Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana Rodzaje Lista Liczników - Monochromatyczne I Kolorowe (Wersja Europejska)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Często ludzie pytają jakie liczniki mogą zainstalować do swojego auta, często chcą zmienić sobie licznik na taki z kolorowym FISem. Niektóre dane które podałem są zaczerpnięte z sieci, lecz w większości posiłkowałem się Etką, póki co zająłem się modelem B6 i tylko ten model opisuję. A wszystko wg. tego jak fabryka to przewidziała.
Fabrycznie montowane liczniki posiadają jedną literkę na końcu (czyli bez X), a zestaw wskaźników z X w numerze jest tym który można kupić nowy w ASO - było to zrobione po to, aby można było rozpoznać licznik wymieniony na nowy a nie że to ten który został zamontowany fabrycznie. Podam przykład: 8E0 920 930 J i 8E0 920 930 JX -są identyczne.
W B6 nie ma różnicy jaka pojemność silnika lub czy to automat lub manual, licznik wybiera się najlepiej po VINie.

Dane liczników przedstawiam w tabeli:

2l9rvdi.jpg

* - UWAGA! Rok modelowy to nie to samo co rok produkcji. Należy zwrócić uwagę też na to, że rok modelowy może wykraczać na kolejny poprzez nr VIN, dlatego należy zawsze go sobie sprawdzić.
** - w roczniku modelowym 2001 i 2002 prędkość sczytywana jest z czujnika na skrzyni biegów, a w późniejszych po CANie z ABS. W roku model. 2001 immo nie da się zaadoptować z nowszych roczników
*** - UWAGA, początek roku modelowego 2002 posiadał jeszcze stare immo http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/rodzaje-lista-licznikow-monochromatyczne-kolorowe-wersja-europejska-279215/index4.html#post4132979
**** - wg. etki roczniki modelowe 2003-2005 mają zastosowany ten sam immobiliser, dlatego można tam zastosować liczniki z tych roczników
***** - uwaga licznik bez literki lub z dodaną literką X, liczniki z inną literką mogą być od B7

- Licznik z kolorowym FISem od modelu S4 ma nr 8E0 920 931 A (lub AX) skalowany do 280 km/h (r. model. 2003-2005)

- Liczniki angielskie mają nr-y 950 czerwone i 980 kolorowe (nie są zamieszczone w tabelce i nie przekładają się na EU - jakby ktoś chciał informacje TO proszę link do szpeca  )

Podane liczniki wyżej w tabeli są to liczniki RB4 które podaje Etka tzw. pewniaki. Być może jest jeszcze lepsza ewidencja liczników, gdyż poniżej przedstawiam liczniki kolorowe które udało się zastać w niektórych autach (raczej wymieniane) i co dziwne niektóre RB8 (chyba nowa produkcja do B6 lub po prostu tylko taki nadruk) lecz działają jak RB4 i nawet tak to widać w VAGu:

~ 8E0 920 930 L - licznik RB4 skalowany do 280 km/h - benzyna S4 od 2003 - 2005 (to chyba starsza produkcja, ale w Etce już nie ma)
~ 8E0 920 933 QX - licznik RB8 diesel na nalepce do rocznika modelowego 2002 (produkcja 2011)
~ 8E0 920 933 SX - licznik RB8 diesel od 2003 - 2005 (produkcja 2007) -kolega edekzkk w tym temacie pisał też że proponowali mu w ASO licznik 8E0 920 933 S (prawdopodobnie RB8)
i pewnie też są inne nr-y.. w miarę poznawania będę dopisywał

Krzyżowanie liczników:
Po skromnych testach z kolegą szogun0, liczniki z modelowych 2002 oraz 2003-2005, nie udało nam się zaadoptować do rocznika modelowego 2001, po wyłączeniu immo działał (czyli o dziwo czytał jak nowsze prędkość po CANie), choć nie u wszystkich tak działa. Lecz po włączeniu immo nie dało się go przypisać ani skopiować starego immo.
Ponieważ co niektórzy twierdzą że takie modyfikacje jak krzyżowanie roczników lub nawet modeli i silników diesel -benzyna są możliwe, również podobne rzeczy wyczytałem na zagranicznych forach, nie wykluczam tego, lecz tak jak napisałem zwykłym sposobem tego nie da rady ogarnąć.

