Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozwiercałem alu-blaszkę zaczynając od fi 4,5 mm, z krokiem co 0,5 mm do momentu aż przestało walić błędem " zbyt mały przepływ zaworu EGR".

U mnie to nastąpiło przy otworze fi 7,0 mm :decayed:

Ważne że nie szarpie :whistling:

Nie miałem chęci wywalać kasy na kolejny zawór EGR ( kilka lat temu kupiłem nówkę sztukę, coś grubo ponad 1 kPLN:facepalm:)

Wytrzymał coś koło 45 tkm :grin:

Samo czyszczenie trochę pomaga, ale kichania u mnie nie eliminuje, a blaszka z otworem ogranicza na tyle maksymalny przepływ przez zawór, że silnik się nie dławi spalinami :whistling:( problem prawdopodobnie polega na szybkości reakcji zaworu na zmiany obciążenia silnika, lub dokładności działania czujnika przetwarzającego stopień otwarcia grzybka zaworu, na sygnał elektryczny , który pod uwagę bierze komp silnika do sterowania resztą osprzętu :whistling:)

Nie chciałem całkiem wywalać lub zaślepiać EGR-a ze względu na szybkość rozgrzewania silnika :decayed:

Z uszczelnieniem nie ma najmniejszego problemu, aluminiowa blaszka o grubości 1,5 mm sama załatwia sprawę, nie ma też problemu z temperaturą spalin przez nią przepływających, są w miarę zimne, bo przeszły przez chłodnicę :whistling:

Szablon do wykonania blaszki znalazłem na drugim końcu rurki łączącej EGR z chłodnicą spalin ( uszczelka :grin: )

Roboty z wykonaniem blachy 20 minut posiadając szlifierkę kątową z cienką tarczką do cięcia i wiertarkę lub wkrętarkę z kompletem wierteł + klucze imbusowe :grin:

Trochę dłużej zeszło się z kalibracją , ale najdłużej to się do tego przybierałem, bo pomysł świtał w głowie od pół roku :naughty:

Opublikowano

Szacun! :) No to nadużyję Twoich praw autorskich do tego patentu i po niedzieli taka blaszka będzie też i u mnie ;). Pozdrówka!

Opublikowano

Zacznij z otworem 6,0 mm, w razie potrzeby rozwiercaj do skutu w postaci braku błędu ( jak nie masz VAGA , objawia się migającą zółtą spiralką ) :whistling:

Blaszkę możeś zrobić ździebko większą w miejscu gdzie nie będzie przeszkadzała, będziesz miał za co złapać cęgami przy montażu-demontażu :whistling:

P.S. Prawa autorskie gratis dla użytkowników naszego forum, innych można kroić na kasę wedle uznania :grin:

Acha, nie zapomnij napisać jak to działa u Ciebie :wink:

Odnalazłem swój filmik, jak EGR się zachowuje w czasie pracy silnika, co prawda na postoju a nie w czasie jazdy :

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Potwierdzam skuteczność zabiegu, różnica odczuwalna od razu. Patent znalazłem u kogoś innego ale ten sam pomysł ja rozwierciłem 10 mm i jest super chyba nawet lepiej rusza w dolnym zakresie obrotów.

Opublikowano

Nie koniecznie musi być to EGR- w jakiej kondycji są pompowtryskiwacze? - jeżeli poszarpuje również na biegu jałowym, delikatnie telepie budą to radzę się dokładniej przyjrzeć właśnie pompkom. Jak masz VAGA- jesteś w stanie sprawdzić to sam- być może któryś nie domaga i stąd poszarpywanie podczas przyspieszania.

Opublikowano

Tomek temat przewertowany dogłębnie, przy konkreretnie takich objawach pompowtryski nie mają z tym nic wspólnego :whistling:

Opublikowano

być może być że faktycznie chodzi o EGR- swoją drogą patent ciekawy- ile k km wytrzymało to ustrojstwo??? Ciekawe czy nie będzie problemu kiedy się 10 mm otworek przytka całkowicie? Ja również nie miewam tego typu problemów bo zdecydowanie unikam PSJ. :wink:

Opublikowano

Spoko, nic się nie przytka, przez otworek lecą same spaliny :decayed:

Opublikowano

ja mam seryjne BRD i takze mam takie jakby poszrpywania w zakresie rpm 1800-2100 w zakresie temp silnika 50-70stp auto sie zachowuje dosłownie tak jak sie jedzie na tempomacie i wystepuje takie jakby wyhamowanie/zwiekszanie obrotów aby utrzymac zadana predkosc. moje pytanie czy taka zaslepke z otworem moge zastosowac? bo z tego co mi mówiono nie mozna zaslepiac EGR ze wzgledu na DPF ze beda problemy - ze nie bedzie sie wypalał...

