SotoM Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 Dojście tylko i wyłącznie od góry... najwygodniej się to odkreca gdy przewody chłodzące są odpiete bo tak to mega ciasno.
shakal Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 Dzięki za poradę, patrzyłem na te przewody, ale zrezygnowałem juz z braku czasu. Jutro jak znajdę czas to bede musiał sie tym zająć bo czyszczenie EGRa na nic, czkawka nadal występuje. Pozdrawiam Wysłane z iPhone
Goldenu Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 Witam Was wszystkich!Pacjent: Audi A4 B7 2007 2.0 TDI quattro Kod: BPW180k km na stanie.A co dokładnie?Przeczytałem już wiele stron forumwych i nie tylko, odwiedziłem paru mechaników, próbowałem sam ale już nie daje rady.Moja cierpliwość już się chyba skończyła. Otóż mam problem z poszarpywaniem przy +/- 2000 obr. przy lekkim wciśnięciu pedała gazu i dziwnym świstem w kabinie.Co zostalo zrobione? A no już mówię:- Wyczyszczone: EGR, przepływka, przepustnica(do niej zaraz wrócę)- wymienione: czujnik doładowania turbiny, odma(niestety wraz z pokrywą bo inaczej się nie da),Odma wymieniona dlatego że nie dało się jej wyczyścić, a robiła problem tego typu że kopciło na biało jak z komina również z pod korka wlewu oleju i miarki(waliło ciśnieniem jak nie wiem) problem zażegnany.- 4 różne kompy, w tym VAG i zero błędów,- stan turbiny ok, pompowtryski w normie( trochę jeden kuleje, ale w normie), doloty sprawdzone,dpf czysty, wszystko ok.Jedyne co mi przychodzi jeszcze na myśl to właśnie przepustnica do której miałem wrócić. podczas właśnie tego szarpnięcia odzywa się przepustnica takim zgrzytem... A po wyłączeniu silnika przepustnica ze 3-4 razy się otwiera i zamyka, czasami zostaje w pozycji półotwartej ( nie wiem czy to dobrze).Podczas gdy jest podpięta silnik traci moc, a turbo załącza się okoła 2500-2600 obr. Podczas gdy jest odpięta turbo załącza się dużo wcześniej a silnik wydaję mi się zę ma buta takiego jak miał. Ostatnio zaczęło się dziać też tak że na zimnym silniku wciskam pełny gaz, a silnik (czka, zalewa się, nie wywala spalin) nie wiem jak to nazwać. W końcu walnie czarnym dymem i jedzie ok. Tylko czego nie wywala żadnego błędu? Pomóżcie mi Panowie. Jeśli jakieś filmiki, zdjęcia, pomiary potrzebne do weryfikacji piszcie co potrzeba. W Was nadzieja Pozdrawiam
Mateuszek1001 Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 A jak byłes u tych macherów to zrobili chociaż logi dynamiczne ?
Goldenu Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 (edytowane) Nie :/ raz że nie było czasu bo musiałem wracać do belgii z urlopu, dwa to nie wiem czy wogole wpadli na takie cos Dodam jeszcze że kupując auto u belga w komisie swieciła sie spirala i chek od silnika. Naprawili to ale kompletnie wypadło mi z głowy by zapytac co bylo przyczyna. Choc nawet jakbym zapytal to na pewno prawdy by mi nie powiedzieli mozliwe ze oni cos poprzestawiali zeby aby obchnac a teraz wszystko wychodzi? Ale co? załamka Edytowane 26 Lipca 2016 przez Goldenu
Mateuszek1001 Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Zakaładam że sam Vaga nie masz, to albo sobie kupisz jakiś interfejs za 3 dychy chociażby, albo poszukaj jakiegoś forumowicza z okolic siebie który pomoże ci zrobić logi itd, bo bez tego nic nie zrobisz. a pewnie ze stówe trzeba by było dać w warsztacie za takie rzeczy
Goldenu Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Ani nie kupię, ani nie zrobię niestety bo za granicą pracuję. A z tymi belgami to się ciężko dogadać...Ten za 3 dychy to co masz na myśli, mogę dać więcej. Gdzie można kupić, i jak te logi później zrobić bo jeszcze nigdy tego nie robiłem :/
Mateuszek1001 Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Słuchaj najlepiej kupić taki kabel który obsłuży również can, coś koło 100 zł. Program ściągniesz z forum. Vcds lite 1.2. A odnośnie logów to jest odpowiedni dział, tam wszystko pisze. Kabel kupisz wszędzie, allegro, ebay itd
