Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aso daje 2 lata gwarancji

Opublikowano

ciśnij do ASO na diagnostykę - powiedz doradcy ze po rozłączeniu złącza od EGR'u problemy znikają.

ten zawór z uszkodzaną wtyką juz od 1,5r jest na necie - sam myslałem aby go kupic. z tym ze on chyba ma ta gniazdo tak uszkodzona ze nie ma ząbka zabezpieczajacego wtykę.

w sumie kwestia przełożenia pokrywy od twojego starego z tym ze w pokrywie jest jakis magnez i zwoje miedzianki. zeby sie nie okazało ze problem lezy własnie w samej pokrywce a nie w silniczku napedzajacym.

Opublikowano

Wstępnie rozmawiałem z doradcą (notabene dobrym znajomym - więc mi nie ściemnia) i twierdzi, że jeśli diagnostyka nie wykaże błędów, to za bardzo niema jak zaworu reklamować - ale to tylko szybka rozmowa przez telefon. Jestem z nim na dniach umówiony, więc może coś wykombinuje i wtedy poinformuje o rozwoju sprawy.

Opublikowano

Wczoraj dotarła do mnie kryza z wypukłością autorstwa piotrsob1, no i po założeniu i przejchaniu prawie 100 km zero jakichkolwiek błędów. Czyli dla tego typu silników kryza z wypukłoscią nie blokuje łopatki od egr.

Jednak w moim wypadku drgania się zmniejszyły ale nie zniknęły, za to poprawiła się kultura pracy silnika, szczególnie przy wchodzeniu na wyższe obroty. U mnie drgania nie występują przy przyśpieszaniu tylko przy jeździe ze stałą prędkością w zakresie 1800 - 2100 obrotów oraz przy tych samych obrotach na luzie, widać zeresztą jak mam te obroty na luzie, że silnik pod maska zaczyna się bujać na boki gdy druga osoba trzyma obroty w tym zakresie. Może jeszcze średnica otworu na środku kryzy ma znaczenie...

Naprawdę wielke słowa uznania dla kolegi Piotra za jego pomysł, a przede wszystkim za bezinteresowny wkład włożony w pracę dla kolegów z forum. :)

Opublikowano (edytowane)

Z Twojego opisu zamieszczonego powyżej wynika że masz problem innej natury , niż ten na który kryza ( zaślepka z otworem ) powinna pomóc.

Jest ona skuteczna na poszarpywanie ( dwa, trzy szarpnięcia ) na początku delikatnego przyspieszania w zakresie obrotów 1600-2200.

W twoim przypadku obstawiam problem z gorszymi właściwościami generowania mocy na którymś z cylindrów.

Do prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1600-1700 mechanizm korekcji wtryskiwanej dawki paliwa ,powoduję że silnik pracuje w miarę równo.

Po wyżej tej prędkości mechanizm ten już przestaje działać ( komp po prostu nie jest w stanie na bieżąco wyliczać dawki korekcyjnej) i wtedy drgania zaczynają być odczuwalne.

Przyczyn takiego zachowania silnika może być dużo, od zakłóceń w zasilaniu w paliwo któregoś pompowtrysku ( problem z jego uszczelnieniem w głowicy) , poprzez nieszczelność zaworów , wypalony tłok , nieszczelność pierścieni na tłoku, skrzywiony korbowód aż do uszkodzenia samego pompowtrysku.

Żeby moją tezę potwierdzić, to trzeba zlogować grupy 013, 018 i 023 w szeroki zakresie temperatur silnika , począwszy od momentu uruchamiania motorówki i pokazać te logi, wtedy postaram się powiedzieć coś konkretniej :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Z Twojego opisu zamieszczonego powyżej wynika że masz problem innej natury , niż ten na który kryza ( zaślepka z otworem ) powinna pomóc.

Jest ona skuteczna na poszarpywanie ( dwa, trzy szarpnięcia ) na początku delikatnego przyspieszania w zakresie obrotów 1600-2200.

W twoim przypadku obstawiam problem z gorszymi właściwościami generowania mocy na którymś z cylindrów.

Do prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1600-1700 mechanizm korekcji wtryskiwanej dawki paliwa ,powoduję że silnik pracuje w miarę równo.

Po wyżej tej prędkości mechanizm ten już przestaje działać ( komp po prostu nie jest w stanie na bieżąco wyliczać dawki korekcyjnej) i wtedy drgania zaczynają być odczuwalne.

Przyczyn takiego zachowania silnika może być dużo, od zakłóceń w zasilaniu w paliwo któregoś pompowtrysku ( problem z jego uszczelnieniem w głowicy) , poprzez nieszczelność zaworów , wypalony tłok , nieszczelność pierścieni na tłoku, skrzywiony korbowód aż do uszkodzenia samego pompowtrysku.