Temat postaram się rozwijać w miarę uzyskanych nowych wiadomości lub testów. W razie jakiś wątpliwości pytajcie w temacie.

http://images56.fotki.com/v714/photos/1/110342/2501451/rInstrumentRadioTemperatureGas-vi.jpg

Pinout licznika:

Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie
1 - Niedobór płynu do mycia
2 - Niedobór płynu chłodzącego
3 - Czujnik poziomu paliwa
4 - Temperatura płynu chłodzącego
5 - Gałąź przycisków 2 nawigacji
6 - Gałąź przycisków 3 nawigacji
7 - Gałąź przycisków x Telematik
8 - Przełącznik menu
9 - wolne
10 - Przełącznik osłony silnika
11 - Czujnik poziomu paliwa 2
12 - Przełącznik menu (Out A)
13 - wolne
14 - wolne
15 - wolne
16 - FDR/ASR (= ESP)
17 - Magistrala CAN systemu Komfort High
18 - Magistrala CAN systemu Komfort Low
19 - System Infotainment CAN-Low
20 - System Infotainment CAN-High
21 - Wejście temperatury zewnętrznej
22 - Styk S
23 - Poziom oleju / temperatura oleju
24 - Regulacja poziomu
25 - Przełącznik menu (Enter)
26 - wolne
27 - wolne
28 - Przełącznik menu (Out B)
29 - wolne
30 - Transponder 2
31 - Transponder 1
32 - Zacisk 31 (czujnik)

Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone
1 - Zacisk 58d
2 - Zacisk 30
3 - Zacisk 15
4 - wolne
5 - Wejście prędkościomierza
6 - Wyjście prędkościomierza 2
7 - Potwierdzenie poduszki bezpieczeństwa
8 - Kierunkowskaz prawy
9 - Niedobór płynu hamulcowego
10 - Kierunkowskaz lewy
11 - Kierunkowskaz przyczepy
12 - Magistrala CAN napędu Low
13 - Magistrala CAN napędu High
14 - Zacisk 61 / kontrola ładowania
15 - wolne
16 - Ciśnienie oleju 2
17 - Zacisk 58s
18 - Zacisk 31 obciążenie
19 - Zacisk 31 obciążenie
20 - wolne
21 - Wyjście prędkościomierza 1
22 - Kontrola systemu ABS
23 - Przewód K
24 - Magistrala CAN napędu, ekran
25 - Przełącznik pokrywy zbiornika paliwa
26 - Magistrala CAN-diagnoza Low
27 - Magistrala CAN-diagnoza ekranu
28 - Magistrala CAN diagnoza High
29 - LWR
30 - Zamek pasa bezpieczeństwa
31 - Brzęczyk zewnętrzny
32 - Zużycie klocków hamulcowych

KODOWANIE LICZNIKA:

 

Audi A4 2001 > Kodowanie zestawu wskaźników

Kod składa się z:
Kod zapisywany jest od prawej do lewej strony.
W miejscach 1, 2 i 3 możliwa jest tylko jedna wartość kodu. Ta wartość kodu dla każdego pojedynczego miejsca może wynosić od 0 do 9.

W przypadku miejsca 4 można wybierać spośród kilku wartości kodu, w zależności od wyposażenia samochodu. Te pojedyncze wartości kodu dodawane są automatycznie i wpisywane w miejscu 4. Wartość niniejszego kodu może wynosić 0 - 31.

