dpast Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Opublikowano 1 Kwietnia 2007 ok wymieniłem termostat mam teraz pytanie po jakim czasie temp. powinna wzrosnąć do 90 u mnie tak po 15 minutach jazdy nie postoju ale i tak jes ok bo przedtem to wiecznie była na 60
serfer Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Opublikowano 5 Kwietnia 2007 hej na co stawiacie u mnie ? termostat czy czujnik ? kanał 49 --- 77do79 stopni kanał 51 --- 90 cały czas http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b44ec473e0f53299.html przeczytałem już tyle postów że zgłupieć można na początku myślałem ze to termostat ale teraz skłaniam się ku czujnikowi Z góry dzięki za odpowiedz.
Gość Goodspit Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 hej na co stawiacie u mnie ? termostat czy czujnik ?kanał 49 --- 77do79 stopni kanał 51 --- 90 cały czas Miałem dokładnie tak samo, wczoraj wymieniłem termostat i jest wszystko OK :smile:
marcink001 Opublikowano 15 Maja 2007 Opublikowano 15 Maja 2007 Od niedawna mam 1.6 ADP benzyna. Akurat mialem ładną trasę do testowania (330 km w 1 strone) i sprzęt śmigał aż miło; wlasciwie odnośnie mojej A4 mam same pozytywne wrażenia. Ale temperatura skakala.. Gdy trafialismy na miasto i korki-idealnie trzymal 90stopni (az myslalem ze to za dużo ale z tego co czytam jest OK). Za to w trasie był moment że spadł aż do 60 (krótko) a tak generalnie to trzymal miedzy 80-90 choć rzadko w trasie stał w pionie na 90. Ojciec mówi że wszystko OK i żebym nie przesadzał; mi też sie wydawalo w normie-szybciej jedziemy=skuteczniej chłodzi, wydaje sie logiczne.. Ale z tego co tu czytam to zainteresować tym swojego mechanika? Dodam że mimo tych niby skoków temp nie odnotowalem żadnego wyższego spalania-raczej rekordowo niskie-tylko trasa i wyszlo ok 6 litrów, np. po 400 km do baku weszly mi 24 litry. Zgłupiał mi czujnik paliwa lub pływak ale 2x specjalnie lałem do pełna i zerowałem kilometry więc spalania jestem pewny.
Gość spedyt Opublikowano 15 Maja 2007 Opublikowano 15 Maja 2007 marcink001 na początek gratuluję spalania. Co do termostatu to radzę wymienić
TTom3k Opublikowano 15 Maja 2007 Opublikowano 15 Maja 2007 To moze i ja dolacze sie do pytan odnosnie temp...mam taki problem ze w upalne dni(ostatnie dni) kiedy jezdze po miescie temp po pierwszym wlaczeniu silnika wzrasta po jakis 10min do 90 stopni i sie w tej granicy utrzymuje ...lecz...kiedy stoje w korku bywa tak ze skacze do 100 stopni i jak ruszam spada znowu do 90. Czy to normalne ? I kiedy auto jest juz rozgrzane zostawie je na jakas godzine wsiadam odpalam temp odrazu 70 i po 3-5 min juz 90 stopni. HELP ME
petrus Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 To moze i ja dolacze sie do pytan odnosnie temp...mam taki problem ze w upalne dni(ostatnie dni) kiedy jezdze po miescie temp po pierwszym wlaczeniu silnika wzrasta po jakis 10min do 90 stopni i sie w tej granicy utrzymuje ...lecz...kiedy stoje w korku bywa tak ze skacze do 100 stopni i jak ruszam spada znowu do 90. Czy to normalne ? I kiedy auto jest juz rozgrzane zostawie je na jakas godzine wsiadam odpalam temp odrazu 70 i po 3-5 min juz 90 stopni. HELP ME nie wiem jak jest w audi, bo nie miałem jeszcze okazji sprawdzić,ale kiedy miałem opla astre, to zjawisko jak najbardziej normalne, w korkach auto nie ma dodatkowego chłodzenia przez naturalne powietrze wpadające przez otwory w grilu, więc posiada wentylator chłodnicy który w razie czego schładza płyn w chłodnicy gdy temperatura podskoczy do ok 100 stopni i więcej, więc myśle że w audi jest tak samo,choć moge sie mylić co do audi
Gość Goodspit Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 Ja w sumie w wielkie upały jeszcze nie jeździłem ale z tego co do tej pory zaobserwowałem to jeśli wszystko jest w porządku to temperatura po zagrzaniu silnika stoi cały czas na 90 i ani drgnie! Może masz zakamieniony układ? A płyn w jakim stanie jest? Może to on nie oddaje dobrze ciepła.
TTom3k Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 No wlasnie obawiam sie ze plyn jest zdeka zasyfiony ..i bede go musial calkiem spuscic z ukladu przeplukac woda i wlac nowy plyn.
