johny_bravo Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 Witam, na wstępie zaznaczę, że to moje pierwsze kroki z Vagiem i wrzucaniem logów więc jak coś zrobię nie tak, proszę poprawcie mnie - natychmiast uzupełnię. Do rzeczy. W rodzinie jest B6 1.8t AVJ. W aucie zaczęły jakiś czas temu delikatnie falować obroty i stracił moc. Jak się pojawiła kontrolka "Check" podpiąłem interfejs i pojawiły się następujące błędy (jeszcze na starej wersji softu ) 8 Faults Found:17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-00 - - 17544 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1136 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 16891 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0507 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Short to Ground P1225 - 35-10 - - - Intermittent 17635 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1227 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 17636 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1228 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Short to Ground P1226 - 35-10 - - - Intermittent 17698 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1290 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent kilka kilometrów i ponowne sprawdzenie. 3 Faults Found: 16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected. P0507 - 35-10 - - - Intermittent 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-00 - - 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 35-00 - - skasowałem. Samochód jeździł ponad 100 km na samej benzynie, żeby wykluczyć problem z gazem i dzisiaj zobaczyłem takie błędy 10 Faults Found:16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 35-10 - - - Intermittent 16685 - Cylinder 1 Misfire Detected P0301 - 35-10 - - - Intermittent 16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 35-10 - - - Intermittent 16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected. P0507 - 35-10 - - - Intermittent 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-00 - - 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 35-00 - - 17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Short to Ground P1225 - 35-10 - - - Intermittent 17635 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Short to Ground P1227 - 35-10 - - - Intermittent 17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Short to Ground P1228 - 35-10 - - - Intermittent 17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Short to Ground P1226 - 35-10 - - - Intermittent Chodził na wolnych normalnie ale po skasowaniu i odpaleniu kilka razy zgasł. Po 10 -15 min obroty były w miarę stabilne i po chwili zrobiłem logi. Nie wiem czy dobre grupy ale po przejrzeniu forum wybrałem 003, 115, 031. Oto one Log (0 - 003,115,031) Mam do Was naprawdę gorącą prośbę. Od czego zacząć by auto wróciło do formy ? Z góry naprawdę dziękuję za pomoc i jeszcze raz proszę o wyrozumiałość
edekxp Opublikowano 22 Maja 2013 Opublikowano 22 Maja 2013 Auto ma 90 KM Przepływka za mało mierzy Turbina za mało dmucha, sprawdź zawór DV bo wygląda na dziurawy 16684 Cylinder / cylindry - wykrycie wypadania zapłonów 16685 Cylinder 1 - wypadanie zapłonów 16687 Cylinder 3 - wypadanie zapłonów 16891 Silnik krokowy ISC - wysokie obroty 17536 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture) 17544 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.jałowy 17633 Wtryskiwacz, cylinder 1 - zwarcie do masy 17635 Wtryskiwacz, cylinder 3 - zwarcie do masy 17636 Wtryskiwacz, cylinder 4 - zwarcie do masy 17634 Wtryskiwacz, cylinder 2 - zwarcie do masy Sprawdź kable do wtrysków Masz gniazda od sterownika LPG do wtrysków benzynowych, jeżeli tak to spróbuj podłaczyć oryginalne wtyczki od PB do wtryskiwaczy. Oczywiście nie bedzie chodził na lpg. Wtedy skazuj błędy i się przejedź
