Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przesunięcie wskazówek licznika - prośba o poradę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

posiadam a4 b5 1999 polift. Zmieniłem ostatnio licznik na taki z pełnym fisem.

Zrobiłem VAGiem test zegarów i mam problem. Wskazówki obrotomierza i prędkościomierza wychylają się trochę poza zakres maksymalny i nie zatrzymują się dokładnie pionowo tylko okolo 2mm w prawo od 3tys obr i 3mm od 100km/h. Minimalne położenia wskazówek są prawidłowe -wskazówki zatrzymują się na "0".

Myślę, żeby skorygować położenie wskazówek ale zastanawiam się czy wtedy wskazówki nie "spadną" poniżej zera w dolnym położeniu? Czy jest tam może jakiś ogranicznik i wychylenie poniżej zera jest niemożliwe?

Serdecznie proszę o radę.

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeżeli masz licznik JAEGER i na wyłączonym silniku wskazówki są idealnie na pozycji "0" to wychylenie poniżej tej wartości jest możliwe tylko przez przesunięcie wskazówki ręcznie. Jeżeli programowo skorygujesz wychylenie wskazówki (o ile jest taka możliwość) to nie powinna ona zejść poniżej zera, ponieważ w silniczku jest ogranicznik wychylenia wskazówki zarówno w prawo jak i lewo. Nie wiem natomiast jak sprawa wygląda przy licznikach VDO

Opublikowano

Nie ma takiej możliwości.

Opublikowano

Czyli pozostaje ręczna regulacja, więc ponownie zastanawia mnie czy jak przesunę wskazówkę o te 3mm w lewo to czy wróci później na zero czy spadnie poniżej?

Opublikowano

Oczywiście, że spadnie poniżej.

Opublikowano

Słuchaj ja miałem taki sam problem. Mam licznik VDO i w output test miałem wychylenie ponad 260 a w trakcie kiedy prędkościomierz powinien być w pionie na 100km/h pokazywało mi około 105. Przestawiłem ręcznie ( nie robiłem tego w trakcie output testów choć podobno tak można). Musiałem zdejmować wskazówkę kilka razy żeby w końcu dobrze trafić na prawidłowe ustawienie. W tej chwili jest tak że wskazówka w trakcie postoju jest około 2mm poniżej 0! Obczajałem chyba wszystkie liczniki na allegro i cześć miała równo na 0 część poniżej. W każdym bądź razie tak to zostawiłem. W trakcie ruszania nawet minimalnego w korku wskazówka od razu idzie powyżej 0 ( nie ma tak że np ledwo się toczę i wtedy wskazówka podnosi się 2mm i pokazuje 0 ). W trakcie jazdy ostatnio sprawdzałem z kolesiem na CB i on miał równo na aktywnym tempomacie ustawione 112 km/h a ja miałem minimalnie więcej niż połowa między 100 a 120 czyli właśnie mniej więcej to samo co on. Więc według mnie jest OK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...