Goldenu Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 No to już zamawiam. Mam nadzieję że to krok na przód który pomoże załatwić problemCoś takiego:http://allegro.pl/kabel-interfejs-diagnostyczny-elm-327-can-vag-obd2-i6347685881.htmlczy takiego:http://allegro.pl/interfejs-vag-usb-kkl-kabel-obd2-piny-promocja-i4954508081.html... z tym że niby tylko auta do 2004 ale obsługuje vcds lite 1.2 , wię c nie wiem
piotrsob1 Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 (edytowane) Temat rozwalony na forum od trzech latek , nawet wisi podwieszony : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/242914-szarpie-podczas-przyspieszania/ Przeczytaj cały, porównaj objawy , jak się zgadzają to masz tam dokładnie napisane jak się problemu pozbyć Edytowane 27 Lipca 2016 przez piotrsob1
Goldenu Opublikowano 28 Lipca 2016 Opublikowano 28 Lipca 2016 No nie mówcie mi że taka mała rzecz a rozwali system? Ok, ja też spróbuje reznąć takie cuś ale logi też chcę zrobić dla pewności że wszystko gra, więc który kabelek lepiej zapodać? Czy nie bawić się w taniochę i kupić coś lepsiejszego?I jeszcze jedno pytanie. Skoro dzieje się tak w wielu Audi to dlaczego mechanicy nie wiedzą o takim patęcie i dlaczego przez 175 k km nic się takiego nie działo a teraz nie ma innego wyjścia tylko montować kryzę? Chociaż pomaga to w wielu przypadkach, to jest to raczej pewna modyfikacja i na bank nic się przez to nie stanie w dalszej eksploatacji?Piotrze Ty dalej śmigasz tą samą Audi i nic się wielkiego nie dzieję?
piotrsob1 Opublikowano 28 Lipca 2016 Opublikowano 28 Lipca 2016 (edytowane) Dokładnie , będzie już chyba trzy latka jak kryza odwala dobrą robotę w moim BPW. DPF cały czas na pokładzie , przelot 169 kkm i poza powycieranym wałkiem rozrządu i pomimo tego wszystko śmiga bez problemu Jakby Cię interesowała sprawa powycieranego wałka rozrządu, to więcej o nim znajdziesz tutaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/page-1 Na większość pytań w temacie poszarpywania podczas przyspieszania odpowiedzi są w temacie który Ci wcześniej podlinkowałem , nie chce mi się powtarzać , poświęć te trochę czasu i poczytaj na spokojnie , a wszystko będzie jasne Edytowane 28 Lipca 2016 przez piotrsob1
Goldenu Opublikowano 30 Lipca 2016 Opublikowano 30 Lipca 2016 Wziąłem się za produkcję tej że zaślepki. Zacząłem od fi 6,5 i zero błędów sukces pierwszy Drugim sukcesem jest to że samochód po jeździe próbnej ok. 15-20 km nie szarpną ani razu!!! Jestem normalnie szczęśliwy jak dziecko po otrzymaniu lizaka heheDzięki Piotrze za podpowiedź!!! Normalnie fach w ręku można powiedzieć! Aczkolwiek nie będę jeszcze w 100 % szczęśliwy gdyż będę jeszcze to sprawdzał. Mam nadzieję że nie powróci ów problemTrochę mnie martwi jedna rzecz. Po odkręceniu rurki do przymiarki moje oczy ujrzały wiele syfu w dolotach przed EGR. W samej rurze i pomiędzy nią a EGR w tej że tak nazwę kopule.Nie wiem czy to normalne czy jest to nie normalne zjawisko. Pozostał jeszcze niesmak w postaci tegu jeba... gwizdu w kabinie... Nie wiem co to ale w niedługim czasie po otrzymaniu paczki z Polski zabiorę się za zrobienie logów więc może z nich coś wyjdzie. I mam wrażenie że nie do końca Audiola się wkręca tak jak powinna... Nie ma w 100% tej mocy co wcześniej...Nie wiem co zrobić i od czego zacząć by przywrócić temu autu dawną świetność. Nigdy nie zamienie Audi na coś innego a więc muszę i chcę zrobić to auto by cieszyło jazdą jeszcze na wiele wiele kilometrów. Nie jestem mechanikowaty na nie wiadomo jakim poziomie ale coś tam czaje, z drugiej strony nie chce oddawać samochodu do następnych magików (mechaników) gdyż mam zrazę do nich. Więc jeśli ktoś chciałby mi poświęcić trochę czasu i pomoc mi w tym temacie będę bardzo wdzięczny.Jeszcze raz dzięki !
