YAQB21 Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 Witajcie. W moim AFN-ie po raz drugi "stanęło" VNT (pierwsze czyszczenie było ok 15 tys. km. "temu"), a biorąc pod uwagę, że wirnik (organoleptycznie) kręci się z jakimś tam oporem, trzeba chyba przymierzyć się do zmiany turbiny. Raczej nie korci mnie zakup używki, bo nie mam żadnego "pewnego" źródła, więc zbieram myśli do zakupu "nowego". A skoro tak, to wypada "skorzystać" z "okazji" i kupić turbo z AWX-a. Pytania są następujące: - czy po zmianie turbiny na AWX konieczne jest jednoczesne zrobienie programu? Rozumiem, że dla poprawy osiągów jest to nieodzowne, ale pytanie jest czy jest KONIECZNE? Muszę niestety rozłożyć wydatki w czasie i na początku chciałbym jeżdzić na obecnym sofcie (oryginalny AFN) - oprócz przejściówki do AWX-a, jakie jeszcze "zakupy" będą niezbędne do jego zamontowania? Uszczelka pod kolektor wydechowy (demontaż w celu wymiany turbo) to wiadoma sprawa - coś jeszcze? Pozdrawiam
MrTea Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 korekty nie musisz robić ale fajniej by auto się odpychało, Trubo z AWX ma lepsza górę. Co do rzeczy potrzebnych to własciwie tylko przejściowka, ja nawet uszczelki nowej nie montowalem bo nie ma sensu. Bardzo dobry rozsądny program możesz zrobić u Spankyego w Otwocku (polecam bo sam u niego robilem) i zaplacisz polowe tego co gdzie indziej. pozdro
ciahciah Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach gdzie auto nie zdąży się zagrzać i rzadko wciskasz do dechy to normalne że zdrowe turbo zawala się sadzą, na to są dwa lekarstwa, wymiana turbiny na taką bez VNT lub zmiana na benzyniaka jeżeli nie jeździsz na krótkich odcinkach trzeba sprawdzić silnik bo pewnie nie jest w pełni sprany i nie spala dobrze mieszanki stad turbo zachodzi sadzą, druga możliwość to turbina puszcza olej w co wątpię wirnik ma się kręcić z jakimś tam oporem, im większy opór tym zdrowsze turbo po zmianie na AWX nie trzeba korygować programu, musisz dodatkowo kupić flanszę bo jest w AWX szybko złączka lub kupić ori rurę AWX tą wychodzącą z turbo wymiana turbo nie da żadnej poprawy osiągów, da poprawę samopoczucia
YAQB21 Opublikowano 26 Lipca 2013 Autor Opublikowano 26 Lipca 2013 Problem z niedogrzewaniem mnie nie dotyczy. Samochodem jeżdżę w miarę normalnie - płynna jazda miejska, możliwe sprawne osiągnięcie prędkości docelowej, zmiana biegów przy ok 2500RPM , od czasu do czasu więcej. Oleju cokolwiek dolewam od zmiany do zmiany, ale nie więcej niż 1L na 10.000km, co w dieslu jest raczej w granicach normy. Jeśli ciężkawo chodzący wirnik to dobry objaw, to raczej wstrzymam się z wymianą T, ponownie wyczyszczę VNT i będę czekał co się będzie działo, chociaż myślałem, że praca wirnika z oporem to nie jest zbyt dobrze i to był/jest problem lekko opóźnionego wstawania T, o co pytałem tutaj: http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/opoznione-wstawanie-turbiny-253762/ Dlatego też pomyślałem, że skoro mam kupić T - a czy AFN czy AWX to koszty te same - to wezmę AWX i przynajmniej będzie wzrost mocy (co samo w sobie nie jest dla mnie najważniejsze). Nie wiem teraz z bardzo co dalej powinienem zrobić ...
adrian998998 Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 Na awx bez korekty bedziesz mial mniejszy dół. W Twoich stronach nawet wiem kto ma za***ista zdrowa AWX do sprzedania:)
YAQB21 Opublikowano 26 Lipca 2013 Autor Opublikowano 26 Lipca 2013 Hehe, a Twój temat o sprzedaży Avanta na graty poszedł w kosmos widzę, bo coś tam pisałem, a dziś wątku nie ma Wracając do meritum - moim celem jest przywrócenie sprawności auta, a zwiększanie jego mocy byłoby jedynie fajnym "skutkiem ubocznym" (chociaż okupiony sporym wydatkiem) zakupu większego turbo, ale Panowie piszą, że opór wirnika jest wręcz wskazany, więc sam już nie wiem ... Chociaż jak ktoś ma dobrą używkę w sensowym stanie - to czemu nie - pytanie gdzie, co, jak i za ile
adrian998998 Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 Tak temat na nowo wrzucam bo sie jakos usunał czy cos na forum się sypneło.
krzysiek1606 Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 wirnik ma się kręcić z jakimś tam oporem, im większy opór tym zdrowsze turbo raczej zacierajace sie
ciahciah Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 przeczytaj nazwe tematu bo widać nie wiesz o jakiej turbinie mowa...
Mario82A4 Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 U mnie po zmianie na turbo AWX nie robiłem korekty bo koleś co robił program powiedział że nie warto i prawie nic to nie da oprócz lżejszego portfela , Podpioł kompa zrobił logi i powiedział że można to zostawić tak jak jest , lepiej zainwestować w większe wtryski i dopiero robić korektę . Fakt z dołu troche słabiej idzie niż na seryjnym turbulum albo sie już przyzwyczaiłem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się