Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Proszę o wytłumaczenie możliwych przyczyn blędów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na przepływomierzu różnica wynosi 14 g przy 5000 obrotów czy to aż tak zamuliło by autko? Co mi powiecie o tamtych dwóch błędach nie związanych ze sondą?

Siemanko już wiem co mi tak wyło w silniku, to uwaga: pompa klimatyzacji. Jak się auto rozgrzało to klima nie wiem dlaczego puchła i wtedy wraz ze wzrostem obrotów silnika wyła jak FSO stawiając taki opór że auto miało problem przyspieszać, na włączonej klimie wyło jak się silnik rozgrzał bądź sama klima, na wyłączonej wyło słychać podobny dzwięk na 4 biegu przy prędkości 60 km/h na równym gazie, pewnie dlatego że klima trafiona a napędzana razem z motorem? Co do błędów to czy w bloku 032 w kolumnie "Partial Throttle" wartość 25.0 to nie za dobrze? VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM wpływa to jakoś na prace silnika? Pozdro

---------- Post dopisany 30-07-2013 at 22:57 ---------- Poprzedni post napisany 27-07-2013 at 22:20 ----------

Dawno nikt tu nie zaglądał a problem nie chce się rozwiązać sam, dzisiaj jeszcze raz zrobiłem odczyt vagiem i jest jeden błąd 17526, dalej robiłem 01 engine i 15 readiness i tu coś takiego:

asdbmp_nehqxrr.bmp

A jak robie output test 03 to mi za każdym testowanym czujnikiem wyskakuje short to groun to tak ma być czy coś jest nie tak bo w fault codes 02 nie wyskakują z nimi problemy. Dodam jeszcze że dzisiaj dopadła mnie psiarnia i musiałem drapać folie z szyb :nabijasie: psy bez czujnika wywnioskowały że za ciemne, bystre kundle

Opublikowano

Tego screena robiłes po kasowaniu błędów tak? jesli tak to normalne, jak troche pojeździsz to sie potestuje i wejdzie na zielono.

Opublikowano

N75 - zawieszał się j**aniec, jeszcze nie wymieniłem tego chama ale już wiem że to on, muszę ewentualnie zrobić logi na sprawnym zaworze ale nie wiem czy przepływka podniesie to co zaniża, jeśli nie to jest szansa że autko pomimo że już ładnie chodzi pójdzie jeszcze ciutke lepiej, jak mi zawór nie załącza to na odpalonym silniku zdejmuje kostkę i podłączam i tak kilka razy, zawór się wtedy odzywa, tyka i jak tak trzy razy tyknie wtedy go zapinam i autko zapierdziela normalnie, pomyślałby kto :kox:

Jednak nie zawór, auto jeździ kiedy chce, przeważnie hu.owo

---------- Post dopisany 08-08-2013 at 19:50 ---------- Poprzedni post napisany 04-08-2013 at 00:52 ----------

Witajcie mam nowy zestaw logów z bloków 002 115 118 po wymianie N75 na inny, żuci ktoś na to okiem?

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Powiem że mam inną turbine niż była i tamta miała (chociaż była też K3) inną gruszkę, dwa węże od niej szły, tak że może winą jest jakiś wąż źle podłączony bo mam dwa puste złącza pod kolektorem ssącym, jak sprawdzić czy układ jest prawidłowo podłączony, są jakieś wykresy? I czy tamta gruszka pasowałaby do tej turbiny bo mechanik mówi że wszystko sie rozleci.

Opublikowano

ostatni log wyglada bardzo przyzwoicie, do idealu brakue mu przeplywu , zapewne przeplywka delikatnie niedomaga,

poprosze jeszcze o loga 033+002 PO SKASOWANIU BLĘDÓW w czasie normalnej jazdy , z roznymi obciazeniami na PB.

Opublikowano

Nie wiem co tam kombinujesz z tym n75, według logów wszystko z nim ok, podmień lepiej to co wczesniej pisane czyli przepływka.

Opublikowano

Miałem jedną przepływke ale była w jeszcze gorszym stanie jak ta, auto na wyższych obrotach na jałowym biegu przerywało, narazie nie ma opcji na podmiane przepływki która teraz o dziwota pokazała 117 wcześniej tylko 106 pokazywała, czyściłem ją na szybko zmywaczem, auto nie ma mocy, jedzie jak wolnossący, możliwa nieszczelność czy to wykluczone? Za chwile logi

logi: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Opublikowano

wypowiem się na temat tego co widać z dwóch ostatnich logów

1. na pewno nie ma dziury w dolocie, nawet nie trzeba sprawdzac kompresorem.

