BArti_84 Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 Mam pytanie. Czy w tych silnikach w Audi B7 (rocznik 2007) problem z olejem został rozwiązany ?? Czy dalej bierze sporo tego oleju ??
BArti_84 Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Opublikowano 11 Lipca 2013 No to jaki to jest silnik. Mam 2,0 96kW. BEnzyna.
MaciekW. Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 Z tego co kojarzę to chyba w B7 występował ALT; była na pewno benzynka 2.0 130KM chyba że miała inne oznaczenie literowe. Podobno że coś w B7 już jest poprawione z pobieraniem oleju. O ile mnie pamięć nie myli to znajomy naszego forumowego kolegi benyA4 zakupił taką właśnie B7; może benyA4 będzie w stanie podpowiedzieć Ci jak spisuje się OOOO jego kumpla
benyA4 Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 Kolega ma B7 z silnikiem ALT , roznica w wygladzie polega na tym ze jest inna odma , i wiecej koloru czarnego (swiece, kolektor ssacy) , Zrobil juz nia pare tysiecy bo czesto jezdzi na zachod i nie dolewal ani kropli oleju. Zalanego ma motula 5W40 . Nie wiem czy nie bierze oleju bo jest ulepszony czy ma poprostu szczescie. Dynamika i praca silnika identyczna jak w mojej B6 z silnkiem ALT.
kiko79 Opublikowano 12 Lipca 2013 Opublikowano 12 Lipca 2013 inna odma to już coś......ale myślę, że w B7 jest podobnie jak w B6...silnik silnikowi nierówny, jeden bierze inny nie, dużo zależy od sposobu użytkowania. Nie jestem specjalistą, ale wydaje mi się, że im dłużej silnik ALT był serwisowany w trybie LongLife tym gorzej...ja przechwyciłem swoje auto po dwóch takich serwisach, później było już serwisowane co 15tyś. km (a nawet mniej) i jest wszystko gra. Z kolei mój znajomy w tym roku odkupił a4 z tym silnikiem od kogoś z rodziny, auto było kupione w polskim salonie i do końca serwisowane w ASO w trybie longlife i pod względem olejowym jest dramat.
xcentriq Opublikowano 12 Lipca 2013 Opublikowano 12 Lipca 2013 http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/b6-alt-propozycja-rozwiazania-problemu-oleju-silniku-2-0-alt-149198/ <<<--------
kiko79 Opublikowano 12 Lipca 2013 Opublikowano 12 Lipca 2013 http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/b6-alt-propozycja-rozwiazania-problemu-oleju-silniku-2-0-alt-149198/ <<<-------- niektórzy przerobili i podobno nie działa ten schemat, nic nie pomaga
MaciekW. Opublikowano 12 Lipca 2013 Opublikowano 12 Lipca 2013 Ja przerabiałem odmę u siebie według schematu i przyłożyłem się do tego tzn. żeby wszystkie połączenia były szczelne itd. i u mnie kompletnie nic to nie dało
kiko79 Opublikowano 12 Lipca 2013 Opublikowano 12 Lipca 2013 podziwiam osobę która wpadła na pomysł takiego poplątania tych węży i nazwania tej plątaniny "propozycją rozwiązania problemu OLEJU"...komuś się chyba zdawało że jest mądrzejszy niż konstruktor z Inglostadt, chyba się nie udało, co zresztą było do przewidzenia.
BArti_84 Opublikowano 13 Lipca 2013 Autor Opublikowano 13 Lipca 2013 JA narazie zrobiłem swoją 300 km (wcozraj odebrałem od mechanika po zrobienu całego przodu). Zobaczymy co z tym olejem. Niestety nie wiem jaki był w nim zalany, więc taka prośba jaki olej do tej gabloty ?? Ten MOTUL 5w40 co kolega wyżej pisał ??