Miejsca kodu: 4.3.2.1A

Opcje dla wskazania poziomu płynu w układzie mycia *patrz poniżej (można kodować od wersji oprogramowania 0200 - jest automatycznie analizowane w programie)
Miejsce 1:
Wartość kodu 1 = seryjnie, nie można wybrać (do wersji oprogramowania < 200)
Wartość kodu 4 = bez systemu informowania kierowcy, bez wskazania poziomu płynu do mycia (od wersji oprogramowania >= 200 i numer PR 8W1 / 8X1)
Wartość kodu 8 = z systemem informowania kierowcy, ze wskazaniem poziomu płynu do mycia (od wersji oprogramowania >= 200 i numer PR 8W1 / 8X1)

Opcje ostrzeżenia o niezapięciu pasa bezpieczeństwa:
Miejsce 2:
Wartość kodu 0 = brak ostrzeżenia o niezapięciu pasa
Wartość kodu 1 = ostrzeżenie o niezapięciu pasa Europa-NCAP (optyczne ciągłe ostrzeżenie, akustyczne ostrzeżenie aktywne przez 91 s)
Wartość kodu 2 = ostrzeżenie o niezapięciu pasa, USA i Kanada, dotychczasowe (optyczne i akustyczne ostrzeżenie przez 6 s)
Wartość kodu 3 = ostrzeżenie o niezapięciu pasa, USA i Kanada i Ameryka Północna, nowe (optyczne ciągłe ostrzeżenie, akustyczne ostrzeżenie co 30 s)
Wartość kodu 4 = ostrzeżenie o niezapięciu pasóa, Europa-NCAP (łącznie z przednim pasażerem) (optyczne ciągłe ostrzeżenie, akustyczne ostrzeżenie aktywne przez 91 s)
Wartość kodu 5 = ostrzeżenie o niezapięciu pasa, USA i Kanada, dotychczasowe (łącznie z przednim pasażerem) (optyczne i akustyczne ostrzeżenie przez 6 s)
Wartość kodu 6 = ostrzeżenie o niezapięciu pasa, USA i Kanada i Ameryka Północna, nowe (łącznie z przednim pasażerem) (ciągłe optyczne ostrzeżenie, akustyczne ostrzeżenie co 30 s)
Wartość kodu 7 - 9 = nie można zakodować

Wersje kraju:
Miejsce 3:
Wartość kodu 0 = Niemcy
Wartość kodu 1 = pozostałe kraje świata
Wartość kodu 2 = USA
Wartość kodu 3 = Kanada
Wartość kodu 4 = Wielka Brytania
Wartość kodu 5 = Japonia
Wartość kodu 6 = kraje arabskie
Wartość kodu 7 = Australia

Wersje wyposażenia dodatkowego: (zostaną dodane)
Miejsce 4:
Wartość kodu 1 = mała pojemność zbiornika paliwa (Quattro)
Wartość kodu 2 = lampka kontrolna świateł pozycyjnych wyłączona
Wartość kodu 4 = 3. liczba K / 3. para opon (zawsze w wyposażeniu seryjnym - tą opcję kodu można zmienić tylko do przebiegu 100 km)
Wartość kodu 16 = wskazanie dla przełącznika pedału sprzęgła -F194- włączona na wyświetlaczu środkowym (na wyświetlaczu środkowym pokazywany jest komunikat - w celu uruchomienia silnika należy nacisnąć sprzęgło - dla nr PR B34, B35, patrz wersje krajów i dla wszystkich silników 3,2 l FSI i dla silników wysokoobrotowych RS4-4,2 l FSI)

Przykład kodu: 19001
Samochód z napędem Quattro, wyłączona lampka kontrolna świateł pozycyjnych, włączony komunikat dla Interlock na wyświetlaczu środkowym, wersja kraju Niemcy, bez ostrzeżenia o niezapięciu pasa bezpieczeństwa.

