Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zrobienie takiej zaślepki do BPW z kawałka blachy aluminiowej o grubości 1,5 mm zajmuje ok. 10 - 15 min :decayed:

Potrzebne narzędzia :

-szlifierka kątowa z cienką tarczką (1-1,5mm)

-wiertarka lub wkrętarka

-komplet wierteł

-imadło

Wzornik od którego można sobie odrysować kształt znajdziesz na połączeniu chłodnicy spalin z rurką idącą do EGR-a ( uszczelka z kwasuwki ) :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Zrobienie takiej zaślepki do BPW z kawałka blachy aluminiowej o grubości 1,5 mm zajmuje ok. 10 - 15 min :decayed:

Potrzebne narzędzia :

-szlifierka kątowa z cienką tarczką (1-1,5mm)

-wiertarka lub wkrętarka

-komplet wierteł

-imadło

Wzornik od którego można sobie odrysować kształt znajdziesz na połączeniu chłodnicy spalin z rurką idącą do EGR-a ( uszczelka z kwasuwki ) :naughty:

Niestety nie mam slifierki ani imadla dlatego chce kupic gotowa. Może ty byś mógł mi zrobić cos takiego? oczywiście nic za darmo ...

Opublikowano

sory za narobienie bajzlu - nie paczałem kto pisze i kto co ma. jeden ma 16V drugi 8V :facepalm: pojebło mi sie. sorki.

w 8V zaslepka jak najbardziej...

do 16V tez moze byc ale bedzie blokowało klapę EGR'u - i tam na seryjnej rurze spalin nic nie da rady wymodzic aby nie blokowało klapy.

sorki raz jeszcze za zamieszanie.

Opublikowano

Witam koledzy,

Czy ktoś może polecić, bądź orientuje się, gdzie w Warszawie wyłącze programowo EGR? Czy przy tym zabiegu zakładać kryzę, czy samo wyłączenie wystarczy? A może któryś z forumowiczów potrafi to zrobić?

Pozdrawiam,

Opublikowano (edytowane)

w 8V zaslepka jak najbardziej...

do 16V tez moze byc ale bedzie blokowało klapę EGR'u - i tam na seryjnej rurze spalin nic nie da rady wymodzic aby nie blokowało klapy.

Da radę wymodzić, oto dzisiejsza produkcja :decayed:

Zdj_cie0796.jpg

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a8af8bc7143150c5.html

Zdj_cie0797.jpg

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ca77096202c68dbc.html

Zdj_cie0798.jpg

Płaska do BPW, wypukłe do BRE, BLB, BRD :)

Zrobienie takiej zaślepki do BPW z kawałka blachy aluminiowej o grubości 1,5 mm zajmuje ok. 10 - 15 min :decayed:

Potrzebne narzędzia :

-szlifierka kątowa z cienką tarczką (1-1,5mm)

-wiertarka lub wkrętarka

-komplet wierteł

-imadło

Wzornik od którego można sobie odrysować kształt znajdziesz na połączeniu chłodnicy spalin z rurką idącą do EGR-a ( uszczelka z kwasuwki ) :naughty:

Niestety nie mam slifierki ani imadla dlatego chce kupic gotowa. Może ty byś mógł mi zrobić cos takiego? oczywiście nic za darmo ...

Daj na PW adres, bo ta płaska jest dla Ciebie :hi:

https://www.youtube.com/watch?v=36D_joTapuc

Pod tym linkiem jest filmik pokazujący pracę tej łopatki od egr i jak widać to wychodzi ona wysoko i tak jak w moim przypadku znacznie haczy o kryzę i odstęp tak jak napisał kolega SotoM musiałby mieć z 10 mm (rurka na tyle nie odejdzie). Jakieś sugestie co do możliwego zastosowania kryzy, o którą nie haczyła by łopatka od egr?

Kolega SotoM wspomniał jeszcze o wyjęciu środkowego trybiku z egr, to zapewne unieruchomi tą łopatkę. Czy egr będzie wtedy cały czas w trybie zamkniętym? Czy wykonując wyjęcie trybika, kryza i komputerowe odłoczenie egr to wszystko chodziłoby dobrze?

