Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie podczas przyśpieszania


longin100

Rekomendowane odpowiedzi


Co do fejsa to zanim coś kupisz, poczytaj wątek o sprzęcie dla B7, bo wybór nie jest duży, a bez obsługi CAN-a niewiele zdziałasz :

http://a4-klub.pl/in...b6-b7-b8-a5-q5/

Myślałem że wybór będzie prostszy... dzięki za link.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem ale nie wiem czy to wina egr. Jakis czas temu samochod zaczal mi lekko szarpac przy przyspieszaniu bylo mniej wiecej cos pod 3tys obr. Po jakims czasie poszla przepustnica. Jezdzilem z odpieta przepustnica ok. 2 tyg bo czekalem na nowa. Po zalozeniu nowej, wyczyszczony zostal egr. Samochod sprawdzany przez tydzien i nic nie pokojacego nie wyszlo, a samochod szarpie, dlawi sie.W tej chwili na vagu nic nie wychodzi, pompowtryski, przepustnica i wszystko jest ok. Najczesciej jest to po przejechaniu 50km. Odlaczenie przepustnicy nic nie daje. Nie mam pojecia za co sie wziac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem ale nie wiem czy to wina egr. Jakis czas temu samochod zaczal mi lekko szarpac przy przyspieszaniu bylo mniej wiecej cos pod 3tys obr. Po jakims czasie poszla przepustnica. Jezdzilem z odpieta przepustnica ok. 2 tyg bo czekalem na nowa. Po zalozeniu nowej, wyczyszczony zostal egr. Samochod sprawdzany przez tydzien i nic nie pokojacego nie wyszlo, a samochod szarpie, dlawi sie.W tej chwili na vagu nic nie wychodzi, pompowtryski, przepustnica i wszystko jest ok. Najczesciej jest to po przejechaniu 50km. Odlaczenie przepustnicy nic nie daje. Nie mam pojecia za co sie wziac.

miałem podobny problem u mnie akurat pojawiło sie to zaraz po zmianie rozrzadu okazało sie ze delikatnie bylo przestawione koło lewe jak sie stoi przodem do auta.

Prawym ustawiasz kat wałka rozrzadu a prawym dawka paliwa czy cos takiego mi tłumaczono:) minimalne kilka mm zwiekszono i auto nie szarpie chodzi jak ulał

jak podłaczysz VCDS kanał bloki pomiarowe kanał 4 i 3 rubryka tam powinno być 6,6-7,1 a w 4 kolumnie powinno być jaknajblizej 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem ale nie wiem czy to wina egr. Jakis czas temu samochod zaczal mi lekko szarpac przy przyspieszaniu bylo mniej wiecej cos pod 3tys obr. Po jakims czasie poszla przepustnica. Jezdzilem z odpieta przepustnica ok. 2 tyg bo czekalem na nowa. Po zalozeniu nowej, wyczyszczony zostal egr. Samochod sprawdzany przez tydzien i nic nie pokojacego nie wyszlo, a samochod szarpie, dlawi sie.W tej chwili na vagu nic nie wychodzi, pompowtryski, przepustnica i wszystko jest ok. Najczesciej jest to po przejechaniu 50km. Odlaczenie przepustnicy nic nie daje. Nie mam pojecia za co sie wziac.

Opisz dokładnie w jakich okolicznościach szarpie :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zakładałem wczoraj tą blaszkę i chyba gwint zerwalem w kolektorze ssącym...:/ mam lewe dwie ręce.

Co koledzy poradźcie?

Teraz by pasowało chyba rozwiercić i na nowo nagwintować moim tokiem myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli byś sobie poradził z operacją naprawy gwintu to są zestawy-sprężynka. Rozwiercasz-gwintujesz-wkręcasz sprężynkę i masz nowy gwint. 150zl zestaw kosztuje,chyba że za taką cene kupisz kolektor ssący.

