slo Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Panowie mam pytanie. Podczas manewrów na parkingu przy pełnym skręcie w prawo i wolnej jeździe jest dziwne zjawisko tak jakby jedno koło było mniej skręcone od drugiego. Jade jade i co chwilę tak jakby coś przeskakuje (opona trze o podłoże). Nie potrafię tego wytlumaczyć ale jest to dziwne uczucie tak jakby koła nie były zbieżne przy pełnym skręcie w prawo. W lewo jest ok. dodam że w prawo kierownica przekręca się o cały obrót plus ok 180 i jeszcze mogę dociagnąć do ok 270 stopni. W lewo idzie pełen obrót i 180 stopni i nei da więcej. W prawo idzie mocniej skręcić. I własnie na tym pełnym skręcie występuje to dziwne przeskakiwanie przodu.. Co to może być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iras_gda Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Wg mnie, przeskakiwanie przy pełnym skręcie jest zupełnie normalne. Koła nie skracają się równolegle. Zewnętrzne powinno być zawsze trochę mniej skręcone bo jedzie po większym łuku. Tzw trapez nie jest w obecnych autach idealny i im większy skręt tym różnica między idealnym kątem, a rzeczywistym jest większa - Koła są najczęściej za bardzo równolegle ustawione. Efekt jest szczególnie odczuwalny na śliskiej lub zapiaszczonej nawierzchni gdzie latwiej zerwać przyczepność. Dla spokoju sprawdź geometrię i zbieżność. Jak wyjdzie ok to wg mnie nie ma się czym przejmować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slo Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Irku, zbieżność robiona przy wymianie wahaczy z przodu. Dziwne że przy skręcie w lewo jest wszystko ok 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iras_gda Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Martwi Cię przeskakiwanie czy różnica w maks obrotach lewo-prawo? Sprawdzę u siebie zakres i dam Ci znać u mnie ewidentnie mocniej przeskakuje na letnich 235 niż zimowych 195 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slo Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 u mnie tak samo na 225 i 205 tak samo. Martwi mnie że przy tym max skręcie w prawo coś strzela w napędzie tam.. No zakres też.. i średnica skrętu w prawo jest wieksza niż w lewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iras_gda Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Cóż, sprawdziłem i u mnie w lewo i prawo jest ten sam zakres - jeden obrót + trochę ponad 90 stopni. Z zakresem nie pomogę niestety .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slo Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 no właśnie u mnie w lewo jest tak jak u Ciebie. W prawo można jeszcze te 45stopni dokrecić ---------- Post dopisany 11-06-2013 at 22:12 ---------- Poprzedni post napisany 04-06-2013 at 18:28 ---------- mechanik mówi że to może być przegub prawy.. Ale czemu mocniej kiera skręca w prawo niz w lewo ? hmm ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POWER-KRIS Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Jedyne przypadki takich sytuacji z fajera jakie znam były po przekladce magla i debile zamiast ustawić fajere na środku ustawili zbieżność na oko a potem odkrecili ja i włożyli prosto. W vagu jest parametr czujnika kąta skrętu sprawdź czy jadąc prosto jest 0. Od tego parametru zależy też zachowanie auta w zakrętach, często przy złym ustawieniu wchłania ostro klocki hamulcowe z jednej strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaToNieNosik Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Ja mam coś podobnego, nie sprawdzałem jeszcze zakresu jak piszecie ale przy maksymalnym skręcie w prawo czuje tak jakby opona przeskakiwała z całym układem kierowniczym, tak jakby mi jeszcze kierownice przy tym szarpnęło, jak sprawdzić ten czujnik położenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusik Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Dołączam się do pytania jak sprawdzić ten kat. U mnie ten sam problem i na dodatek zdziera lewa oponę od zewnętrznej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arex20 Opublikowano 12 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2016 I jak tam Panowie co z tym przeskakiwaniem i kątem skrętu. Wyjaśniło się coś. Wina zbieżności ? Opon ? Problemy z maglownicą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusik Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Miałem podobny problem, przeskakiwanie lewego koła przy max skręcie w prawo plus zdzieranie opony, byłem na zbieżności i wszytko ok okazało się że zwrotnica była krzywa wymieniłem zwrotnice i jest ok Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mavver Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 a czy podobne objawy prze max skręcie w lewo mogą sugerować uszkodzony wahacz/przegub zewnętrzny (lub wew.?)?problem występuje tylko na 16", a 15" jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matisstz Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 (edytowane) Mavver Ja mam podobnie jak ty tylko przy max skręcie w lewo, na 16 a na 15 tylko jak jest mokro. Edytowane 26 Listopada 2016 przez matisstz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mavver Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Czytaem troche w necie o tym i tak ma byc Taka jest po prostu konstrukcja i nie da się tego obejść. Koła mocno się skrecają i stąd taka przypadłosć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk333 Opublikowano 20 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2021 Cześć wyjaśniło się coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg2505 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Temat trochę stary ,ale też mi mocno przeskakiwało na skręconych kołach ,sprawdzona całą zawiecha,wszystko ok,zastanawiał mnie luz między krzyżakiem a kolumną,są filmy na youtube jak to wygląda,kupiłem całą kolumnę w której luzu nie było ,po wymianie koła nie przeskakują i na nierównościach zniknęły dziwne dźwięki, jeszcze zostało sprawdzić geometrię ,kierownica podczas jazdy zrobiła się sztywna,wcześniej miała lekki luz lewo-prawo,auto dużo pewniej się prowadzi i nie ma tendencji do ciągnięcia na boki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg2505 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Taki luz był u mnie 20210426_211941.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się