Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jakie są objawy zużycia górnych wahaczy???


bushi

Rekomendowane odpowiedzi

Może wyjaśnę dlaczego zadaję takie banalne pytanie ponieważ " walczę już ze stukaniem w prawym kole i tak wymieniłem łaćznik był rzeczywiście lużny, ale stukanie nie ucichło, więc udałem się do mechanika tam usłyszałem : na bank dolny tylny wahacz wiec oczywiście sam zmieniłem, ale dalej puka :evil: więc udałem się do innego szpeca i tam wskazano mi dolny przedni , sam sprawdzięłm rzeczywiście byl tam znaczny luz więc kupiłem i bez większych trudów wymieniłem wsiadam jadę az mi ręce opadły dalej puka może już mniej bo rzeczywiście ten wahacz był na bank do wymiany ale dalej słyszy sie pukanie. WIęc zostało tylko do wymiany górne i końcówka drązka poradzcie jak sprawdzić wahacze górne i drązek. bo już podważam skręcam ale trudno mi coś powiedzieć itd A teraz już chciałbym dobrą częśc wymienić i pozbyć sie ..PIIII..!! ( cenzura) tego pukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bushi, powiem Ci z autopsji

miałem podobny temat, stuki, puki, sparwdzało kilku "fachowców" i każdy stwierdzał że wsio łokej, jeden jednak nie dał za wygraną i wymontował amorek a dokładnie odłączył górne wahacze i dopiero wtedy dał się wyczuc luz na sworzniu

a wcześniej nic, nawet na szarpakach

u mnie był walnięty górny tylne i z lewej strony :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bushi, wkręcisz sworzeń w imadło i zrobisz dźwignie

i puka jak cholera :mrgreen:

Potwierdzam. Trzeba "odłączyć" górne wahacze i wtedy sprawdzać luz na sworzniach. U mnie też pukało, wiedziałem, że to wahacz, ale który, okazało się po jego wymontowaniu ze zwrotnicy. Luz wyczuwalny był palcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem czy trzeba rozbierać zeby znaleść stuki, mi tez stukało, pojechałem na szarpaki i od razu wyszło ze górny wahacz do wymiany, z jednej strony był pierwszy a z drugiej drugi, bez problemowo mi to wykryli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez polecam szarpaki u mnie się sprawdziły - tylni górny po prawej stronie do wymiany i rzeczywiście po wymianie cisza no ale same szarpaki nic nie dadzą jak sprawdzający nie ma czucia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale same szarpaki nic nie dadzą jak sprawdzający nie ma czucia :wink:

wiadomo, koles jak u mnie sprawdzał, to przyłożył ręke, pomacał :) popatrzył i powiedział co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wykryli luz w taki sposob, ze podniesli auto na podnosniku, po czym powoli opuscili je na "kobylki" i jeden koles majstrowal lomikiem (np. robil dzwignie podnoszac kolo), a drugi reka po kolei sprawdzal tuleje, sworznie itd. To chyba niezly sposob do okreslenia luzow w zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jest to że trzepaki nic nie wykryły. Jedynie tam na stacji powiedzieli mi ze mam minimalny luz na końcówce drążka osobiście wątpię czy to jest przyczyna tego stukania co wy na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) w czasie jazdy po nierównej drodze (bruk, gruntowa) sprawdź czy podczas skrętu w którąć ze stron nie czujesz trzepania, stukania.

Jeśli tak, to dla przykładow dla skrętu w prawo będzie któryś wahacz górny walnięty z lewej strony.

jeśli wahacz lekko wybity nie będzie go słychać przy jezdzie na wprost i delikatnych skrętach - im bardziej wybity wym głośniejszy i stuki pojawiają się przy coraz mniejszych skrętach.

2) Potrzebny ktoś do pomocy i rękawiczki by sie nie uperdzielić. Kładziesz dłoć na jedym ze sworzni wahacza a druga osoba mocno rękoma szarpie do siebie górną część koła - ewidętnie wyczujesz luz na którymś ze sworzni.