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jedyny problem jaki mam to to że jestem w Niemczech. Nie mam pojęcia gdzie tutaj coś takiego mógłbym zakupić. Po drugiej stronie ulicy jest warsztat samochodowy podjadę jutro rano zapytam się czy dali by rade to naprawić. Dziś jechałem do pracy i spogladalem na spalanie. MAGICZNE!!! :/ ja już tak mam, zawsze coś odpedzluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznacz na zdjęcu, który gwint zerwałeś :naughty:

A o co biega z tym magicznym spalaniem :kox:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam moze wam cos pomoge czasami lekkie przycinanie sie lub poszarpywanie moze byc przyczyna egr jezeli to nie pomoze to sa dwa zaworki i ja jeden z nich mialem uszkodzony "przycinał sie"koszt zaworka ok 150zl ori a wymienic mozna jeszcze łatwiej niż żarówke kolega mial czasami poszarpywanie gdy siadała mu pompa paliwowa koszt ok300zl jak ktos chce to mu moge powiedziec gdzie znajduja sie te zaworki-widać je po otworzeniu maski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tn5v85d7.png

To był ten gwint. Spalanie miał 7.7L na 30km jazda w granicach 80km/h. Dziś po założeniu blaszki komputer pokazał 5L na 30km.^^

u2ft64en.jpg

A zakupiłem bardzo dobry płyn do czyszczenia takich rzeczy za 11€.

nq6f5ifn.jpg

Czyszczenie zajęło mi z 30-40 min, Niemiec był pod wrażeniem że dałem rade go tak wypicować.

Blaszka z otworem 8mm wstawiona narazie nic nie powiem jak to wszystko działa bo zrobiłem nim tylko 60km. Komputer nic nie wywala aby otwór był za mały. Gościu zgolił na 50€. A w poniedziałek będzie wymieniał mi uszczelkę pod deklem bo na chwile obecną "nie ma czasu".

O dalszych "moich" postępach będę informować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zerwałeś ten gorszy do naprawy :naughty:

Jak dobrze pamętam, to ori jest chyba gwint M8, spróbował bym przegwintować poprostu na M10, trzeba tylko załatwić dłuższy gwintownik ( maszynowy ).

A może jest tam trochę więcej tego odlewu i wystarczy pogłębić otwór (nawet na wylot) ponownie nagwintować i dać dłuższą śrubę .

Albo wkręcić w ten uszkodzony gwint szpilkę na dobry klej dwuskładnikowy i skręcić z wyczuciem nakrętką . :hi:

EGR faktycznie zapeklowany na maxa, jak bym wcześniej swojego nie miał w ręku, to bym się długo zastanawiał co to jest :kox:

Co do spalania , to u mnie przed zamontowaniem kryzy nie dało się na czwórce i piątce jechać 80km/h bez poszarpywania , a po zamonowaniu to nawet szóstkę można zapiąć i nie szarpie :) ( oczywście ze względu na trwałość całego układu napędowego nie polecam :hi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedź do aso i kup szpilkę do napinacz paska rozrządu od silnika CR - z jednej strony(w głowice) jest gr fi 10mm a na napinacz fi 8mm. - w kolektorze rozwiercisz otwór 9,5mm i nagwintujesz gwint M10- szpilke sobie przytniesz i wkręcisz za pomocą kontr w kolektor a rurke przykręcisz nakretką jesli starczy miejsca to nawet tez kup nakretke od tej szpilki czyli do przykrecenia rolki napinajacej pasek rozrządu w CR.

albo poszukaj sklepu z materiałami metalowymi moze w DE jest cos takiego jak np w PL castoram czy Leroy merlin i tam tez mozna kupic zestawy naprawcze gwintów -tzw spręzynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik już to nagwintował, rozwiercił głębiej i zrobił nowy gwint. Ja mam automat nie sprawdzałem na jakim biegu szarpie. Ale było to tak mniej więcej 1800-2000tys obrotów. Polecił mi zatankować shell v - power diesel. Wczoraj to wykonałem, zalany do fulA.

