Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4B5] Jaki najlepszy olej do A4B5??? .::BuDziKESC::.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam pytanie chciałbym zmienić olej ale nie wiem na jaki? A4 ma przejechane 200 531 km 1999r. 1.6 101km miesiąc temu założyłem instalacje gazową. Podpowiedzicie klubowicze na jaki najlepiej olej wymienić? Audi chyba śmigała na niemieckim mobilu bo znalazłem ulotkę nie wypełnioną w papierach serwisowych :a4fan:

Zdj_cie0691.jpg

Opublikowano

zaraz ktoś Ci napisze "lej motula" ale do tych silników to marnowanie tego oleju :decayed: ja jedze na castrolu magnetic jest ok.

---------- Post dopisany at 17:35 ---------- Poprzedni post napisany at 17:32 ----------

oczywiście 10W40

Opublikowano

ja jeżdżę na mobilu super 2000 10W40 i jest jak najbardziej ok wszystko chodzi jak ta lala a mam taki jam silnik z tego samego roku i też z instalacja gazową nawet jeszcze nie roczną

Opublikowano

Może to herezja ale nie odczułem żadnej różnicy w pracy przy lotosie city czy motulu 4000 motion :P Lej co kolwiek byle normy spełniło

Opublikowano
zaraz ktoś Ci napisze "lej motula" ale do tych silników to marnowanie tego oleju :decayed: ja jedze na castrolu magnetic jest ok.

---------- Post dopisany at 17:35 ---------- Poprzedni post napisany at 17:32 ----------

oczywiście 10W40

:grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin: podoba mi sie podpis jednego z uzytkowników, pozwole sobie zacytowac

jezdzisz na catsrolu, powiedz to jakiejs bezdomnej to moze zrobisz na niej wrazenie

jezdzilem ze dwa lata na castrolu magnatecu wlasnie 10w40

efekt syf w silniku, ponadto przez ostatnie 6 tys km przed zmiana oleju musialem dolac w sumie 3 litry tak zlopac zaczal olej

przyparty do sciany, zalalem plukanke i olej xcess 5w40 motula

efekt przez pierwsze 3 tys km zjadl moze z litr , przez kolejne 3 tys km czyli do teraz nie zre oleju wogóle

nie wiem dokladnie co sie stalo ale podejrzewam ze od szrajstrola zaczely sie zapiekac pierscienie a motul rozpuscil syf i je rozruszal

juz nie wspomne o tym ze start silnika przy np -15 stopniach jest mega lagodniejszy na syntetyku niz magnatecu

malo wam filmów na yt jak to oleje sie zachowuja na mrozie, w efekcie ile zajmuje im na mrozie dotarcie to wszystkich zakamarków silnika

zreszta jest temat na to wyzej

ale kazdy jezdzi na czym chce , jak dla mnie to nawet na kujawskim

:hi::hi:

---------- Post dopisany at 12:11 ---------- Poprzedni post napisany at 12:08 ----------

a i cena xcessa i magnateca sa mniej wiecej zblizone, nic sie praktycznie nie traci, a zyskuje full

Opublikowano
zaraz ktoś Ci napisze "lej motula" ale do tych silników to marnowanie tego oleju :decayed: ja jedze na castrolu magnetic jest ok.

---------- Post dopisany at 17:35 ---------- Poprzedni post napisany at 17:32 ----------

oczywiście 10W40

No z tym motulem to też miałem mieszane uczucia, ale w końcu się zdecydowałem i zalałem. Wcześniej castrol magnatec 10w40 - temperatura silnika (oleju - nie mylić z temp. cieczy) po rozgrzaniu 100-105 C, po zmianie na motula 10w40 więcej jak 95 C nie osiąga :naughty:

Opublikowano

Woda się szybciej chłodzi :polew:

Jak postał w bańce na słońcu to dobrze że ma taki dziwny kolor bo ojciec myślał że to ropa bo takie rzadkie.

Co do uszczelniania silnika olejem to nie ma sensu, wiem to z własnego doświadczenia, zamiast wydawań 100 zł na olej, mogłem dołożyć to do remontu który i tak mnie nie ominął.

Opublikowano

Castrol to jest najczęściej podrabiany olej

Opublikowano

A słuchajcie, ja jak kupiłem Audi, to właściciel zapewniał mnie, że leje do niej olej Castrol 5W30 Syntetyk czy to dobry olej do tego silnika, mam gdzieś gazetkę serwisową i są podawane takie rodzaje oleju. Pozdrawiam

Opublikowano

Dostałeś juz odpowiedz w wątku olejowym

Opublikowano
Dostałeś juz odpowiedz w wątku olejowym

Dokładnie:decayed:

Opublikowano

ja jezdze na Mobil Super 3000 X1 5W-40 i jest wszystko OK

Opublikowano

A czym się różni 5W30 od 5W40, gęstością czy jak[?]:decayed:

Opublikowano

5W30 zazwyczaj jest już do silników z filtrem cząstek stałych

A dlaczego ? Bo ma mniej substancji antykorozyjnych, antyzużyciowych,itp żeby nie zapychać filtra

Dlatego ogólnie jest znane postępowanie, że posiadacze aut wycinają filtr cząstek stałych (DPF) i wracają z oleju z 5W30 na 5W40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...