Ty też daj adres na PW, to wyślę do testów wypukłą :naughty:

Witam koledzy,

Czy ktoś może polecić, bądź orientuje się, gdzie w Warszawie wyłącze programowo EGR? Czy przy tym zabiegu zakładać kryzę, czy samo wyłączenie wystarczy? A może któryś z forumowiczów potrafi to zrobić?

Pozdrawiam,

Programowo EGR-a wyłączy Ci każdy tuner, jak przepustnica EGR-a jest mocno wyrobiona i w pozycji zamkniętej ma prześwity :decayed: , to zaślepka jest wskazana :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

No jestem ciekaw czy klapa nie bedzie dotykala

Otworze w starym egrze klape i zmierze max wychyl

Opublikowano

Dzisiaj idzie priorytetem do kolegi Majko, będzie testował :)

Opublikowano

Max otwarcie 8mm wystaje klapa po za powierzchnie styku

I nie jest centralnie w osi kanalu

Opublikowano (edytowane)

:shock3:

Zaczynam się zastanawiać, czy na prawdę nie było dwóch wersji tego EGR-a :naughty:

Bo jeżeli wszystkie tak mają , to zastanawiam się jak może on działać w przypadku auta kolegi przybysz_tgk , któremu zamontowałem płaską kryzę na jednej podkładce :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/277636-szarpanie-podczas-przyspieszania-1600-2200-obrotow/

I EGR się nie blokuje :kox:

Grzegorz, myślę że ta wypukła ze zdjęcia zamontowana z podkładką dystansową pomiędzy nią a EGR-em da radę :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Piortek- pamietasz że ja tez przeciez zaslepiałem na płasko u siebie - egr sie otwierał do momentu zablokowania -to logiczne - kontrolki silnika mi nie zapalało tylko cały czas był w ECU silnika bład o zbyt niskim przepływie i to wszystko- nie możliwe aby na płaskiej blaszy egr pracował w pełni swoego zakresu prawidłowo - musi sie zablokowac i to nie ma bata.

16V mają 2 rózne EGRy, silnik wzdłuzny ma taki jak wyzej na foto ,a silnik poprzeczny ma inny EGR. tez zaworowy a nie klaowy.

Opublikowano

Ale po zamontowaniu kryzy w BLB przejechaliśmy ok 10 km w różnych warunkach, potem podpięcie kompa i żadnych błędów w silniku :naughty:

Kolega przybysz_tgk pojawił się tutaj , bo miał problem z którym mechanicy się nie mogli uporać.

Po akcji z kryzą prawie wcale się nie pokazuje, dzwoniłem do niego jesienią , mówił że żadnych problemów z silnikiem nie ma :hi::whistling:

Opublikowano

BLB nie ma DPF'u... to może dlatego nie wali po pamięci błędem. a w furze z DPFem bedzie bo z tym ze to chodzi o przepływke- masę powietrza.

Opublikowano (edytowane)

Wszystko fajnie, ale przypadek kolegi zacytowanego niżej Twojej tezy nie potwierdza :hi: :

Dobra Panowie, jest nadzieja, ze szwagrem zrobilismy blaszke wywyerciliśmy na środku otwór 9 mm i zamontowaliśmy, drgania w tym zakresie ustały jednak pojawił się problem bo samochód łapie tryb awaryjny. zastoswałem koncepcję egr->uszczelka->2 mm blaszka. Po złapaniu błędu pomyśleliśmy że może za mała odległość wieć zfresowaliśmy środek na średnicy 3 cm tak że blaszka miała w tym miejscu 1 mm ścięte. Założyliśmy i znowu błąd. ściągneliśmy i zauważyliśmy metaliczny odcisk na blaszce w miejscu środka niebieskiego okręgu na zdjęciu poniżej. Wiec stwierdziliśmy że w tym miejscu łopatka od egr haczy, tylko czy wy w temacie nie piszecie, że otwór powinien być idealnie na środku? a ze zdjęcia poniżej wychodzi że haczy niecały 1 cm w bok (niebieski okrąg) . Zrobiliśmy jeszcze jeden otwór (niebieski okrąg) żeby zobaczyć czy nie łapie błędu. Zamontowaliśmy i troche później niż wcześniej ale złapał znów tryb awaryjny. Zdemontowaliśmy i zauważyliśmy że nowa rysa chyba od zahaczenia łopatki egr jest w miejscu na zdjęciu zaznaczonym czerwonym kółkiem.

