Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana turbo na AWX a soft (problem z obecnym AFN)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

W moim AFN-ie po raz drugi "stanęło" VNT (pierwsze czyszczenie było ok 15 tys. km. "temu"), a biorąc pod uwagę, że wirnik (organoleptycznie) kręci się z jakimś tam oporem, trzeba chyba przymierzyć się do zmiany turbiny. Raczej nie korci mnie zakup używki, bo nie mam żadnego "pewnego" źródła, więc zbieram myśli do zakupu "nowego". A skoro tak, to wypada "skorzystać" z "okazji" i kupić turbo z AWX-a.

Pytania są następujące:

- czy po zmianie turbiny na AWX konieczne jest jednoczesne zrobienie programu? Rozumiem, że dla poprawy osiągów jest to nieodzowne, ale pytanie jest czy jest KONIECZNE? Muszę niestety rozłożyć wydatki w czasie i na początku chciałbym jeżdzić na obecnym sofcie (oryginalny AFN)

- oprócz przejściówki do AWX-a, jakie jeszcze "zakupy" będą niezbędne do jego zamontowania? Uszczelka pod kolektor wydechowy (demontaż w celu wymiany turbo) to wiadoma sprawa - coś jeszcze?

Pozdrawiam

Opublikowano

korekty nie musisz robić ale fajniej by auto się odpychało, Trubo z AWX ma lepsza górę.

Co do rzeczy potrzebnych to własciwie tylko przejściowka, ja nawet uszczelki nowej nie montowalem bo nie ma sensu.

Bardzo dobry rozsądny program możesz zrobić u Spankyego w Otwocku (polecam bo sam u niego robilem) i zaplacisz polowe tego co gdzie indziej.

pozdro

Opublikowano

jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach gdzie auto nie zdąży się zagrzać i rzadko wciskasz do dechy to normalne że zdrowe turbo zawala się sadzą, na to są dwa lekarstwa, wymiana turbiny na taką bez VNT lub zmiana na benzyniaka

jeżeli nie jeździsz na krótkich odcinkach trzeba sprawdzić silnik bo pewnie nie jest w pełni sprany i nie spala dobrze mieszanki stad turbo zachodzi sadzą, druga możliwość to turbina puszcza olej w co wątpię

wirnik ma się kręcić z jakimś tam oporem, im większy opór tym zdrowsze turbo

po zmianie na AWX nie trzeba korygować programu, musisz dodatkowo kupić flanszę bo jest w AWX szybko złączka lub kupić ori rurę AWX tą wychodzącą z turbo

wymiana turbo nie da żadnej poprawy osiągów, da poprawę samopoczucia

Opublikowano

albo kupić BRD, te sie nie zapiekają

Opublikowano

Problem z niedogrzewaniem mnie nie dotyczy. Samochodem jeżdżę w miarę normalnie - płynna jazda miejska, możliwe sprawne osiągnięcie prędkości docelowej, zmiana biegów przy ok 2500RPM , od czasu do czasu więcej.

Oleju cokolwiek dolewam od zmiany do zmiany, ale nie więcej niż 1L na 10.000km, co w dieslu jest raczej w granicach normy. Jeśli ciężkawo chodzący wirnik to dobry objaw, to raczej wstrzymam się z wymianą T, ponownie wyczyszczę VNT i będę czekał co się będzie działo, chociaż myślałem, że praca wirnika z oporem to nie jest zbyt dobrze i to był/jest problem lekko opóźnionego wstawania T, o co pytałem tutaj:

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/opoznione-wstawanie-turbiny-253762/

Dlatego też pomyślałem, że skoro mam kupić T - a czy AFN czy AWX to koszty te same - to wezmę AWX i przynajmniej będzie wzrost mocy (co samo w sobie nie jest dla mnie najważniejsze). Nie wiem teraz z bardzo co dalej powinienem zrobić ...

Opublikowano

Na awx bez korekty bedziesz mial mniejszy dół. W Twoich stronach nawet wiem kto ma za***ista zdrowa AWX do sprzedania:)

Opublikowano

Hehe, a Twój temat o sprzedaży Avanta na graty poszedł w kosmos widzę, bo coś tam pisałem, a dziś wątku nie ma :)

Wracając do meritum - moim celem jest przywrócenie sprawności auta, a zwiększanie jego mocy byłoby jedynie fajnym "skutkiem ubocznym" (chociaż okupiony sporym wydatkiem) zakupu większego turbo, ale Panowie piszą, że opór wirnika jest wręcz wskazany, więc sam już nie wiem ... Chociaż jak ktoś ma dobrą używkę w sensowym stanie - to czemu nie - pytanie gdzie, co, jak i za ile :)

Opublikowano

Tak temat na nowo wrzucam bo sie jakos usunał czy cos na forum się sypneło.

Opublikowano

wirnik ma się kręcić z jakimś tam oporem, im większy opór tym zdrowsze turbo

:facepalm:

raczej zacierajace sie

Opublikowano

przeczytaj nazwe tematu bo widać nie wiesz o jakiej turbinie mowa...

Opublikowano

U mnie po zmianie na turbo AWX nie robiłem korekty bo koleś co robił program powiedział że nie warto i prawie nic to nie da oprócz lżejszego portfela , Podpioł kompa zrobił logi i powiedział że można to zostawić tak jak jest , lepiej zainwestować w większe wtryski i dopiero robić korektę . Fakt z dołu troche słabiej idzie niż na seryjnym turbulum albo sie już przyzwyczaiłem

Opublikowano

Wtryskow nie planuje.

Opublikowano

A ile wołają za korektę u ciebie ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...