Darek12345 Opublikowano 13 Lipca 2013 Opublikowano 13 Lipca 2013 witam ,ja mam alta z 2007 (b 7) model 2008 - po przejechaniu około 7000tys. dolałem około 0,5 litra oleju CASTROL ,przebieg 187tys.
cysmon Opublikowano 14 Lipca 2013 Opublikowano 14 Lipca 2013 witam ,moj ALT z 2005 (b7) praktycznie nie wcina oleju ,dolewalen z 300ml po 10tys. przebieeg 230k
robertsobol1983 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Witam szanownych użytkowników B7 ALT. Właśnie zakupiłem ALT B7 2006r z przebiegiem 118 000 (W ASO miał ostatni wpis 2,5 roku temu na 88 327 więc raczej przebieg ma wiarygodny, zresztą w środku wygląda na takie) Kupiłem już od Polaka który od roku jeździł w Polsce i on mówił mi że dopiero teraz ostatnio dolewał chyba ze pół litra oleju że jakiegoś dużego problemu jak to bywało w B6 to on z olejem nie ma . Ja teraz wymieniłem przy 119 000 olej po zakupie na 5W40 Liqui Moly TopTec 4100 i zobaczę jak to będzie u mnie wyglądało. Odezwę się i opiszę co i jak po kilku miesiącach..... pozdro
BArti_84 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Ja mam już B7 od jakiś 15 tys km. i zaczynam się martwić bo od wymiany na początku dolałem ok 0,7 L.
grze1981gorz Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 to i ja się dołącze ,ja mam auto od stycznia przejechałem jakies 4500tyś. i wypił prawie litr. A silnik pracuje prawiłowo i nie ma wycieków no i ma dopiero 139000 tys
robertsobol1983 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 heh chyba jednak problem nie rozwiązało Audi jak należy. Ja po przejechaniu ponad 2000 musiałem dolać olej bo zapaliła się kontrolka o niskim stanie. Tylko nie wiem jeszcze ile pije ale nie tak dużo aż bo kupiłem bańkę 5L na wymianę i wlałem około 4,3 max 4,5L nie pamiętam i do jakiego stanu również a po ponad 2000km dolewała żona bo jej się zapaliła ta kontrolka ale jak przyjechałem do domu i oglądnąłem bańkę po oleju to jeszcze dobre 0,5L zostało a na miarce jest 3/4 stanu teraz czyli na oko tak gdzieś 0,2 max 0,3 litra na 2000km bierze choć wydaje mi się że więcej jak się nim dobrze ciśnie bo po ponad 1000km przejechania od wymiany wydawało mi się że ubytku nie widać a po ponad 2000km zaskoczyła nas kontrolka ale ostatnie km były dość agresywnie robione może wtedy więcej pije oleju. Mój przebieg auta to teraz 121 000 udokumentowany w ASO ---------- Post dopisany at 22:24 ---------- Poprzedni post napisany at 22:16 ---------- Panowie powiem wam tyle. Do 1,5l na 15 000km to na prawdę nie ma co się martwić. tyle je średnio prawie każdy diesel na pompowtryskach (wiem z własnego i innych doświadczenia) i nic się nie dzieje poza tym a przebiegi robią setki tysięcy i żyją. takie już mamy współczesne silniki że żrą olej i może wydaje nam się to nie normalne i irytujące bo kiedyś wyznacznikiem czy jest zdrowy motor czy nie to właśnie było to ile je oleju to teraz to jest normalne i nowe auta od razu tym się cec**ją. W firmie we wszystkich VW Caddy które mieliśmy pozapalały się kontrolki o niskim stanie oleju od samego początku eksploatowania......
Wader Opublikowano 1 Lipca 2014 Opublikowano 1 Lipca 2014 Witam, mam podobny problem autko z silnikiem ALT 2.0 131 KM... łyka ten olej aż miło, ale moje pytania jest takie na jakim oleju jeździcie ? i co dolewacie bo ja np. mam zalany Castrol MAGNATEC 10W40.
martikawka Opublikowano 1 Lipca 2014 Opublikowano 1 Lipca 2014 a koledzy czy zapala wam sie lampka oil min wtedy jak jest jeszcze dużo oleju bo w naszych b6 nie można sobie z tym poradzić przynajmniej w ALT
Wader Opublikowano 1 Lipca 2014 Opublikowano 1 Lipca 2014 w b7 jest podobnie , oleju może być jeszcze wystarczająco dużo a lampka potrafi się zapalić ale wystarczy minimalnie dolać i jest spokój na jakiś czas.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się