dero686 Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 witam . od niedawna audi na zimnym silniku zaczęło mocno kopcić szaro jasnym dymem . odpale auto po nocy to da chmurę szarą nieraz lekko niebieska jeszcze , jak jadę to z tyłu nic niewidać , jak silnik sie zagrzeje tak wszystko ok , na postoju przegazujesz i nic zero dymu a na zimnym to chmura dymu że nic nie widać . Co to moze byc że tak kopci ? na VCDS sprawdzany był zapłon , kąt wtrysku i wszystko ok . turbina ładuje dobrze ( w rurach trochę oleju ale to niby norma dla tego silnika)oleju dużo nie ubywa praktycznie nie trzeba dolewać wiecej niż 200-300ml od wymiany do wymiany . jakies 30tys km temu była robiona głowica gumki prowadnice zaworów , uszczelka itp. teraz zaczął kopcić na zimnym silniku... podpowiedzcie co to moze byc co i jak sprawdzić ? (wtryski leją?ale to by chyba cały czas kopciła nie tylko zimny)
andrzej22 Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 Szary dym niespalone paliwo niebieskawy olej. Temperatury ostatnio są dość niskie rano ok 8-9 st świece nie grzeją w takich temperaturach może to być jedna z przyczyn.
dero686 Opublikowano 26 Maja 2013 Autor Opublikowano 26 Maja 2013 dokładnie rano kopci na szaro ale bardzo mocno i kopci aż do zagzrania do 90stopni potem juz prawie wgl nie kopci tylko jak się porządnie wciśnie gaz pod obciążęniem to normalne bo jest chip na 140km . Czy winą będą wtryski ? możliwe że leją bardziej na zimnym silniku ?
OLIVER Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 Szary dym niespalone paliwo niebieskawy olej. Temperatury ostatnio są dość niskie rano ok 8-9 st świece nie grzeją w takich temperaturach może to być jedna z przyczyn. Jak to nie grzeją ? a sprawdzałeś ? Nie grzeją grzania wstępnego ale po odpaleniu grzeją około 3 minut Sprawdzone ,nie zależnie od temperatury otoczenia chyba ze silnik ma te 60* to wtedy już nie grzeją Więc to ze kontrolka nam się nie pali na blacie to nie znaczy ze swiece żarowe nam nie dogrzewają ...było już sporo na ten temat...
fafnasty Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 jakiego masz tego chipa??? od kolegi co ogarnia te sprawy czy od dobrego tunera???
dero686 Opublikowano 26 Maja 2013 Autor Opublikowano 26 Maja 2013 chip był robiony w niemczech nawet wpisali w brief (co było robione) i w dowód że jest 140km . świece żarowe dobre napiszcie czy to mozliwe ze wtryski leją i kopci ale tylko jak jest zimny a jak ciepły to przestaje kopcić ? jeśli tak to wyjmuję wtryski i daję do sprawdzenia w maszynie testowej
andrzej22 Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 Szary dym niespalone paliwo niebieskawy olej. Temperatury ostatnio są dość niskie rano ok 8-9 st świece nie grzeją w takich temperaturach może to być jedna z przyczyn. Jak to nie grzeją ? a sprawdzałeś ? Nie grzeją grzania wstępnego ale po odpaleniu grzeją około 3 minut Sprawdzone ,nie zależnie od temperatury otoczenia chyba ze silnik ma te 60* to wtedy już nie grzeją Więc to ze kontrolka nam się nie pali na blacie to nie znaczy ze swiece żarowe nam nie dogrzewają ...było już sporo na ten temat... Do ok 60 stopni to grzeją trzy świece w podgrzewaczu płynu chłodniczego. Świece żarowe w silniku 1.9tdi grzeją w temp. poniżej 5 stopni. Zapalenie się kontrolki świec na blacie wcale nie oznacza uruchomienia przekażnika świec żarowych jest to również kontrolka diagnostyczna.
