Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie podczas przyśpieszania


longin100

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie kryza w Blb dała radę, szarpie zdecydowanie mniej, bez żadnych błędów.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, karol1981 napisał:

U mnie kryza w Blb dała radę, szarpie zdecydowanie mniej, bez żadnych błędów.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
 

Miło słyszeć że w BLB też kryza czasem robi robotę, mam  tylko jedno małe ale,  w profilu masz motor BLB i napęd Quattro. Nie ma tam jakiejś pomyłki , bo pierwszy raz słyszę o takim połączeniu w A4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma pomyłki :) poprzedni właściciel dołożył quattro ;) I nie tylko.... A ja kontynuuje przygodę...

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Ci się trafiło dopieszczone wozidło ..... :D:hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom już sporo porobione było I sporo porobiłem :)

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kryza zdaję egzamin? jeśli auto nie tylko poszarpuje przez EGR ale i  kopci czyt.  sporo ,,PUFFA'' na biało w okolicy od 1300-2000 obrotów i  dodatkowo wywala błąd sondy lambda  - zbyt bogata mieszanka??

Po odłączeniu wtyczki EGR nie puszcza ani trochę dymku i brak w/w błędu.

Edytowane przez BartoszBB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to opisz co tam w aucie masz namotane, bo AWX-y w budzie B7 z fabryki nie wyjeżdżały :decayed:

Poza tym kryza pomaga tylko na dwu - trzy krotne przerywanie podczas delikatnego przyspieszania w zakresie obrotów 1700 - 2200 :hi:

Napisz dokładnie co to za błąd sondy lambda ( numer błędu ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Najpierw to opisz co tam w aucie masz namotane, bo AWX-y w budzie B7 z fabryki nie wyjeżdżały :decayed:

Poza tym kryza pomaga tylko na dwu - trzy krotne przerywanie podczas delikatnego przyspieszania w zakresie obrotów 1700 - 2200 :hi:

Napisz dokładnie co to za błąd sondy lambda ( numer błędu ).

Było BPW jest AWX DPF wywalony , zrobiony chip niby na 170km to wszystko zrobione za poprzednich właścicieli.

Na podłączonym EGR auto poszarpuje 2-3 razy ,przydławi - ma czkawke w okolicy 1800 - 2100 przy czym do tych obrotów wali dymem na biało lub i przy schodzeniu z obrotów potrafii niezle ,,PUFFNĄĆ'' o wolnych obrotach po odpaleniu nie wspominając.

Przy czym wywala błąd P2196 - Sygnał sondy Lambda 1 rząd cylindrów czujnik 1 - mieszanka zbyt bogata.

Po odłączeniu EGR auto przestaje kompletnie kopcić i w/w błąd wogóle się nie pojawia i wtedy mruga standardowo kontrolka świec żarowych - i wywala błąd EGRa auto czkawki nie ma.

Dzieje się tak na 2 EGRach choć po zakupie używanego i chłodnicy spalin był spokój na jakieś 2-3 tys.km i problem z białym dymem i poszarpywaniem powrócił. EGR wielce zabrudzony nie jest rozważam jego usunięcie lub zakup nowego ale koszt trochę mnie przeraża...

Sprawdzałem EGR w podobny sposób jak ty na Filmiku z YT EGR działa w niemal ten sam sposób jedyne co mi nie pasowało to to że otwiera się jak są otrzymane obroty ok. powyżej 2000k rpm. Czego zabardzo na twoim filmiku nie raczyłem zauważyć. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jaki wałek rozrządu jest w aucie zamontowany, ten od BPW , czy od AWX-a ?

Ta wiedza jest ważna do wyeliminowania lub potwierdzenia jednej z możliwych przyczyn.

Co do poszarpywania to objawy są typowe, na które kryza z otworem 9mm powinna zadziałać i je zlikwidować.:)

Trzymając silnik na 2000 obr/min biegu jałowego, EGR powinien być uchylony, jakby to było podczas obciążenia silnika to powinien być zamknięty, tak że raczej z nim wszystko OK:hi:

Błąd sondy lambda może świadczyć o nieumiejętnym wyłączeniu programowym DPF-a , albo nikt się do niego nie dotykał i jest fabryczny. 

Czujniki temperatury w muszli turbiny, przed jak i za DPF-em są podłączone ?