Żeby moją tezę potwierdzić, to trzeba zlogować grupy 013, 018 i 023 w szeroki zakresie temperatur silnika , począwszy od momentu uruchamiania motorówki i pokazać te logi, wtedy postaram się powiedzieć coś konkretniej :)

Tylko, że 3 tygodnie temu odebrałem auto od mechanika, spadł mi pasek rozrządu no i przyklapły zawory i dźwigienki, mechanik (gościu na codzień pracujący w aso) wyminił wszystkie zawory, 8 dźwigienek zaworowych, uszczelki zaworowe, panweki, uszczelkę pod głowicą, kompelt uszczelniaczy i śrub do pompek i inne uszczeleczki, dodatkowo miałem sprawdzane na maszynie w jakim stanie są pompki i nie wymagały regeneracji, gościu sprawdził szczegółowo kompem całe auto i mówił, że jeśli chodzi o wszystkie paramety z kompa to wszystko jest porawnie. Auto tak jak drgało w tym zakresie obrotów przed ta naprawa i i spadnięciem paska rozrządu, tak i po naprawie drgania są te same, ręce opadają, już w 3 mechaników byłe w tym u gościa co naprawdę niby ma pojęcie o autach VW, w firmie 2 auta zrobił i jeżdzą jak bajka, a z moim cholera wie co jest...

Opublikowano (edytowane)

No , to od tego powinieneś zacząć :naughty:

Według mnie po takiej awarii jest na bank jakiś problem mechaniczny :hi:

Zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania na cylindrach, jeżeli na którymś będzie spora odchyłka od pozostałych, to będzie twoja przyczyna :whistling:

Tak w ciemno. to nie zdziwił bym się , gdyby się okazało że po kolizji masz skrzywiony któryś korbowód, przez co na tym garku kompresja jest słabsza.

Ten co robił motorówkę, sprawdzał maksymalne wystawanie tłoków ponad powierzchnie bloku silnika przed montażem czapki ?

P.S. przeczytałem jeszcze raz to co napisałeś, te drgania były też przed awarią rozrządu ??

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

No , to od tego powinieneś zacząć :naughty:

Według mnie po takiej awarii jest na bank jakiś problem mechaniczny :hi:

Zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania na cylindrach, jeżeli na którymś będzie spora odchyłka od pozostałych, to będzie twoja przyczyna :whistling:

Tak w ciemno. to nie zdziwił bym się , gdyby się okazało że po kolizji masz skrzywiony któryś korbowód, przez co na tym garku kompresja jest słabsza.

Ten co robił motorówkę, sprawdzał maksymalne wystawanie tłoków ponad powierzchnie bloku silnika przed montażem czapki ?

P.S. przeczytałem jeszcze raz to co napisałeś, te drgania były też przed awarią rozrządu ??

Tak, drgania były przed i to juz od grubo ponad roku je mam, a jeśli chodzi o montaż silnika go gościu sprawdził wszystko po kolei i zna się na rzeczy, także raczej nie obstawiłbym tu silnika.

Opublikowano (edytowane)

Czyli Twój przypadek zaliczył bym do tych "tródnych" :decayed:

Na pewno w związku z tym ciężko będzie coś wygdybać na odległość :naughty:

Takie przypadki jak Twój potrzebują na prawdę kogoś z otwartym umysłem i dużą ilością wolnego czasu, a także z dostępem do niezbędnych narzędzi diagnostycznych, żeby można było wnikliwie przeanalizować możliwe przyczyny :hi:

Szukaj kogoś takiego w swojej okolicy :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

z ciekawości odłączyłem kostkę od egr, no i się przejechałem i nie wyświetlił się żaden błąd, czy to normalne? nie powinna się zaświecić jakaś kontrolka?

Edytowane przez majko
Opublikowano

Powinna się zapalić, ale nie od razu. U mnie zapala się dopiero po kolejnym odpaleniu silnika.

Opublikowano (edytowane)

Czy niesprawny egr może powodować dymienie na postoju?

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Brzozek
Opublikowano

Na postoju niesprawny EGR nie powinien powodować dymienia, w czasie jazdy i owszem :hi:


z ciekawości odłączyłem kostkę od egr, no i się przejechałem i nie wyświetlił się żaden błąd, czy to normalne? nie powinna się zaświecić jakaś kontrolka?

Nie wiem jak w BLB, w BPW całkowicie zamknięty EGR powoduje błąd zbyt małego przepływu przez EGR i mruga kontrolka świec żarowych.