A wy Panowie jakie macie otwory w tych blaszkach? Ja mam 8mm I Wydaje mi się jak by silnik miał troszkę ciężej z pracą na spokojnej jeździe. Ale jak dam więcej gazu to leci jak strzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inny silnik przed wczoraj zamontowałem nowy egr-stary był uszkodzony ze nawet po zaslepieniu był muł ża aż nie chcialo mi się tym autem jeździć... Jak dialem zaślepke to tez otwór fi8mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kryza siedzi od roku, jak pisałem wcześniej, rozwiercanie skończyłem na 9 mm, przy 8,5 mm sporadycznie wywalało błąd zbyt małego przepływu przez EGR.

Od momentu zamontowania kryzy, niezależnie jaki był w niej otwór, po poszarpywaniu pomiędzy 1700 a 2100 obrotów nie ma nawet śladu i wreszcie można tym autem jeździć spokonie i delikatnie :)

Napisz czy u Ciebie szarpanie ustąpiło po zamontowaniu kryzy, bo to chyba pierwsze BPW z Multi po tym modzie :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że troszkę poszarpuje, że cały motor pracuje głośniej niż wcześniej. Żadnego błędu mi nie wyświetla jak wcześniej wspominałem. Chodzi mi po głowie pomysł aby rozwiercić troszkę ten otwór na 10mm i zobaczyć jak w tedy będzie się sprawować, gdyż uważam jak by teraz miał troszkę motor za ciężko, buczał.

Może i jakiegoś kopa ma lepszego, lepiej się zbiera ale to nie o to znów chodzi. Motor jest 2.0 tdi 140PS w dodatku automat. Może dla takiego motoru jest ta dziura troszkę za mała.

Muszę popróbować w jakiej opcji będzie najlepiej, jeżeli większy otwór nie da oczekiwanego rezultatu, pozostaje jedynie wymiana EGRa. Koszt nowego w Niemczech 260€, w ASO 1300zł. Te same koszta. Co nie może dziwić gdyż części są produkowane w Niemczech. Hehe

Mechanik powiedział że on już nie będzie chodzić tak jak powinien. Ale że można spróbować.

Czy jak czyściliście swoje EGRy i był zawór w pozycji otwartej, wracał samoczynnie do pozycji zamkniętej czy nie? Mechanik powiedział mi że powinien automatycznie wrócić do pozycji zamkniętej.

Panowie, gdzie się podzielcie gdy ja oczekuje na waszą opinie:)

Edytowane przez kamikadzex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien być zamknięty.mechanik ma racje.ten egr nadaje sie ale już do smieci. Kup egr zamiennik nawet na allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz filmik, na którym możesz zobaczyć jaka jest logika działania zaworu EGR:

Zawór zdemontowany z wyłączonego silnika powinien być zamknięty, jedak w czasie czyszczenia , używajć siły udawało mi się go otworzyć i sam nie wracał do pozycji zamkniętej.

Dopiero przykładając siłę w drugim kierunku następowało jego zamknięcie .

Posiadam dwie sztuki zaworów ,obydwa podczas czyszczenia zachowywały się tak samo, zamontowane w aucie bez blaszki równają się powrotowi poszarpywania, z blaszką wszystko działa jak należy :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mój też się nie domykał. A jak czyszczyliscie, demontowaliscie też ten plastik z zaworu? Dziś rozwiercilem blaszkę na 10mm, jutro jadę wymienić uszczelkę i jak będę jechać do pracy to go przetestuje. A i druga sprawa. Tam gdzie jest ta blaszka teraz, wydobywa się powietrze. Uszczelnialiscie to może w jakiś sposób?

Jak go mechanik zdemontował to był zamknięty, podczas czyszczenia gdy go otworzyłem sam nie powracał do pozycji zamknietej. Lekko musiałem mu pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...