Grabek94 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Jeśli ten temat był już na forum to nie mogłem go odszukać. Moje pytanie brzmi czy klekot prawie jak diesel przy rozgrzanym ADRze może być spowodowany czymś innym niż łańczuszkiem rozrządu ? Te niepokojące dzwięki nie dochodzą bowiem z tyłu silnika tylko z okolic 2-3 cylindra. Co to może być ? Po prostu nie chce wyrzucić pieniedzy w częsci które jeszcze polatają. Kolejne pytanie to czy ten klekot w przypadku gdy nie jest to łancuszek rozrządu grozi poważnymi konsekwencjami przy jeździe jakis czas ?
misiek547 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 no ja na twoim miejscu sprawdził bym na początek jakie masz ciśnienie oleju. jak za niskie to właśnie tak może klekotać. A co do jazdy to jest ryzyko uszkodzenia silnika.
MalyMis Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Nie wiem jak tam z budową 1.8, ale w u znajomego w 1.6, dźwięki podobnego typu wydawały popychacze.
ja74687 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 mogą to być i szklanki ale zobacz najpierw ciśnienie oraz poziom oleju.
Grabek94 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Poziom oleju jak najbardziej w normie, olej wymieniany 3 miesiace temu i nic nie ubywa. Ciśnienie oleju, sam tego nie sprawdze no nie ? Jakie powinno być prawidłowe ?
ja74687 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 gdzieś na forum tabelkę zamieściłem, no jak nie masz manometru to nie sprawdzisz daj mechanikowi niech zobaczy napisz tu jakie masz ciśnienie przy rozruchu i przy pracy to wtedy zobaczymy czy jest prawidłowe
kfiat_man Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 prawidłowe ciśnienie mieści się między 1bar a 3bary. Przy 1 bar mi klekotały zawory, więc jest to wypadkowa ciśnienia oleju i zużytych popychaczy. U kumpla nie klekotało jak miał 1 bar. Po wymianie pompy mam 2 i nic nie klepie.
MalyMis Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Poziom oleju jak najbardziej w normie, olej wymieniany 3 miesiace temu i nic nie ubywa. Ciśnienie oleju, sam tego nie sprawdze no nie ? Jakie powinno być prawidłowe ? Podjedź do mechanika, powiedz co jest nie tak to Ci sprawdzi ciśnienie oleju + kompresje
Grabek94 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2013 No byłem u mechanika to nie wspomniał nic o ciśnieniu oleju. Powiedział ze może to stukać jedna ze szklaneczek. Pojadę do niego zeby mi sprawdził to ciśnienie i zobacze jak to wygląda. Teraz jeszcze taka sprawa. Może to głupie ale czy nie powinno być tak że małe ciśnienie powoduje klekotanie zawsze a nie tylko na jałowym przy 90*C ?
ja74687 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 nie koniecznie przy 90*C olej jest rzadszy i pompa może nie dawać rady
Grabek94 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2013 No i własnie to jest zastanawiające bo jak przyjechałem do mechanika to miałem ~80*C i nie klekotało , postał chwile , doszedł do 90*C i po dodaniu gazu i spadnięciu na jałowe zaczął klekotać
majk8_6 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 podłączę się do tematu bo mam podobny problem, ale u mnie nie klekota tylko cyka (na cieplym silniku) takie urządzonko w lewej górnej stronie. Nie wiem co to jest ale jest do niego podłączona wtyczka i wężyki i napis SAGEM. Wie ktoś o co chodzi?
Grabek94 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Jeśli cyka to jest ok. Ma cykać. To elektrozawór par paliwa. Jeśli nie syczy Ci z korka paliwa to tak ma być.
majk8_6 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 troche denerwujące bo słychać to w kabinie , ale skoro tak musi być...
Grabek94 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2013 O , no to za głośno. Mówisz o tej pierdółce na obudowie filtra powietrza tak ? Bo tam jest ten zawór który powinien cykać , ale gdy sie do niego przybliżysz.
majk8_6 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 tak, dokładnie o tym mówie. Także nie wiem czemu u mnie tak głośno cyka... Może do wymiany?
ja74687 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 może i się zużyło to jest elektrozawór par paliwa i cyka on właśnie na wolnych obrotach jak dodasz mu gazu to nie będzie cykał, jeżeli to nie jest bardzo uciążliwe i nie syczy ci z baku to ja bym zostawił go
Grabek94 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Do puki nie faluje na obrotach , nie syczy z baku i nie świruje Ci poziom paliwa to nie ma sensu go ruszać , niech sobie cyka
majk8_6 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 to mnie zaciekawiło co napisałeś. co prawda z baku mi nie syczy ale, ale mam właśnie problem z obrotami bo wskazówka lekko faluje na postoju i już próbowałem czyścić przepustnice i robić adaptacje i dalej jest bez efektu. Może tutaj tkwi problem? Co do poziomu paliwa to też jest coś nie halo, bo rezerwa zapala mi się jak wskazówka jest równo w połowie...
Grabek94 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Znaczy ja miałem problemy tego typu ze "znikało" mi paliwo z racji podciśnienia które wytwarzał silnik a którego nie niwelował ten zawór. Rezerwa wtedy mi wgl nie działała. Po wymianie tego zaworku i "rozruszaniu" pływaka wszystko wróciło do normy. Falowanie od tego zaworu nie jest leciutkie tylko w zakresie 800-1200 , czasem 1300. Uspokajało sie po dodaniu gazu. Taki zawór na szrocie kosztował mnie 20 zł (serwis woła 480:facepalm:) no i lata już 3 miesiące bez problemów. Więc może przyczyny niedomagań można szukać w tym ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się