Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie podczas przyśpieszania


longin100

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 29.07.2018 o 06:21, piotrsob1 napisał:

No jak ma się szybko nie grzać, jak nie ma kiedy i jak wystygnąć w te upały ?:P

A co z poszarpywaniem ?

czkawką narazie się nie zdarzyła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam audi a4 b7 2.0 170 km. Mam problem gdyz auto na postoju (luz) szarpie zrywa silnikiem ? Egr jest ominiety wtryski działaja dobrze pompa olejowa tez,  prosze pomozcie rozwiazac ten problem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam audi a4 b7 z 2007 roku, silnik 2.0TDI kod BRD 170 km. Jeżdze nim od półtora roku bez wiekszych problemów, aż do kilka dni temu, kiedy zaczoł się problem z szarpaniem silnika. Problem jest taki, ze na wolnych obrotach auto ładni chodzi, nie kopci, a podczas jazdy czasami nim szarpie i brakuje mocy. Najczęsciej po mocniejszym przyśpieszeniu auto zaczyna szarpać. Ten sam problem jest na biegu jałowym. Gdyb dam mu wiecej gazu, to po chwili zaczyna szarpać. Przy diagnostyce komputerowej nie ma zadnych błędow, tylko gdy sprawdzam grupe 013 na komputerze to strasznie szaleja numerki przy szarpaniu. Jak nie szarpie, to numerki sa spokojne.

Czy ktoś wie co to może byc?

Pozdrawiam

Edytowane przez Rafal_a4
Dodanie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.07.2018 o 20:10, Jacek96 napisał:

Witam posiadam audi a4 b7 2.0 170 km. Mam problem gdyz auto na postoju (luz) szarpie zrywa silnikiem ? Egr jest ominiety wtryski działaja dobrze pompa olejowa tez,  prosze pomozcie rozwiazac ten problem???

 

30 minut temu, Rafal_a4 napisał:

Witam,

Mam audi a4 b7 z 2007 roku, silnik 2.0TDI kod BRD 170 km. Jeżdze nim od półtora roku bez wiekszych problemów, aż do kilka dni temu, kiedy zaczoł się problem z szarpaniem silnika. Problem jest taki, ze na wolnych obrotach auto ładni chodzi, nie kopci, a podczas jazdy czasami nim szarpie i brakuje mocy. Najczęsciej po mocniejszym przyśpieszeniu auto zaczyna szarpać. Ten sam problem jest na biegu jałowym. Gdyb dam mu wiecej gazu, to po chwili zaczyna szarpać. Przy diagnostyce komputerowej nie ma zadnych błędow, tylko gdy sprawdzam grupe 013 na komputerze to strasznie szaleja numerki przy szarpaniu. Jak nie szarpie, to numerki sa spokojne.

Czy ktoś wie co to może byc?

Pozdrawiam

Na pewno przyczyny Waszych problemów nie mają nic wspólnego z przyczyną założenia tego tematu , objawy macie zgoła inne niż tu opisywane :cool1:

Nie podejmuję się zgadywać, przyczyn może być dziesiątki , podstawa na początek to rzetelna diagnostyka zrobiona przez kogoś kto zna te silniki i ich bolączki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem do dzisiaj z tym silnikiem. I juz nie mam pomysłu co to moze byc. Jezeli ktoś.sie spotkal z takim problem to powiedzcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Jacek96 napisał:

Ja mam problem do dzisiaj z tym silnikiem. I juz nie mam pomysłu co to moze byc. Jezeli ktoś.sie spotkal z takim problem to powiedzcie?

Wszystko zależy od tego jak mocno tym silnikiem szarpie na jałowym.

PD-ki kulturą pracy nie grzeszą , tym bardziej po 10-ciu minimum latach pracy i iluś tam set tysiącach przejechanych kilometrów nie można tego od nich wymagać :P

Lekkie , delikatne i nieregularne, ledwo wyczuwalne w kabinie  bujnięcia silnikiem podczas pracy na jałowym to w nich norma . 

Moje BPW miało je już w 2008 roku przy przebiegu 53 kkm i ma je do dzisiaj ( z wyjątkiem krótkiego epizodu po wymianie uszczelniaczy na pompkach ,trwającego może ze trzy tys. km :cool1:).

