wirnikami ARL - pompowtryskiwacze z 130KM mogą być AR lub AL - duży IC z przodu - rozluźnić troche wydech Po takich zmianach osiągniesz 190-200Km i płaski momen obrotowy 340-350NM Więcej w tym silniku nie ma sensu robić. Aha i nie musisz żadnej pompy wymieniąć, sprzęgło jak jest w dobry stanie to też da rade jak zrobisz odpowiedniomoment obrotowy. pompy nie muszę wymieniać?? czyli ta którą mam teraz wystarczy?? Jaki jest koszt takiej turbinki z BRD? Czy IC z ARL na przodzie dobrym rozwiązaniem? Z rozluźnieniem wydechu co się wiąże?
krzyniek Opublikowano 13 Lipca 2008 Opublikowano 13 Lipca 2008 Turbo i IC z ARL nie podejdzie do A4, GT22 też nie ma sensu pakować do tego silnika. Najlepsze rozwiązanie to: - turbo z BRD lub hybryda AWX z wirnikami ARL - pompowtryskiwacze z 130KM mogą być AR lub AL - duży IC z przodu - rozluźnić troche wydech Po takich zmianach osiągniesz 190-200Km i płaski momen obrotowy 340-350NM Więcej w tym silniku nie ma sensu robić. Aha i nie musisz żadnej pompy wymieniąć, sprzęgło jak jest w dobry stanie to też da rade jak zrobisz odpowiedniomoment obrotowy. pompy nie muszę wymieniać?? czyli ta którą mam teraz wystarczy?? Jaki jest koszt takiej turbinki z BRD? Czy IC z ARL na przodzie dobrym rozwiązaniem? Z rozluźnieniem wydechu co się wiąże? pompy nie bo masz pompowtryski (PD) i to je wymieniasz na wydajniejsze kosz turbiny zależy czy nówka czy regenerowana, co do IC to bym zrobił tak jak niektórzy koledzy z klubu mają, centralny z przodu rozluźnienie wydechu = wybebeszenie katalizatora
Michallo33 Opublikowano 13 Lipca 2008 Autor Opublikowano 13 Lipca 2008 IC od ARL też jest centralnie z przodu, czy po wycięciu katalizatora będzie głośniej chodzić??
A3 Opublikowano 13 Lipca 2008 Opublikowano 13 Lipca 2008 Mam kompletnie wolny wydech u siebie bez kata ani tłumików i słychać turbine bardziej tak jak kolega napisał ale za to na pzeglądzie jak pan diagnosta wasadzi czujnik do wydechu to truje jak ruski traktor i trzeba płacić ekstra za przeglądy
Michallo33 Opublikowano 13 Lipca 2008 Autor Opublikowano 13 Lipca 2008 kurcze chyba plany odejdą w zapomnienie ;( i z mocą zatrzymam sie przy ok 160-170KM wymieniając PD od 130KM, turbo od 130 i zestrojenie programu więc sądzę ze tyle wystarczy do ok 160KM Co o tym sądzicie??
krzyniek Opublikowano 13 Lipca 2008 Opublikowano 13 Lipca 2008 kurcze chyba plany odejdą w zapomnienie ;( i z mocą zatrzymam sie przy ok 160-170KM wymieniając PD od 130KM, turbo od 130 i zestrojenie programu więc sądzę ze tyle wystarczy do ok 160KM Co o tym sądzicie?? to dobra droga
Michallo33 Opublikowano 13 Lipca 2008 Autor Opublikowano 13 Lipca 2008 turbo od 130km-1400zl PD od 130km-1800zl +korekta u Rogala +robocizna za założenie turbo i PD W jakiej sumie powinnienem sie zamknąć??
Piotrek98igo Opublikowano 13 Lipca 2008 Opublikowano 13 Lipca 2008 do tego FMIC i w 5,5-6tys sie zamkniesz :gwizdanie:
Jarol Opublikowano 13 Lipca 2008 Opublikowano 13 Lipca 2008 Na poczatku wymień turbo, zrób IC i wywal kata. Turbo kup z AWX lub z BRD. Z tego wyjdzie 150-160Km Jak ci bedzie mało to wymień jeszcze PD wtedy osiągnoesz więcej, ale turbo musi być z BRD bo na tej z AWX więcej jak 170 nie zrobisz.
Michallo33 Opublikowano 13 Lipca 2008 Autor Opublikowano 13 Lipca 2008 ale mi spokojnie wystarczy 170KM zeby tylko silniczek to wytrzymał dlatego turbo od AWX i PD tez od 130km bo ciężko jest dostac nowe turbo od BRD a jak jest to drozsze niz od AWX.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się