Co jest nie tak? czy za gruba blacha? Wydaje mi się że usszczelka + zfrezowany 1 mm blachy powinien wystarczyć, a tu lipa no i o co chodzi że łopatka dotyka nie na srodku jak wy piszecie tylko z boku, może z łopatka egr coś nie tak? Po zdjęciu krezy nie przechodzi w tryb awaryjny wiec chyba egr chodzi dobrze.

Poszę o porady bo widzę, że to jest przyczyna moich drgań. :)PpddUY.jpg

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Nie każdy silnik na podcieranie tyłka szkłem reaguje tak samo dotego skąd pewność że egr nie padł u niego całkowicie i dlatego może pali kontrolke na KI

Jak juz się tak testuje to tez można dla sprawdzenia wyjąć pośredni trybiek i zobaczyć jaka będzie reakcja

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Programowo EGR-a wyłączy Ci każdy tuner, jak przepustnica EGR-a jest mocno wyrobiona i w pozycji zamkniętej ma prześwity :decayed: , to zaślepka jest wskazana :hi:

A czy można się do Ciebie uśmiechnąć, oczywiście odpłatnie w sprawie tej zaślepki? ;-)

Opublikowano

Ja żartowałem z tą "produkcją " :decayed:

Do końca tygodnia nie ma mnie w domu :hi:

Co się dzieje, że chcesz go całkiem wyłączyć i zaślepić ?

Opublikowano

Ja żartowałem z tą "produkcją " :decayed:

Do końca tygodnia nie ma mnie w domu :hi:

Co się dzieje, że chcesz go całkiem wyłączyć i zaślepić ?

Zaczeło się od 'czkawki' przy delikatnym przyspieszaniu na drugim biegu. Potem zwróciłem uwagę, że gdy ostro przycisnę na jedynce i dwójce puszczał dosyć intensywny siwy dym. Raz też mi się zdarzyło, że gdy manewrowałem na parkingu puścił parę razy intensywnego czarnego "bąka". Po lekturze z forum, moje podejrzenia padły na zawór EGR. Długo nie myśląc, odłączyłem wtyczkę z zaworu i wszystko momentalnie mu przeszło. Do tego zauważalnie zrobił się dużo 'żywszy' na jedynce i dwójce. Jeżdżę już tak kilka dni i ani nie przydymia, ani niema czkawki, dlatego myślałem nad programowym wyłączeniem zaworu. Jednak dziś podzwoniłem po kilku tunerach i cena mnie lekko zniechęciła, biorąc pod uwagę koszt nowego zamiennika, kwota 400,-pln wydaje się delikatnie za wysoka. Dlatego też zapytałem o Cię o kryzę do BLB, bo sam niemam niestety ani warunków, ani czasu by ją zrobić.

Opublikowano (edytowane)

Ja na twoim miejscu po prostu kupił bym nowy :decayed:

Tak na szybko, tutaj masz nówkę z leciutko uszkodzonym plastikiem i gwarancją w dobrej cenie :

http://shop.boxmoto.pl/?60,pl_http-shopboxmotopl-60-zawor-egr-audi-a4-b7-a6-c6-20tdi-20-tdi-16v-03g131501b-03g131501q-03g131501r-03g131501j

Albo całkiem nówka :

http://auto24parts.com/pl/p/AUDI-SIEMENS-VDO-A2C53060455,-03G-131-501-B,-03G131501B/67173

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Sęk w tym, że dokładnie rok temu był wymieniany bezpośrednio w ASO Audi....

Opublikowano

To powinien być na gwarancji, a przynajmniej rękojmi :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...