Opublikowano

Jeżeli objawy masz takie jak u nas ( czkawka :decayed: ), to zastosowanie kryzy przed EGR-em ma dużą szanse załatwić problem, musisz tylko indywidualnnie dobrać średnice otworu, tak by nie pojawiał się błąd zbyt małego przepływu przez EGR.:whistling:

W swoim BPW też mam DPF, jeżdżę na tym patencie już ponad miesiąc, błędów nie ma, auto dużo lepiej się zbiera przy niskich obrotach, żadnych niepokojących skutków ubocznych:banan:

Opublikowano

powiedz mi tylko koleżko tą zaslepke zamontowac przy samym EGRze czy tak jak w starszych sieczkarniach blokowało sie przy kolektorze wydechowym przed chłodniczką...??

czyli z tym otworem bede musiał kombinowac. na poczatek otwór fi10 i obserwacja jesli bedzie cos nie tak to zrobie na fi12 i pacjent do testowania i obserwacji...

Opublikowano

Soto, czytałeś od początku ?

Kryza przed samym EGR-em , bo wtedy są najmniejsze skoki ciśnienia na samym zaworze, a co za tym idzie i skoki przepływu spalin względem czystago powietrza.

Jak przesadzisz ze średnicą otworu, to może się okazać że to nic nie daje, dlatego ja bym zaczął od max fi 8 mm, jak będzie walić błędem to dopiero rozwiercać małymi kroczkami, aż błąd się przestanie pojawiać :whistling:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

no nie czytałem wszystkiego....:) dziekuje za poradke...czlowiek pracujac przy tylko 1 marce aut robi sie zacofany przy innej... napewno napisze jak przebiegł zabieg,czy pomoglo czy nie...

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj rozwierciłem otwór kryzy na 7,5mm, bo wczoraj pokazał się błąd zbyt małego przepływu przez EGR :naughty:.

Przy okazji wymieniłem sam EGR na egzemplarz który szarpał notorycznie :decayed:.

Po operacji przejechałem ponad 30km, jadąc specjalnie w zakresie obrotów 1200 do 2000, nie szarpie, błędem też nie wali :whistling:

Najbardziej zaskoczony jestem zużyciem paliwa, średnie z tych 30km to 6,6 l/100 km, drugi raz w życiu widziałem takie małe spalanie w tym aucie :kox:

O dziwo po tych modyfikacjach daję się jeździć delikatnie autem w przedziale 1200-2000 obr/min, nawet 70 km/h na 6-tym biegu ( obroty wtedy to około 1400/min):grin:

Cyknąłem fonem parę fotek :

Zdj_cie0396.jpg

Zdj_cie0397.jpg

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

W silniku BLB tez to dziala

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalk 4

Opublikowano

Panowie, z tego co czytam to mam podobne objawy jak Wy - delikatne szarpnięcia przy przyspieszaniu pojawiające się w zakresie 1800-2400 obrotów. Silnik BPW, dosyć już spory przebieg. Dobrze by było jeśli mój problem faktycznie stanowił zabrudzony EGR ale czy ktoś miał taką sytuację, że w czasie jazdy powyżej 140 km/h wyłączyło całkiem turbinę? Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu działała normalnie. Czy EGR mógł do tego doprowadzić?

Pzdr

Opublikowano (edytowane)

Silnik łapie Ci tryb awaryjny, a jak się to dzieje przy prędkości powyżej 140km/h, to na 90% turbo przeładowuje ( do czyszczenia zmienna geometria turbulum, albo niesprawny elektrozawór N75 bodajże ( sterujący poprzez gruchę zmienną geometrią).:decayed:

Najprościej podłączyć pod kompa, zrobić logi , sporo się wyjaśni.

Nie jest to napeno wina EGR-a, jest on zaś na 99 % odpowiedzialny za czkawkę między 1800-2200 obr/min :whistling:

---------- Post dopisany at 13:20 ---------- Poprzedni post napisany at 13:18 ----------

---------- Post dopisany at 13:21 ---------- Poprzedni post napisany at 13:20 ----------

klucha11 napisał:
W silniku BLB tez to dziala

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalk 4

:thumbup1:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Dzięki Piotrek. Co prawda zdarzyło mi się to tylko 3 razy ale tak połączyłem te dwa fakty. Najbardziej denerwująca jest ta czkawka. No nic, trzeba to w końcu wyczyścić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...