Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie podczas przyśpieszania


longin100

Rekomendowane odpowiedzi

coś dziwnego się dzieje na tych garach.

013 przelatywanie z jednego na drugi gar

023 bipy wszędzie ujemne (pokaż po obciążeniem)

jest jakiś problem z zasilaniu paliwem

018 widać że czasami robiłeś przygazówkę???

Edytowane przez ERW0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 4tym też skacze-jak na 3 sie zmniejsza tak na 4 idzie w góre i tak na zmiane.

Wątpie źe to wina miala by być tandemówki bo 1 i 2 lecą ładnie- może to cos z hydrosztosami słabo sie otwierają jest w cylindrze zbyt duża ilość paliwa do powietrza.hydro można sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś dziwnego się dzieje na tych garach.

013 przelatywanie z jednego na drugi gar

023 bipy wszędzie ujemne (pokaż po obciążeniem)

jest jakiś problem z zasilaniu paliwem

018 widać że czasami robiłeś przygazówkę???

było to jazda po wiosce były też obciążenia delikatne do 3500obr

zrobię logi na 23 grupie pod obciążeniem tak jak piszesz i podeślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób logi pod obciążeniem i statycznie ale osobno.

statyczne 013,023,001,018 (ale te 018 raz dodaj gaz ,a raz nic nie ruszaj)

obciążeniem 008,023,011,003

To co zrobiłeś to straszny "misz masz"

Edytowane przez ERW0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób logi pod obciążeniem i statycznie ale osobno.

statyczne 013,023,001,018 (ale te 018 raz dodaj gaz ,a raz nic nie ruszaj)

obciążeniem 008,023,011,003

To co zrobiłeś to straszny "misz masz"

http://vaglog.pl/log_200808.html

http://vaglog.pl/log_200807.html

http://vaglog.pl/log_200806.html

http://vaglog.pl/log_200810.html

http://vaglog.pl/log_200809.html

http://vaglog.pl/log_200812.html

http://vaglog.pl/log_200813.html

zrobiłem dynamiczne na 3 biegu niestety droga była krótka i niezawsze dojechałem do 4500obr

i niestety byłem sam wiec sory czasem są zadługie stop w programie niebyłem wstanie nacisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

011 ok.

008 ok.

023 w normie

013 coś się dzieje na 3 garnku ,aczkolwiek na tych cylindrach ze wcześniejszych logów to robi się jakiś bałagan.

1.sprawdź stan wałka i szklanek.

2.ciśnienia na cylindrach jak zimny i ciepły.

ale myślę że pompki mają już dosyć.

oczywiście biorę pod uwagę że twój mechanik zrobił wszystko ok.

Edytowane przez ERW0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam niewiem co się dzieje

Samochód oddałem do mechanika ok 2 m-ce temu przyczyna wartości powyzej 2-2,5 na 3 cylindrze mówie mu regeneracja 3 pompki + ori na pozostałych.

(objawy przed mechanikiem na postoju na ciepłym obroty spadają trochę trzęsie (ale tylko na postoju) i żle zapala

Po odebraniu od mechanika na postoju chodzi ładnie równo zapala jak nówka a na biegach 3,4,5,6, od 1600 do 2500 lekko drga ja przyśpieszam.

Mechanik powiedział mi że na wałku mam wytarcia tylko dlaczego tego objawu )drgania budy) niebyło przed oddaniem samochodu w jego ręce????

A i wartości 3 cylindra były po odbiorze przy zeru a teraz znowu zaczyna lać

Edytowane przez gumini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że każdy szuka najtańszej opcji ,ale z tego co widzę to z pompakami nie jest za dobrze.

najgorsze jest w tym że niestety ale 013 to nie tylko pompki ale może być wiele innych rzeczy i jednoznacznej i trafnej odpowiedzi nikt nie da.

dlaczego pisze że pompki ponieważ była z nimi ingerencja (zmiana uszczelniaczy ,regeneracja sztuki) a zmiana jest zauważalna.

bardzo ważna jest sprawa odpowiednie obsadzenie i regulacja podczas montażu dźwigienek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełóż pd miejscami...

