ganjaq Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Cześć, niedawno przekładałem silnik, zamiana z ANB na AEB + góra z ANB czyli taka mała hybryda, która chodzić chodziła aż z dnia na dzień coś się posypało, być może z mojej winy bo auto chodziło, turbo było słychać, dv oddawała nadmiar powietrza ale auto czasem szarpało czasem na jałowym gasło. Podłączyłem pod VAG i za pierwszym razem wyskoczyło: p1118-35-00 17522 p1114-35-00 16524 p0140 16486 p0102 mass air flow sensor Rozebrałem przepływke, zajrzałem do wtyczki i się okazało że jeden pin mógł nie łączyć. Później przejechałem się bez przepływki i nie było różnicy w jeździe ani spadku mocy, później podpiąłem ją ale na włączonym silniku auto zgasło, odpaliłem i było jak dawniej czyli dajmy że nic nie zepsułem, wyczyściłem sensor masy powietrza, jeden pin który nie łączył zrobiłem na nim obejście poza kostką żeby mieć pewność że dobrze wpięte są wszystkie piny i teraz wywala mi dodatkowo coś takigo: 17526 p1118-35-00 17522 p1114-35-00 16524 p0140 16486 p0102 mass air flow sensor 17843 17829 17697 17833 Auto marnie reaguje na pedał gazu, troche szarpie, jakby przyspiesza nieregularnie i miętowo się zbiera, pali dobrze, nie faluje na obrotach. Mam LPG odczyt na benzynie robiłem. Pozdrawiam
german81 Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 zrób logi z bloku 2 20 31 33 115 118 . ztych błedów obstawiam ze masz gdzies zwarcie w instalacji elektrycznej .
ganjaq Opublikowano 24 Lipca 2013 Autor Opublikowano 24 Lipca 2013 Niedługo zrobie logi dynamiczne na dzień dzisiejszy wskoczyły mi nowe błędy, do tej pory sprawdzałem tylko kostkę z przepływką, kable nie łączyły, byly przerwane, zrobiłem to ale błąd 16486 - Mass Air Flow Sensor nie znikł: Control Module Part Number: 4B0 906 018 K Component and/or Version: 1.8L R4 5VT 0005 Software Coding: 05001 Work Shop Code: WSC 00000 10 Faults Found: 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-00 - - 17833 - EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground P1425 - 35-00 - - 17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground P1117 - 35-00 - - 17843 - Secondary Air Pump Relay (J299): Short to Ground P1435 - 35-00 - - 17829 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Short to Ground P1421 - 35-00 - - 17697 - Boost Pressure Control Valve (N249): Short to Ground P1289 - 35-10 - - - Intermittent 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High P1114 - 35-00 - - 17523 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S1: Short to Ground P1115 - 35-00 - - 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134 - 35-10 - - - Intermittent 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity P0140 - 35-00 - - Zrobiłem logi statyczne, dodam że byłem dzisiaj u znajomego i powiedział mi że w czujnikach w których wywala mi błędy mam za słabe napięcie bo coś około 3,65 V i twierdzi że mógł paść główny sterownik: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM ---------- Post dopisany 24-07-2013 at 22:04 ---------- Poprzedni post napisany 22-07-2013 at 22:56 ---------- Panowie nie odpisujecie a dzisiaj udało mi się zejść do trzech błędów, wymieniłem jeden przepalony bezpiecznik i poruszałem wszystkimi innymi kostkami co dało taki efekt: Control Module Part Number: 4B0 906 018 K Component and/or Version: 1.8L R4 5VT 0005 Software Coding: 05001 Work Shop Code: WSC 00000 3 Faults Found: 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-00 - - 17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit P1118 - 35-00 - - 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High P1114 - 35-00 - - Nie wiem czy to z tą przepływką spowodowane jest tym że przedłużałem kabel i tylko go skręciłem, nie lutowałem? Co mogą oznaczać te błędy bo koleś chce mi jutro kompa rozbierać, nie wie jeszcze że sam próbuje sobie zaradzić i co najlepsze chyba chce mnie na koszta pocisnąć