Przy częściowo uchylonym być może błędu nie będzie , ale silnik powinien wtedy mocno dymić pod obciążeniem :naughty:

Opublikowano

Zamontowałem zaślepkę którą dostałem od Piotra. Silnik BPW. Moje spostrzeżenia są takie że szarpania zniknęły. Zrobiłem trasę 300km i tylko raz na początku było małe ledwo wyczuwalne szarpanie. Później nic, cisza. Może to kwestia że musiało się ułożyć, albo tego że mam brudny EGR bo zaślepkę zakładałem na szybko. Druga sprawa to wolne obroty podwyższyły mi się na 900 z 800. Kolejna sprawa to spalanie. Trasę którą robiłem, robię co 2-3 tygodnie więc wiem do jakich wartości mogę zejść. Tu jadąc tak ja zawsze zauważyłem że śr. spalanie mi wzrosło o ok 0,5l na całej trasie.

Zaślepka na pewno działa na poszarpywania.

Opublikowano

Maciek, z tym spalaniem i obrotami dziwna sprawa :decayed:

Wolne obroty nie powinny się nic zmienić, a spalanie w dłuższym okresie powinno spaść, bo można wreszcie jeździć autem delikatnie :naughty:

A i dla czytających na szybko Maciej zamontował nie całkowitą zaślepkę ,tylko kryzę z otworem 9mm :hi:

Opublikowano

Maciek, z tym spalaniem i obrotami dziwna sprawa :decayed:

Wolne obroty nie powinny się nic zmienić, a spalanie w dłuższym okresie powinno spaść, bo można wreszcie jeździć autem delikatnie :naughty:

A i dla czytających na szybko Maciej zamontował nie całkowitą zaślepkę ,tylko kryzę z otworem 9mm :hi:

Hmmmmm, ktoś tu wcześniej pisał, źe spalanie mu spadło. U mnie zaobserwowałem wzrost spalania, tak jak u kolegi Maćka. Wydaje mi się, że będzie to uzaleźnione od "typu" jeżdzenia. Jeśli ktoś robi tylko trasy, spalanie powinno być takie samo, bądź delikatnie spaść. Jeśli ktoś duźo jeździ po mieście, często stoi, spalanie może wzrosnąć z prostego (na moją logikę) powodu. Do tej pory, silnik był 'karmiony' powrotnymi spalinami, więc komputer musiał wtryskiwać mniejszą dawkę paliwa by utrzymać odpowiednią mieszankę powietrzno-paliwową. Odkąd silnik karmiony jest czystym, świeżym powietrzem, komputer musi podawać odpowiedniowio większą dawkę paliwa, adekwatną do podawanego powietrza do cylindra - stąd zwiększone spalanie.

Od razu uprzedzam, że nie jestem mechanikiem i jest to tylko moje gdybanie, więc jeśli ktoś uważa inaczej, niech pisze.... ;-)

Opublikowano

Nigdy tego głośno nie powiedziałem ale też tak mam po zaslepieniu w Awx i to samo myślę.

Trzeba by zrobić bypas otwierający się na wolnych obrotach.[emoji12]

Opublikowano

Trzeba by zrobić bypas otwierający się na wolnych obrotach.[emoji12]

A nie prościej sprawny EGR ?

Efekt będzie właśnie taki ... :decayed:

Opublikowano

O nie, mogę czystym powietrzem oszukiwać przeplywke ale nie spalinami. Coś wymyślę na zaworze Festo. Tylko wychodzi ze musiałoby mieć podobna średnicę do przeplywki i otwierać się na wolnych obrotach równolegle do niej.

Lub przeslaniac mechanicznie lizak w przeplywomierzu lub oszukiwać z niego sygnał.W sumie wykonalne.

Opublikowano

Przy małym obciążeniu i tak jest duży nadmiar tlenu w spalinach , tak że częściowe zasilanie silnika spalinami nie ma to praktycznie znaczenia dla sprawności procesu spalania, natomiast redukuje zawartość w nich tlenków azotu. :whistling:

Przy większym obciążeniu recyrkulacja spalin i tak jest zamykana przez zawór EGR, czyli wtedy gdy silnik musi generować większą moc , to jest i tak zasilany tylko świeżym powietrzem :decayed:.

Jedynym minusem tego rozwiązania jest bałagan w kolektorze dolotowym , gdy sadze ze spalin mieszają się w nim z drobinami oleju w powietrzu doładowującym i zaklejają kolektor i kanały dolotowe w głowicy :hi:

Plusem tego rozwiązania w połączeniu z chłodnicą spalin jest zdecydowane skrócenie czasu nagrzewania silnika :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...