* Objaśnienie wskazania poziomu płynu w układzie mycia:
Od wersji oprogramowania zestawu wskaźników 0200 z uwagi na przepisy prawne ostrzeżenie zostaje pokazane przy niższym poziomie płynu do mycia dla układu mycia reflektorów (numer PR 8W1/8X1) lub dla układu mycia reflektorów w zestawie wskaźników. W przypadku zestawu wskaźników Lowline (numer PR 9Q0) zapala się dodatkowa żółta lampka kontrolna ostrzeżenia o poziomie płynu do mycia. Lampkę kontrolną należy aktywować poprzez wartość kodu 8. Kodowanie to dotyczy również zestawu wskaźników w wersji Midline (numer PR 9Q3) i Highline (numer PR 9Q2). W przypadku zestawu wskaźników -9Q2- ostrzeżenie o poziomie płynu do mycia (jak dotychczas) następuje poprzez żółty symbol na wyświetlaczu zestawu wskaźników.


Adaptacja licznika

Kanał dopasowania 3:
I Korekta zużycia
85 - 115% (w etapach co 5%)
Korekta: 85% 90% 95% 100% 105% 110% 115%
Wartość w kanale: 85 90 95 100 105 110 115

Kanał dopasowania 4:
I Wersje języka:
1. Niemiecki
2. Angielski
3. Francuski
4. Włoski
5. Hiszpański
6. Portugalski
7. Nie zdefiniowano
8. Chiński

Kanał dopasowania 9:
I Przebieg w km / milach / 10 np.: 5000 km w zestawie wskaźników, 500 w kanale dopasowania
(W przypadku kodowania w milach wskazanie jest w milach)
Przejęcie stanu licznika z dotychczasowego zestawu wskaźników do nowego zestawu wskaźników wiąże się z następującymi warunkami:
Licznik całkowitego przebiegu w nowym zestawie wskaźników nie może wskazywać więcej niż 100 km.
Można wprowadzić tylko jeden stan licznika większy niż 100 km.
Jeżeli zestaw wskaźników jest zakodowany w milach (Wielka Brytania i USA) należy wykonać wprowadzanie danych również w milach.
Po nieprawidłowym wprowadzeniu możliwa jest kolejna próba, o ile po pierwszej zmianie nie został pokonany jeden raz odcinek 5 km lub o ile nie zostało odłączone zasilanie napięciowe zestawu wskaźników (zacisk 30).
Nieprawidłowe wprowadzenie po 5 km prowadzi to tego, że nie można już używać urządzenia.

Kanał dopasowania 18:
I Ogrzewanie postojowe
XXXX0: ogrzewanie postojowe niezamontowane
XXXX1: ogrzewanie postojowe zamontowane
XXXX2: ogrzewanie postojowe zamontowane i wyłącza się wraz z wyłączeniem silnika
XXXX3: tylko wentylacja postojowa
XXXX4: tylko wentylacja postojowa, która wyłącza się wraz z wyłączeniem silnika
XXX0X: ogrzewanie postojowe bez wstępnego rozgrzewania silnika
XXX1X: ogrzewanie postojowe ze wstępnym rozgrzewaniem silnika

Kanał dopasowania 19:
I Zegar sterowany falami radiowymi
XXXX0: zegar sterowany falami radiowymi nieaktywny
XXXX1: zegar sterowany falami radiowymi aktywny
XXXX2: zegar sterowany falami radiowymi nie jest aktywny, a siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR Q4P)
XXXX3: zegar sterowany falami radiowymi aktywny i siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR U2A i Q4P)
I Funkcja Lap-Timer w systemie informowania kierowcy (Fahrerinformationssystem) (tylko RS4):
Wartość kodu XXX0X = wskazanie Lap-Timer nieaktywne (tylko RS4)
Wartość kodu XXX1X = wskazanie Lap-Timer aktywne (tylko RS4)
I System informowania kierowcy
XX0XX: system informowania kierowcy 1
XX1XX: Highline bez systemu informowania kierowcy, tzn. brak zgłoszeń dotyczących okresu jazdy, brak ostrzeżeń o braku płynu w układzie mycia, brak ostrzeżeń dotyczących świateł hamowania i lampek kontrolnych (brak także podczas przebiegu sprawdzania) i brak możliwości wyboru punktu menu "komputer"; wskazanie w komputerze samochodowym tylko zasięgu (nie można przełączyć dalej)
XX2XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu
XX3XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu i z przełączaniem jednostek
I Komputer samochodowy
X0XXX: tylko płaszczyzna 2 (pamięć trwała)
X1XXX: płaszczyzna 1 i 2
I Opcje oświetlenia
0XXXX: oświetlenie (wskazówka i skala) ZAŁ tylko przy światła ZAŁ
1XXXX: oświetlenie wskazówek ZAŁ przy aktywnym zapłon ZAŁ, oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy światła ZAŁ
2XXXX: oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) aktywne przy zapłon ZAŁ, oświetlenie skal i wskazówek aktywne przy światło ZAŁ
3XXXX: oświetlenie skal (z 2. charakterystyką przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy zapłon ZAŁ lub światła ZAŁ

