Dragon30 Opublikowano 13 Lipca 2013 Opublikowano 13 Lipca 2013 1. kupujemy części tzn dławik i osuszacz w sklepie (ja kupiłem w inter Cars w sumie zapłaciłem 75 zł części Hella) a) należy dobrać do swojego auta właściwy kolor dławika ( kolor odpowiada średnicy kapilary) 2. jedziemy do serwisu klimy by nam odciągnięto stary czynnik z olejem z naszego układu (koszt 15 zł) 3. demontujemy podszybie 4. rozkręcamy przewód wysokiego ciśnienia, potrzebujemy do tego klucza płaskiego 22 i 24 a) gdy odkręcimy musimy odciągnąć dwie części przewodu i ukazuje nam się widok, w środku tego przewodu jest dławik c) za pomocą szczypiec wyciągamy stary dławik (jest on najzwyczajniej wciśnięty w przewód d) nasz stary dławik 5. przecieramy patyczkiem do uszu tyle ile się da wewnątrz przewód z którego wyciągneliśmy dławik i wciskamy do oporu nowy czysty dławik, skręcamy przewody pamiętając o obecności oringu, bo potrafi spaść 6. sprawdzamy w serwisie klimatyzacji szczelność i nabijamy klimę czas 25 minut
szogun0 Opublikowano 14 Lipca 2013 Opublikowano 14 Lipca 2013 Super, tylko przy takiej ilości syfu jaki masz w układzie, to baz płukania klimatyzacja długo nie pochodzi. Zapomniałeś napisać, że różne kolory dławików oznaczają różną średnicę kapilary.
roae Opublikowano 14 Lipca 2013 Opublikowano 14 Lipca 2013 widze że nie tylko ja miałem opiłki metalu, czy to już końcówka żywota sprężarki?
Dragon30 Opublikowano 14 Lipca 2013 Autor Opublikowano 14 Lipca 2013 Super, tylko przy takiej ilości syfu jaki masz w układzie, to baz płukania klimatyzacja długo nie pochodzi. Zapomniałeś napisać, że różne kolory dławików oznaczają różną średnicę kapilary. spoko już dodałem odpowiedni podpunkt, jak sprawdzę czy sprężarka da jeszcze radę to może pokuszę się o płukanke ---------- Post dopisany at 13:25 ---------- Poprzedni post napisany at 13:21 ---------- widze że nie tylko ja miałem opiłki metalu, czy to już końcówka żywota sprężarki? no sporo tych opiłków, kumpel co 2 lata zmienia dławik i zawsze ma opiłki a klima już 6 lat chłodzi jak należy (3 zmiany dławika), póki chodzi nie będę się przejmował, wyzionie ducha to będę coś myślał
bialy986 Opublikowano 14 Lipca 2013 Opublikowano 14 Lipca 2013 Bardzo dobry opis,napewno nie jednemu pomoże.Może by tak podwiesić w dziale o klimie:eusathink:A jak ktoś ma wystarczającą wiedzę to można dodać info o kolorach i średnicy jak to wspomniał kolega Sławek.
Rafal_ Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 też zrobię u siebie tą operacje Zapomniałeś napisać, że różne kolory dławików oznaczają różną średnicę kapilary. to jaki muszę kupić do siebie? czy będę wiedział dopiero jak go wyciągnę?
Dragon30 Opublikowano 19 Września 2013 Autor Opublikowano 19 Września 2013 też zrobię u siebie tą operacje Zapomniałeś napisać, że różne kolory dławików oznaczają różną średnicę kapilary. to jaki muszę kupić do siebie? czy będę wiedział dopiero jak go wyciągnę? Jak masz możliwość to wyjmij i wtedy podjedź do sklepu, a jeśli nie to oni tam spojrzą w katalogi i Ci dobiorą. Pamiętaj żę w układzie będziesz miał ciśnienie które będzie musiało "wylecieć" w momencie rozkręcania
Rafal_ Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 przed wymianą jade do kolegi żeby mi ściągnął czynnik
Dragon30 Opublikowano 19 Września 2013 Autor Opublikowano 19 Września 2013 przed wymianą jade do kolegi żeby mi ściągnął czynnik i tak wytworzy się ciśnienie jeśli będziesz po spuszczeniu czynnika jeździł autem, więc żebyś się nie zdziwił że coś syczy
trepek Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 A po co dlawik sie wymienia? Jaka jest oznacza, ze juz czas?
POWER-KRIS Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 Słaba wydajność klimy a zawór rozprezny ok 40 oryginał. Dwa ze jest jak filtr i po prostu cały syf z latami osiada . Sony Xperia Tapatalk 4.
Hezen Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 (edytowane) Widze że stary wątek ale bardzo pomocny. U mnie po nabiciu klimy słabo chłodziła, byłem dzisiaj na sciągnięciu czynnika. Musze zamówić osuszacz i filtr rozprężny - był cały czarny, mocno zapchany czarnym osadem, opiłek w porównaniu do tego czarnego osadu nie było jakoś dużo. Na środe w przyszłym tygodniu jestem umówiony na wymiane w/w częsci i nabicie klimy. Podejrzewam że filtr rozprężny siedział oryginalny i przez lata wszystko się w nim zbierało... jak myślicie płukać układ? Jaki jest koszt płukania instacji klimy? Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 12 Maja 2016 przez Hezen
megaviruz Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Widze że stary wątek ale bardzo pomocny.U mnie po nabiciu klimy słabo chłodziła, byłem dzisiaj na sciągnięciu czynnika.Musze zamówić osuszacz i filtr rozprężny - był cały czarny, mocno zapchany czarnym osadem, opiłek w porównaniu do tego czarnego osadu nie było jakoś dużo.Na środe w przyszłym tygodniu jestem umówiony na wymiane w/w częsci i nabicie klimy.Podejrzewam że filtr rozprężny siedział oryginalny i przez lata wszystko się w nim zbierało... jak myślicie płukać układ? Jaki jest koszt płukania instacji klimy? Daj znać jak ci poszło bo mi też słabo klima chłodzi. Dziś jestem po wymianie dławika klimatyzacji ale nie wiem czy wsadziłem dobry bo wyciągnąłem żółty dławik jakoś nie mogę znaleźć na nim numerów a wsadziłem biały behr Hella 8UW 351 233-001 bo innego nie dostałem klima poprawiła chłodzenie ale ciężko stwierdzić bo jest narzazie 20 C na dworze czy działa wystarczająco.hp 11bar lp 1,8 bar 20 C na dworze. Czy ciśnienia są dobre? Czy może być taki dławik?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się