Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Jak wyczyścić intercooler ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Czy posiada ktos,albo moze bylo na forum(bo nie potrafię znależc na forum) info i ew schemat rozbiorki i czysczenia intercoolera w 2.5 tdi?

Pozdrawiam!!

Opublikowano

A masz jeden intercooler przed chłodnicą wody czy 2 małe po bokach w nadkolach??

Najlepiej zdjąć zderzak, odłączyć gumowe węże i zdemontować intercollery.

Można je wypłukać benzyną ekstrakcyjną, która rozpuści i wypłucze cały syf, a później przedmuchać sprężonym powietrzem.

Opublikowano

chyba 2 w nadkolach,tak mi sie wydaje po jednym na 3 cylinderki:)znajde wiec cosik na forum i sprobuje....a czy mozna cos powaznego spierniczyc podczas czyszczenia?

Opublikowano

Spierniczyć raczej sie nic nie da. Chyba że mechanicznie uszkodzisz węże albo żeberka w intercolerze.

A tak poza tym to raczej nie.

Opublikowano

Witam,

A ja mam pytanko dosc amatorskie :-) Mam silnik 2.5 TDI w A4 Avant z 1999 roku. Mam dwie chlodnice. Jednak czarna cienka od przodu i za nia srebrna grubsza. Czy ta 1 to jest intercooler czy obie to chlodnice cieczy?

Pozdrawiam

Piotrek

Opublikowano

A ja mam pytanko dosc amatorskie :-) Mam silnik 2.5 TDI w A4 Avant z 1999 roku. Mam dwie chlodnice. Jednak czarna cienka od przodu i za nia srebrna grubsza. Czy ta 1 to jest intercooler czy obie to chlodnice cieczy?

To większe to chłodnica płynu chłodzącego, a to mniejsze jest od klimatyzacji.

Opublikowano

Witam,

Dzieki za szybka odpowiedz,

Udalo mi sie odszukac to info rowniez w ksiazce, ktora sciagnalem (Sam naprawiam)

Dzieki.

A chodzi mi dokladnie o to, ze mam nie do konca sprawny termostat bo dogrzewa mi ciecz do okolo 80 st. Jak stoje w korku lub jade wolniej to mam 90 ale na trasie temp spada. A, ze wymiana termostatu to zabawa w demontowanie polowy samochodu, to poczekam az bede rozrzad robic i wtedy wymienie wszystko w tzw. kumulacji. Teraz powycinalem sobie z plyty alu 1mm zaslepke co zakrywa mi pol chlodnicy. Moze pomoze. Wcisne ja pomiedzy chlodnice od klimy i od cieczy i mam nadzieje, ze bedzie :good:. :kox:

Opublikowano

A, ze wymiana termostatu to zabawa w demontowanie polowy samochodu, to poczekam az bede rozrzad robic na wiosne i wtedy wymienie wszytsko w tzw. kumulacji. Teraz powycinalem sobie z plyty alu 1mm zaslepke co zakrywa mi pol chlodnicy. Moze pomoze. Wcisne ja pomiedzy chlodnice od klimy i od cieczy i mam nadzieje, ze bedzie :good:. :kox:

Jak to poczekasz do wiosny i co to za pomysł z wciskaniem jakiejś płyty ? Masz fiata 126p, poloneza czy Audi ?

Jak czytam takie rzeczy to mi się wszystko wewnątrz przewraca.

Przecież szkoda silnika, a skoro teraz nie trzyma temperatury to co będzie jak będą mrozy.

Chcesz dobić silnik i mieć większe spalanie - Twoja sprawa, ale mam nadzieję, że jesteś tego świadomy.

Nie dziwię się, że potem są opinie, że AKN i inne silniki się psują lub są wadliwe.

Opublikowano

Lukaszr, dokladnie Cie rozumiem jednak jakbym mogl to bym to zrobil.

Na razie z racji braku czasu (musialbym odstawic auto na caly dzien) oraz braku nadmiaru kasy nie moge tego nieszczesnego termostatu naprawic.

Wstepnie szykuje sie na polowe listopada z wymiana ale tez nie wiem jak bedzie i musialem cos wymyslic. A ta plyta alu pieknie pomogla jak narazie.

Lapie 90 st szybko i trzyma temp.

Serwis zaspiewal mi za wymiane termostatu 700 pln plus termostat, ktory juz kupilem.

Moze mozesz polecic serwis godny zaufania, ktory zrobilby to taniej?

Pozdrawiam

Opublikowano

Moze mozesz polecic serwis godny zaufania, ktory zrobilby to taniej?