Podejmując walkę z tym można się władować w niezłe koszta, z więcej niż mizernym zazwyczaj skutkiem ( na długą metę ) :decayed:

Do takich drgań się trzeba po prostu przyzwyczaić, a jak denerwują to taniej i skuteczniej będzie zmienić auto na benzyniaka :D

Problem jest dopiero jak  wibracje czy telepanie są na tyle duże że zauważa je od razu każdy kto do auta wsiądzie , albo stoi obok i widzi po drganiach karoserii ...:D:hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszytkich                             a4b7 2.0 bpw

jako że też walczę w tym temacie to muszę potwierdzić skuteczność kryzy... mój egr jest rozwalony i sieje błędami bez kryzy ... gdy kryza jest błędy giną ale gdy wchodzimy w vcds (osobiście go nie mam) to w którejś zakładce widać że egr nie trzyma zadanych parametrów i pracuje w 100,6% co u mnie skutkuje tym że nawet na postoju potrafi załączyć się sama turbina (przy900 obr/min) -> stąd może być u niekórych to szarpanie silnikiem na wolnych obrotach o którym piszą .... gość który mi robił diagnostykę tym vcds  (teraz tu możecie to nazwać fachowo <------ wyrównał ciśnienie w kolektorze dolotowym przez jakiś test - silnik na 1400obr sam sobie wszedł i włączał i wyłączał turbo ) po tym zabiegu silnik raz że zaczął chodzić ciszej 2 lepiej pracował ..... po kilku tyg znów było to samo bo egr mam popsuty i teraz zastanawiam się pomiędzy używką a wywaleniem go w ogóle.... może coś to komuś naświetli.... pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nowy EGR Conti/Valeo kosztuje 450 złotych... czasami Panowie warto nie januszować i kupić grata niż poświęcać tryliard godzin na forum.

Rozumiem gdyby wszystko było sprawne i nadal trzęsie, wtedy warto zasięgnąć rady. 

Swoje drgania wyeliminowałem właśnie nowym egr + przepustnicą + czyszczenie co 15-20kkm i jest święty spokój - Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.08.2018 o 12:56, woj0 napisał:

A nowy EGR Conti/Valeo kosztuje 450 złotych... czasami Panowie warto nie januszować i kupić grata niż poświęcać tryliard godzin na forum.

Rozumiem gdyby wszystko było sprawne i nadal trzęsie, wtedy warto zasięgnąć rady. 

Swoje drgania wyeliminowałem właśnie nowym egr + przepustnicą + czyszczenie co 15-20kkm i jest święty spokój - Polecam.

Założenie nowego EGR-a do BPW zazwyczaj pomaga, ale na krótko :P

Po zamontowaniu kryzy ( w zdecydowanej większości przypadków ) nawet te wydawało by się "złomowe", działają dobrze :D

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kryza założona :D zrobione 250 km , auto jest żywsze , sam musiałem się przekonać ale tak jest , i co najważniejsze nie ma szarpania i dźwięku szurania :D:D:D Dziękuje piotrsob1 BRAWOTY ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.08.2018 o 07:51, piotrsob1 napisał:

Założenie nowego EGR-a do BPW zazwyczaj pomaga, ale na krótko :P

Po zamontowaniu kryzy ( w zdecydowanej większości przypadków ) nawet te wydawało by się "złomowe", działają dobrze :D

Zapewne na 10-20tys km, bo po tym przebiegu wypadałoby go wyczyścić... U mnie po 15tys bez czyszczenia czasami telepało budą i podczas gaszenia silnika proces nie był "gładki", po czyszczeniu jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, woj0 napisał:

Zapewne na 10-20tys km, bo po tym przebiegu wypadałoby go wyczyścić... U mnie po 15tys bez czyszczenia czasami telepało budą i podczas gaszenia silnika proces nie był "gładki", po czyszczeniu jak ręką odjął.

No i weź mu i tłumacz :naughty:

To że u Ciebie czyszczenie EGR-a w czymś tam pomogło to wcale nie znaczy że w BPW też na poszarpywanie pomoże ...

To oprócz dołu konstrukcyjnie praktycznie całkiem inne silniki, EGR też ma zgoła inną konstrukcję.