Kanał dopasowania 29:
I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 2 - tylko Quattro)
Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G
Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32
Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160

Kanał dopasowania 30:
I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 1)
Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G
Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32
Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160

Kanał dopasowania 35:
I Próg liczby obrotów
Wartość dla progu liczby obrotów dynamicznego ostrzeżenia o ciśnieniu oleju od 0 do 1000 /min w etapach co
250 /min
Korekta: 0 +250 +500 +750 +1000
Wartość w kanale:0 250 500 750 1000

Kanał dopasowania 38:
Za pomocą tej funkcji można wyłączyć lub włączyć ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju przy niskim poziomie oleju. Obecnie ostrzeżenie to występuje we wszystkich samochodach. Funkcję tą można wykonać tylko po uprzednim wprowadzeniu kodu uprawniającego do dostępu "13861".
XXXX0: ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju nieaktywne
XXXX1: ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju aktywne

Kanał dopasowania 39:
I Zamontowany TOG TAK / NIE (TOG = czujnik poziomu i temperatury oleju -G266-)
Za pomocą tego kanału określa się, czy czujnik poziomu i temperatury oleju jest zamontowany w zestawie wskaźników lub w innym sterowniku (np. sterowniku silnika). W zależności od tego następnie dezaktywowana zostaje diagnoza czujnika. Aktualnie czujnik montuje się we wszystkich samochodach. Kanał ten można zmienić tylko po uprzednim wprowadzeniu funkcji zezwolenia na dostęp "13861".
XXXX0: brak analizy czujnika temperatury i poziomu oleju z zestawu wskaźników
XXXX1: analiza czujnika temperatury i poziomu oleju z zestawu wskaźników

Kanał dopasowania 40:
I Przebieg od przeglądu w odcinkach 100 km

Kanał dopasowania 41:
I Czas od przeglądu w dniach

Kanał dopasowania 42:
I Minimalna wartość przebiegu w km w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 43:
I Maksymalna wartość przebiegu w km w odcinkach co 100 km - Jeśli zestaw wskaźników został ustawiony na okres stały (bez przeglądu Longlife, gatunek oleju 1), nie można odczytać kanału dopasowania 43. Maksymalny przebieg w km odpowiada w tym przypadku minimalnemu przebiegowi w km.

Kanał dopasowania 44:
I Maksymalny okres czasu w dniach - Jeśli zestaw wskaźników został ustawiony na okres stały (bez przeglądu Longlife, gatunek oleju 1), nie można odczytać kanału dopasowania 44. Maksymalny okres czasu odpowiada w tym przypadku minimalnemu okresowi czasu.