Czujnik różnicowy ciśnienia też ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek rozrządu to oryginał po ,,regeneracji'' od AWXa o takim samym symbolu siedział wcześniej 101R jak pamiętam? Wałek rozrządu wymieniłem przy okazji robienia głowicy a że jedna z krzywek była nie bardzo to wymieniłem.

Odnośnie wałka obstawiałeś wałek od BPW i dopalanie filtra DPF? ;)

To spróbuje włożyć tą kryzę pytanie czy to pomoże na biały dym którego jest za dużo...

Pytanie dlaczego z wyłączonym EGRem błąd Sondy lambda się nie pojawia?

Sprawdziłem zapełnienie DPF i jest na 0 w bloku 67,68 jak pamiętam a może i zle pamiętam...

Wszystkie czujnik podłączone żadnych dodatkowych błędów w VAGu - jedyne co to ostatnio wymieniałem Sondę czunik temperatury spalin  w kolektorze wydechowym  przed turbiną - generowała błąd zbyt dużej rezystancji i była w opłakanym stanie. Po wymianie na używany oryginał. Błędów brak ale biały dym pozostał.

 

 

Edytowane przez BartoszBB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, obstawiałem wałek od BPW. I powiem Ci że dalej to  mi wygląda jakby to była sprawka wałka BPW plus do tego nie usunięty programowo DPF jako przyczyna kopcenia na biało  :decayed:

Spróbuj poodpinać czujniki temperatury i różnicowy ciśnienia , i sprawdź czy pojawią się od nich błędy .

Jak się pojawią od wszystkich to raczej soft niezrobiony :hi:

Kryza na biały dym raczej nie pomoże, a błąd sony lambda o czym mówi ?

Sprawdź jakie wartości masz w grupie 075 trzecie okienko od lewej i 068 drugie okienko od lewej :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kopcić na biało , ale nie musi :decayed:

Przyczyn kopcenia na biało może być kilka , ale to nie ten temat:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2013 o 14:17, piotrsob1 napisał:

Dzisiaj rozwierciłem otwór kryzy na 7,5mm, bo wczoraj pokazał się błąd zbyt małego przepływu przez EGR :naughty:.

Przy okazji wymieniłem sam EGR na egzemplarz który szarpał notorycznie :decayed:.

Po operacji przejechałem ponad 30km, jadąc specjalnie w zakresie obrotów 1200 do 2000, nie szarpie, błędem też nie wali :whistling:

Najbardziej zaskoczony jestem zużyciem paliwa, średnie z tych 30km to 6,6 l/100 km, drugi raz w życiu widziałem takie małe spalanie w tym aucie :kox:

O dziwo po tych modyfikacjach daję się jeździć delikatnie autem w przedziale 1200-2000 obr/min, nawet 70 km/h na 6-tym biegu ( obroty wtedy to około 1400/min):grin:

Cyknąłem fonem parę fotek :

Zdj_cie0394.jpg

Zdj_cie0395.jpg

Zdj_cie0396.jpg

Zdj_cie0397.jpg

Zdj_cie0398.jpg

Zdj_cie0399.jpg

Zdj_cie0400.jpg

Zdj_cie0401.jpg

Zdj_cie0402.jpg

*Piotrsob1 czy w BRB 1.9 116km jak mam kryzę z otworem 1 cm to za dużo ? Czy lepiej zrobić mniejszą ?

 

Edytowane przez kociu84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się zachowuje auto z kryzą 10 mm, nie szarpie ?
Jeżeli jest OK to nie ruszaj [emoji4]
Wiesz co jak nawet odłączę wttyczke EGR to auto ma więcej mocy ale dalej poszarpuje.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli objawy masz dokładnie takie jak w tym temacie to spróbuj z kryzą 7-8 mm.

Jeżeli objawy są inne to kryza nic pewnie nie pomoże.

