darkb Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Witam. Piszę w sprawie która zawrca mi głowę w mojej niuni od samego początku zakupu Audi . Problem jest tego typu kiedy odpalam auto rano to zaklekoczą na 1-2 sekundy zawory a po tym czasie silnik pracuje prawidłowo. Kiedy zaś w ciągu dnia jeżdząc dość długo bądź bardzo intensywnie jak dobrze zagrzeje się silnik to "niby zawory" klekoczą nawet kiedy silnik normalnie pracuje na wolnych obrotach i na większych też jest bez różnicy .Dźwięk jest taki jakbym miał pod maską diesla a nie benzynowca. Dźwięk klekotania najbardziej słychać w tylnej części silnika ( od strony ściany grodziowej) u góry pod pokrywą zaworów .Olej zmieniany był w tym roku na wiosnę na mobila 10W40 olej również też wtedy był wymieniany. Poziom oleju jest 3/4 na bagnecie . Co może być przyczyną ponieważ boję się odstawić samochód do mechanika i zapłacić ogromne pieniądze za być może niewielką usterkę a wiadomo jacy są teraz mechanicy.Dlatego też bardzo proszę o pomoc. Boję się aby nie załatwić silnika
ja74687 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Możliwe że łańcuszek wałków ci się odzywa zobaczysz to jak ściągniesz pokrywę i na odwrocie jeżeli będziesz miał starte i łańcuch będzie dość luźny to znaczy że z napinaczem są problemy, zobacz również ciśnienie oleju czasami tak się dzieje jak smok się przy pcha:)
darkb Opublikowano 17 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2013 a czy wymiana tego łańcuszka oraz napinacza łańcucha to poważniejsza naprawa i czy bardzo kosztowna ? a smok może być przybrudzony i nie będzie to się jakoś objawiało ?
ja74687 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 tzn zabrudzony smok może dawać właśnie takie objawy jak u ciebie bo jest za słabe ciśnienie oleju:) Musisz jechać do mechanika i zmierzyć ciśnienie oleju jeżeli będzie za małe to czyszczenie smoka powinno pomóc jeżeli ciśnienie będzie prawidłowe i zdiagnozujesz na pewno że to łańcuch o pokrywę wali to niestety wymiana a niestety dlatego że nie jest to tania sprawa przykładowy zestaw: NAPINACZ ŁAŃCUCHA AUDI VW SEAT SKODA 1.8 1.8T (3300421313) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. i do tego jakieś uszczelki chyba są ale to niech ci napisze ten co to wymieniał ja na szczęście narazie nie muszę wymieniać Ale podkreślam zacznij od podstaw czyli ciśnienie oleju potem upewnienie się czy to na pewno napinacz
Prezes870 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Zależy od tego czy masz z czujnikiem czy bez napinacz. Jak bez to koszt 400zł i łańcuchem jak z to jak kolega wyżej podał. Koszt wymiany około 200zł jeżeli smok no to zdjęcie miski i założenie z silikonem i czyszczenie smoka to podajże około 100 - 150 zł jeżeli dojdzie pompa oleju no to koszt pompy około 500zł normalniejszej firmy czyli może cie to uczynić 150 zł a może i nawet ponad tysiąc jeżeli i napinacz z łańcuchem do wymiany wraz z pompa oleju bedzie do wymiany . Jedz i niech ci to szybko zdiagnozuje.
darkb Opublikowano 21 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2013 a może stać się silnikowi wtedy gdy tak klekocze , smok jest raczej czysty bo olej 2 miesiące temu wymieniany i filtry też , a czy sama wymiana łańcuszka może pomóc czy tylko z anpinaczem
ja74687 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Jeżeli oczywiście to poszedł łańcuszek to wymiana samego łańcuszka nic nie da trzeba z napinaczem i od razu uszczelki bo będzie lało A wymiana oleju nie zawsze oznacza czysty smok Nowy olej mógł rozpuścić stare osady i zapchać smok więc musisz podjechać na badanie ciśnienia oleju
piotreksz455 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Przerabiałem to w swoim ADR miesiąc temu. Objawy podobne ,u mnie dodatkowo przy obrotach 1500-1600 piszczała kontrolka oleju. "Operację" rozpocząłem od wymiany napinacza bo podobno w pewnym stopniu reguluje ciśnieniem na wałkach i popychaczach. Stukanie zniknęło ale został problem z klekotaniem po odpaleniu i kontrolką oleju. Wymieniłem pompe oleju i teraz wszystko śmiga jak się należy. Koszt całego zabiegu tookoło 1300zł. Pozdrawiam
musznik Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Witam.Mam podobny problem z klekotaniem które wydostaje się od strony napinacza.Problem pojawia się tylko na rozgrzanym silniku po jakieś 20 sekundowej pracy sinika na wolnych obrotach.Terkocze tylko na wolnych obrotach, po kilkunastu sekundach cichnie pózniej znowu terkocze.Po przygazowaniu cichnie poczym po około 10 sekundach znowu terkocze.Po wymianie oleju problem ustał na 2tys km.Wczoraj znowu pojawiło się terkotanie ala diesel. Pompa, napinacz? jakie prawidłowe ciśnienie na wolnych na mieć? pozdrawiam
misiek547 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 I ja ja mam silnik adr i po odpaleniu też terkocze jak disel przez sekundę dwie a przez vaga można sprawdzić ciśnienie oleju?
pan kierownik Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 a czy wymiana tego łańcuszka oraz napinacza łańcucha to poważniejsza naprawa i czy bardzo kosztowna ? a smok może być przybrudzony i nie będzie to się jakoś objawiało ? W ARG napinacz jest elektroniczny i jest cholernie drogi.
ja74687 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 VAG-iem nie sprawdzisz ciśnienia sprawdzisz je wpinając manometr w miejsce czujnika
musznik Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 jakie Ciśnienie oleju na wolnych obrotach powinno byc?
musznik Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Panowie,zdjąłem dzisiaj pokrywę zaworów, na wew. stronie nie ma żadnych śladów tarcia łańcuszka.Napinacz przy użyciu trochę siły mogę wcisnąć ręką jakieś 2mm? To on sam w sobie może hałasować?
ja74687 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 nie znaczy że coś innego klekocze możliwe że zawory
musznik Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Możliwe że któraś szklanka.Jak mam się upewnić czy napinacz nie terkocze? głos wydostaje się z tyłu silnika.
ja74687 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 no terkotać jedynie może łańcuszek o pokrywę jak na pokrywie nie rysuje to nie łańcuszka wina, tylko tak jak napisałeś możliwe że któraś szklanka z tyłu się odzywa
musznik Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Zmierzyłem dzisiaj ciśnienie oleju. Silnik zimny okolo 5 barów Silnik temp 60 stopni 2,5 bara Silnik ponad 60 stopni jakieś 2,2 bara i przy takim ciśnieniu oleju pojawia się ale nie zawsze te dręczące terkotanie. Zauważyłem że na rozgrzanym silniku,chwile po zgaszeniu przy kolejnym uruchomieniu pojawia się przez 1-2 sekundę taki dźwięk zawór jak z rana. pomocy...
ja74687 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 ciśnienie masz w normie po prostu któraś szklanka się odzywa podejrzewam że miechanior jedynie ci teraz pomoże no chyba że ktoś jeszcze będzie miał jakiś pomysł mi już się skończyły
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się