Gość Goodspit Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 Ja u siebie płukałem kilkakrotnie po czym zalałem nowy płyn. Ale ostatnio płukałem nagrzewnicę i przedtem spuściłem płyn, nie był najczystszy ale osad opadł jak trochę postał i przez gęstą gazę wlałem go z powrotem. Ale przed wymianą to była normalnie zawiesina jakaś a nie płyn.
Gajzer Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 jeżeli masz klimatronik to sprawdz na nim czy temperatura zgadza sie z pokazujaca na desce lub pod vaga podlacz.Mialem podobny przypadek okazalo sie ze czujnik byl do bani.
TTom3k Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 Jak podpinalem pod vaga jakis miesiac temu to mialem tylko jeden blad jakis sporadyczny w silniku...
TTom3k Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 Kurde...dzis sprawdzalem temp na klimatroniku na kanale 49 ...w dosyc chlodny dzien podczas postoju temp na budziku 90 a na klimatroniku 100 ;< to co bylo jak na budziku doszla do 100 to pewnie na klimie bylo 110 ;/ Kurrrrr ;/ Co z tym zrobic? co pierwsze wymienic?
mrog Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 Z tą temperatura w korku to raczej bym się mocno nie przejmował, chociaż u siebie bardzo rzadko obserwuję przekroczenie granicy 900
oleyy Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 Kurde...dzis sprawdzalem temp na klimatroniku na kanale 49 ...w dosyc chlodny dzien podczas postoju temp na budziku 90 a na klimatroniku 100 ;< to co bylo jak na budziku doszla do 100 to pewnie na klimie bylo 110 ;/ Kurrrrr ;/ Co z tym zrobic? co pierwsze wymienic? Jak kolega wczesniej wspominal nie masz sie czym przejmowac. I Ja rowniez stawiam na plyn do chlodnicy wymiana w granicach 50zl. Dawno tu nie zagladalem i widze ze nadal wiele A4 ma problemy z temperatura. Swego czasu tez mialem, oczywiscie wina termostatu. Jedyne co mnie teraz nie pokoi to gdzies ucieka mi plyn z chlodnicy. Nie widze nigdzie wyciekow (czy jest mozliwe zeby wyparowal ktoredys?) Termostat wymienialem w lutym wraz z plynem chlodniczym. I jakies miesiac temu musialem troche dolac wody bo mialem malo. Czy u was tez sie takie zjawisko dziwne pojawia? zapraszamy do działu Newbie
marcink001 Opublikowano 28 Czerwca 2007 Opublikowano 28 Czerwca 2007 15.5.2007 opisywałem w tym wątku swój problem z temperaturą (wahania, ale zawsze w dół, nigdy do góry). Ktoś doradził wymianę termostatu-trafił idealnie. Ja jeszcze mechanikowi kazałem wlać nowy płyn chłodzący. Teraz idealnie łapie mi 90stopni i tak trzyma choćby się waliło i paliło, żadnych skoków góra/dół. Mam nadzieję że to już koniec problemów-przetestuję go jeszcze w trasie bo czeka mnie jutro poważniejszy wyjazd. Aha, termostat dałem Wahlera, u mnie takie chodzą po ok. 70zl, pozniej żałowałem bo w sumie mogłem kupić oryginał (ktoś pokazywał tu rachunek-110 zł więc różnica niewielka) ale że miałem Wahlera to założyłem jego. Oby dobrze się sprawował.
maciekg Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Kilka miesiecy temu zalozylem termostat (wahler). Jak narazie sprawuje się bez zarzutu. Jaka jest przeciętna zywotnosc termostatu ?
Gość spedyt Opublikowano 4 Października 2007 Opublikowano 4 Października 2007 Kilka miesiecy temu zalozylem termostat (wahler). Jak narazie sprawuje się bez zarzutu. Jaka jest przeciętna zywotnosc termostatu ? Może tak być że 10 lat nie będziesz się martwił termostatem.[br]Dopisany: 23 Sierpień 2007, 10:25 _________________________________________________Dziś przeszedłem walkę z moją Niunią o temperaturę. Wymiana termostatu i czujnika temperatury, po robocie odpalenie i auto nie pali VAG-owanie raz błąd 16501 raz 16502 czyli problem z czujnikiem temp. Okazało się że sprzedawca dał mi inny czujnik temp działający w innym zakresie :bicz3: Wyjazd do sklepu i założenie prawidłowego czujnika zaowocowało ustabilizowanie temp. na klimatroniku w zakresie ok 92 stopni a na budziku równiutko 90 :th: BTW miałem małą kąpiel w płynie chłodniczym
tomas1111 Opublikowano 4 Października 2007 Opublikowano 4 Października 2007 Panowie za bardzo chyba matematycznie podchodzicie do tych temperatur. Najważniejsze, żeby silnik był dogrzany, bo nie będzie dobrze działało ogrzewanie i nie przegrzany. Nie dajmy się zwariować. Jeżeli termostat otwierta obieg i potrofi utrzymać temperaturę silnika 90 c, to po co sobie szukać problemu na klimatroniku - kanał 49. U mnie kiedy silnik ma temperaturę 90 C to kanał 49 wskazuje od 90 do 103C.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się