Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie podczas przyśpieszania


longin100

Rekomendowane odpowiedzi

Piotr sam się na początku ratowalem zaślepką-mialem telepawke w tym zakresie rpm.i byłem zadowolony z patentu,potem po naprawie silnika i pożądnej regulacji rozrzadu zaslepki nie montowalem i objawu nie było potem nastąpił spadek mocy...wyjąłem i wyczyściłem egr i dokonałem wtedy weryfikacji,uznalem że kwalifikuje się do wymiany.pokazałem go koledze który kiedyś był kupe lat mechanikiem w aso vw i jak zobaczył stan tego egra to stwierdził że chyba mało jeszcze widział...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zdechł totalnie , a w kompie żadnych błędów dotyczących EGR-a nie było ?

Jak już wcześniej pisałem , historia walki z poszarpywaniem u mnie liczy 6 lat i ponad 100 kkm, pierwsze co zrobiłem , to wymieniłem EGR na nówkę, nie poszarpywało ok 40 kkm, póżniej od nowa Macieju :)

Teraz mam dwa EGR-y, stary z przelotem ok. 90 kkm, na którym bez kryzy szarpał notorycznie i ten nowszy , z przelotem ok 70 kkm na którym szarpał zdecydowanie rzadziej :naughty:

Pierwsze próby z kryzą robiłem na tym nowszym, jak okazało się że jest skuteczna , przypomniałem sobie że gdzieś w garażu leży stary, 15 minut roboty i zamienione.

Jazda próbna i o dziwo na tym starym też wszystko o.k.

A było to ponad rok temu, cały czas ten stary na pokładzie, przejechane 15 kkm , nic nie szarpie i żadnych skutków ubocznych nie ma :):hi:

P.S.

DPF też cały czas na pokładzie , zero problemów :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy był zaślepiony to tylko w pamięci był błąd niskiego przepływu. Kontrka engin czy dpf u mnie nie zaświecają się :) egr ogolnie działał miał poprawne zasterowanie ale wymienilem i jak narazie odpukać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się z problemem. Generalnie objawy takie jak podane. Lekkie szrpnięcia z takim metalicznym zgrzytem. Ale ten zgrzyt pojawia się też jak auto na luzie i dodaję gazu. Dżwięk jest taki jakby dwie metalowe częsci się ocierały o siebie. I co ciekawe szarpania i zgrzyt nie wystepują regularnie. Oczywiście najczęściej na niewielkich obrotach ok. 2000, po zmianie biegu, podczas przyspieszania. CZy to też problem EGR-u? Auto ma 200kkm i przebieg pewny. A i dodam, że ze mnie żaden mechanik. Byłem u dwóch. Jeden sugeruje że dwumasa siada, drugi to wyśmiał ale powiedzial, że nie ma pojęcia co sie dzieje.


Edytowane przez Kris66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kris66 przeczytaj uważnie od początku temat. Naprawa bardzo prosta i tania ( mnie kosztowała 9,5zł + płyn do czyszczenia ). Filmik na youtubie to pokazuje

Blaszkę można wykonać samemu lub zakupić na allegro http://allegro.pl/5-zaslepka-egr-tdi-vw-audi-seat-skoda-gr-1-5mm-i4766358993.html i rozwiercić tak jak opisuje piotrsob1 . Z narzędzi potrzebny będzie nasadka 10mm do ściągnięcia osłony silnika klucze torx i jakiś płyn do czyszczenia zaworu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ale ten zgrzyt pojawia się też jak auto na luzie i dodaję gazu.

Taki objaw u mnie nie występował, szarpanie z odgłosem " kichania " było tylko w czasie jazdy, podczas delikatnego przyspieszania w zakresie 1600-2200 obrotów i też niereguralnie :naughty:

Jak po czyszczeniu EGR i klapa gasząca nie będą zgłaszały rzadnych błędów , a mimo to poszarpywanie nie ustanie, to kryza powinna załatwić problem :)

Napisz, jak u Ciebie będą wyglądały efekty po ewentualnym zastosowaniu kryzy.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic zacznę od wyczyszczenia, choć moje auto nie dymi, silnik pracuje równo. A potem znajde kogoś kto mi założy tę kryzę jakby co. Sam sie za to nie biorę. Jak mam zmienić żarówkę to mnie ch ,,,,,, a trafia, bo trzeba zdejmować osłone. Nikt mnie nie namówi na samorobote. :) A i dzięki za podpowiedzi.