OLIVER Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 Szary dym niespalone paliwo niebieskawy olej. Temperatury ostatnio są dość niskie rano ok 8-9 st świece nie grzeją w takich temperaturach może to być jedna z przyczyn. Jak to nie grzeją ? a sprawdzałeś ? Nie grzeją grzania wstępnego ale po odpaleniu grzeją około 3 minut Sprawdzone ,nie zależnie od temperatury otoczenia chyba ze silnik ma te 60* to wtedy już nie grzeją Więc to ze kontrolka nam się nie pali na blacie to nie znaczy ze swiece żarowe nam nie dogrzewają ...było już sporo na ten temat... Do ok 60 stopni to grzeją trzy świece w podgrzewaczu płynu chłodniczego. Świece żarowe w silniku 1.9tdi grzeją w temp. poniżej 5 stopni. Zapalenie się kontrolki świec na blacie wcale nie oznacza uruchomienia przekażnika świec żarowych jest to również kontrolka diagnostyczna. Dobra Ty swoje wiesz a ja swoje wiem bo sprawdzałem dokładnie i jest tak jak pisałem .Mnie grzeją ....... A co do podgrzewania płynu to jest inna procedura ale nie bedę opisywał bo było już tyle razy o tym .....
dero686 Opublikowano 26 Maja 2013 Autor Opublikowano 26 Maja 2013 świece są ok . jeszcze jakieś przyczyny do kopcenia na siwo na zimnym silniku ? bo nie wiem czy wyjmować wtryski czy to coś innego jeszcze moze być ? jakby kopciło cały zcas tak to bym wyjmował juz wtryski ale że tylko na zimnym silniku to niewiem właśnie... i tak na siwo ze nic nie widać za autem
ciahciah Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 zrób logi bo przyczyn może być kilka, jaki olej lejesz i ile na tym zrobiłeś km? jaki przebieg maja filrty?
dero686 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 olej 10w40 filtr zmieniony , powietrza i paliwa też , wszystko zmieniane niedawno, na VCDS wszystko juz sprawdzone z paliwem wszystko ok pokazuje , podejrzewam ze turbina leje olej i kopci temu na szaro , na ośce turbiny jest wyczywalny minimalny luz wzdłuz i w poprzek ośki wirnika i trochę oleju jest w dolocie . tylko powiedzcie czy jak turbina to normalne że dymi tylko na zimnym silniku a na ciepłym juz nie ? rano jak odpalę to kopci na wolnych obrotach już mocno . miałem odkręcone wydech od turbiny i z tamtej strony jest sucho niema żadnego oleju , tylko w dolocie trochę . pomóżcie co to moze być . jeden koleś mi powiedział że jak jakiś czujnik temp. walniety to przy odpaleniu moze dawać za dużo paliwa i wtedy kopci , ale nie widział co i jak sprawdzić.. na kompie błędów też niema , dajcie jakieś pomysły co to moze byc co posprawdzać mam ?
ciahciah Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 jeżeli ktoś mi mówi ze VCDS już sprawdzone i jest ok to zgadnij co ja na to, że czyjaś opinia dla mnie nic nie znaczy bo osób które się na tym naprawdę znają ze świecą trzeba szukać wiec pokaz komplet logów na zimnym jak dymi to prawie zawsze to jest para wodna, jak będzie dymił na szaro na gorącym wtedy możesz myśleć o turbo, czy auto zapala od razu czy parę razy musi zakręcić? czy przy zapalaniu puszcza niebieskiego bąka i pierwsze depnięcia dają niebieskie chmurki?
dero686 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2013 miałem zdjęte wydech przy turbinie i sucho oleju niema, ale zauważyłem ze jest lekko opocone czarnym miedzy turbina a kolektorem , tam chyba niema uszczelki ? na zimnym silniku jak odpalam to mocno zatrzęsie autem przy odpalaniu , po ok 2sekundach puści chmurę szarą , potem lekko kopci szaro a jak przygazuje to bardzo mocno kopci (cały czas szary dym) , silnik popracuje chwile jadę wtedy spokojnie to juz nie kopci tylko jak sie przycisnie lekko , jak silnik ma już ok 90stopni to nic nie kopci jest wszystko ok , mozna cisnąć a z wydechu nic nie widać . zgaszę silnik poczekam chwilę odpalam i nie kopci . ale jak zostawię na chwilę zgaszony , tak ze temperatura zejdzie do tych 60stopni i odpalę to tylko po odpaleniu sam puści szarą chmurę późniejk już jest ok .
ciahciah Opublikowano 4 Czerwca 2013 Opublikowano 4 Czerwca 2013 nie wolno gazować na postoju twój problem jest mi dobrze znany, zrób komplet logów bo najpierw trzeba wszystko ogarnąć co widać w logach, potem tego co nie widać w logach, ostatnie co może być przyczyną to silnik trup ma słaba kompresje na zimnym lub po prostu tankujesz złe paliwo, jakie tankujesz?