Kanał dopasowania 45:
I Gatunek oleju
1 = gatunek oleju 1 dla samochodów bez funkcji Longlife
2 = gatunek oleju 2 dla samochodów z funkcją Longlife
3 = gatunek oleju 3 tylko dla samochodów z silnikiem wysokoprężnym i z immobiliserem 3

Kanał dopasowania 46: (tylko silniki benzynowe)
I Ogólna ilość zużycia paliwa w l

Kanał dopasowania 47: (tylko silniki wysokoprężne)
I Zawartość sadzy w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 48: (tylko silniki wysokoprężne)
I Obciążenie termiczne w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 49:
I Minimalny okres czasu w dniach

Kanał dopasowania 60:
I Listwa zamontowanych elementów, magistrala danych napędu
XXXX1: silnik (seryjny)
XXXX2: skrzynia biegów (w przypadku automatycznej skrzyni biegów)
XXXX4: hamulec (seryjny)
XXX16: poduszka bezpieczeństwa (seryjna)
X1024: zestaw wskaźników (seryjny)

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń
np.: w tym przypadku "1031"

Kanał dopasowania 61:
I Lista zamontowanych elementów, magistrala danych systemu Komfort
XXXX1: inteligentny moduł mocy (seryjny)
XXXX2: centralny elektroniczny układ nadwozia (seryjny)
XXX64: przyczepa (wyposażenie dodatkowe)
XX128: dach składany (seryjny w modelu Cabrio)
XX256: zestaw wskaźników (seryjny)
XX512: układ kontroli ciśnienia w oponach (wyposażenie dodatkowe)
X1024: moduł kolumny kierownicy (seryjny)
X2048: układ klimatyzacji (seryjny)
32768: ogrzewanie postojowe (wyposażenie dodatkowe)

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń
np.: w tym przypadku "36803"

Kanał dopasowania 62:
I Lista zamontowanych elementów, magistrala danych wyświetlacza
XXXX1: radio (wyposażenie dodatkowe)
XXXX2: telefon (wyposażenie dodatkowe)
XXXX4: system nawigacji (wyposażenie dodatkowe)
XXXX8: system Telematik (wyposażenie dodatkowe)
XXX16: zestaw wskaźników, zakodowany tylko wówczas, gdy zamontowane zostało 2. urządzenie

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń
np.: w tym przypadku "31"

Tematy też dotyczące liczników:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/15479-wymiana-przelacznika-wycieraczek-i-odblokowanie-pelnego-fis/http://a4-klub.pl/index.php?/topic/239499-automatyczna-wentylacja/

Kanały adaptacji licznika w tym temacie:


######################################################################################

Od kolegi @Banan opis dla liczników z A4 B7:

Godzinę temu, Banan napisał:

Zauważyłem częste pytania jaki licznik kolor w B7 mogę zastosować dlatego zmontowałem mała rozpiskę liczników A4 B7 wg ETKI. 

Jest to troszkę bardziej skomplikowane niż w B6 ponieważ w B7 weszły silniki nowej generacji z immobilizerem 4 ( 2.0TDI/3.0TDI i benzyny FSI/TFSI ) - dlatego najbardziej namieszane jest w roczniku modelowym 2006-2007 ze względu na zmianę generacji z Immo3 na Immo4 w dieslu 1.9 oraz wycofanie 2.5TDI z produkcji który do samego końca był Immo3. 

Liczniki Immo3 i Immo4 nie są zamienne pług and play - taka kombinacja wymaga wyłączenia immobilizera w komputerze silnika oraz wymianę pastylek immobilizera w kluczykach.

Druga sprawa apdatacja Immo4 a także dodanie nowych kluczyków nie jest wspierana w żaden sposób przez VCDS także wymaga zastosowania specjalnego sprzętu/softu.

Rozpiska liczniki A4 b7.png

 

Opublikowano

Fajny i pomocny temat :wink:

Czyli w moim przypadku szukać tylko licznika 8E0 920 930 H, 8E0 920 930 HX lub 8E0 920 932 QX?