johny_bravo Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Opublikowano 22 Maja 2013 Auto ma 90 KMPrzepływka za mało mierzy Turbina za mało dmucha, sprawdź zawór DV bo wygląda na dziurawy Ok jeżeli chodzi o turbinę to łatwo mogę sprawdzić różnice miedzy zadanym ciśnieniem a rzeczywistym. Średnio ponad 0.2 bara odbiega. Powiedz mi prosze jakie mniej więcej powinny być wartości przepływki ? Gdzieś czytałem, że przy 5000rpm powinna wynosić około 120g/s, prawda to ? Sprawdzenie zaworu DV rozumiem, że muszę go wyciągnąć i dmuchać ? Przepuszczać nie może ? Masz gniazda od sterownika LPG do wtrysków benzynowych, jeżeli tak to spróbuj podłączyć oryginalne wtyczki od PB do wtryskiwaczy. Nie rozumiem... czyli mam odłączyć wtryski od LPG jeśli są podłączone do kostek od wtrysków benzyny ?Dzięki za info i chęć pomocy
edekxp Opublikowano 23 Maja 2013 Opublikowano 23 Maja 2013 Tak przepływka powinna pokazywać u ciebie 120g Jaką masz instalację lpg? sterownik DV pewnie walnięty bo puszczeniu gazu masz jeszcze ciśnienie w dolocie
johny_bravo Opublikowano 25 Maja 2013 Autor Opublikowano 25 Maja 2013 - sterownik BRC Sequent 24.11 Odnosnie DV mowisz o tym momencie kiedy jest odcinka a nie spada wartosc doladowania ? Tak jak mowilem dopiero zaczynam wiec prosze o wyrozumialosc
edekxp Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 - sterownik BRC Sequent 24.11Odnosnie DV mowisz o tym momencie kiedy jest odcinka a nie spada wartosc doladowania ? Tak jak mowilem dopiero zaczynam wiec prosze o wyrozumialosc Nie odcinka tylko noga z gazu. Odcinka to max obroty przy których sterownik odcina paliwo np 6800 obr. Właśnie nie spada doładowanie Sprawdź DV Tapatalk
german81 Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 problemem nie jest DV logi były zrobione w trybie awaryjnym . zrób najpierw porzadek z błedami z wyapadania zapłonu i zwarciem wtrysków do masy i dopiero wtedy bedzie mozna robic logi i sprawdzac stan przepływki i DV-ałki
johny_bravo Opublikowano 25 Maja 2013 Autor Opublikowano 25 Maja 2013 Ok. Czyli na poczatek zaplon i podlaczenie wtryskow. Ta czworka lapie sie na akcje serwisowa odnosnie cewek wiec to moze tez cos to zmieni. Powiedz mi prosze bo jestem na etapie sprawdzania rowniez swojej B6, po czym mozna stwierdzic (wg. Logow), ze byl w awaryjnym ?
edekxp Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 Rzeczywiście jest w trybie awaryjnym Można to poznać np.po doładowaniu tylko 0,2 bara
johny_bravo Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Opublikowano 28 Maja 2013 ok, tak jak mówiliście zaczynamy walkę od zapłonu. W piątek będzie w ASO na wymianę/sprawdzenie cewek (dowiedziałem się oczywiście dzięki forum ) i później zobaczę czy chociaż te błędy odpady. Następnie odłączenie wtrysków gazu i zobaczymy :] Może zacznie działać lepiej. Odnośnie trybu awaryjnego. Zdrowy w serii powinien pompować 0.6 bara ? BFB też czy trochę więcej ?
german81 Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 cisnienie doładowania jest zalezne od wielu parametrów ale max bedzie pompowac ok 0,7 bar.
johny_bravo Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 po wizycie w ASO okazało się, że cewki nie kwalifikują się do wymiany ponieważ, jedna nie jest oryginalna. Nie wnikaliśmy tylko sprawdziliśmy raz jeszcze przepływomierz bo gdzieś doczytałem, że wadliwy, również może powodować wypadanie zapłonu. Po skasowaniu błędów, odłączeniu przepływomierza okazało się, że wszytko jest ok. Zero zgubionych zapłonów (wcześniej około 30-40 na każdym cylindrze), obroty idealnie, równe 760 obr/min, kąt wyprzedzenia zapłonu też w okolicach 6(wcześniej wartości wynosiły od 2 do 40). Rozumiem, że mamy już 100% pewność, że jest do wymiany ? Taka ciekawostka, po odłączeniu przepływomierza, wyskoczył błąd ESP, którego nie dało się skasować dopóki był odłączony przepływomierz.
edekxp Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Z ESP to normalne bez przepływomierza, świeci nawet ABS Tapatalk
stachu07 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Kolego edekxp czy Twoim zdaniem Johny dobrze zdiagnozował usterkę? Czy to w ogóle możliwe żeby przyczyną tych wszystkich usterek które są w logu był przepływomierz?
edekxp Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Kolego edekxp czy Twoim zdaniem Johny dobrze zdiagnozował usterkę? Czy to w ogóle możliwe żeby przyczyną tych wszystkich usterek które są w logu był przepływomierz? Może być przepływomierz, najlepiej podmienić na inny i sprawdzić Jak chcesz mam używany tylko mierzy max 135g, a w moim jest to za mało
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się