carlsten Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Witam, wczoraj wracając na trasie zdechła mi turbina, przeładowało i poszła papa. Auto zaczęło kopcić niemiłosiernie, palić olej, który poszedł przez łożysko do dolotu. Trwało to błyskawicznie aż zapaliła się "olejarka". Zatrzymałem się, zgasiłem po krótkiej chwili silnik. Dziś wyjąłem turbo, ośka jest skrzywiona, łopatki pościerane, lekko ukruszona jedna od strony gorącej. Od strony zimnej wygląda w miarę dobrze, nie pokruszone tylko pościerane. I tu się pojawiają pytania: -da się to zregenerować czy kupić używkę w dobrym stanie(o ile to możliwe)? - VNT15 -czy nic się nie stało z silnikiem? Nie przytarł się w ciągu tej akcji? Usunąłem pełno oleju z dolotu(~0,5l a może i więcej). AFN Od czego zacząć dalszą diagnozę i naprawę? Wyskoczyły 3 błędy: 00519, 00575, i od kontrolki ciśnienia oleju-nie pamiętam kodu.
maciucha512 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Nie przyjemna sytuacja, szczęście, że nie zassał tyle oleju żeby się na obroty wkręcić. Jak krótko bez oleju chodził, to silnik może być ok. Podejrzewam, że niezbędne są oględziny speca
Bartollo Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Dla pewności sciąg miskę olejową i odkręć jedną stopke korbowodu i oblukaj w jakim stanie są panewki korbowodowe Jak braknie oleju w silniku to najszybciej łapie właśnie na panewkach
marcin78 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Wymień turbo, zmień olej. odpal motor i obadaj jak śmiga oby śmigał. Pojśmigaj jakiś czas zobaczysz co się dzieje, będziesz miał czas do namysłu czy zdjąć głowice i zobaczyć cylindry lub jak kolega napisał panewki.
carlsten Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Opublikowano 4 Lipca 2013 Jak ocenić te panewki mało fachowym okiem? Jakie turbiny mogę wstawić p&p zamiast VNT15 028145702C. Przy wątpliwym stanie silnika, którą opcję polecacie: używana turbina czy kupno regenerowanej?
Bartollo Opublikowano 5 Lipca 2013 Opublikowano 5 Lipca 2013 Panewka która się przytarła zamiast koloru srebrnego ma kolor miedziany i widać na niej rysy cos jak tu :http://i39.tinypic.com/9gczft.jpg Lub tu : http://www.honda-crx.info/forum/files/dsc00062_616.jpg A co do turbo to z przeróbkami wpakujesz od AWX
carlsten Opublikowano 6 Lipca 2013 Autor Opublikowano 6 Lipca 2013 Okej, a czy potrzeba do tego specjalistycznych narzędzi typu klucz dynamometryczny np. ?
Bartollo Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 Dobrze by było jak byś dokręcał z odpowiednim momentem Ale na wyczucie też da radę
wydra Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 jak panewka jest tylko przebarwiona to będzie jeszcze chodzić długie kilometry, gorzej jak ma jakieś rysy zmień turbo i jeździj, całkiem oleju nie brakło to raczej nic się nie stało
carlsten Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Opublikowano 8 Lipca 2013 Ok, dzięki za cenne rady. Jak tylko znajdę krztynę czasu to się wreszcie zabiorę za to. Powiedzcie mi jeszcze jakie zabiegi wykonać poza oczywistym czyszczeniem całego układu dolotowego z oleju:kolektora, rur, intercoolera? Czym dobrze wyczyścić czujniki?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się