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano 15 grudzień 2014 - 20:54

Witam. Jestem posiadaczem A4 B7 2,0 TDI silnik BPW z DPF i od jakiegoś czasu zauważyłem że przy wyższych obrotach silnik zaczyna się dławić ( przerywa ), Dzieje się tak przy bardziej dynamicznej jeździe albo podczas wyprzedania. Jak sie jeździ bardzo powoli i mniej dynamicznie to tego problemu nie ma( chyba że przy przyspieszaniu na 2 biegu). Na postoju wciskając pedał gazu w podłogę silnik przy obrotach ok 5000 faluje i skaczą obroty miedzy 4500 a 5000. Dodam że filtry ( oleju, paliwa,powietrza) zostały wymienione, jest odpowiedni olej i stan oleju. Co może być przyczyną przerywania na wyższych obrotach. Prosze o porade i o pomoc. Z góry dziękuje...

Napisano 22 grudzień 2014 - 12:24

Witam wszystkich.

Dzisiaj dostałem się do instalacji PD i dogiąłem wszystkie konektorki. Robie próbe... a tu to samo :( . Zastanawiam się nad zakupem nowej instalacji do PD, ale czy to coś da ??

Na komputerze zero błędów.

Co na to poradzicie??

Pozdrawiam

Napisano 22 grudzień 2014 - 12:45

Zloguj w czasie jazdy ( gdy szarpie ) grupy 08 ,18 , 23 i pokaż :whistling:

Może jest jakiś problem w zaopatrzeniu pompek w paliwo :hi:

Witam Wszystkich !!!!

Usterka usunięta !!

Cieszę się bardzo że nie władowałem się w duże koszty, przy okazji przebadałem sobie diagnostycznie silnik i podzespoły. :)

Powód szarpania okazał się bardzo błahy... otóż nieorginalny ( zamiennik ) FILTR PALIWA. Kupiłem tańszy i w dobrej wierze wymieniłem na NOWY filtr paliwa a konkretnie firmy DENCKERMANN za ponad 25 zł.

Po wszelakich próbach i kombinacji co to może być za powód szarpania sam doszedłem do wniosku że może mam felerny filtr paliwa... Kupiłem nowy filtr ale firmowy firmy MANN, założyłem i nie to auto !!

Teraz zachowuje się tak samo jak przed wymianą na filtr firmy DENCKERMANN.

Także szczerze nie polecam kupować tanich filtrów...

Pozdrawiam i myśle że komuś moja wskazówka będzie pomocna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Począwszy od B5 żaden inny filtr tylko Mann lub Bosch.

Nawet na Filtronie mogą pojawić się w Audi problemy ze szczelnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A jeśli ja w blb posiadam drgania, ale jednostajne odczuwalne na fotelu w zakresie obrotów 1800-2100, ale nie jak przyśpieszam (bynajmniej nie odczuwalne, może minimalnie) ale jak mam stałe obroty jadąc ze stałą prędkością lub też na stojąc na luzie i jak wrzucie takie obroty i trzymam je w jednym punkcie to odczuwalne są jednostajne wibraje w fotelu w w/w przedziale obrotów. Czy w tym wypadku ta zaślepka do egr moze pomóc? do tej pory mam zrbione sprzęgło, dwumas, zmodyfikowaną pompę oleju, sprawdzone maszyna pompki i wszystkie ok + wymienione uszczelniacze i śruby, prawidłowo ustawioną synchronizację na rozrządzie oraz wszystkie parametry na kompie w dobrych/bardzo dobrych wartościach, a drgania w tym zakresie się pojawiają. Już nie mam pomysłu za co się zabrać :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoją przypadłość "zaślepka z otworkiem" nie pomoże :hi:

Najczęściej powodem takiego zachowania silnika są nierówne warunki pracy w cylindrach ( np. w którymś cylindrze kompresja odstaje od pozostałych, występują zakłócenia w zasilaniu pompek w paliwo, pompka leje lub podaje paliwo w innej ilości niż pozostałe itp.).