Opublikowano

Jeśli mieścisz się w podanym przedziale VIN i posiadasz licznik czerwony z końcówką F to tak. Rocznik modelowy 2001 -jest od początku produkcji do początku lipca 2001. :wink:

Opublikowano (edytowane)

Dobra robota :) Od siebie moge dodac ze licznik kolorowy z koncowka 930 R lub T z lat modelowych 03-05 przyuczylem do roku modelowego 02. do roku modelowego 01 niestety tez nie udalo sie przyuczyc.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Edytowane przez cwiara
Opublikowano

dostałem taki numerek licznika od jednego sprzedawcy

8E0 920 981 A RB4

licznik kolor od B6 2002 1.9TDI

nie mogę nigdzie zlokalizować informacji na jego temat i nie wiem czy do mnie podejdzie

Opublikowano

Licznik angol z kolorowym FIS-em od rocznika 2003.

Opublikowano
dostałem taki numerek licznika od jednego sprzedawcy

8E0 920 981 A RB4

licznik kolor od B6 2002 1.9TDI

nie mogę nigdzie zlokalizować informacji na jego temat i nie wiem czy do mnie podejdzie

Ja kurcze nie mogłem znaleźć informacji o tym nr-e, wiedziałem że kolorowy anglik, ale w etce ani śladu po nim jakie roczniki, dobrze że szogun0 odpowiedział :wink:

Może to z tej samej serii co liczniki europejskie do rocznika modelowego 2003 np. ... 900 K,L -ich też już nie ma w etce, bo zastąpiły je te z rocznika 2004.

Opublikowano

czy li nie wiadomo czy podejdzie do mojego furacza

moje autko jest z lutego 2002 , licznik z końcówką G

Opublikowano

Koledzy bardzo fajny temat :) moje pytanie czy jest założony temat jakie procedury się robi żeby przełożyć czerwony na kolorowy.

Czy Vcds em można wszystko ogarnąć?

mam w autku licznik czerwony 8E0 920 900 K i kupilbym 8E0 920 930 R.

Opublikowano

samemu , jak sie nie wie to lepiej się w to nie bawić i zwykłym vagiem tego nie zrobisz :wink:

Opublikowano

Dzięki Mikaszi :]

Kto na górnym śląsku się podejmie zadania podmiany licznika??

Tzn full serwis :]

No i jeszcze jednego nie kumam.

według tabeli powyżej jak mam licznik czerwony 8E0 920 900 K to mogę wsadzić 8E0 920 930 T lub R

wszystko fajnie, ale gdzieś pisali, że w B6 jest RB4 a na tej aukcji poniżej jest licznik kolor, który niby pasuje zamiennie i jest na nim RB8 :/

AUDI A4 S4 B6 LICZNIK ZEGARY NAWIGACJA 8E0920930T (3371278254) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Opublikowano

Przyporządkowanie styków złączy wielowtykowych w zestawie wskaźników

Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie

1 - Niedobór płynu do mycia

2 - Niedobór płynu chłodzącego

3 - Czujnik poziomu paliwa

4 - Temperatura płynu chłodzącego

5 - Gałąź przycisków 2 nawigacji

6 - Gałąź przycisków 3 nawigacji

7 - Gałąź przycisków x Telematik

8 - Przełącznik menu

9 - wolne

10 - Przełącznik osłony silnika

11 - Czujnik poziomu paliwa 2

12 - Przełącznik menu (Out A)

13 - wolne

14 - wolne

15 - wolne

16 - FDR/ASR (= ESP)

17 - Magistrala CAN systemu Komfort High

18 - Magistrala CAN systemu Komfort Low

19 - System Infotainment CAN-Low

20 - System Infotainment CAN-High

21 - Wejście temperatury zewnętrznej

22 - Styk S

23 - Poziom oleju / temperatura oleju

24 - Regulacja poziomu

25 - Przełącznik menu (Enter)

26 - wolne

27 - wolne

28 - Przełącznik menu (Out B)

29 - wolne

30 - Transponder 2

31 - Transponder 1

32 - Zacisk 31 (czujnik)

Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone

1 - Zacisk 58d

2 - Zacisk 30

3 - Zacisk 15

4 - wolne

5 - Wejście prędkościomierza

6 - Wyjście prędkościomierza 2

7 - Potwierdzenie poduszki bezpieczeństwa

8 - Kierunkowskaz prawy

9 - Niedobór płynu hamulcowego

10 - Kierunkowskaz lewy

11 - Kierunkowskaz przyczepy

12 - Magistrala CAN napędu Low

13 - Magistrala CAN napędu High

14 - Zacisk 61 / kontrola ładowania

15 - wolne

16 - Ciśnienie oleju 2

17 - Zacisk 58s

18 - Zacisk 31 obciążenie

19 - Zacisk 31 obciążenie

20 - wolne

21 - Wyjście prędkościomierza 1

22 - Kontrola systemu ABS

23 - Przewód K

24 - Magistrala CAN napędu, ekran

25 - Przełącznik pokrywy zbiornika paliwa

26 - Magistrala CAN-diagnoza Low

27 - Magistrala CAN-diagnoza ekranu

28 - Magistrala CAN diagnoza High

29 - LWR

30 - Zamek pasa bezpieczeństwa

31 - Brzęczyk zewnętrzny

32 - Zużycie klocków hamulcowych

Opublikowano
czy li nie wiadomo czy podejdzie do mojego furacza

moje autko jest z lutego 2002 , licznik z końcówką G

Podaj swój nr licznika, Ty masz 950G? -bo to niby licznik od benzyny a 950F to jest diesel, zamiennikiem kolorowym jest 980J do benzyny i 980H do diesla.

Ale wg. tego co cwiara pisał o spasowaniu nowszego do 2002, wydaje mi się że ten co podałeś może podejść do Twojego auta -ale gwarancji na pewno na to nie dam:wink:

Dzięki Mikaszi :]

Kto na górnym śląsku się podejmie zadania podmiany licznika??

Tzn full serwis :]

No i jeszcze jednego nie kumam.

według tabeli powyżej jak mam licznik czerwony 8E0 920 900 K to mogę wsadzić 8E0 920 930 T lub R

wszystko fajnie, ale gdzieś pisali, że w B6 jest RB4 a na tej aukcji poniżej jest licznik kolor, który niby pasuje zamiennie i jest na nim RB8 :/

AUDI A4 S4 B6 LICZNIK ZEGARY NAWIGACJA 8E0920930T (3371278254) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Hmm.. chyba później w 2004 drukowali RB8 czy co - nie wiem, ja znalazłem też ten nr z RB4, dane się pokrywają, więc myślę ze nie ma tu różnicy w tym przypadku:

image_num_view.php?id_file=6247

Przyporządkowanie styków złączy wielowtykowych w zestawie wskaźników

Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie (...)

Dzięki Grześ za ten opis, na pewno w tym temacie się przyda:wink:

Opublikowano

Taa tak jakby błąd nadruku, po podpięciu do autka w vag-comie na bank wyswietli ze to jest RB4, mialem kiedys taki przypadek..

Opublikowano

wiem że samemu lepiej nie grzebać przy immo jak sie człowiek nie zna ale przydała by się jakaś informacja czego/jakich programów używacie do zmiany liczników czerwonych na kolorowe :naughty:

Opublikowano

Drogich, choć nie dla wszystkich. :decayed:

Opublikowano

Stary, przecież to jest tajemnica zawodowa, mi magik robił magic data cash czy jakos tak, nie opłada sie kupowac jesli nie robisz tego zawodowo..

Opublikowano

Dokladnie. Ja tylko powiem od siebie ze lepiej nie podchodzic do licznikow rb4/rb8 zadnymi chinskimi klonami. Uwala na dzien dobry. Jedynie ori sprzet ale on niestety tani nie jest.

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Opublikowano

tani czy nie tani jakieś info by się przydało , no chyba że to jakaś tajemnica :wink:

Opublikowano

Info jest pełno na sieci, wystarczy sięgnąć po nie :grin:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...