Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klekotanie jakby zaworów rano po odpaleniu i po dobrym rozgrzaniu silnika 1,8 125 KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Piszę w sprawie która zawrca mi głowę w mojej niuni od samego początku zakupu Audi . Problem jest tego typu kiedy odpalam auto rano to zaklekoczą na 1-2 sekundy zawory a po tym czasie silnik pracuje prawidłowo. Kiedy zaś w ciągu dnia jeżdząc dość długo bądź bardzo intensywnie jak dobrze zagrzeje się silnik to "niby zawory" klekoczą nawet kiedy silnik normalnie pracuje na wolnych obrotach i na większych też jest bez różnicy .Dźwięk jest taki jakbym miał pod maską diesla a nie benzynowca. Dźwięk klekotania najbardziej słychać w tylnej części silnika ( od strony ściany grodziowej) u góry pod pokrywą zaworów .Olej zmieniany był w tym roku na wiosnę na mobila 10W40 olej również też wtedy był wymieniany. Poziom oleju jest 3/4 na bagnecie . Co może być przyczyną ponieważ boję się odstawić samochód do mechanika i zapłacić ogromne pieniądze za być może niewielką usterkę a wiadomo jacy są teraz mechanicy.Dlatego też bardzo proszę o pomoc. Boję się aby nie załatwić silnika :slina:

Opublikowano

Możliwe że łańcuszek wałków ci się odzywa zobaczysz to jak ściągniesz pokrywę i na odwrocie jeżeli będziesz miał starte i łańcuch będzie dość luźny to znaczy że z napinaczem są problemy, zobacz również ciśnienie oleju czasami tak się dzieje jak smok się przy pcha:)

Opublikowano

a czy wymiana tego łańcuszka oraz napinacza łańcucha to poważniejsza naprawa i czy bardzo kosztowna ? a smok może być przybrudzony i nie będzie to się jakoś objawiało ?

Opublikowano

tzn zabrudzony smok może dawać właśnie takie objawy jak u ciebie bo jest za słabe ciśnienie oleju:) Musisz jechać do mechanika i zmierzyć ciśnienie oleju jeżeli będzie za małe to czyszczenie smoka powinno pomóc jeżeli ciśnienie będzie prawidłowe i zdiagnozujesz na pewno że to łańcuch o pokrywę wali to niestety wymiana a niestety dlatego że nie jest to tania sprawa przykładowy zestaw: NAPINACZ ŁAŃCUCHA AUDI VW SEAT SKODA 1.8 1.8T (3300421313) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. i do tego jakieś uszczelki chyba są ale to niech ci napisze ten co to wymieniał ja na szczęście narazie nie muszę wymieniać :) Ale podkreślam zacznij od podstaw czyli ciśnienie oleju potem upewnienie się czy to na pewno napinacz :)

Opublikowano

Zależy od tego czy masz z czujnikiem czy bez napinacz. Jak bez to koszt 400zł i łańcuchem jak z to jak kolega wyżej podał. Koszt wymiany około 200zł jeżeli smok no to zdjęcie miski i założenie z silikonem i czyszczenie smoka to podajże około 100 - 150 zł jeżeli dojdzie pompa oleju no to koszt pompy około 500zł normalniejszej firmy czyli może cie to uczynić 150 zł a może i nawet ponad tysiąc jeżeli i napinacz z łańcuchem do wymiany wraz z pompa oleju bedzie do wymiany . Jedz i niech ci to szybko zdiagnozuje.

Opublikowano

a może stać się silnikowi wtedy gdy tak klekocze , smok jest raczej czysty bo olej 2 miesiące temu wymieniany i filtry też , a czy sama wymiana łańcuszka może pomóc czy tylko z anpinaczem

Opublikowano

Jeżeli oczywiście to poszedł łańcuszek to wymiana samego łańcuszka nic nie da trzeba z napinaczem i od razu uszczelki bo będzie lało :) A wymiana oleju nie zawsze oznacza czysty smok :) Nowy olej mógł rozpuścić stare osady i zapchać smok więc musisz podjechać na badanie ciśnienia oleju :)

Opublikowano

Przerabiałem to w swoim ADR miesiąc temu. Objawy podobne ,u mnie dodatkowo przy obrotach 1500-1600 piszczała kontrolka oleju. "Operację" rozpocząłem od wymiany napinacza bo podobno w pewnym stopniu reguluje ciśnieniem na wałkach i popychaczach. Stukanie zniknęło ale został problem z klekotaniem po odpaleniu i kontrolką oleju. Wymieniłem pompe oleju i teraz wszystko śmiga jak się należy. Koszt całego zabiegu tookoło 1300zł.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.Mam podobny problem z klekotaniem które wydostaje się od strony napinacza.Problem pojawia się tylko na rozgrzanym silniku po jakieś 20 sekundowej pracy sinika na wolnych obrotach.Terkocze tylko na wolnych obrotach, po kilkunastu sekundach cichnie pózniej znowu terkocze.Po przygazowaniu cichnie poczym po około 10 sekundach znowu terkocze.Po wymianie oleju problem ustał na 2tys km.Wczoraj znowu pojawiło się terkotanie ala diesel. Pompa, napinacz? jakie prawidłowe ciśnienie na wolnych na mieć? pozdrawiam

Opublikowano

I ja ja mam silnik adr i po odpaleniu też terkocze jak disel przez sekundę dwie a przez vaga można sprawdzić ciśnienie oleju?

Opublikowano
a czy wymiana tego łańcuszka oraz napinacza łańcucha to poważniejsza naprawa i czy bardzo kosztowna ? a smok może być przybrudzony i nie będzie to się jakoś objawiało ?

W ARG napinacz jest elektroniczny i jest cholernie drogi.

Opublikowano

VAG-iem nie sprawdzisz ciśnienia sprawdzisz je wpinając manometr w miejsce czujnika :)

Opublikowano

jakie Ciśnienie oleju na wolnych obrotach powinno byc?

Opublikowano

Panowie,zdjąłem dzisiaj pokrywę zaworów, na wew. stronie nie ma żadnych śladów tarcia łańcuszka.Napinacz przy użyciu trochę siły mogę wcisnąć ręką jakieś 2mm? To on sam w sobie może hałasować?

Opublikowano

nie znaczy że coś innego klekocze możliwe że zawory :)

Opublikowano

Możliwe że któraś szklanka.Jak mam się upewnić czy napinacz nie terkocze? głos wydostaje się z tyłu silnika.

Opublikowano

no terkotać jedynie może łańcuszek o pokrywę jak na pokrywie nie rysuje to nie łańcuszka wina, tylko tak jak napisałeś możliwe że któraś szklanka z tyłu się odzywa :)

Opublikowano

Zmierzyłem dzisiaj ciśnienie oleju.

Silnik zimny okolo 5 barów

Silnik temp 60 stopni 2,5 bara

Silnik ponad 60 stopni jakieś 2,2 bara i przy takim ciśnieniu oleju pojawia się ale nie zawsze te dręczące terkotanie.

Zauważyłem że na rozgrzanym silniku,chwile po zgaszeniu przy kolejnym uruchomieniu pojawia się przez 1-2 sekundę taki dźwięk zawór jak z rana. pomocy...

Opublikowano

ciśnienie masz w normie po prostu któraś szklanka się odzywa podejrzewam że miechanior jedynie ci teraz pomoże :) no chyba że ktoś jeszcze będzie miał jakiś pomysł mi już się skończyły :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...