Artur1988 Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 Witam ma ktos jakieś doświadczenie z tym silnikiem bo zastanawiam sie nad kupnem b7 z tym moterem tylko ze chcialbym wiedziec jak on sie spisuje czy czesto awaryjny na co sie przygotowac majac auto z tym motorem bo jesli chodzi o spalanie zdaje sobie sprawe ze male nie bedzie a moze jakie propozycje co do gazu w tej opcji z gory dzieki za opisane doświadczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekW. Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 Z tego co kojarzę to silnik 3.2 to FSI,. a więc na wtrysku bezpośrednim i co za tym idzie w zasadzie nie nadaje się do LPG. Owszem instalacje są do tego typu silników, ale dość kosztowne i z tego co wiem to pracują one troszkę inaczej niż "tradycyjne" instalacje LPG, przez co nawet na LPG jazda nie jest tak ekonomiczna jak przy zwykłem silniku. Myślę że w sieci znajdziesz sporo informacji, ewentualnie odezwie się tutaj ktoś kto temat LPG w FSI zgłębiłem bardziej ode mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzastek Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 O gazie w tym motorze zapomnij. Nie nadaje się. Co do silnika to podobno powyżej jakiegoś dużego przebiegu w niektórych egzemplarzach były problemy z napinaczami rozrządu. Ja mam mały przebieg i na chwilę obecną, odpukać - bezproblemowo. Spalanie w normie jak na ten motor: Miasto 14-17 litrów na setkę trasa 8-12 przy nie "emeryckiej" jeździe.. Niektórzy na forum A6 mają problemy z tym silnikiem ale raczej w duużych przebiegach i z początku produkcji. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur1988 Opublikowano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 No fajnie wielkie dzieki za informacje bo naprawde kusi mie ten egzemplarz no i pewnie przyjemnosć z jazdy nie do opisania choc jeszcze nie prowadzilem b7 z tym motorem ale napewno bede szukal okazji przejechania sie nim a wiecie moze cos na temat chiptuningu tej jednostki ? A obecnie mam b6 w automacie multi i powiem ze jestem zadowolony z tej skrzynie przez 3 lata tylko co z nia zrobilem to regeneracja sterownika no i wymiana oleju bo posiadam dwusprzegłowa skrzynie i teraz mysle czy szukac w automacie czy w manualu macie jakies opinie ktora lepiej wybarac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszby Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 kolego wejdż na forum A6klub.pl tam dowiesz sie więcej o tym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfar Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Cześć, Ja mam taki silnik, jak na razie to miałem tylko jeden realny problem wyciek spod dekielków zmian faz rozrządu. Wymiana z robocizną około 500 PLN, dekielki oryginalne z serwisu Audi, zresztą nikt nie robi zamienników Mój mechanik mówił, że się spotkamy pewnie z tym tematem za 100kkm, podobno one tak mają A tak to reszta odpukać jest cała i zdrowa. Słyszałem a problemach z rozrządem, ale to się dzieje jak ktoś nie dba o samochód, olej musi być odpowiedni, wymiany regularne, pilnować poziomu oleju. Jak kupiłem auto, to miałem w logach błędów, że czujnik faz rozrządu zgłasza błędy, elektronika sugerowała uszkodzenie łańcucha rozrządu (check engine), czyli nieuchronną wymianę rozrządu. Wymieniłem akumulator, który mi przypadkiem padł i mi się nie chciało kombinować z ładowaniem, od tej pory jak ręką odjął, mój mechanik się zdziwił i był w ciężkim szoku, że od tamtej pory zniknął błąd Więcej nic nie robiłem w silniku. Gazu nie zakładam i nie orientowałem się, a spalanie mam na poziomie 8 - 10 w trasie, czasem do 12 jak mam autostrady i jadę bez rodzinki a w mieście cóż ... 14 - 17 Jak coś to służę pomocą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur1988 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Wielkie dzięki za cenne informacje bo przymierzam sie za rok do zmiany na ten model i szukam wszystkich informacji odnośnie tego motoru a powiedz mi moze pytales sie o chipowanie tego silnika bo ty ile masz koni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfar Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Hej z Chipowaniem, to się nie baw, słabe wyniki, lepiej Ci wyjdzie 2.0T + Chip, ja mam 256 KM, ale nie hamowane, wiec nie wiem. Chip Tuning Audi A4 B7 Audi A4 3.2 FSI quattro 265 Remapping. ProTune Chip Tuning ECU for AUDI A4 (B8 ab 08) Szukałem rozwiązania na zwiększenie koników i wyszło mi jedno, dodać kompresor lub soft turbo, ale wszystko oscyluje w granicach 12kPLN, wiec trzeba z rozsądkiem do tematu podejść. Ja pewnie teraz polowałbym na jakieś 4.2 V8, ale jak patrzyłem to kasa spora. Tu jest przykład z A5 3.2 V6 FSI z kompresorem, podobno dość rozsądne i mniej inwazyjne .. http://motodyne.com/pdfs/A5kompressormanual.pdf 3.2 V6 za to ma świetny dźwięk 2.0T niestety takiego nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zachary79 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 mam 2gi miesiac 3.2 FSI Quattro z Tiptronic z 2007 roku Europejska wersja.. motor super, piekny dzwiek ale nie tylko od motoru... wydech tez ladnie buczy zdecydowanie wole DSG niz Tiptronic ale nie bede narzekal pali mi srednio 10.5 litra (6000km) ale to cykl mieszany bo miasto ok 15.