2.turbo ladnie pompuje i jest zdrowe

3.zawór n75 sprawny

4.przeplywka pokazuje jakies 5-8g/s za mało , z pewnoscia wplywa to delikatnie na moc ale nie jest to różnica typu 150-180 km tylko typu ok 10km oceniajac subiektywnie.

5.zrob mi loga jeszcze 003+020 zobaczymy czy motor stuka , bo jesli stuka to mozesz miec odczucie ze nie jedzie wogole.

6. generalnie tragedi nie ma

Opublikowano

Stukowego nie ma. Wtryski nie leją za mało? Turbo ładnie wstaje, powinno być odczuwalne kopniecie. Może się po prostu przyzwyczaiłeś :eusathink:

Na przepływce nieco mniej ale nie aż na tyle, żeby auto nie jechało. 140 czy 150 kM jakoś tam przyspiesza..

U mnie po logach nieco inaczej to wygląda, ale nie wiem czy moja padaka 100% sprawna :decayed: ale na brak mocy jak na serię anb nie narzekam (auto mam rok) na lpg.

A jak by tak na hamownię podjechć.. wiem, że za Q więcej wołają :decayed:

następnym razem bardziej przyłóż się przy robieniu logów :wink:

P.S.

sorki, ale nie wiem o co kaman z drugą rubryką w grupie 32

Opublikowano

No i jest bardzo ok , zero stuków, zaplonu nie opóźnia.

Z logów wynika że jest lekko niedomagajaca seria (przez zanizajacy lekko przeplywomierz) jednak mozna powiedzieć ze jest praktycznie seria, na pewno wymiana przeplywki na nowa spowoduje lekka poprawe ale nie oczekuj cudów, przy dużym aucie nawet tego możesz nie odczuć.

Tak jak mówie auto na logach wyglada że moc generuje jak najbardziej , to tylko 150km więc nie mozna oczekiwać cudów , na pewno nie bedzie wciskało w fotel , tylko plynnie przyspieszac bedzie , taka charakterystyka , ew wymienic przeplywke i zrobić program , będzie szedł 'jak dzik w maliny' wtedy, okolice 180km jest do ugrania.

natomiast jesli chcesz sobie jeszcze posprawdzac pare rzeczy to sprawdz czy dv na pewno jest szczelne - wcisnac tloczek i przytkac krociec z góry jak nie spada to dv ma membrane szczelna , wtedy powinnien byc sprawny , choc najlepiej by było wyciagnac go z tipa, a reszte pozostawic , dmuchnac w tipa kompresorem 1bar i zobaczyc czy dv puszcza czy nie. do tego testu odma ma byc wypieta bo moze ja 1 bar rozerwać, potem wpiac odme i sprawdzic na malym cisnieniu rzedu 0.2bara szczelnosc odmy.

A dwa - sprawdzic kompresje cylindrów, ale na moje oko ten silnik będzie miał przynajmniej 11.5bara na cieplym albo wiecej... moim zdaniem na pewno okaze się zdrowy. Super zdrowe wypluwaja 12.5-13bar /cyl na cieplym silniku.

No i to by było wszystko. Tak jak mówie 150km to praktycznie jedzie jak wolnossacy dopiero po sofcie lata tak że hamulce idzie spalić a fajke odpalić

Opublikowano

Sprawdz jaki czas mniej wiecej ma do 100 km/h, jesli mówisz że nie jedzie, a i popatrz jakie korekty w bloku 032 czy nadal są sporo w drugim okienku na plusie? na pewno serii to nie masz, przepływkę najlepiej byłoby podmienić od kogoś na sprawną ale pewnie nie masz takiej możliwości.

Opublikowano

Napisałeś "na pewno serii to nie masz" a o tyle to ciekawe co spostrzegłeś, choć nie mam pojęcia jak, że znam historie tego samochodu począwszy od pierwszego właściciela w Polsce i byłem przy jego kupnie/sprzedaży chwile po tym jak go do polski z Niemiec przywieźli. Padło wtedy sformułowani że ma chipa ale żadnego potwierdzenia w papierach na to nie było. Jak ma to jeszcze gorzej bo wtedy to dopiero nie idzie. Niedługo zmierze do 100km i zapodam logi z 032, musze tylko lapka naładować.

Spalanie obliczyłem - 42 l wystarczyło mi na 366 km

Co do przyzwyczajania się do prędkości to na pewno nie ma to miejsca, chłopaki ja się w to przesiadłem z kadetta 1.4i więc wiem kiedy auto idzie a kiedy nie, moja auderka ma humory i jak to ktoś ujął czasami czuć kopa a czasami jedzie ale tego kopa nie ma, nie czuć w ogóle doładowania, tego strzału mocy a gdzie tu jeszcze gdyby miał być po chipie, dopiero tragedia, mam wtryski ale nie wiem jakie bo albo AEB albo ANB nie wiem które mechanik założył, jak był kumaty to wsadził ANB bo cała góra została ta sama i raczej musiał pozostać przy takim układzie wtryskowym, jak sprawdzić wtryski czy dobre? I czy wtryski od AEB pasują do ANB bo jeśli nie to raczej mam wtryski ANB co by wykluczało niezgodność wtrysków.

