Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Pytanie o wspomaganie i pompę podciśnienia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam dwa pytania:

1. Czy jeżeli odepnę przewód który łączy urządzenie wspomagające hamulce z pompą podciśnienia, to po ponownym połączeniu będę musiał coś odpowietrzać ? (pytanie totalnego laika więc proszę się nie dziwić :-))

2. Jaka powinna być sprawność hamowania hamulców ? Czy jeżeli na suchym, czystym asfalcie depnę ostro po hamulcach to bezwzględnie powinny zablokować się koła i wystąpić pisk opon na asfalcie (w konsekwencji czego powinien uruchomić się ABS) ?

Opublikowano

1. Nie

2. Masz auto z ABS-em wiec nie ma mozliwodci zablokowanis kół

Opublikowano
1. Nie

2. Masz auto z ABS-em wiec nie ma mozliwodci zablokowanis kół

Wiem, że ABS zapobiega blokowaniu kół, mi chodzi o to czy standardowe hamulce na czystym, suchym asfalcie powinny być na tyle skuteczne, że są w stanie zablokować koła i wtedy musi interweniować ABS ? Nie wiem czy czujesz o co mi chodzi ?

Opublikowano

czuję że masz niesprawne hamulce... :wink: w każdych warunkach jak depniesz całą siłą w hamulec to powinny koła dęba stanąć - resztą zajmie się abs :hi:

Opublikowano

koła zablokuja sie tylko w koncowej fazie hamowania jak auto porusza sie z predkoscią 3-5 km/h

innej mozliwosci nie ma

Opublikowano

2. tak. :) aczkolwiek zblokowanie wystepuje w czasie mierzonym w milisekundach, dalej praca ABS redukuje sile hamowania do okolo 70-90% co pozwala na utrzymanie poslizgu kola na poziomie 10-30 % ;)

Opublikowano

koła podczas awaryjnego hamowania poruszaja sie z predkoscia 80% predkosci auta

jest wówczas jak najlepiej wykorzystana przyczepnosc auta względem podłoza

Opublikowano

o tym napisalem przeciez :) poslizg na poziomie 10-30% oznacza ze kola obracaja sie z predkoscia 70-90% auta :P jezeli mozna to tak napisac ;p

Opublikowano
koła zablokuja sie tylko w koncowej fazie hamowania jak auto porusza sie z predkoscią 3-5 km/h

innej mozliwosci nie ma

1. Czyli rozumiem, że jak ostro hamuję z prędkości np 60 km/h to cały czas wytracam prędkość bez włączania się ABS (czyli hamulce nie są w stanie zablokować koła) i dopiero jak już mam te 3-5 km/h to wtedy występuje fizyczna możliwość zablokowania koła więc zaczyna działać ABS ?

2. Jeżeli tak jest to jak to się ma do odpowiedzi nostradamusa który twierdzi, że sprawne hamulce zawsze powinny uruchomić ABS ?

3. Jeżeli nawet przy prędkości 3-5 km/h koła się nie blokują (na śniegu i szutrze się blokują) to znaczy, że hamulce są słabe ?

Opublikowano

nie, tak. nie !!!!!!!!!

w układzie hamulcowym masz ABS, w momencie wykrycia przez układ że jedno z kól zaczyna tracić przyczepnosc nastepuje ingerencja ABS-u

i nie ma znaczenia tutaj rodzaj podłoża

widze że zaczałes temat od d*py strony, co sie zdzieje z autem i hamulcami ?

Opublikowano
2. tak. :) aczkolwiek zblokowanie wystepuje w czasie mierzonym w milisekundach, dalej praca ABS redukuje sile hamowania do okolo 70-90% co pozwala na utrzymanie poslizgu kola na poziomie 10-30 % ;)

Czy w takim przypadku czuję charakterystyczne kopanie pedału hamulca pod nogą ? I co to oznacza że poślizg koła jest na poziomie 10-30% ?

---------- Post dopisany at 21:42 ---------- Poprzedni post napisany at 21:35 ----------

nie, tak. nie !!!!!!!!!

w układzie hamulcowym masz ABS, w momencie wykrycia przez układ że jedno z kól zaczyna tracić przyczepnosc nastepuje ingerencja ABS-u

i nie ma znaczenia tutaj rodzaj podłoża

widze że zaczałes temat od d*py strony, co sie zdzieje z autem i hamulcami ?

Jadę np z prędkością 60km/h, ostro wciskam pedał hamulca, auto hamuje ale ani na chwilę koła nie zapiszczą na asfalcie i przez to nie ma charakterystycznego kopania pedału hamulca w nogę (jak przy działaniu ABS na śniegu czy szutrze).

Opublikowano

jak Ci nie kopie mimo wcisniecia pedalu hamulca na maksa to cos jest nie halo, moze byc za slaba sila dzialania hamulcow.

Opublikowano

albo zapowietrzony układ

Opublikowano
albo zapowietrzony układ

Jak już napisałem kopie na szutrze i śniegu. Pedał hamulca na odpalonym silniku dość twardy (pierwsze centymetry po wciśnięciu miękki ale dalej robi się dość twardy). Po wciśnięciu hamulca i odpaleniu silnika pedał się cofa ale dosyć niemrawo.

Opublikowano

co było grzebane przy hamulcach ?

Opublikowano
co było grzebane przy hamulcach ?

Wymiana płynu hamulcowego za pomocą maszyny ciśnieniowej, wymiana wężyka giętkiego przy tylnym kole. Zbiorniczek wyrównawczy nie opróżnił się przy tym.

Ale objawy opisywane powyżej występowały już dawniej

Opublikowano

przechodzi procedura odpowietrzania bloku ABS VAG-iem ?

Opublikowano
przechodzi procedura odpowietrzania bloku ABS VAG-iem ?

Nie było to przeprowadzane. Mam vaga jak to zrobić (czy jest to bezpieczne tzn czy nie można czegoś spieprzyć) ? Czy przyczyną powyższych problemów może być ten słynny gumowy łącznik, który łączy przewody podciśnienia przez ściankę grodziową ?

Opublikowano

nic nie spieprzysz, sprawdz wszystkie elastyczne przewody podcisnieniowe

Opublikowano
nic nie spieprzysz, sprawdz wszystkie elastyczne przewody podcisnieniowe

Sprawdzę, mam też kupiony nowy ten gumowy łącznik (czeka tylko na wymianę). Czy konieczne jest przeprowadzenie vagiem odpowietrzania bloku ABS (skoro na śniegu i szutrze ABS kopie w pedał hamulca ? Jeśli tak to gdzie znajdę procedurę jak to się robi ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...