Zresztą temat dotyczy 2.0 tdi i wcale nie jest takie pewne, że nawet przy identycznych objawach w 1,9 tdi ta kryza będzie robić dobrą robotę :naughty::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem posiadaczem a3 2.0 BKD 140 mam podobne objawy jak opisane tutaj: czasem szarpie na niskich obrotach właśnie w przedziale 1700- 2200. Czasami do tego dochodzi miganie świec żarowych i rzadziej kontrolka silnika lub oleju i jest to dla mnie uciążliwe bo aż strach wyprzedzać czy gwałtownie przyśpieszać.Nie chcę wydawać majątku na naprawy nie znając konkretnej przyczyny takiego zachowania. Ostatnimi czasy wymieniłem turbo i silnik przestał telepać i jego praca jest równa bo wcześniej miałem takie objawy kończącej się turbiny ( raz się załączała raz nie i to powodowało takie zachowanie silnika). Poczytałem tutaj na forum i postanowiłem wziąć przykład. Rozebrałem  przepustnice i egr i wyczyściłem, założyłem  blaszkę z otworem 8 mm i w drogę. Po  kilkuset metrach wywaliło mi węża ze złączki od przepustnicy zaczął dymić i jechać jak traktor. Pytanie podstawowe : Czy w swoim silniku mogę zrobić taki myk jak tutaj Podajecie czy dać sobie spokój? Jeśli tak to czy dobrze rozumiem: Jeśli zmniejsze fi tą blaszką to konsekwentnie idzie większe ciśnienie na węża ? Proszę o wyrozumiałość ale już szukam wszystkiego żeby poradzić sobie z tymi objawami, a magikom nie wierze. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, gregory_1987 napisał:

Witam, jestem posiadaczem a3 2.0 BKD 140 mam podobne objawy jak opisane tutaj: czasem szarpie na niskich obrotach właśnie w przedziale 1700- 2200. Czasami do tego dochodzi miganie świec żarowych i rzadziej kontrolka silnika lub oleju i jest to dla mnie uciążliwe bo aż strach wyprzedzać czy gwałtownie przyśpieszać.Nie chcę wydawać majątku na naprawy nie znając konkretnej przyczyny takiego zachowania. Ostatnimi czasy wymieniłem turbo i silnik przestał telepać i jego praca jest równa bo wcześniej miałem takie objawy kończącej się turbiny ( raz się załączała raz nie i to powodowało takie zachowanie silnika). Poczytałem tutaj na forum i postanowiłem wziąć przykład. Rozebrałem  przepustnice i egr i wyczyściłem, założyłem  blaszkę z otworem 8 mm i w drogę. Po  kilkuset metrach wywaliło mi węża ze złączki od przepustnicy zaczął dymić i jechać jak traktor. Pytanie podstawowe : Czy w swoim silniku mogę zrobić taki myk jak tutaj Podajecie czy dać sobie spokój? Jeśli tak to czy dobrze rozumiem: Jeśli zmniejsze fi tą blaszką to konsekwentnie idzie większe ciśnienie na węża ? Proszę o wyrozumiałość ale już szukam wszystkiego żeby poradzić sobie z tymi objawami, a magikom nie wierze. Pozdrawiam.

Jak to wygląda w Audi A3 z motorem BKD to ciężko powiedzieć .

BKD to szesnastozaworowiec, jak EGR jest taki sam jak w BLB, BRE czy BRD to zamontowanie płaskiej kryzy przy samej przepustnicy EGR-a będzie ją prawdopodobnie blokowało :decayed:

Poza tym na temat skuteczności tego rozwiązania w tym aucie nic nie wiemy, jak zamontujesz kryzę tak by EGR się nie blokował, klapa gasząca i EGR nie będą sypały błędami to jest jakaś szansa że coś z tego będzie.

Dowiesz się czy będzie robiła robotę  jak ją u siebie zamontujesz :)

Próbowałeś chociaż posprawdzać na początek błędy zapisane w sterowniku silnika ?

Od tego bym zaczął :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to poczytałem i zrobiłem.

Blaszka 1,5mm , z kwasiaka kupiona na allegro , rozwierciłem ok 7mm. Pierwsze odpalenie, zero błędów.

Od razu wyczuwalna różnica, auto wchodzi już na wolnych inaczej na obroty, zdecydowanie dynamiczniej jeździ, a co istotne na niższych obrotach można już normalnie jechać, np. 4 bieg 1100-1200 obr i jedzie co więcej, dociskasz i się zbiera, co wcześniej nie było możliwe. Skrzyżowania 3 a nie 2 bieg, jest bardziej elastyczny. Po ok 40 km, komp zaczął wskazywać niższe spalanie, ale z tym poczekam na wnioski jak pojeżdżę, jak i z szarpaniem na 3-4 biegu.

Pojeżdżę dam znać.

Dzięki za podpowiedz -piotrsob

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...