---------- Post dopisany 10-08-2013 at 23:59 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2013 at 09:42 ----------

Dzisiaj zrobiłem jeszcze raz logi z 002 032 115 sam jestem ciekawy co wyszło bo dopiero teraz wklejam VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Opublikowano

Po tym logu jest jasne że auto nie ma mocy. Korekta na 032 jest o 17% za duża. Sprawdz wtryski jakie masz zalozone, maja byc od anb - czyli takie z metalowymi koncowkami w kolektor dolotowy.

Opublikowano

Co oznacza za duża wartość w bloku 032? Wydaje mi się że wtryski jednak od anb bo cały kolektor od anb założony jest ze względu na instalacje lpg, byłem spojrzeć na te wtryski i korpusy są jakby z plastiku ale tobie pewnie nie o korpusy chodzi, co męczy moje auto jeśli nie wtryski?

Opublikowano

Wtryski zostaw, zostały Ci tylko dwie możliwości nieszczelność za przepływką przed turbo czyli tip i ten grzybek do którego wchodzi odma, ale raczej tu są małe szanse że jest coś nie tak bo na wolnych chodziłby nierówno i korekta w pierszym okienku tez byłaby na plus, i druga możliwośc bardziej prawdopodobna przepływka, tym bardziej że sam pisałeś że po czyszczeniu wartości wzrosły z 106 na 116 g więc cos to oznacza.

Opublikowano

Wtryski ANB na 100% mam, raczej nieszczelności nie mam, ostatnie logi z 031 032 033 - powiadacie że w 032 zawyża przepływka? VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM - a co do odmy to jej nie mam, odkurzacz poniżej filtra powietrza jest odłączony a przewody zatkane, niepodłączone

Opublikowano

Nie chce żeby było na mnie :wink: ale powiem Ci o co chodzi w bloku 032 sa korekty paliwowe, ecu dobiera ilość paliwa adekwatną do wskazań przepływki i oczywiście innych rzeczy, ale jesli przepływka zaniża czyli daje fałszywe wskazania do ecu, czyli faktycznie do cylindrów trafia więcej powietrza niz wskazała przepływka, mieszanka staje sie uboga co wychwytuje sonda i ecu zaczyna wzbogacać mieszanke dlatego korekty w bloku 032 ida na plus. Ale nie jestem wyrocznia mogę się mylic, ciężko przez internet naprawic komuś auto:kox:.

Opublikowano

A co ma do tego błąd 18014 który czasami mi wyskakuje, nieprawidłowy wymagany moment obrotowy silnika? Mechanik mnie ostatnio wkurw.. bo mi powiedział że jak nie przestane grzebać to mnie ze swojego warsztatu zdyskwalifikuje :grin: a przypominam że przepływkę uruchomiłem sam własnymi rękami studiując forum i vaga, burak... Ciekawe ile części by mi kazał wymienić zanim by dojrzał że kostka a raczej kable w przepływce, w sumie jeden z nich był naderwany, tak apropo ile kabli w przepływomierzu anb bo w przepłwyce miałem taki dziwny knyf że pinów jest pięć a kabli tylko cztery podpięte, zauważyłem że idą cztery przewody do przepływki, 3 cienkie i 1 grubszy w którym są dwa cienkie ale tylko jeden z tego grubszego jest podpięty do przepływki, ten drugi cienki (brakujący piąty) w ogóle nie był podpięty a w kostce jako pierwszy pin był zaślepiony

Opublikowano

ma być 4 podłączone kable a 5 dziura w wtyczce powinna być jakby zaklejona

Opublikowano

4 piny maja byc podpiete

Lukasz13 bardzo dobrze opisał to , lepiej bym nie potrafił prosto i konkretnie wytlumaczyc.

Dodam tylko od siebie że jesli jestes pewny ze masz wtryski od ANB ,dolot szczelny , odme wpiętą do TIPA obowiazkowo , SAI moze byc wyrzucone, to sprawdz cisnienie paliwa, no i przeplywka zaniza bankowo przez co powoduje wysoką korekta na 032 przez co auto nie ma chęci jechać, jedynie mam watpliwość czy przyczyną jest sama przeplywka czy również pompa paliwa - dlatego proponuje sprawdzic cisnienie paliwa na listwie przy bucie na 3 biegu, zegar szeregowo na listwie zapinasz i wkladasz go na dlugim wezu paliwowym do auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...