Edytowane przez Kris66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, wszystkie szczegóły techniczne, jak i to na co ta modyfikacja pomaga, jest opisane w tym wątku.

Poświęć godzinkę , przeczytaj cały i wszystko będziesz wiedział na ten temat.

Na temat kryzy w BRE, BLB, masz jeszcze temat tutaj :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/277636-szarpanie-podczas-przyspieszania-1600-2200-obrotow/

Mam prośbę do wszystkich, którzy będą stosowali opisane w tym wątku modyfikacje, o podzielenie się spostrzeżeniami z zachowania samochodu po ich zastosowaniu .

Jest wielu userów, którzy kwestionują opisany tutaj sposób na tą przypadłość 2,0 tdi, tylko rzetelne komentaże z Waszej strony, mogą przekonać innych borykających się z problemem, do zastosowania tej metody , bądź nie :)

Pozdrawiam :hi:

Witam

Koledzy proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki

Audi A4 2.0 16v TDI nieszczęsny BLB multitronik

objawy szarpanie przy przyspieszaniu w zakresie 1800-2200 obr.

skończyły już mi się koncepcje co za ustroństwo to powoduje ----BLASZKA ZAŚLEPIAJĄCA NIE POMAGA!

były robione:

poduszka lewa pod silnikiem - była wylana

nowa dwumasa- była rozklekotana

nowa pompa vacu- puszczała olej do paliwa

nowy filtr paliwa

wyczyszczony zbiornik

nowe swiece żarowe - dwie były padnięte

wyczyszczony egr - był zawalony

na jakiś czas zaślepiony egr - ale bez rezultatu - blaszka jest teraz wyjęta

wymienione oringi na pompowtryskach

wymieniony jeden pompowtrysk na pierwszym cylindrze (używka)- stary miał padniętą cewkę

i to właśnie mnie zastanawia bo korekcje na nim są największe

1cyl- (-1,36mg/h) bipy -103,00

2cyl (-0,52mg/h) -90,00

3cyl (0,75mg/h) -61,00

4cyl (1,25mg/h) -54,00

po zamianie wtrysku 4 na 2 były takie

(-1,20mg/h)

(0,16mg/h)

(0,59mg/h)

(0,40mg/h)

i po zamianie 1 na 3 takie najpierw wolne obroty

(-0,54mg/h) bipy -47,00

(-0,05mg/h) -32,00

(0,16mg/h) -89,00

(0,40mg/h) -69,00

a później przy przyspieszaniu pod obciążeniem (lekkie przyspieszanie do but)

od (0,45 do 0,52mg/h) bipy -65,00

od (0,16 do 0,07mg/h) -42,00

od (-2,26 do -3,01mg/h) -95,00

od (1,60 do 2,38mg/h) -83,00

dodam że po zamianie 1 na 3 szarpanie się zmniejszyło i jest tylko po dobrym nagrzaniu silnika i w zakresie obrotów 2000-2200

Myślę że w miarę dokładnie to opisałem i znajdze sie ktoś kto mi poradz co dalej z tym zrobić.

Moim zdaniem to chyba ten pompowtrysk którego kupiłem najwięcej tu szmonci.

Koledzy proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki

Audi A4 2.0 16v TDI nieszczęsny BLB multitronik

objawy szarpanie przy przyspieszaniu w zakresie 1800-2200 obr.

skończyły już mi się koncepcje co za ustroństwo to powoduje ----BLASZKA ZAŚLEPIAJĄCA NIE POMAGA!

Dodam że blaszkę zamontowałem nie przy samym egr tylko przy chłodniczce, z drugiej strony silnika.