Marc!n Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 co do przepływki 16486/P0102/000258 - Ross-Tech Wiki następne 2 błędy od drugiej sondy, która pewnie padła (możesz odpiąć i sprawdzić czy w gnieździe jest napięcie i jaki sonda ma opór, może styki zaśniedziały ale pewnie nie ) Trochę dużo tego short to ground, obawiam się, że błędami jeszcze sypnie jak trochę pojeździsz (chociaż przy zwarciu powinny wyskoczyć chyba od razu..) Nie masz możliwości podpiąć od kogoś sprawnej przepływki na chwilę? Jak już miałeś podpiętego kompa to trzeba było się przejechać i zrobić logi
german81 Opublikowano 25 Lipca 2013 Opublikowano 25 Lipca 2013 zrób ponowne logi po wymianie bezpiecznika z bloku 2 20 31 115 118
ganjaq Opublikowano 25 Lipca 2013 Autor Opublikowano 25 Lipca 2013 Zrobie logi statyczne za mniej więcej dwie godziny, teraz pochwale się że zszedłem do jednego czasami dwóch błędów. Przepływka już pracuje, wywaliłem i przerobiłem oryginalną kostkę, wszystkie cztery kable połączyłem małymi samiczkami z pinami w przepływomierzu i się obudziła ale wzrostu mocy nie odnotowałem, tak na słuch to wydaje mi się że po 2200 obr./min przestaje zasysać powietrze bo mam stożek i słysze jak w pewnym momencie przestaje a powinna ssać do oporu. Błędy od drugiej lambdy z rezystancją mogłyby zamulić mi auto? 3 Faults Found: 17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit P1118 - 35-00 - - 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High P1114 - 35-00 - - 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity P0140 - 35-00 - - Logi statyczne: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM A tu pruba od 1100 RPM do 4000 RPM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Jeszcze jeden od 1700 do 4000: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
Łukasz13 Opublikowano 25 Lipca 2013 Opublikowano 25 Lipca 2013 Zrób jeszcze z 115 i 118 bo przepływka za mało wskazuje,i nie wiadomo czy z powodu tego że jest popsuta czy turbo za mało pompuje.
ganjaq Opublikowano 25 Lipca 2013 Autor Opublikowano 25 Lipca 2013 Ze 115 i 118 zrobiłem, statyczne, są w drugim linku a tu jeszcze raz: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Koleś który mierzył napięcie w przepływce; pewnie zasugerował się napięciem wyjściowym a nie wejściowym które faktycznie wynosi 3,65+-, co do napięć to dziwne zjawisko w czujniku EVAP bo w obudwu pinach jest napięcie a powinno być w jednym? Na drugiej sondzie w kostce brak napięcia zauważyłem, nie wiem dlaczego
Łukasz13 Opublikowano 25 Lipca 2013 Opublikowano 25 Lipca 2013 Zrób dynamiczne bo na jałowym to żadnego doładowania nie ma i nie ma za bardzo co oglądać, zrób na trójce do odcinki z grupy 002 115 118 ---------- Post dopisany at 17:54 ---------- Poprzedni post napisany at 17:48 ---------- AA dobra jest w drugim linku coś jest skopane bo wogóle nie wysterowane n75 i ciśnienia na turbince wogóle nie ma, a to dziwne bo nawet z niewysterownym turbo powinno napompowac 0,3 bara.
ganjaq Opublikowano 25 Lipca 2013 Autor Opublikowano 25 Lipca 2013 Za dwie godziny będzie, co znaczy niewysterowane, turbo calutki czas słychać jak się kręcić zaczyna i jak przestaje, nie wiem tylko czy pompuje, po tym jak idzie też bym obstawiał że nie
Łukasz13 Opublikowano 25 Lipca 2013 Opublikowano 25 Lipca 2013 Dobra w konia mnie robisz w drugim linku to przygazówka na postoju nie...