Przyczyną poszarpywania w naszym przypadku jest wada fabryczna , którą kryza niweluje i po jej zamontowaniu auto wreszcie nadaje się do delikatnej jazdy   :P:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.. i mam pytanie czy ktoś z was zrobił off EGR w systemie ?? Jaka kwota i jak się auto zachowuje ?? Chodzi o konkretne bpw !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

przeczytalem ten wątek na forum ale nie znalazłem odp na moje pytanie dotyczącej owej kryzy/zaślepki. Otóż mam silnik CAGA 2.0 tdi rok 2009 avant audi A4 b8 i mozecie mi powiedzieć jaka ja mam ta kryze zastosować czy wypłuka czy normalna dziura na środku i tyle. Taka jak tu? Zobacz ofertę: Zaślepka EGR AUDi SEAT SKODA VW 1.4 1.6 2.0 TDi CR http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7296917619 Ta jest do cr2 a ta do cr1 Zobacz ofertę: Zaślepka EGR AUDi SEAT SKODA VW 2.0 TDi CR1 http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7431410819   ktora bedzie git?

Aha i jeszcze gdzie mam to zamontować? Tak jak tu pokazałem? 2249C71D-4941-41B5-8CF3-7DA9D871D6DF.jpeg

Pozdrawiam Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wątek  dotyczy silników na PD a nie CR i dokładniej chodzi odziwne zachowanie ich wersji z elektrycznym EGR-em i przepustnicą , które to trapi przedmiotowe poszarpywanie podczas delikatnego przyspieszania :decayed:

Jeżeli w CR-ze objawy masz takie same to musisz sam metodą prób i błędów sprawdzić czy kryza jest w stanie je zlikwidować:whistling:

Nie przypominam sobie jak tam masz EGR i czy kryza zamontowana w miejscu przez Ciebie zaznaczonym nie będzie blokowała pracy zaworu EGR-a. Jak dobrze pamiętam chyba ma postać przepustnicy i otwarty wychodzi poza obrys obudowy EGR-a ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Ten wątek  dotyczy silników na PD a nie CR i dokładniej chodzi odziwne zachowanie ich wersji z elektrycznym EGR-em i przepustnicą , które to trapi przedmiotowe poszarpywanie podczas delikatnego przyspieszania :decayed:

Jeżeli w CR-ze objawy masz takie same to musisz sam metodą prób i błędów sprawdzić czy kryza jest w stanie je zlikwidować:whistling:

Nie przypominam sobie jak tam masz EGR i czy kryza zamontowana w miejscu przez Ciebie zaznaczonym nie będzie blokowała pracy zaworu EGR-a. Jak dobrze pamiętam chyba ma postać przepustnicy i otwarty wychodzi poza obrys obudowy EGR-a ...

Objawy mam identyczne czkawkę w przedziale 1800-2200 głównie na 4 i 5 biegu. 

Masz racje ta przepustnica od egr-a wchodzi w ta rurkę i kryza tu nie ma sensu montażu. A moglbym ja zamonotwoac od drugiej strony?

rurka nr 12 i ona idzie do chłodniczki nr 1 

636131000.png

Edytowane przez Kosa64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ma dobrze działać to powinna być zamontowana  jak najbliżej zaworu EGR-a :naughty:

W PD-kach 2,0 TDI 16V  rozwiązanie jest podobne i tam kiedyś wymodziłem coś takiego :

Zdj_cie0796.jpg

Zdj_cie0797.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, piotrsob1 napisał:

Jeżeli ma dobrze działać to powinna być zamontowana  jak najbliżej zaworu EGR-a :naughty:

W PD-kach 2,0 TDI 16V  rozwiązanie jest podobne i tam kiedyś wymodziłem coś takiego :

Zdj_cie0796.jpg

Zdj_cie0797.jpg

Jest to u ciebie do kupienia? Bo na alledrogo nie ma takiego typu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych egzemplarzach był problem z pasowaniem tej wypukłości do flanszy rurki idącej od chłodnicy spalin.

Coś tam się musiało zmienić w jej kształcie , a może i wymiarach :whistling:

Tym bardziej nie mam pojęcia jak to by wyglądało w CR-ze .....

Zobaczę w piwnicy, wydaje mi się że jeszcze jedna gotowa się tam poniewiera :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, piotrsob1 napisał:

W niektórych egzemplarzach był problem z pasowaniem tej wypukłości do flanszy rurki idącej od chłodnicy spalin.

Coś tam się musiało zmienić w jej kształcie , a może i wymiarach :whistling:

Tym bardziej nie mam pojęcia jak to by wyglądało w CR-ze .....

Zobaczę w piwnicy, wydaje mi się że jeszcze jedna gotowa się tam poniewiera :D

Warto by było sprawdzić moze akurat bedzie pasować do CR ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...