No a ja już z 3tysie zrobiłem moim BLB i jestem zadowolony tak jak wcześniej pisałem.

przy samym egr dałem za mały dystans i blokowoło klapkę egr-u no i wywalało tryb awaryjny

dlatego postanowiłem blaszkę zamontować przy chłodniczce

trudniejszy dostęp ale przy chłodniczce nie trzeba dawać dystansu

No a ja już z 3tysie zrobiłem moim BLB i jestem zadowolony tak jak wcześniej pisałem.

jakiej grubości dałeś dystans przy egr

jakiej grubości daliście dystanse w 16v?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowałeś zaślepkę bez otworu ?

Jeżeli tak , to nie mogę się określić jaki w takim przypadku będzie skutek :naughty:

Do BLB kryza ( bo tak się nazywa przewężkę ) powinna mieć otwór 9 do 10-ciu mm, wtedy zazwyczaj wystarcza jedna , typowa uszczelka :hi:

Co do korekcji i BIP-ów , to widzę tam trochę sprzeczności, dla tego dobre by było, jak byś zrobił prawidłowe logi z grup 13,18 i 23, ( na zimnym i na ciepłym).

A także 18 i 23 w czasie jazdy :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowałeś zaślepkę bez otworu ?

Jeżeli tak , to nie mogę się określić jaki w takim przypadku będzie skutek :naughty:

Do BLB kryza ( bo tak się nazywa przewężkę ) powinna mieć otwór 9 do 10-ciu mm, wtedy zazwyczaj wystarcza jedna , typowa uszczelka :hi:

Co do korekcji i BIP-ów , to widzę tam trochę sprzeczności, dla tego dobre by było, jak byś zrobił prawidłowe logi z grup 13,18 i 23, ( na zimnym i na ciepłym).

A także 18 i 23 w czasie jazdy :whistling:

kryza miała 10mm

Montowałeś zaślepkę bez otworu ?

Jeżeli tak , to nie mogę się określić jaki w takim przypadku będzie skutek :naughty:

Do BLB kryza ( bo tak się nazywa przewężkę ) powinna mieć otwór 9 do 10-ciu mm, wtedy zazwyczaj wystarcza jedna , typowa uszczelka :hi:

Co do korekcji i BIP-ów , to widzę tam trochę sprzeczności, dla tego dobre by było, jak byś zrobił prawidłowe logi z grup 13,18 i 23, ( na zimnym i na ciepłym).

A także 18 i 23 w czasie jazdy :whistling:

kryza miała 10mm

18 był ok

0000

na 3000tyś.obr. 4,0 4,0 4,0 4,0

i przy schodzeniu wszystkie na chyba 128

a 23 to tak jak w ostatnim poscie na ciepłym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj pojeździć z odpiętą wtyczką od klapy gaszącej, a potem napisz jaki efekt :)

(sprawdź tylko , czy po odpięciu wtyczki przepustnica klapy jest otwarta ) :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś kto czyścił ci ten egr to wogole spr.go pod kątem luzu ośki....? To zę on sie otwiera/zamyka to laska... U mnie egr był na ośce uszkodzony-zaslepki nawet nie pomagały.

Wyjmij egr-odkręć jego klapkę silniczka i wyjmij srodkowy tryb-elektrycznie on sobie będzie dzialal ale nie będzie przekazu napędu na trybik ośki. Błedu nie powinno być żadnego ale dpf będzie ci się częsciej wypalał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W EGR-ze BRB nie ma ośki, to całkiem inna konstrukcja niż w szesnasto zaworowcach.

Tam jest zawór podobny do tego z cylindra :hi:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b4743ec624777fe3.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/acbdf1eb56cd17e2.html

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yaho44,Piortek ma w opisie problemu na początku " Koledzy proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki

Audi A4 2.0 16v TDI nieszczęsny BLB multitronik" a blb ma na 100% egra takiego jak brd... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: Skąd mi się wzięło to BRB to nie wiem :decayed::kox:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W EGR-ze BRB nie ma ośki, to całkiem inna konstrukcja niż w szesnasto zaworowcach.

Tam jest zawór podobny do tego z cylindra :hi:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b4743ec624777fe3.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/acbdf1eb56cd17e2.html

to nie jesat egr od blb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam zaraz wytknął... Maly poprawek,piortek... B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...