Pysiek Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 Witam! Od dość długiego czasu świeci mi się check engine. Jak się okazało zawór zwrotny był zatarty, ale kondensat dostał się już po pompy SAI. Pompa teraz nie działa. I tu moje pytanie. Zna ktoś jakieś obejście elektryczne żeby wyłączyć tą pompę i żeby nie wyskakiwał błąd ? Da się to zrobić w VAGu ? Jeżeli zły dział to przepraszam i proszę o przeniesienie. Pozdrawiam
Marc!n Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 masz 3 wyjścia: 1. Wymiana na sprawną 2. Odłączenie pompy i wstawienie odpowiedniego rezystora czy jakiegoś tam badziewia (jest o tym na necie) 3. Wyłączenie przez tunera czy innego kumatego w ECU i wypieprzenie pompy z pozostałym jej osprzętem (zawór kombinowany, wężyki czy co tam jest)
Pysiek Opublikowano 10 Maja 2013 Autor Opublikowano 10 Maja 2013 Wymiana na inną... musiałbym wymienić wężyk który idzie koło kolektora bo jest poszarpany, zawór zwrotny bo jest zatarty(chyba że by się udało naprawić) no i pompa... Chyba nie jest opłacalne, skoro spalania mi to nie podniosło Co do tunera, sam bym w vagu tego nie zrobił ? Robił ktoś takie coś ? Rezystor ? Mówisz że pomoże ? Pompa z tego co pamiętam działa tylko przez parę sekund, a rezystor by chyba "działał" cały czas. Dobrze myślę ?
Łukasz13 Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Rezystor nie pomoże na bład, ten system diagnozuje sie jeszcze po wskazaniach bodajże sondy gdy pompa sie załancza, tak że nie będzie to takie proste chociaż nie jestem pewny czy w 1.6 tez tak jest.
Marc!n Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Pompa działa tyle na ile ją ecu włączy, gdzieś czytałem o tym rezystorze ale to by szukać i się bawić, ja tylko wiem że coś takiego jest możliwe, jak Ci się chce to próbuj. Wyłączenie w ecu zazwyczaj sporo kosztuje i korzystnie jest to zrobić przy podnoszeniu mocy co w tym wypadku odpada. Najszybciej i najskuteczniej będzie kupić sprawną pompę, poszukaj może na forum ktoś ma:wink: Vagiem ponoć można coś zdziałać ale nie jest to takie proste.
bediks Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Mam taka pompę na handel za małe pieniądze ale trochę wyje jak odkurzacz ale sprawna pozatym i nie generowała błędów, zmieniłem na mniej wyjaca:decayed:
Marc!n Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Nie próbowałeś "modu" ze śrubkami zamiast nitów, u mnie po tym zabiegu jest sporo ciszej bo wyła tragicznie:wink:
bediks Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Dalem za druga pompę raptem 60 zł z wysyłka a moja pompa nie ma tych nitów juz jest inaczej zbudowana, widziałem ten myk ale ja juz mam inna pompę trochę, ale mam zamiar ja jakoś rozebrać i zobaczyć jak to wygląda w srodku
krzysiekml Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 niech naprawi ten układ bo za chwilę będzie problem z katem i drugą sondą a jej programowo to prędko nie wyłączy tak w 2.0 ALT
Pysiek Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Opublikowano 20 Maja 2013 Czyli niesprawna pompa SAI może zepsuć sondy i kata ? Czy można jeździć cały czas na zepsutej pompie ? Jeżdżę już tak od stycznia, i różnicy nie widać. Co do pompy, to moja pompa jest sklejona (?) Chciałem ją rozebrać wyczyścić, ale nie chciałem nic robić na siłę. Ma ktoś może schemat ten pompy ? I schemat podłączenia jej ? Bo pasuję się tym w końcu zająć. Wie może ktoś ile kosztuje zawór zwrotny do SAI który jest tóż przy pokrywie zaworów ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się