dero686 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2013 lekko przygazuje zeby tylko sprawdzić czy kopci , to nic złego sie nie stanie . też podejrzewałem paliwo ponieważ tankuję od 2 miesięcy na nowo otwartej stacji (prywatna żaden orlen lotos itp. tylko stacja paliw pisze)i od tego czasu co tam tankuję zauważyłem ze kopci i teraz zaczął tak bardzo na zimnym silniku kopcić . odrazu zmieniłęm filtr paliwa , wylałem pozostalości ze starego filtra ie wyleciał żaden syf ani woda... niestety nie moge wysłać logów z VCDS bo niemam , byłęm podjechany do mechanika podłączył , stwierdziłże z ukłądem paliwowym z tego co widać na vcds jest wszystko w porządku... , poradź co teraz mam robić ? silnik tróp raczej nie , bo do mojego audika nie mają startu seryjne pompki 130km w a3 , wiec myślę ze trzyma te 140km po chipe , jakby był trup to by byłą jakaś utrata mocy
ciahciah Opublikowano 4 Czerwca 2013 Opublikowano 4 Czerwca 2013 trochę czasu i chęci i logi zrobisz sam, się czegoś nauczysz itp. na allegro wpisz Interfejs VAG KKL obd2 audi skoda seat VW PL FV 25zł + 6zł wysyłka i masz kabel, laptop/tablet z Windows xp będzie potrzeby w dziale diagnostyka poczytasz i logi zrobisz
dero686 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2013 ok , żeby było szybciej pozycze od kogoś kabel z VAG-iem i jak będę miał to wyślę logi . ---------- Post dopisany 16-06-2013 at 17:44 ---------- Poprzedni post napisany 04-06-2013 at 23:19 ---------- kabel zamówiłem , jak dojdzie to zrobię logi . wydaje mi się ze to jednak turbina (ma mały luz)ale jest trochę oleju w dolocie (czy jest to możliwe że to ciagnie olej z odmy ? jeśli nie to z turbiny trochę puszcza bo węże od ic są wilgotne od oleju i ten dolotowy od filtra do turbiny też lekko wilgotny w środku) i zauważyłem ze olej cieknie z kolektora wydechowego na łączeniu z turbiną jak na zdjeciach niżej . to trochę dziwne wyglada jakby olej z silnika wylatywał i puszczało tu koło turbiny , bo jak odkręciłem rurę wydechową od turbiny to tam jest sucho żadnych śladów oleju .
andrzej22 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Kolego z tematem wyskoczyles 25 maja 2013 roku dzis jest 17 czerwca, mimo porad kolegów, żebyś zalogował auto brniesz w coraz to nowe zagadnienia a porady po prostu olewasz. Wiadomość,że pozyczysz kabel by było szybciej a nastepnie zamawiasz nikogo tu chyba nie interesuje, wiara chce Ci pomóc ale jak ??? pomyśl...
Krytias Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 też podejrzewałem paliwo ponieważ tankuję od 2 miesięcy na nowo otwartej stacji (prywatna żaden orlen lotos itp. tylko stacja paliw pisze) i od tego czasu co tam tankuję zauważyłem ze kopci i teraz zaczął tak bardzo na zimnym silniku kopcić . odrazu zmieniłęm filtr paliwa , wylałem pozostalości ze starego filtra nie wyleciał żaden syf ani woda... A stacje paliw... zmieniłes...? ---------- Post dopisany at 20:28 ---------- Poprzedni post napisany at 20:21 ---------- ale jest trochę oleju w dolocie (czy jest to możliwe że to ciagnie olej z odmy ? jeśli nie to z turbiny trochę puszcza bo węże od ic są wilgotne od oleju i ten dolotowy od filtra do turbiny też lekko wilgotny w środku) To jest nic... zrob jednak te logi.
dero686 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2013 kabel mam ale jest problem z laptopem chyba , program zainstalowany kabel podłączony , na laptopie pisze że sprzęt gotowy do działania a nie moge włączyć bloków pomiarowych ani nic na vag-u... sprawdzę na laptopie kolegi tylko napiszcie czego mam zrobić logi ? czy wszystkiego co piszą na tej stronie : http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/ chodzi o próbe statyczna i dynamiczną tylko ? czy sprawdzić te "podstawowe procedury diagnostyczne "termostat,przepływomierz itp." i zrobić tego też logi i wstawic na forum ? napiszcie tylko czy zrobić logi wszystkiego a jak nie trzeba to napiszcie tylko czego . dzisiaj wieczorem powinienem mieć logi jeśli kolegi laptop odpali vaga .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się