No i pozastanie ci kupno 2 wahaczy (polecam wymienić oba!!!) niedawno podawałem link do gościa który sprzedawał oryginały za 100zł do tego śruby (2 szt.) przy tuljach wahacza M10 kl. 10.9 śruba do sworzni czerniona M10 kl. 8.8 i 3 nakrętki kl.10.9 z kołnierzem (koszty 2x8zł+1x5zł+3x2,5=20,5zł)

Z dolnymi wahaczami sprawy się mają trochę inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adadur, dzięki za spoko opis tylko podczas skrętu nie słychać pukania ale podczas jazdy po nierównej nawierzchni lub gdy zjadę z progu i koło spadnie na dół wtedy słychać stuknięcei b. wyrażnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja byłem na przeglądzie to gość powiedział że wszystko jest ok ale mi coś stukało i w domu podniosłem samochód i poszarpałem troche kołem i okazało się że to oba górne wachacze z prawej strony.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo, przy czym problem występuje tylko w zimie. Nie ma jako-takiego stukania lecz dość głośne skrzypienie. Występuje to podczas wzdłużnego bujnięcia autem na wyboju. Na małych nierównościach nic nie słychać tylko na większych zagłębieniach lub wypukłościach np. podczas wjazdu na wyższe ograniczniki prędkości, krawężniki itp.

Kiedy przyszła wiosna, wszystko ustało ale znowu jest zima i od dwóch tygodni skrzypi. Kiedy silnik się nagrzeje, przejadę parę km-ów, wszystko ustaje. W gumie na łączniku jednego z górnych wahaczy była woda, którą wycisnąłem naciskając na gumę. Jak nic jest tam rdza... chciałbym to samemu naprawić. Ma ktoś jakiś pomysł jak wymienić te wahacze mając jedynie lewarek i podstawowe narzędzia?

ps. 2-ch mechaników twierdzi, że wszystko w porządku, a mieszkają w takiej odległości, że zanim do nich dojadę to silnik jest juz nagrzany i nic nie skrzypi. Na szarpakach nic nie wykazało :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adadur, dzięki za spoko opis tylko podczas skrętu nie słychać pukania ale podczas jazdy po nierównej nawierzchni lub gdy zjadę z progu i koło spadnie na dół wtedy słychać stuknięcei b. wyrażnie

Jeśli przy jezdzie na wprost to jednak na dole coś puka.. Sprawdź dobrze jeszcze z tym przy skręcaniu oraz z szarpaniem za koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś jakiś pomysł jak wymienić te wahacze mając jedynie lewarek i podstawowe narzędzia?

Jest na to sposób ale trzeba się troche pobawić. Podnieść trzeba samochód do góry na lewarku i coś pod niego podłożyć tak aby nie spadł z lewarka.

No a później toi już tylko wyciąganie całego zawieszenia z danej strony trzba odkręcić kolumne mcpersona i opuścić do dołu bo inaczej nie da rady wyciągnąć tych górnych wachaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolumnę....? średnio mi się to widzi... ale dzięki za info ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sruby przy tulejach w górnych wahaczach fabrycznie są sierowane nakrętką wsronę amorka i z przedniego wahacza nie ma szans jej wysunąc bo koliduje z nadkolem. Wyjścia są dwa: demontaż kolumny lub kątówka (wycięcie śruby) - ja wybrałem kontówkę co zaoszczędziło sporo czasu a zamontowanie odwrotnie śruby w niczym nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorzej z wyczuciem luzu jest na wachaczu dolnym prostym ten do którego przeykręcony jest amor ponoć niewyczuwa sie na nim luzu jak jest poskręcany ,a to on przenosi ponoć największe przeciążenia i może sie tak zdarzyc że sie rozepnie , a to juz nikomu nietrzeba tłymaczyc co sie stanie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...