subutaj Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 Witam, wczoraj podczas jazdy zaobserwowałem, że samochód nienaturalnie się trzęsie podczas postoju. Drgania są przenoszone na gałkę skrzyni biegów oraz ogólnie można wyczuć wibracje. Wcześniej tego zjawiska nie było. Nadmiienię, że podczas jazdy wszystko jest ok, auto dobrze przyśpiesza i nie ma innych niepokojących zjawisk. Czy może to być awaria koła dwumasowego? //Rafał
Wihajster Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 o drganiach bylo juz duzo poszukaj w wyszukiwarce.Ale u ciebie obstawiam dwumasa
subutaj Opublikowano 14 Lipca 2008 Autor Opublikowano 14 Lipca 2008 Poszukałem i poczytałem... i mam trochę dylemat... niby opis pasuje, ale u mnie na zimnym silniku jakby brak objawów, drgania pojawiają się po rozgrzaniu silnika, ponadto nie zaobserowałem różnicy podczas wciskania sprzęgła (ma być wyraźny stukot), ale jeszcze to sprawdzę. Radzicie aby zrobić od razu sprzęgło? //Rafał
YATES Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 Sprawdz najpierw plecionkę w wydechu,bo to najtańsza opcja.
plochy Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Siemasz, Mój problem jest podobny 1,9TDI AFN/110. Zaczęło się nasilać, najpierw drążek zmiany biegów, potem coraz bardziej podłokietnik, potem cała kabina, aż szlag mnie trafił po tym jak w korku stojąc około 45 minut drgała kabina a przy ruszaniu trzepotało tak, że musiałem na ślizgającym sprzęgle gazować aby silnik mi spod maski nie wyskoczył. Dodam jedynie, że 2 miechy wcześniej wymieniłem plecionkę i poduszki pod silnikiem. Jadę do mecha na Vag'u nic - padł wyrok SPRZĘGŁO I DWUMAS !!!. Zajefajnie wywaliłem 2500PLN z robocizną (SACHS) - dodatkowo zrobiłem małe drobiazgi. No i chcę odebrać samochód a w kabinie drży . No i co dalej - silnik ma 240,000km, wtryski sprawne (kąty wtrysku też) i nie wiemy co dalej... ani mech ani ja. Czytałem wszystkie wasze wypowiedzi ale co do diabła z tymi super nieśmiertelnymi Audi jest - może to tylko mit. Jestem coraz bliżej tego stwierdzenia: Dodam jedynie, że samochód nie był rozbity w 100% sprawdzany aż do bólu przy zakupie. Idę za ciosem - jutro sprawdzam ciśnienie na cylindrach, dam Ci znać jak zakończę tą gehennę. A że uparłem się to wywale drugie tyle kasy.
Tukan Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Siemasz, Mój problem jest podobny 1,9TDI AFN/110. Zaczęło się nasilać, najpierw drążek zmiany biegów, potem coraz bardziej podłokietnik, potem cała kabina, aż szlag mnie trafił po tym jak w korku stojąc około 45 minut drgała kabina a przy ruszaniu trzepotało tak, że musiałem na ślizgającym sprzęgle gazować aby silnik mi spod maski nie wyskoczył. Dodam jedynie, że 2 miechy wcześniej wymieniłem plecionkę i poduszki pod silnikiem. Jadę do mecha na Vag'u nic - padł wyrok SPRZĘGŁO I DWUMAS !!!. Zajefajnie wywaliłem 2500PLN z robocizną (SACHS) - dodatkowo zrobiłem małe drobiazgi. No i chcę odebrać samochód a w kabinie drży . No i co dalej - silnik ma 240,000km, wtryski sprawne (kąty wtrysku też) i nie wiemy co dalej... ani mech ani ja. Czytałem wszystkie wasze wypowiedzi ale co do diabła z tymi super nieśmiertelnymi Audi jest - może to tylko mit. Jestem coraz bliżej tego stwierdzenia: Dodam jedynie, że samochód nie był rozbity w 100% sprawdzany aż do bólu przy zakupie. Idę za ciosem - jutro sprawdzam ciśnienie na cylindrach, dam Ci znać jak zakończę tą gehennę. A że uparłem się to wywale drugie tyle kasy. Ooooj no to ciekawa sprawa..a czy poduchy byly ori? Wydech zostal dobrze ułozony po wspawaniu plecionki? A poduchy pod skrzynia byly wymieniane?
plochy Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Poduchy były z górnej póły ale nie pamiętam nazwy Fe...tam Plecionka wspawana chyba OK - tłumiki nie drgają, a czy równo lezy - chyba tak?[br]Dopisany: 28 Sierpień 2008, 21:42 _________________________________________________Sprawdziłem na Fakturze LAMFORDER : na F ;] ...
