Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzejący się silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dzisiaj nagle temp cieczy wyskoczyła na na 105 C. Pierwsze co sprawdziłem to dolny wąz od chodnicy jest zimny a górny gorący. zbiorniczek wyrównawczy jest zimny/letni. Ogrzewanie dmucha gorącym.

termostat czy pompa wody nie dziala?

audi a4 1.9 tdi pd

Opublikowano

jeśli wąż za termostatem i górna część chłodnicy jest gorąca to stawiałbym na pompę:wink:

Opublikowano

Czy te 105 st C spowodowało zagotowanie płynu chłodzącego ?

Bo jeżeli nie, to taka temperatura nie musi oznaczać wcale jakiejś niesprawności :whistling:

Opublikowano

zapomnialem dodac ze plyn w zbiorniczku jest zimny/letni

Opublikowano

Na biegu jałowym włącz jak najwięcej odbiorników prądu, wyłącz klimę i utrzymuj obroty ok 3000, aż się załączy wiskoza.

Jeżeli się nie załączy i płyn się zagotuje to masz problem.

Jeśli wszystko O.K., włącz klimę ,powinien się załączyć elektryczny wentylator klimy (na niskim biegu).

Generalnie jak podczas jazdy płyn się nie gotuje i wskazówka wskaźnika temperatury nie idzie w okolice 120 st.C to bym si ę nie przejmował :whistling:

Opublikowano
zapomnialem dodac ze plyn w zbiorniczku jest zimny/letni

W takim razie proponuję odczyt wartości temperatury z grupy 007 (ostatnia kolumna) po wejściu w 01 Engine i 08 Meas Blocks oraz od razu w grupę 003 (pierwsza kolumna) po wejściu w 17 Instruments i również w 08 Meas. Blocks.

Podaj jakie odczytałeś wartości na rozgrzanym silniku a najlepiej jeśli gdziekolwiek odczytałeś/zobaczyłeś niepokojąco wysokie wartości temperatury.

Opublikowano

no wiec gdy w 17instruments jest temp ok 100 stopni to w 01engine jest 90. Nie wiem jak przy zimnym lub bardziej rozgrzanym silniku te rozbieznosci wygladaja bo juz nie mialem dzisiaj czasu tego sprawdzic. Tylko dlaczego zbironiczek jest zimny? bo raczej watpie ze dlatego ze praktycznie caly czas jezdze z nawiewem na HI bo boje sie nic nie przegrzac.

Opublikowano

"no wiec gdy w 17instruments jest temp ok 100 stopni to w 01engine jest 90" czy aby napewno nie odwrotnie ?

Temperatura płynu chłodzącego lekko powyżej 100 st.C jest normalnym zjawiskiem w ciśnieniowych układach chłodzenia.

Wskażnik temperatury jest tak skonstruowany, że na blacie widzisz 90 stopni, mimo że faktyczna temperatura może się wachać w przedziale bodajże 80-100 st.C ( są to normalne temperatury pracy silnika ).

Problem jest dopiero gdy płyn osiągnie temperaturę wrzenia i odparuje, co przy płynie G12 i prawidłowym nadciśnieniu w układzie następuje przy temperaturze pow 115 st.C.

Jeżeli układ chłodzenia jest wypełniony płynem i podczas jazdy i postojów w korkach go nie wyrzuca , to nie szukaj dziury w całym, wszystko jest O.K.

Dla świętego spokoju możesz sprawdzić działanie kontrolki informującej kierowcę o zbyt niskim poziomie płynu w zbiorniczku wyrównawczym,( odessać na próbę płyn ze zbiorniczka na zimnym silniku i po włączeniu stacyjki powinno na fisie lub pólfisie wywalić czerwoną ikonę "termometru na falach" i na kilka sekud włączyć brzęczyk) :whistling:

Opublikowano

nie robiłbym problemu gdyby nie to że nigdy wcześniej temperatura płynu nie osiągala takich temp. Przy spokojnej jeździe bez nawiewu szybko osiąga teraz ponad 100 stopni. Nie wiem jeszcze do jakiej temp się nagrzewa max bo nie dopuszczałem do powyżej 105 bo włącząlem szybko nawiew. Jeżdżę na razie na krótkim odcinku do pracy i nie mam się kiedy dokładniej przyjzec temu bo wracam pózno. Tylko dlaczego zbiorniczek jest zimny skoro temp jest przynajmniej 90 stopni?

Opublikowano

Kolega pisze że ma cały czas włączony nawiew na HI i temperatura jest 100 stopni więc coś jest nie tak. Wyciągnij termostat z układu i jeździj bez, jeśli temperatura nie będzie już rosnąć to termostat winny. Z ciekawości jak masz włóż do zbiorniczka wyrównawczego jakiś termometr, on powinien pokazywać max 10 stopni różnicy między układem chłodzenia.

Opublikowano

termostat wyciągne w sobotę i go sprawdzę. A pompa wody? Ale gdyby ona padla to raczej ogrzewania nie powinno być, chyba że się mylę?

Opublikowano

Wcześniej była zima , a teraz jest lato i szybkie nagrzewanie i wyższa temperatura powinna być tego wynikiem.

Spróbuj go zagotować na postoju , tak jak Ci wcześniej napisałem, ryzykujesz tylko stratą płynu.

Jak się zagotuje to go zgasisz, napewno mu się nic nie stanie , a będziesz wiedział czy masz problem, czy ci się tylko tak wydaje :whistling:

W takich temperaturach jak teraz, silnik bez działającej poprawnie pompy obiegu cieczy , w czasie jazdy powinien zagotować się szybciusieńko:decayed:

Wyjęcie termostatu i jazda bez niego, nie gwarantuje poprawnego chłodzenia silnka, ponieważ termostat w miarę otwierania się przełącza z obiegu małego na duży( przez chłodnicę), gdy go nie ma to i tak ok. 80 % płynu przepłynie małym obiegim po najmniejszej linii oporu :facepalm:

Opublikowano

Moje spostrzeżenia sa takie ze winny byl lub dalej jest czujnik temp, ( wymieniany pol roku temu, nieoryginalny) poniewaz gdy na vagu w engine temp byla okolo 90 to na zegarch i climatronicu temp przekraczala nawet 105 stopni. Od paru dni juz takich wysokich tem nie pokazuje ale dalej jest roznica 3-6 stopni ( na starym czujniku do póki byl sprawny takich roznic nie bylo) a to ze zbiorniczek byl zimny to byla normalna sprawa bo testowalem i gdy jezdzi sie z nawiewem na Hi to tak sie dzieje. Wiec stwierdzam ze powaznej usterki nie ma poza czujnikiem.

Opublikowano

Tak, grunt to nie wyciągać zbyt pochopnych wniosków, tylko obserwować objawy i dedukować, bo inaczej można się niepotrzebnie w koszty władować :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...