witjacrf Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 Witam, mam szybkie jedno pytanie. Otóż dzisiaj mechanik wymieniał mi termostat bo był walnięty oraz czujnik pod pedałem hamulca (dość często włączała się kontrolka esp). Błędy wszystkie wykasował. Dzisiaj odbierając auto od mechanika zauważyłem jakby obroty podczas zmiany biegów trzymały mi. Tzn wcześniej przed oddaniem auta do mechanika jak naciskałem sprzęgło i zmieniałem bieg to z momentem naciśnięcia sprzęgła obroty automatycznie odcinało i spadały. Po wymianie w.w 2 rzeczy (termostat i czujnika pedału hamulca) jak teraz wcisnę sprzęgło to tak jakby jeszcze kilka milisekund trzymało go na tych obrotach. Zadzwoniłem do mechanika i mówię mu co jest grane to odpowiedział mi : że po wymianie czujnika pedału hamulca to standard bo niby VAG ma tak że komunikuje się z pedałem gazu czy jakoś tak i trzyma przez kilka milisekund te obroty żeby podczas przyśpieszania nie powstawała turbodziura. Jest to prawda? ---------- Post dopisany at 20:24 ---------- Poprzedni post napisany at 17:50 ---------- Ktos cos wie? Sent from my iPhone using Tapatalk?
Ksawek Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 Kolego powinno byc raczej jak wczesniej, jezeli korzystal z żamiennika to czesto jest tak, ze sa one wadliwe/niskiej jakosci. Mialem podobny przypadek w innym aucie. Mechanicy wskazywali ze wzgledu na dziwne zachowanie awarie kilku powaznych rzeczy, uparlem sie na kupno nowego z innej firmy i po wymianie bylo jak wczesniej, czyli o.k.
wasand Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Jeżeli ten czujnik jest taki sam lub podobny jak w B5 ,a prawdopodobnie inaczej nie jest, to jest to zwykły stykowy czujnik, więc jak może nie działać ? Czy na biegu jałowym też tak jest czy obr. opadają szybciej. Jeżeli na jałowym opadają szybciej to tak powinno być moim zdaniem - obr nie spadną tak nisko/mniejsze szarpnięcie przy zmianie biegu. Ale może ktoś kto ma B6 niech się wypowie.
Marynarz____ Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Masz do wymiany jeszcze czujnik pedału sprzęgła- to standard w B6 że co jakiś czas padają
witjacrf Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2013 czujnik pedału hamulca kupiłem ori w aso. A jeśli chodzi o czujnik pedału jak z jego wymianą? Trudno? I jaki nr częsci to jest? ---------- Post dopisany at 10:46 ---------- Poprzedni post napisany at 10:31 ---------- Np na forum opla znalazłem coś takiego: na wielu forach znalazłem, ze ten czujnik odpowiada za to, że jak puszczamy gaz nagle, to on przytrzymuje obroty bo spokojnie silnik opadal - czyli hamował silnikiem, a gdy jest zepsuty, to szarpie , tak więc mam nadzieję, że to będzie to. Dodatkową funkcją tego czujnika jest wylaczanie tempomatu, ale jak ktos nie ma tempomatu, to odpowiada tylko za to pierwsze co pisze, czyli ulatwia zmiane biegu bez szarpania. Jak on jest zepsuty, to cały czas auto jeździ tak, że komputer myśli że jest wciśnięty pedał sprzęgła i znacznie szybciej obroty spadają po wcisnieciu sprzegła, wrzucenie nowego biegu, puszczenie sprzegla, obroty nisko i mamy szarpniecie, chyba ze mega cudownie wolno puszczamy sprzeglo - nie zalecane, no nic dziś mam nadzieję, że to przetestuję i podzielę się informacją. ---------- Post dopisany at 12:31 ---------- Poprzedni post napisany at 10:46 ---------- Dodam: Teraz byłem u mechanika odpiął mi czujnik sprzęgła i auto normalnie idzie od razu spada z obrotów. Wcześniej i do teraz komputer nie pokazuje żadnych błedów jeśli chodzi o czujnik. Podpiął mi czujnik z powrotem i dalej to samo auto trzyma obroty. Dodam że jak jechałem na tempomacie nacisnąłem sprzęgło tempomat wyłączył się a obroty podskoczyły...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się