piotrsob1 Opublikowano 30 Lipca 2016 Opublikowano 30 Lipca 2016 (edytowane) Chyba nie przeczytałeś całego tematu W BPW otworek w kryzie powinien mieć minimum 8,5 do 9 mm, przy mniejszych potrafi wyskakiwać błąd zbyt małego przepływu przez EGR. Objawia się to podczas delikatnej , jednostajnej jazdy na wyższych biegach w postaci migającej żółtej spiralki na blacie i utracie mocy . Po ponownym odpaleniu moc wraca , a spiralka gaśnie jeżeli podczas trzech kolejnych odpaleń błąd nie wystąpi Czarna mazia w EGR-e i za nim to normalka, oczywiście sam zawór warto wyczyścić , kolektora lepiej nie ruszać chyba że warstwa jest bardzo gruba ( kilka mm lub więcej ). Tylko jak już się bierze za czyszczenie kolektora , to trzeba go zdemontować i zrobić to dokładnie , bo jak coś zostanie i poruszone się potem podczas pracy silnika oderwie to motorówki będzie trzeba szukać drugiej Nie wiem co i jak mocno Ci tam gwiżdże, może byś to nagrał i wrzucił na YT ? P.S. A i jak już wszystko dopracujesz i będziesz pewny że nic wreszcie nie szarpie , to napisz coś w tym właściwym temacie który Ci zalinkowałem pod czerwonym zdaniem Bo mimo tylu wpisów ludzi z działania kryzy zadowolonych i tak większość czytających , tak zresztą jak i Ty podchodzi do tego co tam napisane z niedowierzaniem, bo przecież byli już u kilkunastu mechaników , wydali masę kasy , wymienili pół osprzętu silnika a jak szarpało tak szarpie dalej Po prostu w głowie im się nie mieści że kawałek aluminium za 3 grosze załatwi sprawę definitywnie Edytowane 30 Lipca 2016 przez piotrsob1
Goldenu Opublikowano 30 Lipca 2016 Opublikowano 30 Lipca 2016 Ok. To jeszcze tylko mała poprawka i będzie git. Wrzuce filmik z tym świstem bo wkurzające to jest.Dzięki za poprawkę
lolq1660 Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 Witam mam przed sobą powrót do domu (ok. 300km) od jakiegoś czasu audi zaczęło szarpać podczas przyspieszania i dodatkowo kopci na czarno przy pedale w podłodze, jest słabszy ale nie ma tragedii, VAG nie pokazuje żadnych błędów, po przejechaniu ok. 250km ubyło mu dość sporo płynu chłodniczego, podpowie ktoś co mogę zrobić by w miarę bezproblemowo wrócić do domu. Silnik bpw moc podniesiona do 170, przed wyjazdem wymieniona przepustnica. Pomocy Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka
Goldenu Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 Jeśli ubywa płynu chłodniczego i ten dostałby się do komory spalani to raczej dymiłby na biało, szaro. Jeśli dymi na czarno to obstawiam zawaloną odmę. Jeśli da się wyczyścić to git jeśli nie no to trochę kosztu bo odma w bpw jest razem z pokrywą a to koszt około 700 zl.Jedź smiało do domu i co jakis czas sprawdzaj poziom płynu i oczy praktycznie caly czas na temperature by silnika nie zagotowac. Nie dawaj mu w piz.. za bardzo i nic nie powinno sie stac zanim dojedziesz do domu.
piotrsob1 Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 Witam mam przed sobą powrót do domu (ok. 300km) od jakiegoś czasu audi zaczęło szarpać podczas przyspieszania i dodatkowo kopci na czarno przy pedale w podłodze, jest słabszy ale nie ma tragedii, VAG nie pokazuje żadnych błędów, po przejechaniu ok. 250km ubyło mu dość sporo płynu chłodniczego, podpowie ktoś co mogę zrobić by w miarę bezproblemowo wrócić do domu. Silnik bpw moc podniesiona do 170, przed wyjazdem wymieniona przepustnica. Pomocy Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka Swego czasu zrobiłem z padniętą uszczelką pod głowicą chyba z 10 tysięcy ( chroniczny brak czasu na naprawę ) i nic się nie stało . Tylko oczywiście bez pałowania , w miarę spokojna jazda do 120 km/h, a jak kontrolka od poziomu płynu się zaświecała to dolewałem ćwierć litra i dalej jazda Więcej nie ma sensu dolewać , bo czym wyższy poziom płynu w zbiorniczku to szybciej wywala go przez zawór w korku Co do dymienia to przyczyn może być dużo , jak nie masz DPF-a to się tym nie przejmuj , do domu dojedziesz
lolq1660 Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 Właśnie mam dpf i tego się najbardziej obawiam, ale jest to praktycznie nowy zamiennik filtra więc może to przetrwa, jakoś powoli może się doczłapam Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 (edytowane) Jak masz DPF-a na pokładzie to jest on po to właśnie by nie przepuścić sadzy , ma je w sobie gromadzić i wypalać a z rury ma lecieć górskie powietrze Co za zamiennik zamontowałeś ? Żadnych błędów od DPF-a nie ma zapisanych w sterowniku silnika ? Na blacie nic się nie oświeciło ? Edytowane 31 Lipca 2016 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się