jacekm Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Kolego plochy, Tobie może nie pomogę (masz jakiś extremalny przypadek ) ale innym,szukającym odpowiedzi na problem "trzęsawki" może tak. U mnie też trzęsło silnikiem, dźwignią zmiany biegów itd. Odpowiedzi na problem z forum mieszczą się z przedziale od plecionki po dwumas i nikt ( ja też ) nie poda konkretnej odpowiedzi do konkretnego przypadku. Czasami kończy sie wymianą wszystkiego i też nie zawsze pomaga Ja z racji braku czasu i tego, że niunią jeździ małżonka nie paliłem się do szukania przyczyn drgawek. I całe szczęście Od kupna wlewam do autka tylko V-POWER shella. Po przejechaniu ok. 20 zbiorników na silniku mogę postawić przysłowiową szklankę wody
luki105 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 ja mam dokladnie to samo,gdy jest w ruchu jest ok,natomiast podczas postoju odczuwalne sa wieksze wibracje,wczesniej tego nie bylo. u mnie rowniez nie slychac stukotu ale wystarczy lekko polozyc noge na sprzegle i odczuwalne jest regularne bicie na pedale czy to dwumas?
Klawik Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Kolego delikatne bicie na pedale sprzęgła jest zawsze (sprawdzałem chyba w 6 a4 i występuje to zawsze...) Jeśli chodzi o dwumas... kolego to że trzęsie na jałowym po rozgrzaniu jest jednym z pierwszych pojawiających się objawów (Na zimnym masz normalnie 900 obrotów, po rozgrzaniu pojawia się około 850). Jednak nie oznacza to że będzie to akurat dwumas. Podczas przyspieszania powinieneś słyszeć jakby metaliczne szuranie w silniku. Bez tego nie można jednoznacznie stwierdzić że na 100% wady dwumasa, choć mogą to być początki jego końca. Tak jak kolega wspominał problemem może być również plecionka, wyklepane poduszki, zasyfiony filtr paliwa(tutaj na Twoim miejscu bym szukał na samym początku) lipne paliwo (Dobrze żebyś zastosował sobie preparacik do czyszczenia wtrysków, który dolewa się do paliwa) Uszkodzone może być same sprzęgło, choć nie stwierdzał bym tego jednoznacznie przy takich objawach. Plochy i subutaj, jakie ciśnienie daje wam pompa, możliwe że jest zbyt słabe stąd drgania.
luki105 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 dzieki za porade i najpierw sprawdze filtr paliwa,ale musze ci powiedziec ze jesli chodzi o metaliczny dzwiek przy przyspieszaniu to jest cos takiego tylko tego nie powiazalem z reszta.kiedy dodaje gazu auto przyspiesza normalnie(przynajmniej nie zauwazylem zadnej zmiany)ale slychac wlasnie metaliczny dzwiek ktory ciezko opisac i jest proporcjonalny do wsciskania pedalu gazu.
Klawik Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Hm metaliczny dźwięk powinien znikać przy 3000 obrotów. Jeśli jest tak u Ciebie to niestety ale wszystkie objawy będą wskazywać na dwumas... Dźwięk przypomina szuranie, i rzeczywiście nie będzie miał wpływu na przyspieszanie:) Ja u siebie zauważyłem że samochód ma większy problem z przyspieszaniem gdy jest bardziej obciążony:)
marbol Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 na klimie czy bez klimy też sie trzęsie? stawiam na któryś z napinaczy lub jeszcze poduszka przednia, ale napewno nie paliwo
luki105 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 w moim przypadku nie zauwazylem roznicy jesli chodzi o klime,na wlaczonej czy bez trzesie tak samo.
Klawik Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 marbol, na jakiej podstawie stwierdzasz że to nie paliwo? Bardzo podobne (poza metalicznym dźwiękiem) objawy ma zapchany filtr paliwa, bądź zbyt słabe ciśnienie pompy paliwa. W wypadku napinaczy wcale nie musi się to objawiać drganiami... Luki105 ja dzisiaj w nocy zjechałem z dłuższej trasy (1000km) i poza szuraniem przy przyspieszaniu samochód nie sprawiał problemów... więc jak narazie nie musisz się martwić... Wiadomo już co z Twoją a4? Szukałeś już czegoś?
Musashi Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Hm metaliczny dźwięk powinien znikać przy 3000 obrotów. Jeśli jest tak u Ciebie to niestety ale wszystkie objawy będą wskazywać na dwumas... Dźwięk przypomina szuranie, i rzeczywiście nie będzie miał wpływu na przyspieszanie:) Ja u siebie zauważyłem że samochód ma większy problem z przyspieszaniem gdy jest bardziej obciążony:) ze niby co to za metaliczny dzwiek, ktory ma zanikac po przekroczeniu 3000? [br]Dopisany: 01 Wrzesień 2008, 13:26 pm_________________________________________________ dzieki za porade i najpierw sprawdze filtr paliwa,ale musze ci powiedziec ze jesli chodzi o metaliczny dzwiek przy przyspieszaniu to jest cos takiego tylko tego nie powiazalem z reszta.kiedy dodaje gazu auto przyspiesza normalnie(przynajmniej nie zauwazylem zadnej zmiany)ale slychac wlasnie metaliczny dzwiek ktory ciezko opisac i jest proporcjonalny do wsciskania pedalu gazu. moze turbina sie konczy i wirnik ociera o obudowe?