Nie jestem z Wrocławia, a wymiana termostatu bez wymiany przy okazji rozrządu (skoro i tak chcesz zrobić) nie ma sensu - żeby wymienić termostat u Ciebie i tak trzeba dostać się do rozrządu więc może przy okazji zrób i to :wink4:

Opublikowano

nie można zasłaniać tekturą/czymkolwiek chłodnicy w tym silniku z uwagi na układ wiskozy.

jeżeli termostat jest do wymiany, to go wymieniamy.

...a potem czytamy topiki, w których roztrząsa się awaryjność tych jednostek.

Opublikowano

nie można zasłaniać tekturą/czymkolwiek chłodnicy w tym silniku z uwagi na układ wiskozy.

jeżeli termostat jest do wymiany, to go wymieniamy.

...a potem czytamy topiki, w których roztrząsa się awaryjność tych jednostek.

O to właśnie mi chodziło w poprzednich postach :good:

Opublikowano

Nie jestem z Wrocławia, a wymiana termostatu bez wymiany przy okazji rozrządu (skoro i tak chcesz zrobić) nie ma sensu - żeby wymienić termostat u Ciebie i tak trzeba dostać się do rozrządu więc może przy okazji zrób i to :wink4:

Problemem jest to, ze teraz wymiana rozrzadu bylaby bez sensu bo wymieniony byl 12 tys temu razem zreszta z termostatem. Termostat z ASO jak i cala reszta.

Na wiosne sie szykowalem z wymiana ale termostat wiem, ze powinienem zrobic na zime. Na listopad moze sie zbiore a to tego czasu mam plytke alu, ktora pieknie powoduje, ze autko trzyma 90 st. Nie przegrzewa sie jednak bo wentylator nie chodzi jak nie powinien.

Pytanie jest jedno, czy bezpieczne jest demontowanie rozrzadu i potem zakladanie tego samego ( w sensie uzywanego) z przebiegiem okolo 12 tys? Moze trzeba cos wymieniac na nowe ponownie?

Wlasnie dlatego, ze sie pisze ze 2.5 jest usterkowe to dmucham i chucham na niego. Narazie nic (odpukac) sie nie dzieje. Oleje i filtry wymieniam co 10 tys i hula.

Z powodu tego tez boje sie ruszac rozrzad aby wymieniac pierd jakim jest termostat. Szczegolnie, ze poki co trzymal okolo 85 st. Ale nie domyka sie ewidentnie bo dlugo sie nagrzewa.

No i to tyle.

[br]Dopisany: 31 Październik 2008, 10:38_________________________________________________

nie można zasłaniać tekturą/czymkolwiek chłodnicy w tym silniku z uwagi na układ wiskozy.

jeżeli termostat jest do wymiany, to go wymieniamy.

...a potem czytamy topiki, w których roztrząsa się awaryjność tych jednostek.

O co chodzi z ta wiskoza? Mozesz mi to wyjasnic jakos "na szybkiego" ?

Opublikowano

12k km temu byl wymieniany termostat i padł? Nie masz zadnej gwarancji?

Opublikowano

AdamsDH - jeżeli jesteś absolutnie pewny tego, że termostat został wymieniony razem z resztą kramu napędzającego rozrząd, to moim zdaniem :

- ktoś popełnił błąd w sztuce montażu (opcja jak dla mnie mniej prawdopodobna)

- walnął Ci czujnik G2/G62 w taki sposób, że po prostu pokazuje mniejszą temperaturę od rzeczywistej (opcja jak dla mnie bardziej prawdopodobna, a spadek temperatury w trasie dodatkowo to jakby potwierdza)

Najchętniej od razu zaproponowałbym Ci wymianę czujnika G2/G62 ale obawiam się, że w razie braku powodzenia posypie się na mnie grad krytyki :wallbash: za szastanie cudzą kasą ... .

W każdym razie - gdyby to był mój samochód - zaryzykowałbym te 80 PLNów bez mrugnięcia okiem ... .

:hi:

Opublikowano

Warto zaryzykowac i 80pln, zamiast kwoty na odsuwanie calego przodu.

Opublikowano

Tez o tym mysle, zeby czujnik najpierw wymieniac bo mniej roboty a 80 plnow to nie pieniadz. Przynajmniej ja wole je wydac niz rozbrajac cale auto. Jednak tez wiem, ze moze tak byc ze termostat padl. Wymianiany byl na bank ale wiecie jak jest ...

Dzieki za pomoc. Jak zrobie to podziele sie z wynikami dla potomnych :-)

Pozdrawiam

Opublikowano

Termostat kupiłeś w oryginalny z ASO czy jakiś inny ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...