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej B7 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Z tego co kojarzę to silnik 3.2 to FSI,. a więc na wtrysku bezpośrednim i co za tym idzie w zasadzie nie nadaje się do LPG. Owszem instalacje są do tego typu silników, ale dość kosztowne i z tego co wiem to pracują one troszkę inaczej niż "tradycyjne" instalacje LPG, przez co nawet na LPG jazda nie jest tak ekonomiczna jak przy zwykłem silniku. Myślę że w sieci znajdziesz sporo informacji, ewentualnie odezwie się tutaj ktoś kto temat LPG w FSI zgłębiłem bardziej ode mnie na gazie to się zupe gotuje , AUDI 3.2 na gazie . Nie stać kogoś na paliwo i na zadbanie o auto, to poco takie auto kupować ????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzastek Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 na gazie to się zupe gotuje , AUDI 3.2 na gazie . Nie stać kogoś na paliwo i na zadbanie o auto, to poco takie auto kupować ????? Dokładnie. :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tabasko Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 do mocniejszych silników i nowocześniejszych aut ludzie wkładają gaz.... więc nie wiem w czym tu niektórzy problem widzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej B7 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 do mocniejszych silników i nowocześniejszych aut ludzie wkładają gaz.... więc nie wiem w czym tu niektórzy problem widzą Bo to się mija z celem mam moc,satysfakcje z jazdy , osiągi i oto chodzi że by takie A4 3.2 FSI ,takie było . Zagazowane to same problemy. Mój szew [były],kupił mercedesa ML 4.0 benzyna zagazował , nie był zadowolony. To nie auta dla każdego , bez obrazy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaki22 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 ale ten silnik sie nie nadaje do gazowania, zresztą nikt nie kupuje 3.2 żeby walić kilometry nim , wiec instalacja gazowa się po prostu nie opłaca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartC1985 Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 Witam. Koledzy jestem bardzo blisko zakupu a4 kabrio z silnikiem 3.2 fsi quattro, przebieg 172 tys. Proszę doradzcie na co zwrócić uwagę. Obawiam o rozrząd bo dużo o tym piszą ze są poważne problemy. Będę wdzięczny za pomoc Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfar Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Cześć, przede wszystkim dopytaj o papiery, które mogą udowodnić, że ktoś się autem zajmował, wymiany oleju, faktury, serwisy etc. Czy rozrząd był wymieniany, jeżeli nie to musisz sprawdzić dokładnie c komputer pokazuje. Ja robiłem testy w serwisie, gdzie mechanik kasował błędy i sprawdzał czy się pojawiają jakiekolwiek błędy przy jeździe testowej. Możliwe przypadki to wyciek spod dekielków zmiennych faz i sporadyczny błąd czujnika halla, to czujnik położenia wałka rozrządu. Jeżeli będą się pojawiać błędy to może się okazać, że masz problem z rozrządem, ale nie jest to jednoznaczne. Pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartC1985 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Dzięki. Na pewno zwrócę na to uwagę w ASO przy kontroli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojdat Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 pali mi srednio 10.5 litra (6000km) ale to cykl mieszany bo miasto ok 15.. nie oszukujmy się może chwilowe spalanie to 10.5 ale nie średnie posiadam 3.2 kombi quarto od ponad pół roku , zrobiłem już 12 tysięcy km i średnia to 13,5l/100 km spokojnej jazdy , u mnie jest więcej może na trasie spali 10 , ciągłej jazdy 80 km/h .. ale po co komu 260 kucy jak jeździ 80 na godzinę ???? co do rozrządu to fakt problem objawia się pierwszy w lewej głowicy , nie wytrzymuje napinacz jak się jeździ na OLEJU LONG LIVE wymiany co 15 tysięcy problem wyjdzie przy przebiegu między 200 - 240 tysiącach a i kolejne pije olej ile ?? zależy jak się jeździ , ja jeżdżę dość agresywnie więc.... rada sprawdzić co ile były wymiany oleju ja wymieniałem rozrząd , koszt dość spory ... jak kogoś interesuje zadbane 3.2 to mogę sprzedać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfar Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Cześć, Co do spalania, to na trasie można zrobić 8.7 , ale po co (testowałem na trasie do Nowego Sącza), realnie na trasie to 10-11, nie ma co liczyć na wycieczkę nad morze na jednym baku Napisz ile kosztowała Cię wymiana rozrządu i jakie elementy wymieniałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzastek Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Co do spalania oleju to nie pali oleju w jeździe po mieście , na autostradzie przy dynamicznej jeździe pali (od nowego) - w tej chwili mam 80 kkm przelotu i zawsze trochę paliło (w rodzinie od zerowego przebiegu) ale tragedii nie ma. FSI musi spalić trochę . Taka budowa silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się