Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AHU] Ucieka płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego - jaki powód ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no i obejrzałem przewody - nigdzie nie widać żadnych nalotów, płyn w zbiorniczku ma normalny zapach nie czuć spalinami, oleju też nie przybywa ani nie stracil swojej konsystencji, wiec w takim wypadku się tym nie przejmuje takimi ilościami jak w przyszłości w końcu 0,5 cm na 10 tys

potraktuje to jako norme w moim samochodzie :polew:

jezeli chcesz sie upewnic na 100% i miec spokoj, mozesz podjechac do zakladu ktory dysponuje urzadzeniem do pomiaru szczelnosci ukladu chlodzenia pod cisnieniem. wtedy bedziesz mial 100% diagnoze

Opublikowano

Miałem podobny problem w poprzednim samochodzie. Nie mogłem za nic dojść gdzie mi ten płyn ucieka, co tydzień musiałem dolewać tak z 0,3l. Przyczyna wyszła dopiero jak zrobiło się chłodniej - pewnego dnia zobaczyłem niewielką ilość pary wydobywającej się z przodu. Okazało się, że rozszczelniła się chłodnica u nasady. Po naprawie jak ręką odjął.

Opublikowano

miałem taki problem w swoim samochodzie. zobacz od tej strony z której jest zbiorniczek wyrównawczy, przy bloku silnika jest taki plastikowy króciec i on się wraz z wiekiem rozszczelnia. jeżeli to będzie to, na bloku będziesz miał widoczne nacieki. w większości silników grupy Audi VW są takie plastikowe króćce i trójniki i puszczają płyn. ;(

Opublikowano

Robi1

Ja właśnie przybieram się aby wymieniś ten króciec z prawej strony silnika (stojąc przodem do auta)

Ile zapłaciłeś za niego ?

Czy jest tam jakaś uszczelka ?

[br]Dopisany: 21 Lipiec 2008, 22:48 _________________________________________________Czy to ten ?

258825fb2d2942e2.jpg

Opublikowano

w etce nazywa sie to kolnierz, kosztuje ok 40 zl. do tego pierscien uszczelniajacy za 5 zl.

Opublikowano

Jeśli to ten co na fotce to w Inter Carsie kosztuje 15,77 zł FEBI

258825fb2d2942e2.jpg

c496557743650edd.jpg[br]Dopisany: 22 Lipiec 2008, 09:32 _________________________________________________Sprawdziłem dokładnie i okazało się że tam idzie taki króciec

2ba58d24034c40ad.jpg

Cena w ASO około 40zł :>

Cena w IC 92,42 zł :thumbdown:[br]Dopisany: 22 Lipiec 2008, 13:45 _________________________________________________Wymieniłem sam orimg uszczelniający (cena w ASO 4,47 zł) króciec wyglądzł na dobry.

Mi ubywało płynu gdzieś około 1 litra miesięcznie, Po ostrej jezdzie jak auto postało pare godzin miałem mokrą plamę pod autem.Wyciek zlokalizowałem po różowym nalocie dookoła tego króćca.[br]Dopisany: 22 Lipiec 2008, 17:03 _________________________________________________Wymiana zajęła mi coś koło 40 minut

Opublikowano

właśnie mi tez ubywa po ostrej jeździe jak zgasze silnik.

Opublikowano

właśnie mi tez ubywa po ostrej jeździe jak zgasze silnik.

to poczytaj watek od poczatku :cool1:

Opublikowano

B.częstą usterką , przyczyną występowania oleju w układzie chłodzenia, jest rozszczelnienie chłodniczki oleju. Ja już drugi raz mam cos takiego. Druga, oryginalna chłodniczka puściła po 11 miesiącach użytkowania.[br]Dopisany: 25 Lipiec 2008, 19:40 _________________________________________________Przepraszam, że nie na temat. Coś pomieszałem w wątkach. :>[br]Dopisany: 25 Lipiec 2008, 19:44 _________________________________________________Panowie

gdzie i za ile kupię korek zbiorniczka wyrównawczego.

wyleciał z niego oring uszczelniający i ubywa mi 2 l płynu na 20km. Zaznaczam,że układ nie trzyma ciśnienia, pomimo 90-95 st na kan.49 węże są miękkie, a wody nie ma i temp. zaczyna szybko rosnąć. I czy możliwe żeby tak szybko odparowywało tyle wody ?

Opublikowano

slyszalem ze do skrzyni moze sie plyn wydostwac. aby wyeliminowac ten wariant wystarczy sprawdzic czy denko skrzyni jest suche:)

ja to mam chyba walniente bo mam podobny problem z plynem:(

Opublikowano

slyszalem ze do skrzyni moze sie plyn wydostwac. aby wyeliminowac ten wariant wystarczy sprawdzic czy denko skrzyni jest suche:)

ja to mam chyba walniente bo mam podobny problem z plynem:(

no to ktoś cię wprowadził w błąd

co do kolegi boseron to naprawdę wnikliwie przyjrzał bym się szczelności układu. Wskazane miałeś newralgiczne punkty ja bym dodał też kruciec przyłączeniowy na dole chłodnicy (przy IC)

No i powiedz czy sprawdzałeś olej oraz płyn w zbiorniczku - jak masz problem z oceną proponuję by mechanik zerknął.

Co do problemów z pompą - faktycznie wówczas ubywa płyn ale dość błyskawicznie jeśli pompa padnie ale tu to co innego niedomaga.

Opublikowano

witam, panowie króciec o którym mowa mi ubywa tą górną śrubką, czyli może oznaczać to że kapie na blok i lekko na uszczelkę robiąc wrażanie jakby uszczelka pod głowicą wyciekało??

Opublikowano

miałem tak samo ostatnio ubywało płynu ze zbiorniczka tą dolną rurką co jest do nadmiaru na dole pod zbiorniczkiem i okazało sie ze pęknięty zbiorniczek i to w dziwnym miejscu zaraz pod korkiem jak sie gwint zaczyna nie było widać póki nie zdjąłem tego białego plastiku :) ale wymieniłem zbiorniczek na całkowicie nowy i jak na razie jest spoko :)

Opublikowano

Autko stoi na powietrzu ?

Uszczelka pod głowicą.Jeżeli nie możesz zidentyfikować wycieku to sprawdz czy na bloku silnika nie ma białego śladu po płynie który szybko wysycha kiedy silnik jest gorący.

Polecam LIQUI MOLY - USZCZELNIACZ CHŁODNICY

Opublikowano

proponuje zamknąc temat bo autko zostało sprzedane......dzieki za wszystkie informacje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...