luki105 Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 rzeczywiscie na poczatku myslalem ze to turbina,ale auto nie stracilo wcale osiagow,przyspiesza tak samo jak przedtem. marbol, na jakiej podstawie stwierdzasz że to nie paliwo? Bardzo podobne (poza metalicznym dźwiękiem) objawy ma zapchany filtr paliwa, bądź zbyt słabe ciśnienie pompy paliwa. W wypadku napinaczy wcale nie musi się to objawiać drganiami... Luki105 ja dzisiaj w nocy zjechałem z dłuższej trasy (1000km) i poza szuraniem przy przyspieszaniu samochód nie sprawiał problemów... więc jak narazie nie musisz się martwić... Wiadomo już co z Twoją a4? Szukałeś już czegoś? dopiero za dwa tygodnie zjezdzam do kraju wtedy zamierzam zostawic moj traktor u jakiegos magika,martwil mnie powrot 1800km ale troche mnie uspokoiles.
krecha2 Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Moim lekarstwem a trzęsienie całym samochodem jest KLIMA. Całą zimę walczyłem z trzęsącym się samochodem i trzęsienie malało lub nie było go wcale gdy włączyłem podgrzewanie tylnej szyby, fotela w lecie nawet zapomniałem o problemie ponieważ jezdźę cały czas z klimatyzacją i na światłach. Zauważyłem, że jeśli obciążę samochód czymś dodatkowym jest wszystko ok nawet włączone światła mają wpływ na minimalizacje drgawek. Moim półśrodkiem na wytrzymanie z trzęsieniem jest obciążenie samochodu. Czy wy też macie coś takiego?? Czy może miał ktoś coś takiego i się tego pozbył??
Klawik Opublikowano 2 Września 2008 Opublikowano 2 Września 2008 musashi Już spieszę z odpowiedzią Mianowicie przykładowo przy obrotach 1300 i na 4 biegu dodajemy mocniej gazu... samochód zaczyna przyspieszać w silniku słychać metaliczne tarcie, fakt również na początku myślałem że powodem może być umierająca turbina, następnie po dojściu mniej więcej do 2900 tarcie zaczyna znikać.... i aż do 4500 nie występuje wogóle... Gdy nie będziemy dodawać mocniej gazu i będziemy przyspieszać równomiernie tarcie nie będzie występować... tymczasem osiągi są takie same jak przed tarciem krecha2 u Ciebie występują problemy z dawką paliwa... gdy włączasz klime, bądź ogrzewanie tylniej szyby samochód zaczyna pobierać większą dawkę paliwa na jałowym...
Musashi Opublikowano 2 Września 2008 Opublikowano 2 Września 2008 musashi Już spieszę z odpowiedzią Mianowicie przykładowo przy obrotach 1300 i na 4 biegu dodajemy mocniej gazu... samochód zaczyna przyspieszać w silniku słychać metaliczne tarcie, fakt również na początku myślałem że powodem może być umierająca turbina, następnie po dojściu mniej więcej do 2900 tarcie zaczyna znikać.... i aż do 4500 nie występuje wogóle... Gdy nie będziemy dodawać mocniej gazu i będziemy przyspieszać równomiernie tarcie nie będzie występować... tymczasem osiągi są takie same jak przed tarciem krecha2 u Ciebie występują problemy z dawką paliwa... gdy włączasz klime, bądź ogrzewanie tylniej szyby samochód zaczyna pobierać większą dawkę paliwa na jałowym... nie podpuszczaj ludzi... jadac 1300-1400 obrotow na 4tym biegu i dodajac do tego gazu z premedytacja mordujemy dwumasa. dla silnika rowniez nie jest to dobre. byc moze dzwiek o ktorym mowisz, to wchodzaca na obroty turbina. n75 steruje na 100%, natomiast cisnienie spalin jest niskie stad niskie obroty turbo ale dzieki kierownicom juz pompuje.[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2008, 09:24_________________________________________________ Moim lekarstwem a trzęsienie całym samochodem jest KLIMA. Całą zimę walczyłem z trzęsącym się samochodem i trzęsienie malało lub nie było go wcale gdy włączyłem podgrzewanie tylnej szyby, fotela w lecie nawet zapomniałem o problemie ponieważ jezdźę cały czas z klimatyzacją i na światłach. Zauważyłem, że jeśli obciążę samochód czymś dodatkowym jest wszystko ok nawet włączone światła mają wpływ na minimalizacje drgawek. Moim półśrodkiem na wytrzymanie z trzęsieniem jest obciążenie samochodu. Czy wy też macie coś takiego?? Czy może miał ktoś coś takiego i się tego pozbył?? a logowales grupe 013?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się