ganjaq Opublikowano 25 Lipca 2013 Autor Opublikowano 25 Lipca 2013 na postoju, wsłuchiwałem się czy na jałowym turbina kręci i już wiem że nie, niedługo dynamiczne, tak za godzinke mam nadzieje że coś tam zobaczycie, jeden wieczór tylko auto szło, ciągło jak dobra kur... chce tego jeszcze kiedyś doświadczyć VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM macie prosze
Łukasz13 Opublikowano 25 Lipca 2013 Opublikowano 25 Lipca 2013 Na jałowym turbiny nie będzie za bardzo słychać bo nie ma obciążenia, moim zdaniem z logów wynika że przepływka zaniża i to jest przyczyną, turbina ładnie wstaje czyli nie powinno byc jakichs nieszczelności itp. odczytaj jeszcze jakie wartości są w grupie 032 przed kasowaniem błędów, jakby ci sie chciało to mógłbyś zrobic jeszcze logi dyn. z 020 i 031 033 to juz byłby komplet.
Marc!n Opublikowano 25 Lipca 2013 Opublikowano 25 Lipca 2013 na przepływce powinno być pod 130mg ale stożek zrobił juz swoje 2 sonda nie ma wpływu na niższą moc, check na zegarach się pewnie nie świeci więc można ją popier... a kiedyś usunąć w ecu Ale ten brak napięcia w 2 sondzie to w gnieździe?
ganjaq Opublikowano 25 Lipca 2013 Autor Opublikowano 25 Lipca 2013 Tak w gnieździe, na zapłonie nie było napięcia, reszta logow jutro Dzisiaj zauważyłem, że jak autko się rozgrzeje zaczyna brzmieć jakoś dziwnie, przy przyspieszaniu wyje w momencie kiedy powinno być słychać filtr powietrza i turbine, jak automat z dużym silnikiem, takie wycie ala buczenie, szczególnie na pierwszym i drugim biegu, trzeci też a na czwartym dźwięk słychać najczęściej między 50km/h a 70km/h, nie wiem czy to turbo sie zagrzewa i wyje czy skrzynia
gregor10 Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 przeplywka dokonuje żywota, chyba pierwsze forum w którym ktoś zauważył że przeplywka pada od stożka... pozytywne zaskoczenie.
ganjaq Opublikowano 27 Lipca 2013 Autor Opublikowano 27 Lipca 2013 Panowie troche pojeździłem i wyskoczyło mi ostatecznie tylko to: 5 Faults Found: 17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit P1118 - 35-00 - - 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High P1114 - 35-00 - - 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity P0140 - 35-00 - - 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-00 - - 18014 - Rough Road/Engine Torque Signal from ABS: Electrical Malfunction P1606 - 35-10 - - - Intermittent Możecie mi powiedzieć o tym składzie mieszanki coś? Za chwile zrobie logi dynamiczne Mam już logi, pierwszy 032 statyczny reszta dynamiczne, robiłem logi bez kasowania błędów bo i tak wskakują, rzadziej 18014 i ten widze pierwszy raz 17536 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
german81 Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 sprawdz szczelnosc układu turbo a wszegulnosci DV jak wszystko bedzie ok to przepływka do wymiany . błedy dotyczace sondy tycza sie sondy za katem jest odłaczona lub skaczyła swój zywot .
ganjaq Opublikowano 27 Lipca 2013 Autor Opublikowano 27 Lipca 2013 A czy z logów nie wynika że układ jest szczelny? Jak sprawdza się szczelność takiego układu? I jeszcze jedno, czy jest ktoś w stanie podrzucić mi logi z bloków 002 115 118 ze sprawnego silnika żebym mógł porównać ile jestem do tyłu
Łukasz13 Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 Układ jest szczelny bo turbo szybko wstaje, przepływka powinna pokazywac ok. 120 g przy 5 tyś obr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się