Jeżeli mechanizm korekcji dawki jest sobie w stanie z tym poradzić, to do ok. 1600 obrotów motorówka będzie chodzić równo, powyżej tych obrotów mechanizm już nie nadąża z korygowaniem dawki i staje się to wyczuwalne :decayed:

Jest tylko jedno ale, takie sytuację powinno być widać w grupie 013 podczas diagnozy silnika, a Ty piszesz że parametry są w normie :naughty::whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoże/nie pomoże-zaslepeczkę można dla testu włożyć-w blb to 15min.roboty. potestujesz i albo będzie dobrze albo będziemy myśleć dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie, jest nadzieja, ze szwagrem zrobilismy blaszke wywyerciliśmy na środku otwór 9 mm i zamontowaliśmy, drgania w tym zakresie ustały jednak pojawił się problem bo samochód łapie tryb awaryjny. zastoswałem koncepcję egr->uszczelka->2 mm blaszka. Po złapaniu błędu pomyśleliśmy że może za mała odległość wieć zfresowaliśmy środek na średnicy 3 cm tak że blaszka miała w tym miejscu 1 mm ścięte. Założyliśmy i znowu błąd. ściągneliśmy i zauważyliśmy metaliczny odcisk na blaszce w miejscu środka niebieskiego okręgu na zdjęciu poniżej. Wiec stwierdziliśmy że w tym miejscu łopatka od egr haczy, tylko czy wy w temacie nie piszecie, że otwór powinien być idealnie na środku? a ze zdjęcia poniżej wychodzi że haczy niecały 1 cm w bok (niebieski okrąg) . Zrobiliśmy jeszcze jeden otwór (niebieski okrąg) żeby zobaczyć czy nie łapie błędu. Zamontowaliśmy i troche później niż wcześniej ale złapał znów tryb awaryjny. Zdemontowaliśmy i zauważyliśmy że nowa rysa chyba od zahaczenia łopatki egr jest w miejscu na zdjęciu zaznaczonym czerwonym kółkiem.

Co jest nie tak? czy za gruba blacha? Wydaje mi się że usszczelka + zfrezowany 1 mm blachy powinien wystarczyć, a tu lipa no i o co chodzi że łopatka dotyka nie na srodku jak wy piszecie tylko z boku, może z łopatka egr coś nie tak? Po zdjęciu krezy nie przechodzi w tryb awaryjny wiec chyba egr chodzi dobrze.

Poszę o porady bo widzę, że to jest przyczyna moich drgań. :)PpddUY.jpg

Edytowane przez majko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij egr,odkreć dekielek silniczka i wymontuj środkowy trybik i złóż spowrotem,skasuj błędy i testua fure.

Moim skromnym zdaniem zawór jest uszkodzony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mało podkładek i przepustnica EGR-a się opiera o kryzę, odsuń ją jeszcze od EGR-a jedną a jak będzie trzeba to dwoma dodatkowymi podkładkami aż w końcu nie będzie się blokować :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie taz sa zalwazalne szarpania. Na kazdym biegu oprocz 1 i 6. Szarpania pojawiaja sie powyzej 2 tys obrotow ale tez nie zawsze. Jak mocniej cisne to tego nie ma. Najczesciej pojawia sie to przyspokojnym przyspieszaniu. Czasami jest tak ze przez kilka dni nie ma zadnego szarpania. Sa to najczesciej 3 poszarpywania. Czy zaslepienie egr da jakis efekt? Jesli takto jestem gotow to zrobic, tylko czym? A allegro jest dużo takich blaszek. ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poście nr. 34 tego wątku masz zdjęcia jak taka kryza powinna wyglądać :decayed:

Zrobisz ją sam z alu blaszki grubości 1,5-2mm, na środku wywierć otwór 9mm.

Czytając opis twoich objawów, to daję 95% że będzie skuteczna zapomnisz o poszarpywaniu :hi:

Te zallegro są przeważnie z kwasówki i wcale nie jest prosto w nich wywiercić otwór, chyba że już znajdziesz taką z otworem , ale po patent się nikt do mnie nie zgłaszał :P:decayed:

Acha, tą ze zdjęcia zrobiłem z aluminiowego kątownika, nie obcinałem bocznej powierzchni, bo się przydaje do jej wyciągania , ale nie jest konieczna :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mało podkładek i przepustnica EGR-a się opiera o kryzę, odsuń ją jeszcze od EGR-a jedną a jak będzie trzeba to dwoma dodatkowymi podkładkami aż w końcu nie będzie się blokować :decayed:

W tym EGRze w 16v to treba by było zamontować 10mm dystans aby klapa pracowała -ale niestety jest to nie możliwe z powodu twardości i kształtu rury spalin i blisko umieszczonego sztywnego przewodu chłodzącego.-też nad tym myślalem aby taki dystans tam zamontowac,a zakończyło się na wym egru na nowy i poprostu jest miód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...